"Inget internet? Skaffa en 360 istället för Xbox One"

Medlem

"– Vi har en produkt för människor som inte har tillgång till någon form av uppkoppling; den kallas Xbox 360."

Vad betyder det då? att xbox360 inte har någon tillgång till internet i någon form? what?!?!?

Medlem
Skrivet av Aus480:

Helt rätt.

Folk skall fan betala för sig.

PC marknaden har typ låst licensen till en konto-låst serial i åratal och med betydligt billigare spel som en konsekvens.

Ingen äger PC och därför behöver utgivarna inte heller betala en extra avgift för att utveckla till det formatet. Spelen på konsol däremot har en ägare, det kostar pengar att utveckla spel till dessa och jag tvivlar starkt på att vi kommer se lika billiga spel som på Steam om Microsoft får styra och ställa. Kolla bara på de äldre spelen som de säljer digitalt, borde ge en fingervisning om vad spelen kommer kosta i framtiden på deras kommande konsol även år efter att de släppts.

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av intro18:

Haha folk blir sura på Microsoft bara för att dom inte är intresserade att ha er som kunder.

Så är det. Microsoft har självklart räknat på detta och kommit fram till att kunder som inte använder Xbox-live inte är värt besväret. De köper för lite spel och andra tjänster så de kan lika gärna vara utan de kunderna.

Det komiska är att de kommer säkerligen kräla på sina bara fötter om att få tillbaks dessa när konsolen inte säljer som de räknat med.

Medlem

Verifiera en gång om dagen är bara irriterande. Men något som verkligen flyttar fokus från Xbox One till PS4 är ju beganagde spel marknaden.

Sen säga något som han gjorde där iiih minus poäng.

Medlem
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av intro18:

Haha folk blir sura på Microsoft bara för att dom inte är intresserade att ha er som kunder.

Microsoft är extremt intresserade av att ha alla som kunder, men som de flesta bolag så finns det rötägg som lägger idiotiska kommentarer(idiotiska ur PR-synpunkt).

Med tanke på produkten de precis lanserat verkar de vara betydligt mer intresserade av att ha organisationer som NSA som kunder. Att de dessutom har grymt korkade PR-människor gör ju bara saken ännu bättre. Bara att poppa popcorn och njuta.

Skrivet av Aus480:

Helt rätt.

Folk skall fan betala för sig.

PC marknaden har typ låst licensen till en konto-låst serial i åratal och med betydligt billigare spel som en konsekvens.

Sedan när var PC-spel billigare än konsol-diton pga DRM? Har aldrig hänt i den PC-spelsvärld jag tillhör iaf.

Medlem

Don Mattrick måste vara Microsofts svar på Bernie Stolar.

Medlem

Förstår inte att så många tycker det är ok med att verfiera lådan varje dag.
Ni måste tänka längre än steg1.
tex:
Vid flytt utan internet i 1månad.
tillfälligt internet strul hemma 1-3dagar.
ditt modem går sönder, 1vecka
din internet leverantör får problem 5dagar
DERAS servar krångar Xdagar
Om x antal år då det är för dyrt för DOM att hålla iservarar=Xboxone blir _skrot_
Krig bryter ut som gör att delar av jordens länder blir åtskilda USA=din xboxone = skrot

Det finns å jävla mycket som kan hända som man måste Tänka på.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av knasse:

Folk som klagar kan ni snälla sluta. Att MS säger så här tycker jag bara är roligt dom är ju ärliga. duger det inte att du måste vara uppkopplad, vilket varenda person här inne på forumet lyckats med att vara idag så spela något annat, ett smart förslag var en 360 (han vet hur man säljer) haha

Sen nästan varenda kotte som lirar dator är ju uppkopplad och det har ju gått förjävla gött vad jag vet. Så ni som klagar börja använda vårtan ni har mellan axlarna, tänk positivt fundera vilka fördelarna blir istället, livet blir king då, vet det själv för jag har just lärt mig det.

