"Fick se Battlefield 4, kan bara säga wow!"

Moderator | Testpilot
Skrivet av Segas:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Segas:

Jag har lärt mig genom åren att inte lita på FZ's omdöme, men det ska helt klart bli intressant att se vad Battlefield 4 har att erbjuda.

Omdöme? Det är ju en nyhet om en tweet som VDn på Gamestop gjorde, och för övrigt vad skulle han säga mer än "wow"? Att han är trött på att det bara kommer uppföljare?
Finns ingen möjlighet för honom att vara kritisk.

Man måste ju få ha en åsikt, eller hur? Om ingen får ha en ärlig åsikt, finns det ingen mening med att läsa en nyhet - eller hur?

Kan man ju försöka ha en åsikt om något vettigt och inte bara hoppa runt och säga "YTTRANDEFRIHET JAG FÅR SÄGA VAD JAG VILL".

Det är nyhetsvärde för att någon skriver något som tyder på att det fått spela BF4, påstår upplevelsen som "wow" sedan att EA själva skrivit tillbaka.

Sedan förstår jag inte varför du klagar på FZ´s omdöme här. De skriver bara en nyhet om något som hänt. Menar du att dom vridit nyheten (för det är ju så svårt att söka upp informationen någon annanstans om du inte litar på folket som arbetar här)? Vad är poängen med att vara här då?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hoppas dice har lärt sig den här gången att skita i sp-delen och bara fokusera på mp. Verkar dessutom en aning förhastat att släppa ett nytt bf. Undrar hur mycket de egentligen har ändrat på?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Hoppas nästa Battlefield är forntiden då man åker runt i flintstonesbilar och kastar sten på varandra


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Dom sa exakt samma sak om BF3 också.

Inaktiv

bf4 är nog ngt mellanting mellan spacemarines och nutida soldater

Medlem

Otippat att det är snyggt och att det kommer flyga omkring massor med skit i luften och se helt galet vackert ut.

Sen när de lagt 99% av tiden på att utveckla spelets grafik så slänger de in lite gameplay också...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Segas:

Jag har lärt mig genom åren att inte lita på FZ's omdöme, men det ska helt klart bli intressant att se vad Battlefield 4 har att erbjuda.

Omdöme? Det är ju en nyhet om en tweet som VDn på Gamestop gjorde, och för övrigt vad skulle han säga mer än "wow"? Att han är trött på att det bara kommer uppföljare?
Finns ingen möjlighet för honom att vara kritisk.

Man måste ju få ha en åsikt, eller hur? Om ingen får ha en ärlig åsikt, finns det ingen mening med att läsa en nyhet - eller hur?

Kan man ju försöka ha en åsikt om något vettigt och inte bara hoppa runt och säga "YTTRANDEFRIHET JAG FÅR SÄGA VAD JAG VILL".

Det är nyhetsvärde för att någon skriver något som tyder på att det fått spela BF4, påstår upplevelsen som "wow" sedan att EA själva skrivit tillbaka.

Sedan förstår jag inte varför du klagar på FZ´s omdöme här. De skriver bara en nyhet om något som hänt. Menar du att dom vridit nyheten (för det är ju så svårt att söka upp informationen någon annanstans om du inte litar på folket som arbetar här)? Vad är poängen med att vara här då?

Herr allvarlig missade hela saken med inlägget (och följande).

Medlem

Bla bla bla avtal om att vara imponerad. Så.

Medlem

Hoppas på WW II


signatur

Meep!

Medlem
Medlem

jajaja kan vi få nyheter om Bad Company 3 nu? snälla söta rara universum?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Med tanke på att det är första gången någon utanför EA/Dice har fått spelet har det ett nyhetsvärde, ja.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Det är nyhetsvärde för att någon skriver något som tyder på att det fått spela BF4, påstår upplevelsen som "wow" sedan att EA själva skrivit tillbaka.

Med tanke på att BF4 har varit på gång sedan 3:an var klar och alla (i princip) visste det, så har det inte nyhetsvärde. Hade det varit osäkert och det kommit en tweet om att ett nytt spel är under utveckling så hade det varit annorlunda.

Eller menar ni att "nyheten" inte är att BF4 är på gång, utan bara det faktum att någon annan än Dice/EA har spelat spelet är det som är grejjen? Ok, i så fall förstår jag tanken, men jag står fortfarande fast vid att det inte direkt är en nyhet. Det är mer en retweet som skulle passa bättre på redaktionens blogg eller liknande.

// edit

Om det redan är såpass klart så att det är spelbart, så kan man ställa sig frågan: Hur stor skillnad är det mellan 3an och 4an då? Är det en BF3 med andra skins? Eller är det större skillnad än så?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Segas:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Segas:

Jag har lärt mig genom åren att inte lita på FZ's omdöme, men det ska helt klart bli intressant att se vad Battlefield 4 har att erbjuda.

