OnOff lurar kunder

Medlem
OnOff lurar kunder

Köpte en Acer dator idag på OnOff som hade blivit sänkt ifrån 7755 kr till 5995 kr den här http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/74930?opendocum...

Som ni märker om ni kollar länken står det klart och tydligt att datorn ha ett ATI HD-4570 kort och det är ganska bra för en dator för 5995 kr så jag slog till.

Gick hem och installerade allt och var hel nöjd med datorn tills jag upptäckte att det stod ATI HD 3200 i bildskärmsinställningar och i ATI catalyst center. Jag har också kollat vilket grafik kort det är i programmet Everest som aldrig brukar ha fel och där står det också att det är ett ATI HD 3200 kort.

I manualen står det två olika grafik kort ett 3200 kort och ett 4570 kort och att det kan skilja beroende på vilken modell det är men på OnOff sidan står det klart och tydligt att det ska vara ett 4570 kort dessutom så finns det 3 lappar på datorn som säger att det är ett 4570 kort men ändå så är det tydligen inte det i datorn.

Känner starkt för att göra en reklamation eftersom OnOff med all säkerhet visste om att modellerna de sålde innehöll ett sämre grafik kort så deras prissänkning kom ju verkligen lägligt eller hur?

Ringde Acer supporten och nu är det fixat det visade sig att något blev fel då datorn automatiskt installerade drivrutinerna enligt Acers inbyggda programvara så datorn har faktist 2 grafik kort ett 3200 integrerat kort som körs då man ska spara ström och ett 4570 kort som körs då man behöver prestanda. Så det var vårat fel inte OnOffs fel.

Det var ju en jävla tur att man inte reklamerade.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Klart du ska gå tbx med datorn. Kräv en ny dator med rätt grafikkort eller så anmäler du dem för falsk marknadsföring.

Medlem

Va fan trodde det skulle vara något speciellt. Dom har bara skickat ut fel dator. Säger du att det är fel och lämnar in den får du garanterat ut en ny samma dag. Har svårt att se att detta gjordes med flit.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av SoniC:

Va fan trodde det skulle vara något speciellt. Dom har bara skickat ut fel dator. Säger du att det är fel och lämnar in den får du garanterat ut en ny samma dag. Har svårt att se att detta gjordes med flit.

Medlem

Du borde tänka till nästa gång innan du drar till med anklaganden som att OnOff ljuger, då det visade sig vara ett fel på din egna sida...


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Haha, dagens självägning.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Haha, dagens självägning.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Brain:

Trodde det skulle finnas lite facepalms här..

Vänta tills Greger ser inlägget


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Han verkar inte komma så jag rycker in

Ontopic så borde du kanske ta bort tråden.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

1
Skriv svar