Medlem
Skrivet av Astro Black:

Angry Joe recensionen var bra och man blev lite sugen på att testa det. Men varför kan man inte köpa digital edition på deras sajt för, har dom slarvat bort installern eller vafan?¿

Dom tyckte att det var för många spelare som kom in så dom stängde ner det på sin sida.

Det går fortfarande att köpa det Online från andra Retailers dock (CDON ex)

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Astro Black:

Angry Joe recensionen var bra och man blev lite sugen på att testa det. Men varför kan man inte köpa digital edition på deras sajt för, har dom slarvat bort installern eller vafan?¿

Dom tyckte att det var för många spelare som kom in så dom stängde ner det på sin sida.

Det går fortfarande att köpa det Online från andra Retailers dock (CDON ex)

CDON verkar slutsålt också.

"OBS: Nycklarna är tillfälligt slut och vi inväntar fler. Bevaka produkten genom att ange din e-post i fältet ovan så kommer du att få ett meddelande när produkten blir tillgänglig igen [29/8 15:02)" Står där iaf.

Hett eftertraktat spel tydligen Dom fysiska butikerna i min närhet har inga exemplar kvar heller.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Dags att införa ett betygsystem med högre skala om ett spel som
recensenten själv medger har brister får full pott.

Inaktiv
Skrivet av Tobblish:

Ni skulle kanske nämna att det finns inget endgame som det är nu i GW2.

Instanserna fortsätter inte, sPvP har man kunnat göra sen lvl1 och sakerna är inte kopplade utanför sPvP, WvWvW har man också kunnat göra sedan lvl1 och där är det lite mer vilka som kan stacka ihop till största deathballen.

Visst det kan vara kul att hoppa in och köra lite sPvP men man får ju knappt något för det.
Det finns ingen direkt ranking för det där vinnaren varje månad får något ex.

Har spelat det ett tag och jag vet inte, är trött på det redan då jag inte vet varför jag ska logga in i GW2.

GvG eller sPvP med någon ranking hade räckt för mig.

Edit: Men en sak som är fucking awesome är JUMPING PUZZLE!

Sen vet jag inte riktigt om ni kan säga att PvPn är balanserad, har personen som testat verkligen kört sPvP turneringar med bra lag eller har han hoppat runt solo i BGs?

Just nu är det vissa klasser som är skit bra på sina saker i turneringsmatcher medans andra är lite mer allround dåliga.

Jag har sett folk nämna Jumping Puzzle...är det att jaga Vista, eller är det något speciellt?

Medlem

Ett skit bra spel.
Men för faan dom får se över sin säkerhet då mitt
konto blev hackat idag:( Helt plötsligt så gick nån magiskt in och bytte min hotmail så säkerheten suger....

Redaktör
Skrivet av Redstar:

Dags att införa ett betygsystem med högre skala om ett spel som
recensenten själv medger har brister får full pott.

Det finns nyanser i varje betygssteg, ett spel som får 5/5 behöver inte vara absolut felfritt på varje område. Med det kravet skulle det vara meningslöst med 5/5 (eller 10/10 eller 100 %) - spel är komplexa att bedöma och de kan nog aldrig bli rakt igenom perfekta. Sen ska man komma ihåg att betyg är tyckande, recensentens jobb är att ge en insatt och professionell bild av vad han eller hon tycker om spelet i fråga. Förhoppningsvis görs det på ett sätt så att så många av läsarna som möjligt tycker att skribenten gjort ett bra jobb (de kan förstås tycka annorlunda om spelet för det).

Med det sagt - varje betygssystem har sina för- och nackdelar. Fördelen med vårt är att varje steg blir betydelsefullt, det blir tydlig skillnad mellan t.ex. 4 och 5. Vi körde med halvbetyg (1,5, 2, 2,5, 3, 3,5 osv.) en period, den enda märkbara skillnaden var att vi tenderade att sätta halvbetyg betydligt oftare än helbetyg. Som att vi fegade ur och inte vågade tycka till lika tydligt, tyckte i alla fall jag det kändes som.


signatur
Medlem
Skrivet av Redstar:

Dags att införa ett betygsystem med högre skala om ett spel som
recensenten själv medger har brister får full pott.

Med den inställningen kan inget spel få 5/5, alla spel har brister.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Segas:

Jag har sett folk nämna Jumping Puzzle...är det att jaga Vista, eller är det något speciellt?

Det är i WvsW, i borderlands mapsen finns det ett ställe där du hämtar två nycklar för att låsa upp en dörr och en kista där du lootar siege weapons, tokens etc.
Finns även en i eternal battlegrounds som ger lite mer rewards, denna kräver inte att du hämtar nycklar utan det är endast ett långt jumping puzzle med fällor som fiender kan aktivera, som rullande stenar, flame traps, spike traps etc.

Det finns även i den vanliga världen, jag upptäckte ett jumping puzzle i Wayfarer hills tidigare i veckan.

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Segas:

Jag har sett folk nämna Jumping Puzzle...är det att jaga Vista, eller är det något speciellt?

