Black Mesa – Half-Life i Source-skrud – släpps inom kort

Robot
Black Mesa – Half-Life i Source-skrud – släpps inom kort

Den omtalade Half-Life 2-modifikationen med det uttalade målet att återskapa Half-Life i Source-motorn når snart ut på marknaden, om än inte helt komplett.

#nyhetstips, #half-life-2, #half-life, #valve


Medlem
Black Mesa – Half-Life i Source-skrud – släpps inom kort

Out of the blue, trodde detta var dött för länge sedan

Medlem

ska bli intressant om det blir värt 8 långa års väntan.

Medlem

Det var inte igår precis.

Medlem
Medlem

har väntat gode länge på detta mod!

Medlem

Mitt bästa minne från HL1 är utan tvekan inledningen. Tågresan där man åkte och lyssnade på rösten som beskrev alla säkerhetsrutiner blandat med diverse platser i labben.
Känslan av att allt var så pass stort och realistiskt som det kändes då gjorde att man blev helt fast.

Sedan är det första mötet med "Barney" episk. Jag menar, när man kliver av tåget så står där en människa man kan interagera med! Hur många upplevde inte det som något helt otroligt i spelsammanhang?
Finns så mycker mer superlativ att dra fram om detta spel, men detta får räcka för denna gång.

Medlem

äntligen blir att spela så fort det släpps

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Mitt bästa minne från HL1 är utan tvekan inledningen. Tågresan där man åkte och lyssnade på rösten som beskrev alla säkerhetsrutiner blandat med diverse platser i labben.
Känslan av att allt var så pass stort och realistiskt som det kändes då gjorde att man blev helt fast.

Sedan är det första mötet med "Barney" episk. Jag menar, när man kliver av tåget så står där en människa man kan interagera med! Hur många upplevde inte det som något helt otroligt i spelsammanhang?
Finns så mycker mer superlativ att dra fram om detta spel, men detta får räcka för denna gång.

Håller med, det som gör half-life så coolt enligt mig, är hur stort och sammanhängande allting känns, även fast allt bara är korta banor egentligen

Medlem

JAAA! Som jag har väntat och längtat och väntat än längre.

Medlem

Som man har både väntat och tvekat på att det ens ska släppas. Det här va riktigt kul att höra

Medlem

Det jag minns är det där jäkla rummet man kommer till där den där alien eller vafan det är som hackar sönder en som man var tvungen slänga granater i det där hålet eller vad det nu var. När man var tvungen att starta nåt system.

Medlem

Oj oj oj, har varit med i svängarna sen 2006 läckan. Det var fan inte igår. Ska bli gött att äntligen få sätta tänderna i denna otroligt ambitiösa mod.

Det snitsiga med tiden är att spelet kommer att släppas 8:47 am. Vad är det snitsiga med det nu tänker dom flesta kanske? Prova att säga det i sann "Tram Announcer" anda.

Kunde inte Gabe ha puffat upp med lite pengar till grabbarna. Vilket jättejobb de har gjort.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ska bli nice!

Medlem

Det här kommer att bli värsta nostalgitrippen. Half-Life är och förblir en av mina största spelupplevelser.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Kunde inte Gabe ha puffat upp med lite pengar till grabbarna. Vilket jättejobb de har gjort.

Man måste ha pengar till mat för å överleva

ELF
Medlem

Har faktiskt aldrig spelat HL1, utan har bara sett kompisar börja från början och inte mer. Så det ska bli mäkta intressant att få känna på storyn där det hela startade.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Mitt bästa minne från HL1 är utan tvekan inledningen. Tågresan där man åkte och lyssnade på rösten som beskrev alla säkerhetsrutiner blandat med diverse platser i labben.
Känslan av att allt var så pass stort och realistiskt som det kändes då gjorde att man blev helt fast.