Jag tror inte riktigt att du tänker alls. Även i Sverige finns det fortfarande delar som har undermålig eller helt enkelt ingen uppkoppling alls, och vi tillhör en av de starkaste länderna när det gäller uppkoppling.
Den generella uppkopplingen baserad på alla länder i världen ligger på en hastighet av 2.4Mbit/s och den är sannerligen inte i närheten av så stabil, eller konstant som den är i majoriteten av Sverige.
Dessutom är den dyr, och till och med i delar av USA/Kanada så har de limiterad hastighet och mängd data de kan använda/månad.

Att tro att man kan sälja en jävla massa Xbox One och samtidigt inte tänka på hur många tidigare kunder de rakt av sparkar på är rent av korkat. Och sedan då troligen många redan har en Xbox 360 eller PS3 och vill gå vidare till nex-gen så säger Microsoft detta: Ta detta eller nöj dig med en 360.

Då kommer nog folk söka sig till den nex-gen som inte har denna dryga attityd och inte har samma krav.

Jag tänker, men kanske inte likadant som du eller nån annan.

För dom som inte har tillräckligt med uppkoppling eller inte vill vara uppkopplade har ju MS nu sagt sitt, dom är ju ärliga och säger vad som gäller. som jag ser det så söker Xbox sig nu till en publik med en uppkoppling, och kanske förhoppningsvis kan det skapa några droppar i havet så att vi kan få ett ännu stabilare internet i framtiden bara vi tror på det. jag tycker det kommer bli intressant och se hur det blir, det kanske öppnar upp för något mer i framtiden, man vet inte än. bara folk kan vara positiva istället. vem vet nästa generation efter denna, hur kommer den se ut? förhoppningsvis kommer den direkt i väggen och då har Ms iaf testat på något så när med den här generationen.

Jag tror på att testa nya saker. kan inflika att jag varken äger xbox eller ps men är intresserad av ny teknik, nya ideer och framtiden. Sen håller jag med om att attityden kunde varit bättre.

Medlem
Skrivet av knasse:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av knasse:

Folk som klagar kan ni snälla sluta. Att MS säger så här tycker jag bara är roligt dom är ju ärliga. duger det inte att du måste vara uppkopplad, vilket varenda person här inne på forumet lyckats med att vara idag så spela något annat, ett smart förslag var en 360 (han vet hur man säljer) haha

Sen nästan varenda kotte som lirar dator är ju uppkopplad och det har ju gått förjävla gött vad jag vet. Så ni som klagar börja använda vårtan ni har mellan axlarna, tänk positivt fundera vilka fördelarna blir istället, livet blir king då, vet det själv för jag har just lärt mig det.

Jag tror inte riktigt att du tänker alls. Även i Sverige finns det fortfarande delar som har undermålig eller helt enkelt ingen uppkoppling alls, och vi tillhör en av de starkaste länderna när det gäller uppkoppling.
Den generella uppkopplingen baserad på alla länder i världen ligger på en hastighet av 2.4Mbit/s och den är sannerligen inte i närheten av så stabil, eller konstant som den är i majoriteten av Sverige.
Dessutom är den dyr, och till och med i delar av USA/Kanada så har de limiterad hastighet och mängd data de kan använda/månad.

Att tro att man kan sälja en jävla massa Xbox One och samtidigt inte tänka på hur många tidigare kunder de rakt av sparkar på är rent av korkat. Och sedan då troligen många redan har en Xbox 360 eller PS3 och vill gå vidare till nex-gen så säger Microsoft detta: Ta detta eller nöj dig med en 360.

Då kommer nog folk söka sig till den nex-gen som inte har denna dryga attityd och inte har samma krav.

Jag tänker, men kanske inte likadant som du eller nån annan.

För dom som inte har tillräckligt med uppkoppling eller inte vill vara uppkopplade har ju MS nu sagt sitt, dom är ju ärliga och säger vad som gäller. som jag ser det så söker Xbox sig nu till en publik med en uppkoppling, och kanske förhoppningsvis kan det skapa några droppar i havet så att vi kan få ett ännu stabilare internet i framtiden bara vi tror på det. jag tycker det kommer bli intressant och se hur det blir, det kanske öppnar upp för något mer i framtiden, man vet inte än. bara folk kan vara positiva istället. vem vet nästa generation efter denna, hur kommer den se ut? förhoppningsvis kommer den direkt i väggen och då har Ms iaf testat på något så när med den här generationen.

