Call of Duty 7 får titeln Black Ops?

Medlem

hmm ... även om det blir dedikerade servrar så blir det kanske á la BC2, alltså att endast större ISP:er (speluthyrare) kommer få sätta upp dedikerade servrar ... tiden får väl utvisa hur det blir ..


signatur

"The new Quake-43 game blows my mind. It's even better than Super Turbo Turkey Puncher" Timmy Rogers

Medlem

Håller mig avvaktande tillsvidare. Efter mw2...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

skojar dom? " Special Air Service (SAS) " haha!!!!!

Medlem

DEddi bara de sen är ett spel, ett spel! Fan va nice kanske man ska köpa


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem

BC2 var ju ingen höjdare , visst dem utlovade dedikerade serverar kudos m.m men det visade sig att spelet i säg själv är ganska skadat av buggar.

En ny bug varje gång man launchar spelet ungefär, otroligt lite options för oss server admins att tweaka m.m, löjlig server delay som är en del av frostbite motorn.. nej tyvärr BC2 är kul public lir men kommer aldrig att ta fart som ett clan spel.

Nästa cod lär säkerligen har bättre förutsättningar.

Inaktiv

Lite nyfiken på hur man har tänkt sig multiplayerläget. Spelets repertoar sträcker sig från andra världskriget fram till dags datum. WW2-snubbar med sketna thompsons tar sikte ryska ultranationalister anno 2011 med det senaste i vapenteknologi. Plötsligt kommer en svartklädd SAS-snubbe från 80-talet med gasmask och svingar sig in genom fönstret där en vietnamveteran sitter och campar som i sin tur just har knäppt en mujahedin från dags datum. Anakronism så det skriker om det. Släng in Riddare, space marines och stenåldersfolk med.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Nu är det ju så att detta endast är rykten och inget annat.

Medlem

Treyarch har guldläge att plocka poäng hos PC-fansen genom att erbjuda saker IW missade.

Om det sen faktiskt innebär ett bättre spel eller inte är en annan femma...

Inaktiv

när ska CoD 7 utspelar sig då, vilket år?


signatur

n00b

Medlem
Skrivet av o_0:

när ska CoD 7 utspelar sig då, vilket år?

Läs artikel?

Medlem

2 lil 2 late, again! *scarred for life! :D*

Inaktiv

Döda serien, detta är Need For Speed historien en gång till.


signatur

a"C"RED -

Medlem

Om det här stämmer, så verkar det vara betydligt mer intressant än Mw2 som var en besvikelse...

Medlem
Skrivet av daskedennis:

Vem bryr sig, snacka om uttjatad serie.

hmm... jag kan nog inte säga så mycket om det, by the way, har du hört om att nu ska dom göra MMO, RPG och M.M för call of duty? nu tror jag att dom borde lägga ner:P


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

DEDDI SERVERS <3 Zombies <3
Detta kommer bli älskvärt Om det inte ändras och blir typ MW2 skit igen -.-

Medlem
Skrivet av Rickard11:
Skrivet av tutut:

fan jag som torde att CoD 7 skulle göra ett första världskriget spel.

Men sånt gör man inte hm ??

Kul att sitta i en skyttegrav hela tiden...

Ja, för de andra CoD-spelen håller sig så precis till historia.

I vilket fall så önskar jag Treyarch lycka till.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Rickard11:
Skrivet av tutut:

fan jag som torde att CoD 7 skulle göra ett första världskriget spel.

Men sånt gör man inte hm ??

Kul att sitta i en skyttegrav hela tiden...

1) Man satt inte i skyttegrav hela tiden
2) Cod har väl knappast varit autentiskt/realistiskt nån gång.. visst dem har inspirerats av verkliga events men "thats it".

Går säkert få till ett intressant spel i ww1 miljö om man bara ger sig fan på det.

Medlem

Vet inte riktigt om man vågar lita på serien något mer. Time will tell... Utesluter den inte ännu.


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem
Skrivet av Rickard11:
Skrivet av tutut:

fan jag som torde att CoD 7 skulle göra ett första världskriget spel.

Men sånt gör man inte hm ??

Kul att sitta i en skyttegrav hela tiden...

Som andra redan har nämnt var första världskriget så mycket mer än bara skyttegravarna på västfronten. Och även om ett man begränsade sig till dessa så finns det tillräckligt med material för att skapa en bra spelupplevelse. Ta t.ex. slaget vid Verdun 1916 där tyskarna försökte förblöda Frankrike genom att anfalla en rad fortifieringar vid staden Verdun. Med över 300 000 döda, sårade och saknade och över 20 miljoner avfyrade artilleripjäser på båda sidor var det ett slag av episka proportioner. Rätt utfört skulle det kunna ligga till grund för en intressant del i ett spel.

Medlem
Skrivet av FasterSixth:

Som någon skrev, uttjatat serie?? Visste inte att det kommit ett COD innan där man spelar som Black Ops. Upplys mig med en länk tack!

Kan inte uttala mig om alla spelen (då jag inte spelat dessa) men CoD4 hade ju Black Ops; SAS-delen som Soap, för att inte förglömma sniperkartan då man spelade som Price (som borde vara det mest Black Ops de gjort hittills).

Bara för att förtydliga det uppenbara: "Black Ops" ("Black Operations") är ingen specialstyrka eller förband eller så, utan det är "hemliga uppdrag".
Keyword är väl ofta "infiltration", då man infiltrerar ett land (t.ex. Colombia) och ska ta död på folk (t.ex. knarkbossar) så är det oftast Black Ops. Ett annat keyword är väl "förnekande", då ifall man blir tagen av fienden på ett uppdrag (t.ex. som SEAL/SAS i Colombia när du ska döda en knarkboss) kommer militären förneka att du tillhör dem (då det oftast är politiskt känsligt).

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Skrivet av Troublegum:

Lite nyfiken på hur man har tänkt sig multiplayerläget. Spelets repertoar sträcker sig från andra världskriget fram till dags datum. WW2-snubbar med sketna thompsons tar sikte ryska ultranationalister anno 2011 med det senaste i vapenteknologi. Plötsligt kommer en svartklädd SAS-snubbe från 80-talet med gasmask och svingar sig in genom fönstret där en vietnamveteran sitter och campar som i sin tur just har knäppt en mujahedin från dags datum. Anakronism så det skriker om det. Släng in Riddare, space marines och stenåldersfolk med.

Antagligen kommer det vara "banspecifierat" (ändras med banan) som CoD4.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Blir nog skoj det här. Men, jag är också orolig för att Iranska Ambassaden* inte kommer till sin rätt.

* = År 1980, då hela världen fick se SAS in action för första gången. Har också för mig att det var detta ingripande som var det första stora gisslanfritagande av specialstyrkor som lyckades, och det var detta ingripande som gjorde MP5-orna till det vanliga vapen det är idag.
Men, å andra sidan så är det ju bara naturligt att det var SAS som gjorde det första lyckade ingripandet, då de antingen tränade upp eller var förebild för alla andra elitförband i "Väst".
Har förresten redan gjorts ett spel som innehöll just Iranska Ambassaden, #The Regiment, som var riktigt intressant att spela då man fick se fritagningen från olika gruppers perspektiv.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

12
Skriv svar