Koreanska Starcraft-spelare inblandade i spelskandal

Robot
Koreanska Starcraft-spelare inblandade i spelskandal
Medlem
Koreanska Starcraft-spelare inblandade i spelskandal

... Wow.

Jag hoppas att det inte stämmer.

Medlem

på brödtexten lät det som att dom syslande med vadslagning i hemlighet. vilket inte lät så farligt, men riggade matcher är lite värra skulle man säga.

ankan om dom sagt att dom ska städa upp lär det stämma.

Medlem

haha kewl, vill oxå få stålar för att förlora

Medlem

Ja, se så fort det börjar bli lite pengar i sport så börjar också fifflandet, e-sport likaså. När uppstår första dopingskandalen?


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Sportens baksida helt klart. Jag hoppas att det inte är lika många inblandade som det låter, det vore tragiskt för både esporten i stort och SC speciellt.

Medlem

Med tanke på vilka jag sätt helt plötsligt bli ägda på löjliga sätt är detta inte vidare förvånande. Nu är jag inte sådär jätte insatt i det men men.

Dom där galna koreanerna.
Dom gillar verkligen Starcraft.

Medlem
Medlem

E-sport är ju som skuret att sådant här skulle hända, gick rykten om detta redan för en fem år sedan att många spelare lade sig medvetet för att tjäna pengar på sig själva på bettingsidor. Att det visar sig vara en större härva än trott och att så många människor var inblandade på det hela och lät det hålla på så länge utan att någon har gjort något åt det, är kanske det lite mer chockerande.

Medlem

Tråkigt om det nu är så, men jag skulle inte bli förvånad om det är så

Medlem

spelsyndikat.. hehe awesomeness

Medlem

Vet inte om awesome är ett ord jag skulle klistra på den här bägaren, så att säga.

Så fort det är tal om pengar börjas det fuska. Det är så typiskt folk, giriga jäklar är vad vi är.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

hoppas inte Jaedong har något att göra med det där, han är ju så jävla bra.

Pengar, unyttja det som går. Men ni vet... Pengar köper det man inte har, som t.ex. http://www.aftonbladet.se/bil/article6928091.ab

Hur ser han ut mellan benen tro? ;o)

Medlem

Så länge det finns stora pengar inblandat så har det alltid funnits fusk eller försök till det dom som blir upptäckta. så OS,VM,uefa..m.m så länge extremt med pengar finns inblandat så är det fusk försök och det är inte alla som åker dit så ingen jäkla shock det här om man sett många matcher...bara man säger äntligen när väl folk hittar fuskare ^_^


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

Jag har vetat att koreaner är opålitliga sen jag upptäckte dom första som sprang runt och skrev "need soj, need soj!"


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Ajaj illa nyheter för spelvärlden

Medlem

Hoppas de äckliga Zerg spelarna får däng, gogo Prot och Bisu

Medlem

Omeh, inget tipstack :/

Medlem

LOL!


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Skrivet av Askamaia:

Omeh, inget tipstack :/

Sorry! Anledningen att du inte fick tipstack var att jag nosade upp nyheten på annat håll och inte hade uppmärksammat ditt tipsmail innan nyheten skrevs. Hoppas du är nöjd och glad ändå, det är ju lördag och solen skiner!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Askamaia:

Omeh, inget tipstack :/

Sorry! Anledningen att du inte fick tipstack var att jag nosade upp nyheten på annat håll och inte hade uppmärksammat ditt tipsmail innan nyheten skrevs. Hoppas du är nöjd och glad ändå, det är ju lördag och solen skiner!

Absolut, inga sura miner här inte

Medlem
Skrivet av Fjornsvavne:

Ja, se så fort det börjar bli lite pengar i sport så börjar också fifflandet, e-sport likaså. När uppstår första dopingskandalen?

Jag undrar hur man dopar sig i e-sport.... Presterar man bättre om man tar amfetamin eller något?

Medlem

"där Starcraft i det närmaste är att betrakta som nationalsport" HAHA vilka nötter

Medlem
Skrivet av Darkst@r:
Skrivet av Fjornsvavne:

Ja, se så fort det börjar bli lite pengar i sport så börjar också fifflandet, e-sport likaså. När uppstår första dopingskandalen?

Jag undrar hur man dopar sig i e-sport.... Presterar man bättre om man tar amfetamin eller något?

Ta något som lugnar nerverna, gör dig mer fokuserad och uppiggad skulle jag säga gör en jävla nytta när pressen ligger på en.

Medlem

det är ju bara ett spel... vem bryr sig ?

Medlem

Haha detta händer ju fan överallt! Som sagt där har funnits matcher där motståndarn som leder hur mycke som helst typ zergats ihjäl med 2 zerglings. Att betta på spel e ju sjukt korkat men pengarna styr!

Medlem

Kul att se att dom är ekonomiska av sig i alla fall:)

Medlem

lol... i-lands-problem av episka proportioner...


signatur
12
Skriv svar