Sexbrottsling?

Medlem
Skrivet av Fenix:
Skrivet av Kamp:

Har man inte begått något brott som pedofil är det självklart att man ska kunna söka hjälp för sina psykiska problem utan att bli uthängd. Men såfort man blir aktiv så ska man hängas ut och dömmas hårt.

Hur får du det till pedofili om det inte begåtts något brott?

Pedofili är bara ett namn på den sexuella läggningen och inte brottsligt i sig.

Medlem

Angående åsikten att det är bra att hänga ut "misstänkta"

Skrivet av SvD:

Kriminologiprofessorn Jerzy Sarnecki håller inte med.

? Vi får ett system som inskränker de grundläggande fri- och rättigheterna allt mer. Det är på något sätt små, små steg mot en polisstat som jag faktiskt är väldigt bekymrad över, säger han till nyhetsbyrån TT.

Advokatsamfundets generalsekreterare Anne Ramberg instämmer i oron.

? När polismyndigheten hänger ut misstänkta brottslingar, då har man återgått till skampålens tidevarv. Det är lite medeltida, säger hon till TT.

Så tycker jag också.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

För det år så mycket viktigare att låta brottslingar komma undan med sina brott istället för att sätta fast dem...

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Kamp:

För det år så mycket viktigare att låta brottslingar komma undan med sina brott istället för att sätta fast dem...

Nu handlar det inte om att dom kommer undan utan att dom har avtjänat sitt straff och ska ha chansen att leva ett normalt liv.

Det är klart att om dom har gjort ett brott så ska dom åka dit så det stänker om det, men efter avtjänat straff så ska dom ha en chans att bättra sig.

hur ska det gå till om man blir uthängd överallt?

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Nu handlar det inte om att dom kommer undan utan att dom har avtjänat sitt straff och ska ha chansen att leva ett normalt liv.

Det är klart att om dom har gjort ett brott så ska dom åka dit så det stänker om det, men efter avtjänat straff så ska dom ha en chans att bättra sig.

hur ska det gå till om man blir uthängd överallt?

Vore det inte bättre att man satsade mer på dom som blivit utsatta av pervot,ofta glöms offret bort och hamnar i skymundan.

Inaktiv
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av ThreeZool:

Nu handlar det inte om att dom kommer undan utan att dom har avtjänat sitt straff och ska ha chansen att leva ett normalt liv.

Det är klart att om dom har gjort ett brott så ska dom åka dit så det stänker om det, men efter avtjänat straff så ska dom ha en chans att bättra sig.

hur ska det gå till om man blir uthängd överallt?

Vore det inte bättre att man satsade mer på dom som blivit utsatta av pervot,ofta glöms offret bort och hamnar i skymundan.

Det ena utesluter inte det andra, sen vad är det för resurser som brottslingen får som skulle kunna gå till den drabbade?

Fängelset har ju sina resurser och efter straffet så får han/hon ju inte precis några pengar, så där hänger jag inte med...

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Det ena utesluter inte det andra, sen vad är det för resurser som brottslingen får som skulle kunna gå till den drabbade?

Egentligen menar jag nog det att i Sverige kostar vården av interner för mycket,fritt internet och biljardbord och även en egen fackförening.Ofta håller även byggnaderna som inhyser interner väldigt hög standard och det serveras bättre mat till dom än vad skolelever får äta.Skulle hellre vilja se att vissa av dessa satsningar gick till en brottsofferfond eller något liknande.

Skrivet av ThreeZool:

Fängelset har ju sina resurser och efter straffet så får han/hon ju inte precis några pengar, så där hänger jag inte med...

Du kan du nog betydligt mer om detta än vad jag kan,så jag har ingen aning om hur mycket dom får efter straffet.

Medlem
Skrivet av Kamp:
Skrivet av Paxxi:

Tycker det är en xtremt dålig stil att låta alla få veta vem han är , det dem som gjorde det fattar inte vad konsekvenserna blir på mannen, t e x om han ska ansöka till ett jobb i närheten, hur stor är chansen att han får jobbet om dem vet att han e en pedofil?

Ja för det är så synd om pedofiler....
Är du själv pedofil eller? Om inte så undrar jag hur du kan tycka synd om en sådan person?

Jag håller med dig till 100%. Paxxi kan inte vara fullt seriös när han skriver sådär:P Straff för sexbrottslingar i sverige är inte ett straff utan bara en lång semester. Det är fullt rätt att hänga ut honom i media! Att kladda på barn hör till folk utan skalle och känslor. Bless the american laws:) Jag vet att många tycker att han har rätt att söka hjälp. Och det har han ju till viss del. Men har man en gång begått ett sånt sjukt brott kan man lika gärna få lida resten av livet. Tänk på barnen som blivit utsatta. Jag tror inte att det är något som är särskilt lätt att släppa. Så om han efter avklarad/avtjänat straff/vård blir nekad till jobb, banklån och liknande saker, är väl bara fullt rätt. Mina åsikter.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem
Skrivet av HollowMan:

och det serveras bättre mat till dom än vad skolelever får äta.

Skolmaten håller god kvalitet, det är det faktum att maten värms upp, kyls ner, värms upp, kyls ner flera gånger under samma dag som gör att den blir som den blir.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av HollowMan:

och det serveras bättre mat till dom än vad skolelever får äta.

Skolmaten håller god kvalitet, det är det faktum att maten värms upp, kyls ner, värms upp, kyls ner flera gånger under samma dag som gör att den blir som den blir.

Och han verkar ha glömt att priset för skolmaten är EN måltid, medan man i fängelset helst ska få mat så att det räcker hela dagen, därav mer pengar till matsalen i fängelset.

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av HollowMan:

och det serveras bättre mat till dom än vad skolelever får äta.

Skolmaten håller god kvalitet, det är det faktum att maten värms upp, kyls ner, värms upp, kyls ner flera gånger under samma dag som gör att den blir som den blir.

Skolmaten håller definitivt dålig kvalitét. Oftast hopkok som ser ut som en gegga och smakar skit. I allafall när Sodexho står för den:)


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Skriv svar