Jag tror på att testa nya saker. kan inflika att jag varken äger xbox eller ps men är intresserad av ny teknik, nya ideer och framtiden. Sen håller jag med om att attityden kunde varit bättre.

Allting handlar om hur arroganta de är, det är tack vare denna arrogans som EA är ansett som en av de värsta spelutgivarna som finns. Det komiska är att Sony var nästan lika arroganta förra gången och pratade om nästan samma sak, de leddes även då av samma man som nu leder Microsoft.

"Insanity is doing the same thing over and over again but expecting different results."

Medlem
Skrivet av maniac:

Nu blir jag väl flamad,men strunt samma. Bara mina 10c här.
Jag förstår allvarligt talat inte krititken mot att alltid vara uppkopplad, eller att ha 24h verifiering. Halva grejen med Xboxen försvinner när man inte har uppkoppling, jag menar , inget coop, inget onlinespelande eller inget liveparty.

Enda anledningen jag ser att folk vill köra offline är att de har piratat sina spel.

Halva grejen må försvinna men att tvinga folk till uppkoppling för andra halvan är ren idioti. Coop kan du köra offline, SP kan du köra offline. Vad händer när XBOX Live blir hackat och servrarna ligger nere i två veckor? Du ser ingen problematik i detta?

Eh, de som vill köra crackade spel på sin X1 kommer ha crackat den här DRM skiten långt innan. Det här går tillbaka till att det bara är de betalande kunderna som får lida av det, precis som det varit med DRM på PC-marknaden i alla jävla år.

Skrivet av Tigern:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Tigern:

Detta kan faktiskt bli undergången för PS. Om man tänker efter lite, PS kommer sälja riktigt bra på grund av MS. Sony lär förlora ganska mycket pengar på varje såld konsol om man räknar med allt - hårdvara, utveckling, reklam m.m. Att Sony inte väljer att införa dessa DRM och andra verktyg för att motverka piratkopiering så tror jag att PS4 kommer vara knäckt ganska fort. Det kan få till följd att Sony förlorar mängder med pengar då folk köper en konsol som Sony går back på för att sedan direkt chippar/flashar den.

Givetvis kan man tycker att MS beter sig extremt korkat åt just nu, men jag tror dom har en klar strategi för hur Xbox skall stå sig stark. Dessutom har dom en väldigt stark hemmamarknad att luta sig mot.

Nja inte riktigt, Sony har inte haft så stora problem med piratandet tack vare bluray, och i o med att de förbjöd Linux på ps3an. Det är väldigt få som tankar hem ett spel på 50gb, speciellt när man får samma spel på 360n för 8gb. Blu-ray skivor är fortfarande rätt dyra så det är nästan inte värt att bränna skiten. Största problemet med MS är att de säger till oss vad vi vill ha istället för att ge oss det vi sätter vi vill ha.

Jag vet fler som kör piratkopierat än köpta spel på PS3. Jag vet bara en person som kör piratkopierade spel på X360. Har dessutom för mig att MS säljer fler spel/konsol än vad Sony gör.

Jag har aldrig träffat någon som kört ett crackat spel på sin PS3, och då har bulken av mina vänner PS3. Däremot känner jag minst 6-7 pers som blev avstängda för några år sedan tack vare att de hade crackat sin Xbox.

PS3 tog ett par år innan det crackades om jag inte minns fel. 2011 var det en stor storm kring crackad PS3. Då släppte Sony firmware som blåste bort problemet rätt snabbt (och tog bort Linux-stödet). 360:n var i princip crackad sedan dag ett. Sök efter multiplattformsspel på Isohunt så får du se vilka som har störst problem med piratkopiering. Så vitt jag vet så VAR väl piratkopieringen nästan större på 360 än på PC.

Skrivet av Thunderhawk:
Skrivet av wmc:
Skrivet av Thunderhawk:
Skrivet av wmc:
Skrivet av Thunderhawk:

Ville bara visa FZ´z omröstningsresultat!

