Robot
Call of Duty

2013 har Call of Duty lagt världen för sina fötter. 2003 var det den kaxiga uppstickaren. FZ återvänder dit allt en gång började.

#infinity-ward, #call-of-duty, #call-of-duty-4-modern-warfare, #treyarch, #dice, #battlefield-4, #call-of-duty-modern-warfare-3, #call-of-duty-ii


Medlem
Call of Duty

Det är nog på tiden att jag införskaffar de två första delarna i serien.
Det jag gillar mest med CoD är singleplayer-delarna.
CoD4/MW2/MW3 har varit riktigt spännande att följa. Av någon anledning har det inte blivit av att spela de övriga kampanjerna, trots att jag har spelen.

Medlem

Call of Duty 4 <3

Medlem

Attans och jag som planerade att köra Nolf 2 eller RTCW, nu fick jag ännu ett spel att välja mellan=).

Inaktiv

Vi behöver fler andra världskrigs spel!

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Vi behöver fler andra världskrigs spel!

JEPPZ!

Medlem

Skumt att denna artikeln skrev. Jag köpte COD1+Expansionen och COD2 (och cod:waw) igår på steam. Har de dock iofs redan på skiva också - men alltid roligt att fylla på sitt steam konto!)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

De första CoD och MoH var förövrigt fantastiskt roliga och har skänkt mig många många roliga timmar/matcher. WW2 spel är helt enkelt mitt favorit genre.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det första Call of Duty tillsammans med expansionen United Offensive är ett av dom bästa spelen någonsin och bland dom spel jag har spelat mest online. Vilka minnen! Jag minns CTF på Rhinevalley, Team Deathmatch på geniala banor som Carentan, Bocage, Stanjel och Dawnville. jag minns tanks på Kursk och Kharkov . Jag minns granatdöden på Harbour och snipandet på Rocket och Hurtgen. Good times! Jag gillade serien fram till Call of Duty 4, som jag också spelade mycket online. Men då var hela Modern Warfare-grejen ny och häftig. Efter det gick det utför och idag tar jag inte ens i serien med tång. Jag anser idag att den har förstört mycket av FPS-genren eftersom andra utvecklare inte vågar köra sin egen grej utan hakar på CoD-tåget.

Medlem

Skulle va coolt med ett CoD i WW1, bara för att

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Det är nog på tiden att jag införskaffar de två första delarna i serien.
Det jag gillar mest med CoD är singleplayer-delarna.
CoD4/MW2/MW3 har varit riktigt spännande att följa. Av någon anledning har det inte blivit av att spela de övriga kampanjerna, trots att jag har spelen.

Det rekommenderar jag starkt att du gör!
Jag blir lite avundsjuk med tanke på vad du har framför dig.
Sett till både kvalitet och längd så är CoD 1 (+UO) samt CoD 2 i en klass för sig själva enligt mig.
Det är dem som är Call of Duty.
Atomsfären runt spelen ska vara WWII.
CoD 4 var ett välgjort "experiment" in i nutid, men det skulle ha stannat vid det. Det som följt är en själlös upprepning.
Grejen med WWI är att det finns historiskt underlag till massor av spel, man behöver inte ha som krav att inta riksdagshuset i Berlin i slutet av varje.

Medlem
Medlem

Tänk om serien hade varit omvänd...
aka allt WW2 hade varit nytt och bra grafik, och allt modernt skit hade varit det första dom hade släppt

Medlem
Skrivet av totte1015:

Tänk om serien hade varit omvänd...
aka allt WW2 hade varit nytt och bra grafik, och allt modernt skit hade varit det första dom hade släppt

Det där var bara elakt

För övrigt är väl i stort sett alla "förstaspel" i en serie "uppstickare" och "kaxig" när den slår stort och tar över stor del av spelarna från nåt tidigare...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

CoD, det första, kom 2003 och det kostar fortfarande runt 20 euro på Steam... O_o


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

CoD, det första, kom 2003 och det kostar fortfarande runt 20 euro på Steam... O_o

Nah, du kan köpa COD1+Exp+COD2 för runt 240-250pix för rubbet. Tror det var något sånt jag betalade för Warchest igår.

Men jupp - lite dyrt är det...men va fan, Mona Lisa målades för 510-513 år sedan och kostar fortfarande en förmögenhet


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ja, såg precis det. Förmodligen blir det ett köp.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av totte1015:

Tänk om serien hade varit omvänd...
aka allt WW2 hade varit nytt och bra grafik, och allt modernt skit hade varit det första dom hade släppt

Det där var bara elakt

För övrigt är väl i stort sett alla "förstaspel" i en serie "uppstickare" och "kaxig" när den slår stort och tar över stor del av spelarna från nåt tidigare...

Jo, det är ju så
Jag sa mest så för jag själv gillar WW2 alla dagar mer än modernt.
Jag ledsnar fort på modernt, men har inte ledsnat en sekund för WW2

Medlem

Dagens kids som inte uppskattar en Garand eller en Thompson


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Geeks Gaming
Skrivet av Raklödder:

Vi behöver fler andra världskrigs spel!

Skrivet av m_g_karlsson:
Skrivet av Raklödder:

Vi behöver fler andra världskrigs spel!

JEPPZ!

Kolla då in kommande Red Orchestra 2 Rising Storm

Och

http://www.festungeuropagame.com/

http://www.twmod.org/content.html#.UY0O-8odA_g

Medlem
Skrivet av Kane:

Dagens kids som inte uppskattar en Garand eller en Thompson

Eller favoriten MP-40 som man alltid plockade upp från första bästa tysk.

Medlem

Fortfarande bäst i serien


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Kane:
Skrivet av totte1015:

Tänk om serien hade varit omvänd...
aka allt WW2 hade varit nytt och bra grafik, och allt modernt skit hade varit det första dom hade släppt

Det där var bara elakt

För övrigt är väl i stort sett alla "förstaspel" i en serie "uppstickare" och "kaxig" när den slår stort och tar över stor del av spelarna från nåt tidigare...

Jo, det är ju så
Jag sa mest så för jag själv gillar WW2 alla dagar mer än modernt.
Jag ledsnar fort på modernt, men har inte ledsnat en sekund för WW2

Och det som är så himla skönt med WW2 är att man slipper alla dessa ultimata superhäftiga camouflage, attachments osv ... mer skills

Moderator | Testpilot

COD4 i all ära men bara för att WaW var WW2 så gillade jag det spelet mer.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

cod 1 till 4an samt World at war. Dom spelen är de som är värda att kallas för riktiga spel. Resterande är bara mjölk för gormande 14 åringar.

Medlem

alla suktar efter ww2 spel men tyvärr är vi för få för att slå 14åringarna som älskar "perks" med nukes....

Medlem

COD 2 är det jag har allra bäst minnen ifrån. Inte blivit många spel från serien sen dess.

Medlem

När det kommer till multiplayer och WW2. Finns det inget som WET på fingrarna slå!

Medlem

Hade helt missat att Hallstan börjat skriva för FZ, vilken fantastisk nyhet! Välskriven artikel garanterad.

Minns nog ändå den ryska kampanjen starkast från Call of Duty. Att tilldelas ett magasin och väntas plocka upp ett gevär från en död soldat var verkligen ett genidrag för att öka spänningen i spelet.

Medlem

oj dubbla förgasare.

12
Skriv svar