Det är i WvsW, i borderlands mapsen finns det ett ställe där du hämtar två nycklar för att låsa upp en dörr och en kista där du lootar siege weapons, tokens etc.
Finns även en i eternal battlegrounds som ger lite mer rewards, denna kräver inte att du hämtar nycklar utan det är endast ett långt jumping puzzle med fällor som fiender kan aktivera, som rullande stenar, flame traps, spike traps etc.

Det finns även i den vanliga världen, jag upptäckte ett jumping puzzle i Wayfarer hills tidigare i veckan.

Jo det finns en hel del.
På Guild Wars wikin ska det finnas en mycket bra lista om jag inte missminner mig.

Medlem

Ey nån som vet någon fin vendor som säljer karma armor för lvl 80?


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Störtskönt och götta lir! Länge sen man spelade ett nytt mmo och inte satt och mässade "helvete vad trist att det buggar och att pvp (eller pve) inte är speciellt genomtänkt". Har bara roligt än så länge i både pve och pvp och det var fan inte igår man kände så.


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem

Jag tycker inte på något vis att GW2 är perfekt, men om jag skulle gnälla över något i spelet så är nog det sista röstskådespeleriet. Så här långt har det varit fantastiskt bra.

Inaktiv
Skrivet av Mytacism:
Skrivet av purjo:
Skrivet av Mytacism:
Skrivet av Qvisten:

Sen om du inte har skaffa i alla fall Raptor HD eller då SSD, flaskhals att sitta med en 5400rpm idag

sitter på en SSD, vet vad jag håller på med..

Förlåt, kritiserade fanboysens spel, sorry won't do it again /Bo

Ville bara vara hjälpsam, inget annat, mina specs är Core i5, 3570K, 8GB ram och ett GTX 560ti, utan SSD. Jag har som sagt inga problem alls så om du med dina specs har problem så är det nog något fel på din sida, har du testat att intstallera beta-drivrutiner? ANet rekommenderade det så det kan ju hjälpa.

Ja, det har förövrigt varit prat om att SLi inte fungerar speciellt bra, vet inte om detta är något som är löst nu..
har prövat både med och utan.. ingen skillnad.

Jag väntar på en patch som fixar detta.

@ Qvisten, då är vi på samma våglängd iafl.

@ Daerken, Kan mycket möjligt vara så, är inte speciellt insatt, det känns ändå som att spelet släppts förtidigt.

Det förvånar mig inte att SLI optimeringen är dålig, det är väldigt få som använder sig av det så det ligger inte direkt högt på deras lista att optimera för. Plus att fetaste grafikkorten iaf slår SLI i samma prisklass, det är inte direkt så att om du köper 2st 680 så har du samma prestanda som 2, snarare 1,35-1,45 eller något sånt. Om du inte lyckas hitta något som verkligen utnyttjar SLI 100% då är det en helt annan sak. Samma sak gäller crossfire.

Medlem

Tycker spelet är bra men lever inte upp till förväntning.

+ Fina miljöer
+ Craftingsystemet
+ Äventyrandet (Tasks, POI:s, Vistas m.m.)
+ Levelskalningen

- Kameran (100ms "camera inertia" samt för låg FoV)
- Dålig prestanda trots sunkig gammal spelgrafik
- Oresponsivt och händelselöst combatsystemet
- Kaos under events/dungeon pga saknad holy trinity
- Väldigt oanpassat för melee
- Alldeles för casual och gulligt

3/5, kommer ändå fortsätta lira det i hopp om förbättring.

Inaktiv
Skrivet av Redstar:

Dags att införa ett betygsystem med högre skala om ett spel som
recensenten själv medger har brister får full pott.

Nej för tusan, FZ är en av de få som har en vettig betygsskala. Den måste vara grovkorning för recensioner är grovkorninga i sig.

De som har xx/100-skala är enligt mig vansinniga. Först och främst så är skalan helt skev, där ett spel som får 70 är skräp och endast 85+ är värda att spela. Sen tycker jag det är löjligt att gradera ett spel som 87/100 och ett annat 88/100. De som gör de recensionerna kan säkert inte själva definera vad som gör att det ena är värt 1 procent mer i recensionen.

Medlem

jag kör det på min I5 stationära med 16gb ram och vanlig 7200hd ett gtx 560ti och jag droppar inte under 100fps på max settings...

sen kör jag det på min bärbara.. en I7 med 8gb ram och ett gt 555 droppar inte under 80fps max settings...


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

+snyggt
+tillgång till balanserad pvp från start
+intressanta och olika klasser
+ingen månadskostnad
+duktigt utvecklingsteam

-oresponsiv combat
-seg och frånkopplad camera
-gubbar "flyter" omkring
-finns ingen "morot" att jaga, det är halva grejjen med rpg-genren
-dålig prestanda
-ingen dueling
-ingen player inspection

Medlem
Skrivet av showerguy:

Läste hela recensionen och har själv spelet.. efter en timmes spelande så började jag fundera om det är värt att fortsätta. Efter två timmar så var det käk sen gick jag tillbaka till Team Fortress 2.

Vart är känslan? Vart är end game? Det var ingen hype!