Omdöme? Det är ju en nyhet om en tweet som VDn på Gamestop gjorde, och för övrigt vad skulle han säga mer än "wow"? Att han är trött på att det bara kommer uppföljare?
Finns ingen möjlighet för honom att vara kritisk.

Man måste ju få ha en åsikt, eller hur? Om ingen får ha en ärlig åsikt, finns det ingen mening med att läsa en nyhet - eller hur?

Kan man ju försöka ha en åsikt om något vettigt och inte bara hoppa runt och säga "YTTRANDEFRIHET JAG FÅR SÄGA VAD JAG VILL".

Det är nyhetsvärde för att någon skriver något som tyder på att det fått spela BF4, påstår upplevelsen som "wow" sedan att EA själva skrivit tillbaka.

Sedan förstår jag inte varför du klagar på FZ´s omdöme här. De skriver bara en nyhet om något som hänt. Menar du att dom vridit nyheten (för det är ju så svårt att söka upp informationen någon annanstans om du inte litar på folket som arbetar här)? Vad är poängen med att vara här då?

Herr allvarlig missade hela saken med inlägget (och följande).

Varför dra en sådan dryg kommentar? Jag är inte överdrivet allvarlig utan förstår bara inte hur du tänker så jag skriver och frågar. Ska jag också vara dryg så är det väl mer du som är lite "allvarlig" som ska skriva sådär som du gjorde ; )


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Blir imponerad först när de går tillbaks till Vietnam. BC2: Vietnam var ett hån mot originalet.

Moderator | Testpilot
Skrivet av conthox:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Med tanke på att det är första gången någon utanför EA/Dice har fått spelet har det ett nyhetsvärde, ja.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Det är nyhetsvärde för att någon skriver något som tyder på att det fått spela BF4, påstår upplevelsen som "wow" sedan att EA själva skrivit tillbaka.

Med tanke på att BF4 har varit på gång sedan 3:an var klar och alla (i princip) visste det, så har det inte nyhetsvärde. Hade det varit osäkert och det kommit en tweet om att ett nytt spel är under utveckling så hade det varit annorlunda.

Eller menar ni att "nyheten" inte är att BF4 är på gång, utan bara det faktum att någon annan än Dice/EA har spelat spelet är det som är grejjen? Ok, i så fall förstår jag tanken, men jag står fortfarande fast vid att det inte direkt är en nyhet. Det är mer en retweet som skulle passa bättre på redaktionens blogg eller liknande.

// edit

Om det redan är såpass klart så att det är spelbart, så kan man ställa sig frågan: Hur stor skillnad är det mellan 3an och 4an då? Är det en BF3 med andra skins? Eller är det större skillnad än så?

Ta inte ordet "nyhet" eller "nyhetsajt" helt ordagrant. Visst ska man berätta om något som är nytt, men poängen är ju egentligen att berätta om något som händer i spelvärlden "så fort det händer". Se det mer som att det är en "spelsajt" och inte en "nyhetsajt" så passar det bättre in. Det här har med spelvärlden att göra, någon uttalade sig om att spelet var "wow" som bevis på att folk faktiskt spelat det, hur seriöst man nu ska ta det här.

Så jo, det har nyhetsvärde. Det här är ju min synpunkt, sedan vad våran underbara Calle tycker är ju upp till honom.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Geeks Gaming
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Segas:

Jag har lärt mig genom åren att inte lita på FZ's omdöme, men det ska helt klart bli intressant att se vad Battlefield 4 har att erbjuda.

Tack för den kängan!

*Host* The Witcher *host, host*
http://www.fz.se/artiklar/recension/20071103/the-witcher/?pag...


signatur
Medlem

So it begins,


signatur

Nämen!

Medlem

Mja, jag vill egentligen säga att han var väl och hämta sin öronmärkta portfölj med monopol pengar i, för 10/10 betyg.
Men det vore elakt. Dock kom det där grymma YT klippet i åtanke när ME3 stormen gick förbi.

Som många andra har sagt, vill ha ett WW2 BF åter igen. Jag tror det kan bli svårt då alla dessa gizmo prylar i dagens spel.

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Mja, jag vill egentligen säga att han var väl och hämta sin öronmärkta portfölj med monopol pengar i, för 10/10 betyg.
Men det vore elakt. Dock kom det där grymma YT klippet i åtanke när ME3 stormen gick förbi.

Som många andra har sagt, vill ha ett WW2 BF åter igen. Jag tror det kan bli svårt då alla dessa gizmo prylar i dagens spel.