Playstation 4 80.63% (2914)
Xbox One 9.96% (360)
Båda två 2.85% (103)
Ingen av dem 6.56% (237)

3614 personer har svarat på den här omröstningen.

ja och det är ju hela världen eller som tycker så...

Ja för fan ! Hela universum till och med !!!!!!!!!

Snacka om att (alla i hela universum) EGGBOX fan´s är griniga !

är då fan inge fans för nått företag köper från vilka som helst bara jag gillar produkten dom säljer, har haft både ps1-ps2-ps3 så men aldrig xbox 1

JAHA, och! Skiter fullständigt vad du har haft och inte! Du ska veta det att dryga svar får alltid drygt tillbaka! THE END !!!

phi
Medlem
Skrivet av deland:

Men hallå det är 2013, vem har inte internet idag?

Kan tänka mig att det är många barnfamiljer som köper en konsol till ungarna utan att ansluta konsolen till internet. Blir inte så mycket spelande för dessa ungar med en Xbone.

Sen finns det en massa saker som kan hända för någon som har internet. Bara för att nämna tre högst troliga scenarion:

- Din ISP kan få driftstörningar som gör uppkopplingen går ner. Du kan inte spela när du vill.
- Om du sitter med ADSL/VDSL och ditt modem går sönder pga åsknedslag. Du kan inte spela när du vill.
- Någon hackar eller kör DDoS-attacker mot MS som får MS att bli tvungen att ta ner sina servrar på obestämd tid. Du kan inte spela när du vill.

Men alla har väl en smartphone för att fixa verifikationen? Ja, men som du sa. Det är ju för fan 2013 och det ska inte behövas.

Ponera följande scenario:

Du har jobbat som ett svin hela veckan och har sett fram emot att få sätta dig ner i soffan med din Xbone och ett nytt spel under fredagskvällen. Men så visar det sig att det är någon jävel som kallar sig "anonymous" som DDoS-attackerat MS och deras servrar är nere och du kan inte spela ditt nya spel. Vad gör du då? Jo, du går förmodligen ut istället, fly förbannad och tar en krogrunda med kompisarna och bränner ett par tusenlappar i baren.

Klockan börjar närma sig stängningsdags och du, glad i hågen kör du lite moves på någon milf som står ute vid entrén och det visar sig fungera och du går hem med en milf under armen. Sänghalmsaktiviteten är dock under all jävla kritik eftersom att milfen, full som en kastrull, ligger där som en ihjälklubbad säl och med vinballe så får du jobba som ett djur för att det överhuvudtaget ska hända något. Till slut är allt över och du däckar och vaknar upp dagen efter ensam, milfen har smitit hem. Du tänker inte mer på det.

Sen går det ett par veckor och du får ett chockerande samtal. Milfen, du vet? Hon hävdar nu att hon är gravid och att hon är helt säker på att det är du som är pappan. Hon har bestämt sig för att behålla barnet och hon har även valt att lämna sin man efter 20 års äktenskap. Du står där sen med en oönskad unge och får betala en massa bidrag till milfen som dessutom ringer lite då och då och insisterar på att ungen ska få träffa sin riktiga pappa.

Tänk nu om den där onlineverifikationen hade fungerat när den skulle. Då hade du stannat hemma den fredagkvällen, du hade dessutom sparat ett par tusenlappar istället för att supa bort ditt förstånd och du hade definitivt inte varit en blivande pappa i det här fallet. Och allt detta pga Microsoft, Xbone och dess jävla onlineverifikation.

Jag har för mycket tid över ibland.

Medlem

Kan bli svårare att hacka om spelen kommer kräva "molnet", är väl en av de främsta orsakerna till att Diablo 3 fortfarande inte är knäckt (kanske är det nu iofs)?

Skrivet av wmc:
Skrivet av Thunderhawk:
Skrivet av wmc:
Skrivet av Thunderhawk:
Skrivet av wmc:
Skrivet av Thunderhawk:

Ville bara visa FZ´z omröstningsresultat!

