Company of Heroes 2

Medlem

Strategi spel är svåra :). Coh var rätt mycket pang på röd betan. Intensivt. Och man hann aldrig riktigt njuta. Hoppas COH 2 har ett lite lägre tempo.

Medlem
Skrivet av PaperPlane:

Älskar orginalet, jag och en polar låg 4 på leaderboard 2vs2AT!

Får man fråga va ni heter i CoH?

Inaktiv

Oj,oj,oj!! Det e nästa så att jag ska köpa det när det kommer men först vill jag bli lite mera övertygad och informerad om spelet.

Medlem

Eyes on the horizon WHILE YOU MOVE!

Skrivet av Mellansalt:

Inte spelat det här.. är det likt Warhammer måntro?

Ja Relic har ju gjort båda så du kommer känna igen väldigt mycket av systemet och kontroller. Iallafall mellan DoW2 och COH.

Skrivet av nils45:

Strategi spel är svåra :). Coh var rätt mycket pang på röd betan. Intensivt. Och man hann aldrig riktigt njuta. Hoppas COH 2 har ett lite lägre tempo.

Spelar man multiplayer blir det ju hektiskt om man inte gillar att förlora. Så är alla RTS, man hinner inte se spelet liksom. Men spelar man singleplayer så kan man ta sig tid att zooma in, byta vinklar och sådär. Därför jag tycker det är roligare att spela singleplayer i CoH tror jag.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Förvånad att ingen klagar på grafiken. Brukar nästan alltid bli så här...jag bryr mig vanligtvis inte så mycket om sånt men i det här fallet är jag lite förvånad över hur det ser ut.
Kanske har man blivit lite bortskämd med spel som shogun 2 etc. Men man får väl se hur det ser ut i verkligeheten först.
Bra lär det bli iaf!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:

Förvånad att ingen klagar på grafiken. Brukar nästan alltid bli så här...jag bryr mig vanligtvis inte så mycket om sånt men i det här fallet är jag lite förvånad över hur det ser ut.
Kanske har man blivit lite bortskämd med spel som shogun 2 etc. Men man får väl se hur det ser ut i verkligeheten först.
Bra lär det bli iaf!

Klaga på grafiken? Det måste vara jobbigt att ha så höga krav! Jag själv förväntar mig inte så mycket av grafiken i spel vilket är ganska härligt för då blir jag ofta imponerad. Jag tittar på bilderna i den här artikeln och blir så otroligt fascinerad över detaljnivån, att den inzoomade grafiken ser ut som FPS-spelen i mitten av 00-talet. I ett strategispel! Fantastiskt. Då finns det inte mycket att klaga på.

Medlem
Skrivet av North:

Jag vill spela som tysk.

Inget går upp emot att bygga in sig och höra hur MG42;orna börjar rassla och bara sågar ner allt som kommer inom räckhåll! Deutschland!!

Medlem
Skrivet av Huskisson:
Skrivet av Propy:

Förvånad att ingen klagar på grafiken. Brukar nästan alltid bli så här...jag bryr mig vanligtvis inte så mycket om sånt men i det här fallet är jag lite förvånad över hur det ser ut.
Kanske har man blivit lite bortskämd med spel som shogun 2 etc. Men man får väl se hur det ser ut i verkligeheten först.
Bra lär det bli iaf!

Klaga på grafiken? Det måste vara jobbigt att ha så höga krav! Jag själv förväntar mig inte så mycket av grafiken i spel vilket är ganska härligt för då blir jag ofta imponerad. Jag tittar på bilderna i den här artikeln och blir så otroligt fascinerad över detaljnivån, att den inzoomade grafiken ser ut som FPS-spelen i mitten av 00-talet. I ett strategispel! Fantastiskt. Då finns det inte mycket att klaga på.