Ja ett WW2 BF spel hade varit grymt! Var riktigt trött på alla WW2 spel innan men nu saknar jag dom. :S Sen akn dom slöppa ett Vietnam och efter de BF2143. Så tror jag inte att det hade blivit lika uttjatat som om dom släpper ett nutids battlefield igen..


signatur
Medlem

EA/DICE tappade mig som kund i och med "Battlefield" 3.

Sån enorm potential, så otroligt dåligt utfört. Ett "gjort för PC" spel som efter släpp visade sig vara gjort för konsoll.

"De största banorna i ett Battlefieldspel"... som var runt en tredjedel av ytan från en stor karta i BF2 (och använde kanske 5% av den lilla kartan till faktiskt spelande, resten var tom yta. BF2 använde ofta hela kartan).

Ett vapen-/skadesystem som blev sämre och sämre. Alfan fungerade ganska väl, betan var sämre och releasen var science-fiction.

Sikten som lyste som en j*vla fyr på flera hundra meters avstånd oavsett solens position (dvs inga riktiga reflektioner).
Ficklampor som bländar dig utomhus mitt på ljusa dagen.. va f*n?

Inget av det som gjorde BF2 så otroligt bra fanns kvar. Inget inbyggt för att belöna/förbättra teamplay, inga andra objekt än "flaggorna" att strida om (kanonerna, radar och UAV gav ofta de bästa striderna i BF2, eller nåt att smyga fram till som specops), ingen commander så alla springer runt som yra höns osv

Battlefield finns inte längre.

Medlem
Skrivet av Ostfarfar:

Önskar verkligen ett futuristiskt Battlefield, i stil med 2142.

Tror att de redan har sagt att Battlefield 4 ska utspela sig i nutid (eller inom en mycket kort framtid, som Bf3)

Stackars Battlefield, du har ju knappt någon mjölk kvar att mjölka.

Inaktiv

Jadu.. Dice sitter säkert och utvecklar BF4 Premium också..

Medlem

nej usch inga mer WW 2 spel

Medlem

Det gnälls så mycket, BF3 är långt ifrån så dåligt som folk påstår.

Ta av er nostalgiglasögonen och inse att BF2 inte var världens bästa spel och att även det hade ett berg med problem.

Hitboxen var FÖRFÄRLIG, skotten träffade men registrerade inte.
Nonstop granat spam på div. infanteri banor.
Nonstop carrierrape men flygplan.
G36E, total OP bössa.
Hackers i mängder, speciellt Commander hacks som kunde krascha servrar.
Bunny hopping / Dolphin diving, lite mindre irriterande i sista patchen.
Mycket dödtid som commander, vilket resulterade i att dom spottade manuellt och då spammade spelet "ENEMY SIGHTED1!!!!!11!!!!1111 !!!!!1!" konstant.

Listan kan lätt bli mycket längre, men ingen mening med det.

Skulle själv vilja se att dom gör ett Battlefield 1944, men ska dom gegga med "weapon customization" etc. så skulle jag hellre se att dom avstår, passar bara inte in i en WW2 spel.


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Skrivet av showerguy:

Jadu.. Dice sitter säkert och utvecklar BF4 Premium också..

Vilket genast fick mig att tänka på "vi kommer aldrig ta betalt för en dlc" och "vi kommer aldrig att ha en premiumtjänst".... något som de införde ganska snart efter det uttalandet.

Lögnerna från Dice är vad som gjort mig mest förbannad.

Dice och Codemasters är de som ljuger mest i hela branschen, de kör enorma reklamkampanjer för produkter som inte existerar i den form som utlovats.

Medlem
Skrivet av Davwve:
Skrivet av GooGeL:

Mja, jag vill egentligen säga att han var väl och hämta sin öronmärkta portfölj med monopol pengar i, för 10/10 betyg.
Men det vore elakt. Dock kom det där grymma YT klippet i åtanke när ME3 stormen gick förbi.

Som många andra har sagt, vill ha ett WW2 BF åter igen. Jag tror det kan bli svårt då alla dessa gizmo prylar i dagens spel.

Ja ett WW2 BF spel hade varit grymt! Var riktigt trött på alla WW2 spel innan men nu saknar jag dom. :S Sen akn dom slöppa ett Vietnam och efter de BF2143. Så tror jag inte att det hade blivit lika uttjatat som om dom släpper ett nutids battlefield igen..

Jag vill också panga med Thompson, Mauser, Springfield och Garand. :'(


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Blir imponerad först när de går tillbaks till Vietnam. BC2: Vietnam var ett hån mot originalet.

Nu rör du ihop det vilt. BC2:Vietnam var det enda i BC2 som var spelbart och kul. Att sen jämföra en expansion med ett fristpående spel blir lite haltande bara där.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Skriv svar