Playstation 4 80.63% (2914)
Xbox One 9.96% (360)
Båda två 2.85% (103)
Ingen av dem 6.56% (237)

3614 personer har svarat på den här omröstningen.

ja och det är ju hela världen eller som tycker så...

Ja för fan ! Hela universum till och med !!!!!!!!!

Snacka om att (alla i hela universum) EGGBOX fan´s är griniga !

är då fan inge fans för nått företag köper från vilka som helst bara jag gillar produkten dom säljer, har haft både ps1-ps2-ps3 så men aldrig xbox 1

JAHA, och! Skiter fullständigt vad du har haft och inte! Du ska veta det att dryga svar får alltid drygt tillbaka! THE END !!!

desamma

Medlem

Han har ju rätt; bakåtsträvarna kan hålla sig till Xbox360 och stanna där. Mer plats till mig

Medlem

Ni har skrivit fel i Microsofts uttalande. Det lät ju så här egentligen: Har ni inget internet? Köp en PS4.

Medlem

Jag är rent ut sagt jävligt trött på folk som bara gnäller på Microsoft hela tiden.

Ifall de nu inte gör en konsol som passar er så behöver ni inte köpa den... punkt slut.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Rockartisten:

Jag tvivlar på att det ens finns en enda person här på FZ som inte har internet, men ändå gormar ni som om ni aldrig hört talas om det däringa intranätet. Det känns som att ni bara är ilskna för ilskans skull, och det är väldigt svårt att ta er på allvar, eftersom internetuppkoppling inte är ett problem i Sverige.

Jag är glad att MS bygger en konsol som utnyttjar mina resurser och inte låter den begränsas av de delar av världen som ligger efter i teknologin. Jag tror faktiskt att de flesta som gormar här inte ens har en aning om vad detta ger för fördelar för konsumenten. Men visst, spring runt med era högafflar och se ut som idioter.

Du missar poängen helt och hållet. Poängen är att dom bygger in ett skydd/feature som inte skapar värde för kunden.
Vi pratar inte om att ha internetanslutning till boxen eller inte, utan att kunna använda en produkt man köpt utan ett onödigt extrakrav. Fördelen är ju 0, vad får du för fördelar som konsument genom att ditt spel blir obrukbart inom/efter 24timmar? Visst att konsolen kan vara ansluten till internet, alla fördelar med det förstår vi, men det handlar ju om att produkten blir mer eller mindre obrukbar om den inte är det, eller om anslutningen strular. Därtill har verkligen inte resten av världen samma IT-infrastruktur som Sverige.

Där har du problemet, inte att konsolen i sig har en internetanslutning.

Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av tobajas:

Måste ändå säga att jag inte fattar vitsen med att skapa en ny xbox om man säger åt kunderna att skaffa en xbox 360 istället. Måste även säga att överlag så jag som alltid haft en xbox tror det är dags att skaffa en playstation istället. Billigare, bätte exclusives och fan så mycket bättre beteende + mindra krav. Jag menar du kan låna ut spel till kompisar eller lämna in playstation spel men xbox kommer kräva en avgift för att du ska kunna sälja vidare eller ens låna ut spel va fan?

Dina spel är digitala, om du ska låna ut dem så får du låna ut din profil. Skillnaden på Xboxen är att du och din familj fortfarande kan spela samma spel hemma offline, även om din kompis också spelar det lånade spelet. Detta är en av fördelarna med internet.

Fast bara i 24h, eller hur?

Men tänk efter lite nu. Efter 24h verifierar du din Xbox och går offline igen, och din kompis återgår till att spela vilket spel han än vill från ditt bibliotek. Om han bor på andra sidan landet så måste han inte köra 30 mil för att hämta ett spel som du inte kommer ha tillgång till på ett bra tag, han laddar bara ner det och du kan fortfarande spela samma spel offline.

Nej det funkar inte så du kan endast spela 24h på din egna konsol om du går över till din vän och spelar på din profil på hans konsol och inte din "hemma" konsol så får du bara utnyttja den i 1h vilket kan läsas här ur intervjun med Xbox.

“With Xbox One you can game offline for up to 24 hours on your primary console, or one hour if you are logged on to a separate console accessing your library. Offline gaming is not possible after these prescribed times until you re-establish a connection, but you can still watch live TV and enjoy Blu-ray and DVD movies."