Efter en timmes spelande så börjar du fundera på var endgame är? LOL!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av showerguy:

Läste hela recensionen och har själv spelet.. efter en timmes spelande så började jag fundera om det är värt att fortsätta. Efter två timmar så var det käk sen gick jag tillbaka till Team Fortress 2.

Vart är känslan? Vart är end game? Det var ingen hype!

Ursäkta, men vad är det för fel på dig? Vem köper ett mmo och förväntar sig se endgame och bli helt uppslukad efter 2timmar?

Medlem

Kan känna att det borde tas med att den personliga storyn kan liras i "coop" med partymembers. Man blir tillfrågad om man vill joina någon i sitt party som startar en storyinstans helt enkelt. Var rätt roligt faktiskt då man på så sätt kan följa en annan story än sin egen parallellt om man lirar med polare från start.

Medlem

Vad är det alla tycker är så dåligt med combat-systemet? Förr nytt? För olikt ert älskade wow? För aktivt?

Och att folk ens orkar klaga på dåliga servrar första veckan? Personligen har jag aldrig varit med om en så smärtfri mmo-release, ja online release överhuvudtaget den sista tiden.

Mobs spawnar

Medlem

Vad är det alla tycker är så dåligt med combat-systemet? Förr nytt? För olikt ert älskade wow? För aktivt?

Och att folk ens orkar klaga på dåliga servrar första veckan? Personligen har jag aldrig varit med om en så smärtfri mmo-release, ja online release överhuvudtaget den sista tiden.

Mobs spawnar fort? Har aldrig, o jag är lvl 60, varit me om att någon vanlig mob spawnar för fort.

Dåligt optimerat? Dags att kolla till datorn kanske, min fps har aldrig varit under 40.

Japp, jag är en fanboy

Moderator | Testpilot
Skrivet av gnu:

själv sätter jag 3/5

För att?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Raxxa:

det är ett skämt att en sida som fz kan lägga fram sådana betyg det är skamligt det är omöjligt 100% bra och kan därför inte få 5 av 5 vilket skulle innebära att det är det bästa spelet ever made det är skamligt i call fanboyism

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bleak:
Skrivet av Raxxa:

det är ett skämt att en sida som fz kan lägga fram sådana betyg det är skamligt det är omöjligt 100% bra och kan därför inte få 5 av 5 vilket skulle innebära att det är det bästa spelet ever made det är skamligt i call fanboyism

Så det ni säger är att högsta betyg ska vara ouppnåligt?


signatur
Medlem

Mycket bra recension i sin helhet. I nuläget så förtjänar verkligen Guild Wars 2 en femma. Sen är det självklart omöjligt att se hur långlivat spelet verkligen kommer att bli. Men precis som med wow när det första kom så skulle jag vilja se Guild Wars 2 som en tyst mmo-revolution.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Läste hela recensionen och har själv spelet.. efter en timmes spelande så började jag fundera om det är värt att fortsätta. Efter två timmar så var det käk sen gick jag tillbaka till Team Fortress 2.

Vart är känslan? Vart är end game? Det var ingen hype!

Jaha så du vill ha endgame efter 2h du eller ?


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Får nog helt och hållet ta och hålla med Angry Joe och ge han + rep för att faktiskt se spelet för vad det är i stället för vad det inte är. Ta en titt själva: https://www.youtube.com/watch?v=Ax-_06Acj8Y&feature=g-u-u

Medlem
Skrivet av Hecce:

Vad är det alla tycker är så dåligt med combat-systemet? Förr nytt? För olikt ert älskade wow? För aktivt?

Och att folk ens orkar klaga på dåliga servrar första veckan? Personligen har jag aldrig varit med om en så smärtfri mmo-release, ja online release överhuvudtaget den sista tiden.

Mobs spawnar fort? Har aldrig, o jag är lvl 60, varit me om att någon vanlig mob spawnar för fort.

Dåligt optimerat? Dags att kolla till datorn kanske, min fps har aldrig varit under 40.

Japp, jag är en fanboy

jo här och var så finns det spawnissues.. men så är det väll i alla mmos, spelade nyss och samma Veteran Skelk spawnade 3gånger under 3minuter, lite frustrerande men inget som får än att sluta spela!

"Guild Wars2 är inte perfekt" är något som kommer upp igen och igen, ne vilket spel är det? klart roligaste spelet just nu iaf, lär hålla mig sysselsatt i mer än ett år, (lär skaffa AC3 sen när det släppts ocg varva spelandet med) är lvl 43 med min första karaktär nu och har väll inte mer än 25% utforskat än, tar det i lugn takt, blir så det när man måste jobba & ta hand om en treåring oxå.. ser framemot att testa andra proffesions också, men har kul med min Ranger just nu.. ^^


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av firsov:

Får nog helt och hållet ta och hålla med Angry Joe och ge han + rep för att faktiskt se spelet för vad det är i stället för vad det inte är. Ta en titt själva: https://www.youtube.com/watch?v=Ax-_06Acj8Y&feature=g-u-u

haha, Start Jucing, Now!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Skriv svar