Major Nelson svarar på heta Xbox One-frågor

Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av pAaz:

Tycker Major Nelson är rätt skön. Lite tråkigt att han får så mycket skit, jag skulle skylla på företaget och inte på enstaka personer.

http://lookpic.com/O/i2/272/ovREQ1YA.jpeg

Jag måste tyvärr hålla med, men faktum kvarstår: XBOX ONE är ett steg tillbaka i utvecklingen.

bara för att man inte gillar utvecklingen betyder det inte att det är ett steg bakåt. Ny hårdvara och mjukvara. Sen att de har känt sig tvungna att lösa vissa saker på ett sätt de tycker verkar bra. Kanske inte alla som gillar det. Men att det skulle vara ett steg bakåt håller jag inte med om. Snarare deras sätt att anpassa sig. Det är dyrt att utveckla hårdvara och spel om sen vem som helst kan sno spelen...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av maaex:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Rugbyspelaren:
Skrivet av Puscifer:

Han tappade mig vid den sista frågan gällande HDMI-kontakt och GUI(?). Har någon lust att förklara för mig som inte har fått mitt morgonkaffe ännu?

Jag hade gärna dessutom velat veta lite mer om Microsofts PR-avdelning och varför det känns som att Microsoft beter sig på ett sådant arrogant sätt gentemot sina kunder.

Det han menar är att du kan koppla in din boxer,satelitmottagare (vilket man nu har) och så på tv via xboxen. Där kan man då snabbt hoppa mellan tv & och spel om man t.ex. får en invite till ett spel, Tydligen kan man också välja att koppla in sitt gamla xbox 360 i xbox 0ne via hdmi porten och på så sett spela xbox360 (typ som en adapterad emulator?? )

Tackar. Det låter ju faktiskt inte helt dumt. Var det så han menade med att GUI:n läggs över TVn som ett sorts genomskinligt lager, så mitt under TV-tittandet kan det poppa upp en ruta där det står "X has invited you to play Y."?

Problemet är väl att det endast ska funka i nordamerika, iaf till en början.
Kan tänka mig att Xboxet behöver drivrutiner för att veta exakt hur man sköter varje box (t.ex. hur man byter kanal osv)

Du kan inte byta kanal, det gör du med din vanliga box fjärrkontroll. Det är bara ett gränsnitt över för den som inte fattat det så tycker jag ni ska gå och lägga er och vakna en annan dag. Blir så trött på alla här...

Men xboxen har en inbyggd irblaster vilket gör att den kan agera som fjärrkontroll.

Medlem

Hade hellre sett /v/ göra en intervju med han.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Pholiage:

Hade velat se frågan "Jag vill spela Forza 5 hos polaren, han har 1,5Mbit anslutning. Forza 5 ligger på 2 Bluray skivor, är det rimligt att behöva ladda ner 100gb? Det hinner ju gå mer än 1 timme"

Om du håller på att ladda ner spelet så kan du väl autentisera dig samtidigt? Om han är i din "familj" kan han dessutom spela det medan du spelar något annat på din konsol (så länge ingen annan av de nio "familjemedlemmarna" inte redan använder familjeslotten).

Ser denna lösning som fördelaktigare än att sälja spel billigt och köpa nya begagnade väldigt dyrt på tex GameStop. Det var väll det han sa i intervjun? Han tyckte affärerna snyltade på barns oförstånd?


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Pholiage:

Hade velat se frågan "Jag vill spela Forza 5 hos polaren, han har 1,5Mbit anslutning. Forza 5 ligger på 2 Bluray skivor, är det rimligt att behöva ladda ner 100gb? Det hinner ju gå mer än 1 timme"

Om du håller på att ladda ner spelet så kan du väl autentisera dig samtidigt? Om han är i din "familj" kan han dessutom spela det medan du spelar något annat på din konsol (så länge ingen annan av de nio "familjemedlemmarna" inte redan använder familjeslotten).

Ser denna lösning som fördelaktigare än att sälja spel billigt och köpa nya begagnade väldigt dyrt på tex GameStop. Det var väll det han sa i intervjun? Han tyckte affärerna snyltade på barns oförstånd?

Jo, men var det inte så att man behövde authentisera efter en timme igen? Eller har jag missförstått? Men visst att spelet kanske gör en check när spelet är nerladdat. Inte alla sitter på BBB 1Gbit lina. Menar ju att om man nu ska bort till kompisarna utan att ringa, messa, säga till han att börja tanka hem Forza 5, Halo, CoD.... att sitta och tanka hem spelet i flera timmar bara för att kunna en timme känns ju lite lustigt. Om det nu stämde med 1 timmes authen.

Inaktiv

Undra hur bråttom man behöver ha för att boka en av dom för att vara relativt säker på att få en till november.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Joavels:

HDMI är en standard som finns över hela världen

Skrivet av heviom:

Hdmi funkar ju på allting som har hdmi ut, sen har ju xboxen en inbyggd irblaster för att styra andra enheter som vilken annan multifjärr som helst.

Kan man skicka styrsignaler till tv/tv-box via hdmi? någon som vet ?

Om ni tittar på Microsofts presskonferens från E3 ser ni att Xboxen är lite mer integrerad i TV-boxen än bara som en multifjärr. Det räcker inte heller bara med HDMI för att lyckas med det som dom visade utan det behövs drivrutiner.

Medlem
Skrivet av maaex:
Skrivet av Joavels:

HDMI är en standard som finns över hela världen

Skrivet av heviom:

Hdmi funkar ju på allting som har hdmi ut, sen har ju xboxen en inbyggd irblaster för att styra andra enheter som vilken annan multifjärr som helst.

Kan man skicka styrsignaler till tv/tv-box via hdmi? någon som vet ?

Om ni tittar på Microsofts presskonferens från E3 ser ni att Xboxen är lite mer integrerad i TV-boxen än bara som en multifjärr. Det räcker inte heller bara med HDMI för att lyckas med det som dom visade utan det behövs drivrutiner.

Som(efter att ha läst på lite) jag förstår det kan man använda CEC-commandon som skickas över HDMI, detta kräver att mottagande enhet är CEC-enabled och för det krävs inga drivrutiner.
här är en lista på commandon som finns tillgängliga:

* One Touch Play - allows devices to switch the TV to use it as the active source when playback starts
* System Standby - enables users to switch multiple devices to standby mode with the press of one button
* Preset Transfer - transfers the tuner channel setup to another TV set
* One Touch Record - allows users to record whatever is currently being shown on the HDTV screen on a selected recording device
* Timer Programming - allows users to use the electronic program guides (EPGs) that are built into many HDTVs and set-top-boxes to program the timer in recording devices like PVRs and DVRs
System Information checks all components for bus addresses and configuration
* Deck Control - allows a component to interrogate and control the operation (play, pause, rewind etc.), of a playback component (Blu-ray or HD DVD player or a Camcorder, etc.)
* Tuner Control - allows a component to control the tuner of another component
OSD Display uses the OSD of the TV set to display text
* Device Menu Control - allows a component to control the menu system of another component by passing through the user interface (UI) commands
* Routing Control - controls the switching of signal sources
* Remote Control Pass Through - allows remote control commands to be passed through to other devices within the system
* Device OSD Name Transfer - transfers the preferred device names to the TV set
System Audio Control allows the volume of an AV receiver, integrated amplifier or pre-amplifier to be controlled using any remote control from a suitably-equipped device(s) in the system

Sen är det upp till mottagande enhet att göra något av commandot

Medlem

Jag undrar vad han säger nu om alla dessa fantastiska funktioner?

123
Skriv svar