Medlem

Osympatiskt värre.

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Kan bli svårare att hacka om spelen kommer kräva "molnet", är väl en av de främsta orsakerna till att Diablo 3 fortfarande inte är knäckt (kanske är det nu iofs)?

Jag kan tänka mig att det fungerar på detta eller liknande sätt.
- Det ligger en kod i OS;et på boxen söker en verifikation mot molnet för att hålla ditt bibliotek aktivt. När en verifiering har avklarats så sätts en sorts timer, typ TTL på 24h och när den når 0 så skickas en ny "ansökan" för en verifiering. Och om den nu skulle faila eller inte få något gensvar (inget internet) så låses spelen tills en ny uppkoppling/verifiering sker.

Edit*
Eller kanske helt enkelt som steam. Hursomhelst lär det inte dröja länge innan systemet är knäckt och folk kan undvika verifiering eller helt enkelt simulera den.

phi
Medlem
Skrivet av Exxo:

Jag är rent ut sagt jävligt trött på folk som bara gnäller på Microsoft hela tiden.

Ifall de nu inte gör en konsol som passar er så behöver ni inte köpa den... punkt slut.

Jag tror inte riktigt du fattar vad "gnället" handlar om.

Det handlar mer om att visa missnöje för att företag som Microsoft mer eller mindre pissar på sina kunder genom att driva igenom DRM osv. Det ger även signaler till konkurrenter om att det tydligen funkar att göra så och fler och fler företag börjar göra samma sak, för varför skulle dom inte göra det? Kunderna klagar ju inte och företagen tjänar mer pengar.

Ett bra sätt att visa för Microsoft att det inte är okej är att dels gnälla på internet samt inte köpa deras konsol. Ju fler som gnäller desto färre kommer förhoppningsvis att köpa konsolen. Det borde ge Microsoft en hint om att dom har gjort något galet någonstans.

Medlem
Skrivet av Tigern:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Tigern:

Detta kan faktiskt bli undergången för PS. Om man tänker efter lite, PS kommer sälja riktigt bra på grund av MS. Sony lär förlora ganska mycket pengar på varje såld konsol om man räknar med allt - hårdvara, utveckling, reklam m.m. Att Sony inte väljer att införa dessa DRM och andra verktyg för att motverka piratkopiering så tror jag att PS4 kommer vara knäckt ganska fort. Det kan få till följd att Sony förlorar mängder med pengar då folk köper en konsol som Sony går back på för att sedan direkt chippar/flashar den.

Givetvis kan man tycker att MS beter sig extremt korkat åt just nu, men jag tror dom har en klar strategi för hur Xbox skall stå sig stark. Dessutom har dom en väldigt stark hemmamarknad att luta sig mot.

Öhm.... va? Folk vill hellre pirata när det är drm. Har bara köpt 1 always online drm. Och kommer aldrig göra det igen. Sen... kolla hur det ser ut på 360 som är en barnlek att flasha. Har ms gått i konkurs av det? Nej, ps3 gick/går att jailbreaka, inte har dom gått omkull för det. Varför skulle folk pirata mer nu helt plötsligt? Har jäkligt svårt att tro att jag är en av få som köper mina spel utan jag är nog med största sannolikhet en av jävligt många som betalar för sig (oftast, ibland vill man testa hur bra datorn fungerar till spelet och/eller om spelet är kul)

Nej Sony har gått omkull än, men faktum är att dom lider som koncern. Dom förlorar än idag ca 18$/såld PS3. MS har en helt annan grund att stå på, det är därför dom kan göra så här mot oss konsumenter. Xbox är ju bara en liten del av MS. Jag tror att PS4 måste generera inkomster snabbt annars kan detta vara slutet för PS i Sony regi. Dock så finns det nog en hel del företag som vill köpa varumärket.

Men ärligt, du tror inte Sony's framtid är ganska så säkrad just nu, hmmm, nooo?