Du missförstår mig, jag anser att spelet är viktigare än grafiken. Om du förstår vad jag menar. Ett spel är såklart beroende av bra grafik men det är inte det som är viktigast.
Vad jag menade här är att det inte såg så bra ut som man kanske förväntar sig. Du kan ju bara se på WiC, TW (som ser bättre ut än fps på 00-talet ) etc. så ser man att det kan vara bättre.
Men nog om det. Jag tror det blir ett bra spel.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Längtar!
Dock så måste jag säga att relic snackar en del BS.
När de snackar om "True Sight" mekaniken så säger dom det som om de vore en ny revoluationerande teknink de uppfunnit.
Faktum är att det finns flera andra spel, bla WW-2 strategi spel med just true sight.

Gillar inte när folk försöker ljuga om något de inte alls uppfunnit.

Medlem

Verkar ju vara ett lovande spel, men samtidigt ar jag grymt besviken pa att man bara kan spela som ett land fran axelmakterna. Tyskland invaderade inte Sovjet ensamma, dom hade hjalp av Italien,ungern,Rumanien och bulgarien. Och vart ar Finland?..hur kan man glomma vinterkriget?.

Medlem

Jag är glad ifall jag får spela som mina kära tyskar !

Inaktiv
Skrivet av Tarmböld:

Dock så måste jag säga att relic snackar en del BS. När de snackar om "True Sight" mekaniken så säger dom det som om de vore en ny revoluationerande teknink de uppfunnit.

Faktum är att det finns flera andra spel, bla WW-2 strategi spel med just true sight.

Gillar inte när folk försöker ljuga om något de inte alls uppfunnit.

Hittar inte någonstans där de säger att det är nytt och unikt och att de har uppfunnit det. Däremot framhäver de den funktionen som en viktig del i nya COH2.

Medlem

Hoppas dock verkligen att de gör bättre nätkodning för multiplayer så man kan reconnecta till ett game om man råkar tappa några paket. I gamla CoH blev du utkastad permanent om nätet svajade lite

Medlem
Skrivet av Propy:

Förvånad att ingen klagar på grafiken. Brukar nästan alltid bli så här...jag bryr mig vanligtvis inte så mycket om sånt men i det här fallet är jag lite förvånad över hur det ser ut.
Kanske har man blivit lite bortskämd med spel som shogun 2 etc. Men man får väl se hur det ser ut i verkligeheten först.
Bra lär det bli iaf!

Det har klagats. Eller iaf påpekats i äldre artiklar om spelet här på FZ. Och visst kan jag hålla med till en viss mån. Men jag bryr mig inte så mycket om det. Geomatrin verkar betydligt högre samtidigt som ljus och texturer kanske inte imponerar som man hade velat. Men det kan mycket väl ha och göra med att det är grått vinter väder. Och brist på asfalts vägar och betong byggnader, som oftast visar grafikens bästa sida. Men samtidigt så tycker jag att det kan göra det hela lite snyggare. Det är helt enkelt inte detta gamla vanliga flashiga blooming grafiken vi ser som bara finns för att imponera, här är det en verklig framtoning på det hela. Även ifall det är medvetandes eller omedvetandes.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Eyes on the horizon WHILE YOU MOVE!

Skrivet av Mellansalt:

Inte spelat det här.. är det likt Warhammer måntro?

Ja Relic har ju gjort båda så du kommer känna igen väldigt mycket av systemet och kontroller. Iallafall mellan DoW2 och COH.

Skrivet av nils45:

Strategi spel är svåra :). Coh var rätt mycket pang på röd betan. Intensivt. Och man hann aldrig riktigt njuta. Hoppas COH 2 har ett lite lägre tempo.

Spelar man multiplayer blir det ju hektiskt om man inte gillar att förlora. Så är alla RTS, man hinner inte se spelet liksom. Men spelar man singleplayer så kan man ta sig tid att zooma in, byta vinklar och sådär. Därför jag tycker det är roligare att spela singleplayer i CoH tror jag.

Något jag inte gillade :). Just pga. av att spelet är gjort för att använda alla units, så det enda dom gör i singelplayer är att spärra vissa units som blir tillgängliga senare i kampanjen. Så RTS har alltid känts som en multiplayer spel. Ungefär som Battlefield serien. Ett spel som har multiplayer som grund men som slänger in en kampanj.

