Alan Wake inte längre till pc

Inaktiv
Inaktiv

Dom kommer bara förlora pengar på detta...

Medlem

JHGASJHDAKLSDGH "En del spel passar bättre för närheten hos pc:n, och andra spelas bäst från fåtöljen framför en större tv-skärm." Näääh för man kan ju absolut inte koppla in sin dator i en tv eller en 360 kontroll till datorn... -.- Idioter

Inaktiv

CRY SOME MOARRRR

Medlem

***** amatörer.

Medlem

360, the way it's meant to be played

Det är väl självklart att MS ser till att släppa attraktiva titlar till sina betalande kunder på 360, som köper både spel och hård/mjukvara (OS). Lägre utvecklingskostnader, färre buggar, lättare att optimera kontrollen, större vinst/sålt spel, fler sålda konsoler, finns ingen anledning att släppa till PC såvida de inte vill göda piratkopieringen.
Some RTS-games are better on PC, for everything else there's 360?

Medlem

Men snälla, man blir ju mörkrädd! Skulle det vara ovanligt att ha en handkontroll till PC:n samt ha sin dator kopplad till en HD-TV? Vad är det för jävla skämtuttalande.

Jag hoppas inte det är den riktiga anledning, för det är ett skämt. Säg som det är istället, PC-hatande patrask!

Medlem
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Lukar valdigt mycket som en dalig ursakt. Det ar ingen norm, men jag spelar mina PC-spel pa en stor TV med en IKEA-kopt laptop lapboard som jag vilar tangentbord och mus pa.

Har dock aldrig haft nagra planer pa att kopa Alan Wake, oavsett vilket format det kommer till. Verkar vara ett spel dar man kanner ett konstant obehag, och det har aldrig varit min grej. Likasa med Bioshock 2, jag slutade spela det efter 15 minuter da det bara kandes obehagligt.

okej:O

Medlem
Skrivet av Skummis:

Kanske hade vart det bästa om MS aldrig började göra Xbox,
för i ärlighetens namn så hade jag hellre sett SEGA leva vidare och vart lika stora som Xbox är nu.

Sega, Playstation och Nintendo.
MS kunde fortsatt att hålla sig att göra operativsystem och spel till pc och konsoller.

Shit vad man saknar Sega...

+1

Medlem

Synd

Skrivet av AW8:

Äh, det kommer säkert till PC efter ett halvår-år. Titta bara på GTA IV och episoderna, XBOX360-exlusiviteten höll ju inte obarmhärtligt länge, glädjande nog.

GTAIV gavs ju dock inte ut av Microsoft.

Mängder av spel som getts ut av Microsoft har stannat på 360an. Fable II, Lost Odyssey, Forza 3 osv.

Medlem

haha:D

JERRY! JERRY!


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Jag vill ha! Red Dead Redemption till PC

Inaktiv

FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Inaktiv

Där försvann detta spelet och Microsoft blev ännu sämre som företag.

EDIT: M$ behöver inga konkurrenter - de dödar sig själva...

Skrivet av krukan6:

Nån borde styra upp detta. Tragiskt är vad som händer med PC-spelen nuförtiden.

Några som borde styra upp detta är M$. Vi gamers använder deras operativsystem för att spela men om inga/för få spel kommer till PC finns det färre anledningar att skaffa Windows.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av mad:

Lite synd då jag sett fram mot detta spel bra länge.
Blir inget köp om det inte kommer till pc.

+1

Väntar fortfarande på Gears of War 2 till PC. IMHO så var det första Gears of War mycket skönare att spela till PC än på XBOX360.

Att Alan Wake skulle passa bättre att spela på XBOX än PC är tjuravföring.

AW8
Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Synd

Skrivet av AW8:

Äh, det kommer säkert till PC efter ett halvår-år. Titta bara på GTA IV och episoderna, XBOX360-exlusiviteten höll ju inte obarmhärtligt länge, glädjande nog.

GTAIV gavs ju dock inte ut av Microsoft.

Mängder av spel som getts ut av Microsoft har stannat på 360an. Fable II, Lost Odyssey, Forza 3 osv.