Medlem
Skrivet av blohm:

Han har ju rätt; bakåtsträvarna kan hålla sig till Xbox360 och stanna där. Mer plats till mig

Hahahahahahahahahahahahahahaha xD! xD xD Är det bakåtsträvande att inte vilja ha ett kontroll samhälle värre än vad vi har? Är det inte illa nog med kontroll? Alltså, tack för dagens skratt

Med vänliga hälsningar Herr Bakåtsträvare

Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Nosnos:

Det här med att vara uppkopplad en gång om dagen är ju inget problem för mig normalt sett, men det sätter rejäla käppar i hjulet för mig när jag ska spela ute på landet. Har inget internet där och även om jag skulle kunna lösa det med att använda mobilen som hotspot så är det ändå något som kan få mig att välja PS4 istället för Xbox One.

Vilket är jobbigast, att starta internetdelning en gång om dagen i några sekunder och köra hela sitt spelbibliotek från hdd, eller att behöva ta med alla sina skivor och byta skiva varje gång du spelar nåt nytt?

Nackdelen med internetdelning är det faktum att din uppkoppling kan upphöra att fungera pågrund av diverse orsaker,
och om x antal år så kanske ms inte har kvar sin internetdelningstjänst.

Skivor utan internetkrav däremot kan du spela och ha kul med hela ditt liv oavsett om du har internet eller ej,

Vill gärna ha en xbox one men nu har ms tappat ytterligare en trogen kund.

Jag tror tyvärr att du har missuppfattat väldigt mycket gällande detta, och det gäller nog väldigt många här, och det är delvis FZ:s fel i min mening.

Du måste inte ha konstant internet, du behöver bara verifiera några kB data och sen kan du gå offline igen och forsätta spela spel från din hårddisk (skivor är såååå PS4). Internetdelning är något du gör på din smartlur och inte en tjänst som MS tillgodoser. Anledningen att vi pratade om internetdelning var för att han behövde använda det i sin sommarstuga.

Själv tycker jag om skivor, för då ÄGER jag verkligen spelet. Mina spel som jag laddat ner känner jag inte att jag äger. För den dagen spelet försvinner helt från PSS eller om Steam försvinner, och min dator eller konsol sedan dör, då kan jag inte köra dom spelen igen om jag inte köper dom i fysisk vara IGEN (bortsett från PSS och Steam only games)

Medlem

Det ser ut som om han tänker: "Come on! At least i tried"

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Oh nooo.
Ni inser väl själva att har man råd med en xbox one så har man råd med internet, vad är då problemet? Wäää wää jag kan inte piratkopiera spel längre!

Få huvet ur arslet för fan! Det gäller att man ska kunna göra/spela sitt inköpta spel när, hur man vill! Blir så förbannad på dessa puckon! Plus, när xbenet inte är poppis längre stängs servarna av! Inga spel mao! Vakna upp!

Medlem

får ju hoppas att de patchar upp konsollen om de skulle stänga vertifieringsservrarna


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

Vad skulle ni säga om detta:
Varje dag kopplas din dator upp till regerings databas, som ska se till så att du sköter dig.
Inte få besöka porrsidor. Måste ladda ner lagligt. Inte få söka efter invandringapolitik. Söka efter 20 jobb per dag. Inte svära.

Vänta ni bara

För mig handlar det om kontrollen de vill ha om mig. Internet kommer bli en stor fråga och kommer debatteras ivrigt om hur "fritt" de egentligen är.
Mycket av våra liv pågår där nu.

För MS är det en enormt dålig timing med allt som händer runt omkring. De har hamnat i korselden och det här uttlandet var extremt onödigt, oavsett vad man står i frågan. Han framstår som en arrogant idiot, som tror att alla har internet. Han tappade ett troget fan i den intervjun

Medlem

Förstår mig inte på Ms om jag skall vara ärlig. Dom har ju sett hur mycket rage deras inställning och uttalanden har framkallat på nätet o så häver dom ur sig en sådan grej. känns ungeför lika genomtänkt som att dra fast pungen i ett skruvstäd.

Medlem

Ja, men bra, då antar jag att de ska släppa alla spel till Xbox 360 också med tanke på deras svar?

Inte lätt att vara Microsoft idag.

Skriv svar