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av Propy:

Förvånad att ingen klagar på grafiken. Brukar nästan alltid bli så här...jag bryr mig vanligtvis inte så mycket om sånt men i det här fallet är jag lite förvånad över hur det ser ut.
Kanske har man blivit lite bortskämd med spel som shogun 2 etc. Men man får väl se hur det ser ut i verkligeheten först.
Bra lär det bli iaf!

Det har klagats. Eller iaf påpekats i äldre artiklar om spelet här på FZ. Och visst kan jag hålla med till en viss mån. Men jag bryr mig inte så mycket om det. Geomatrin verkar betydligt högre samtidigt som ljus och texturer kanske inte imponerar som man hade velat. Men det kan mycket väl ha och göra med att det är grått vinter väder. Och brist på asfalts vägar och betong byggnader, som oftast visar grafikens bästa sida. Men samtidigt så tycker jag att det kan göra det hela lite snyggare. Det är helt enkelt inte detta gamla vanliga flashiga blooming grafiken vi ser som bara finns för att imponera, här är det en verklig framtoning på det hela. Även ifall det är medvetandes eller omedvetandes.

Du har förmodligen rätt. Själv tycker jag just ljus är otroligt viktigt. Ett spel med fantastiska texturer ser inte bra ut om inte ljuset är minst lika bra.
Skönt att slippa en massa blooming iaf.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av North:

Jag vill spela som tysk.

Inget går upp emot att bygga in sig och höra hur MG42;orna börjar rassla och bara sågar ner allt som kommer inom räckhåll! Deutschland!!

Jag behöver väl knappast påpeka att det inte gick så bra för nassarna i det kriget..


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av North:

Jag vill spela som tysk.

Inget går upp emot att bygga in sig och höra hur MG42;orna börjar rassla och bara sågar ner allt som kommer inom räckhåll! Deutschland!!

Jag behöver väl knappast påpeka att det inte gick så bra för nassarna i det kriget..

Vad har det med saken att göra?

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av North:

Jag vill spela som tysk.

Inget går upp emot att bygga in sig och höra hur MG42;orna börjar rassla och bara sågar ner allt som kommer inom räckhåll! Deutschland!!

Jag behöver väl knappast påpeka att det inte gick så bra för nassarna i det kriget..

Vad har det med saken att göra?

Skriker man Tyskland!!! så skall man bli påmind om hur jäkla illa de krigade. Med eller utan MG42or.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Thane:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av ilduce:

Hmm.. Var väl ändå lite mer än 2000 som aldrig kom hem? vid 0:50 så snackar han om att 2000 av de 150.000 som invaderade europa 44 aldrig kom hem.

Om de nu ska göra en storslagen trailer så får de väl göra det klart för tittaren vad de menar

Rätt säker på att jag såg mer än 2000 kors bara på Amerikanska krigskyrkogården i Normandie =P (en bit över 20k på den vill jag minnas o sen 7-8k till på Brittisk/kanadensiska)

Om jag minns korrekt så var det ca 2000 som dog på just Omaha Beach.

Ja men det anföll på 5 stränder, 3000 man dog på Omaha beach. Fattar inte alls vart trailern får dessa siffror ifrån.

Viktigt att skilja på förluster och döda i detta fallet. 3000 i förluster var det på Omaha. Det vill säga skadade, döda och saknade. Dödsantalet ligger runt 2000.

Jo, mitt fel. Men har fortfarande inte alls någon koppling till Omaha beach.

Och ska man då fortsätta med siffrorna så var det 'bara' ca 40.000 på just Omaha Beach, inte 150.000.. Så det kan inte vara enbart Omaha de syftar på... Totalt var det ~175.000 / ~10.000 döda/MIA/etc.

Jaja.. Bara hopas de är bättre på att göra spel än att hålla koll på historiska siffror

Medlem
Citat:

Hittar inte någonstans där de säger att det är nytt och unikt och att de har uppfunnit det. Däremot framhäver de den funktionen som en viktig del i nya COH2.