Sedan är det första mötet med "Barney" episk. Jag menar, när man kliver av tåget så står där en människa man kan interagera med! Hur många upplevde inte det som något helt otroligt i spelsammanhang?
Finns så mycker mer superlativ att dra fram om detta spel, men detta får räcka för denna gång.

Håller med dig helt och hållet, man fick rysningar utav teknikens framgång inom spelindustrin och man tänkte hur mycket grymt och snyggt kommer man få se egentligen?!

http://www.youtube.com/watch?v=afgZfH2F6Kg


signatur

"All that's left of proud Tristram, are ghosts and ashes."

Skrivet av nils45:
Skrivet av walter_iego:

Kunde inte Gabe ha puffat upp med lite pengar till grabbarna. Vilket jättejobb de har gjort.

Man måste ha pengar till mat för å överleva

Ja, precis, och Gabe och Co. skulle kunna rädda hela Afrika från sina ekonomiska kris om de hade velat.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Mitt bästa minne är när man möter soldaterna för första gången, det var en sådan twist att man inte riktigt visste vad man skulle ta sig till.

Medlem

Känns som intresset har dött helt och hållet.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

MFC
Medlem

Phew... från vaporware till ... <fyll i efter den 14:e september>


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

half-life, de är kärlek det!

Medlem
Skrivet av beltet:

Mitt bästa minne är när man möter soldaterna för första gången, det var en sådan twist att man inte riktigt visste vad man skulle ta sig till.

Håller med. Finns många grejjer med Half-life man kan ta upp som gjorde det så unikt. Kanske framförallt att det var realistiskt på vissa sätt som vi inte riktigt hade sett innan. Men själva storyn från början till slut var episkt. Allting satt som det skulle. Jag gillade framförallt att spelet inte var så repetivt, att spelet hade något nytt bakom varje hörn. Och du skulle upp, upp till ytan och få luft. Men innan du når ytan måste du döda allt motstånd och lösa pussel som man aldrig hade gjort innan. Samt att banorna eller den värld dom lyckades bygga upp kändes så verklig. Kanon spel!

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Mitt bästa minne från HL1 är utan tvekan inledningen. Tågresan där man åkte och lyssnade på rösten som beskrev alla säkerhetsrutiner blandat med diverse platser i labben.
Känslan av att allt var så pass stort och realistiskt som det kändes då gjorde att man blev helt fast.

Sedan är det första mötet med "Barney" episk. Jag menar, när man kliver av tåget så står där en människa man kan interagera med! Hur många upplevde inte det som något helt otroligt i spelsammanhang?
Finns så mycker mer superlativ att dra fram om detta spel, men detta får räcka för denna gång.

Kunde inte sagt det bättre själv, dock tänker jag alltid på Freeman's Mind när jag lirar HL x)

Medlem

Det trodde jag inte!
Har hållit koll på det här projektet LÄNGE, men det har ju varit stendött de sista åren... Kul nyhet detta!

Medlem

Jag förstår att man väntar med deathmatch, men känns konstigt att inte leverera hela singleplayer kampanjen på en gång, iallafall om det bara är Xen-delen som är utesluten. Det är knappast den bästa delen av Half-Life 1 och är dessutom en ganska liten del. Funderar på om jag ska vänta med att ladda ner detta till dom blir klara med hela singleplayer kampanjen, samt patchat bort alla miljarder buggar som lär finnas, Oavsett så känns det lite overkligt. Lite Duke Nukem Forever-vibbar. Grymt av dom att ändå kunna knyta ihop ett så stort projekt, som pågått under så lång tid. Imponerande! Kommer det en till trailer tro?

Bästa minnet från Half-Life 1 är helt klart introt. Underbart!

Medlem

HERREJÄVLAR VAD UNDERBART!

Har lurkar omkring på forumet i 5 år nu och äntligen är det på G!
Kollade deras hemsida senast i förrgår och går in på FZ idag, höll på att skita i brallorna!!!

12
Skriv svar