Jamen jag tänkte mest på att GTA IV först bara fanns på konsol, men efter ett halvår så kunde man ju köpa det till PC. Sedan var ju episoderna helt XBOX360-exlusiva först, innan det tillgännagavs att de släpps till PC och PS3 också

Skrivet av Grumbledock:

360, the way it's meant to be played

Det är väl tyvärr så många spelutvecklare vill att vi ska tänka.

Skrivet av Grumbledock:

färre buggar,

Förutom hårvaru-relaterade buggar så är det ju lättare att lösa buggar på PC, mycket på grund av moddar.

Skrivet av Grumbledock:

lättare att optimera kontrollen,

Vad??? Om du menar att ändra kontroller så kan man ju knappt göra det på en konsol.

Skrivet av Grumbledock:

Some RTS-games are better on PC, for everything else there's 360?

*ALL games are better on PC. Bättre grafik, kontroll, multiplayer, moddar, valmöjlighet. Dessutom får användandet av en konsol-handkontroll mig att vilja sula den i väggen, tangent+mus ska det vara. KONTROLL vill jag ha, inte att auto-aim siktar åt mig.

Minus med PC är väl att det är dyrare och svårare att få allt och funka. Men det är ju det som skiljer hardcore-spelarna ifrån casual-spelarna, ju.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

När Alan Wake först presenterades blev jag riktigt pepp men ju mer man läser om det desto mindre sugen på det blir jag. Det finns risk att när spelet väl kommer så är det inte alls så bra som det ursprungligen utlovades. Det blir ett spel i mängden.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

MFZ
Medlem

jag trodde detta spela alltid varit 360-exklusivt?
där ser man.. tebax på ruta ett för mig i vilket fall ;D


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Perfekt.. känns ännu bättre att jag skrotade PCn och skaffade 360. Wohoo! Längtar efter detta spel.

Och jag tror inte det är så vanligt att man sitter med IKEA-bord i soffan och spelar på PCn på sin TV... haha.. sluta nu.

Min proj med 100" kommer gå varm...


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Hur är det här nyheter? Det har varit känt i minst ett halvår att Alan Wake inte kommer till PC.

Medlem

Tråkigt.. Tur man har Xbox 360 då. Dåligt att Microsoft av alla sviker pc däremot...

Medlem

Haha, skrattretande,... tänker på alla de bilder förut då de visar skillnaden mellan dx9 och dx10,.. glöm den snygga grafiken då.

Alltså upplevelsen att sitta i en soffa med en stor tv på minst ett par meters avstånd jämfört med att sitta 50cm framför en 24" datorskärm,..eh.. whats the difference liksom.

De skyller på något bara för sakens skull.

Inaktiv

Ännu ett försök att sälja sin Xbox mera!

Medlem

signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av smuts:

Sammanfattar jag mig helt enkelt såhär: Fuck you. Inte okej.

+1, kunde inte sagt det bättre själv.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem

Fail. Antagligen därför dom gick ut med (för ett bra tag sen) att spelet inte längre skulle utspelas i öppen värld, då konsollen inte hade klarat av detta. Ännu ett spel som alltså lider stora förluster utvecklingsmässigt tack vare en konsoll

Flakmonkey

Trist för de som bara lirar på PC men kommer ju inte som någon större överraskning och lär väl vara en ännu mindre överraskning om det, precis som många här tror, kommer till PC till slut ändå... Samtidigt så är det förvånande att så många tycks ha svårt att förstå deras beslut. MS (och i princip alla andra företag i världen) har bara en skyldighet och det är att tjäna så mycket pengar de kan till sina aktieägare och då är det självklart bättre att åtminstone först släppa det exklusivt till Xbox 360.

Sen kan man ju tycka att det är elakt och som ett svek, men det känns ju mest bara löjligt. Och vem vet, även om det är med största sannolikhet är det bästa ur ett kortsiktigt perspektiv så kanske det inte är det smartaste i längden då en hel del kanske väljer att inte köpa MS-produkter... fast det är nog inte så troligt det heller...

Medlem

RIP PC spels industrin.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

något fel här någonstans?
Plattformar: PC, Xbox360, PS3


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Skriv svar