Då kanske jag läste fel, Men de lät som om Michael Gill citerade Relic när han sa detta:

Citat:

Det Relic kallar true sight är vad line of sight egentligen borde vara. Du, spelaren, ser det dina trupper ser. Om något blockerar sikten är allt bakom det som blockerar osynligt. Om en vägg, till exempel, är för hög för att infanteriet ska se över den är allt bakom höljt i dunkel. Det känns som en självklarhet egentligen, och det kan komma att förändra sättet vi spelar RTS-spel på.

Men men ifall det var skribentens egna tankar så ja då är relic oskyldiga. Däremot så måste jag rätta honnom med att säga att det redan finns avanacerade true sight system bla i Men of War spelen. Så vore lite fel att säga att CoH 2 skulle ändra synen hur vi ser på strategi spel tack vare true sight.
Hur som helst så ser jag framemot true sight i CoH 2. Då kanske infantri får en mer realistisk roll på slagfältet då man kan smyga på tanks etc. I vanilla CoH störde jag mig lite på hur rangers or airborne bara sprinta igenom kulsprute eld och fuckade up tanks.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Men men ifall det var skribentens egna tankar så ja då är relic oskyldiga. Däremot så måste jag rätta honnom med att säga att det redan finns avanacerade true sight system bla i Men of War spelen. Så vore lite fel att säga att CoH 2 skulle ändra synen hur vi ser på strategi spel tack vare true sight.
Hur som helst så ser jag framemot true sight i CoH 2. Då kanske infantri får en mer realistisk roll på slagfältet då man kan smyga på tanks etc. I vanilla CoH störde jag mig lite på hur rangers or airborne bara sprinta igenom kulsprute eld och fuckade up tanks.

Ja, man har kanske blivit lite bortskämd med Men of War, som är ypperliga spel och haft dessa funktioner länge.

Men COH och MoW är olika spel och tilltalar olika spelarsegment/sinnestillstånd hos spelarna. MoW, för alla dess förtjänster, är ibland ett jävligt fippligt spel, och det krävs mycket micro för att bli riktigt bra. COH är ju mer laid-back, om man säger så, mer arkad och polerat. Enklare att styra, snabbare i tempot.

Jag gillar båda typerna av spel, för olika tillfällen. Precis som jag gillar både Arma 2 och BF3, trots deras diametralt motsatta ansatser till realism.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av North:

Jag vill spela som tysk.

Inget går upp emot att bygga in sig och höra hur MG42;orna börjar rassla och bara sågar ner allt som kommer inom räckhåll! Deutschland!!

Jag behöver väl knappast påpeka att det inte gick så bra för nassarna i det kriget..

Vad har det med saken att göra?

Skriker man Tyskland!!! så skall man bli påmind om hur jäkla illa de krigade. Med eller utan MG42or.

Ja dom var ju verkligen dåliga... Läs på lite grabben...

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av North:

Jag vill spela som tysk.

Inget går upp emot att bygga in sig och höra hur MG42;orna börjar rassla och bara sågar ner allt som kommer inom räckhåll! Deutschland!!

Jag behöver väl knappast påpeka att det inte gick så bra för nassarna i det kriget..

Vad har det med saken att göra?

Skriker man Tyskland!!! så skall man bli påmind om hur jäkla illa de krigade. Med eller utan MG42or.

Ja dom var ju verkligen dåliga... Läs på lite grabben...

Var Tyskarna dåliga eller vad menar du? Mg42 var något av världens bästa kulsprutor, kvalité!

Medlem

Jag känner sarkasmen i luften !!

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av North:

Jag vill spela som tysk.

Inget går upp emot att bygga in sig och höra hur MG42;orna börjar rassla och bara sågar ner allt som kommer inom räckhåll! Deutschland!!

Jag behöver väl knappast påpeka att det inte gick så bra för nassarna i det kriget..

Vad har det med saken att göra?

Skriker man Tyskland!!! så skall man bli påmind om hur jäkla illa de krigade. Med eller utan MG42or.

Ja dom var ju verkligen dåliga... Läs på lite grabben...

Var Tyskarna dåliga eller vad menar du? Mg42 var något av världens bästa kulsprutor, kvalité!

Ja jag vet, det är den andre idioten som inte fattar...

12
Skriv svar