Xbox One: Spel delade med familjen var bara demo-versioner?

Medlem

Börjar också bli ganska irriterad på allt gnäll.

Tycker med all rätt att online är dagens väg att gå sen att internet är fullt med tokar som inte förstår potentialen är inget konstigt.

Jag hade föredragit Online funktionen och sluppit alla skivor som ligger och skräpar hemma.

Förhoppningsvis så kan vi kanske få båda versionerna den gamla för idioter och det nya för oss som gillar att ha saker online som resten av samhället nu år 2013.

Jag tycker även att Xbox One är mer tilltalande pga dess funktioner som kinect och tv integrering och.

Dela mina prestationer till Facebook skulle jag aldrig göra inte heller live streama mina spelsektioner. Men det är väll det alla PS4 avgudar verkar det som samt att kunna ta med sig och spela i baksätet på bilen , Toaletten , Tvättstugan Lagården, med det resonemang som pågår på nätet ...

Samt att springa och låna ut spel till polaren i t.ex. Luleå då jag själv bor i t.ex. Malmö blir ju eminent nu .. (JO MEN VIST ! PIRATKOPIERING AB ) .... försök inte ta mig för en idiot.

Hoppas innerligen att Microsoft har båda alternativen vid lanseringen så vi får det bästa av 2 världar Spel, TV.

Medlem
Skrivet av Game Ove(r):

I stället för att lyssna på en "anonym källa" kanske man har lite större förtroende för en som faktiskt borde veta: Aaron Greenberg (Chief of Staff for Interactive Entertainment Business at Microsoft). "There was no time limit, it was as we described. Team still investing in more digital features over time."

https://www.twitter.com/aarongreenberg/status/348125219019436...

Förhoppningsvis kommer de att uppdatera med de ursprungliga funktionerna efter en tid.

Japp, för högt uppsatta personer inom ett gigantiskt företag brukar aldrig ljuga för att undkomma kritik...

Säg så här, varför skulle en anonym snubbe på ett obskyrt internetforum sitta och hitta på saker?
Vad har han att vinna på det?

Microsoft har å andra sidan allt att förlora om dom inte dementerar.

Medlem
Skrivet av Kanonkula:

Börjar också bli ganska irriterad på allt gnäll.

Tycker med all rätt att online är dagens väg att gå sen att internet är fullt med tokar som inte förstår potentialen är inget konstigt.

Jag hade föredragit Online funktionen och sluppit alla skivor som ligger och skräpar hemma.

Förhoppningsvis så kan vi kanske få båda versionerna den gamla för idioter och det nya för oss som gillar att ha saker online som resten av samhället nu år 2013.

Jag tycker även att Xbox One är mer tilltalande pga dess funktioner som kinect och tv integrering och.

Dela mina prestationer till Facebook skulle jag aldrig göra inte heller live streama mina spelsektioner. Men det är väll det alla PS4 avgudar verkar det som samt att kunna ta med sig och spela i baksätet på bilen , Toaletten , Tvättstugan Lagården, med det resonemang som pågår på nätet ...

Samt att springa och låna ut spel till polaren i t.ex. Luleå då jag själv bor i t.ex. Malmö blir ju eminent nu .. (JO MEN VIST ! PIRATKOPIERING AB ) .... försök inte ta mig för en idiot.

Hoppas innerligen att Microsoft har båda alternativen vid lanseringen så vi får det bästa av 2 världar Spel, TV.

'

Så vad är problemet, det är väl bara köpa och se glad ut eller.
om vi vill gnälla SÅ GÖR VI DET, bara gilla läget!

Medlem

Såhär skulle det stått i rubriken!!!

"Xbox One: Spel delade med familjen var bara - BLUFF"

Och där slog man huvudet på spiken, igen, alla stora bolag, vill att man köper samma vara flera ggr, så även om du köpt titanfall till din älskade X1a, så skall inte brosan kunna lira det, utan han skall köpa en licens oxå.

KANON

istället för 599 eller 800 spänn

så kostar det dubbelt

thats life in a "microshell"'

Fuck em!

Medlem
Skrivet av Zpartan:

Såhär skulle det stått i rubriken!!!

"Xbox One: Spel delade med familjen var bara - BLUFF"

Och där slog man huvudet på spiken, igen, alla stora bolag, vill att man köper samma vara flera ggr, så även om du köpt titanfall till din älskade X1a, så skall inte brosan kunna lira det, utan han skall köpa en licens oxå.

KANON

istället för 599 eller 800 spänn

så kostar det dubbelt

thats life in a "microshell"'

Fuck em!

JA för nu behöver du bara gå över till hans rum och stoppa in den i burken och förut behövde du klicka download .....................................................

“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”

― Albert Einstein

Medlem

*fniss*


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Spelar ingen roll om konsolen e bäst i världen, skulle aldrig supporta kostym nissarna bakom produkten, sprutar ju bara greed och desperation.

Men då har jag dock alltid varit ett PS fanboi, även fast jag inte ägt en konsol sedan PS1.

Medlem
Skrivet av Kanonkula:

Börjar också bli ganska irriterad på allt gnäll.

Tycker med all rätt att online är dagens väg att gå sen att internet är fullt med tokar som inte förstår potentialen är inget konstigt.

Jag hade föredragit Online funktionen och sluppit alla skivor som ligger och skräpar hemma.

Förhoppningsvis så kan vi kanske få båda versionerna den gamla för idioter och det nya för oss som gillar att ha saker online som resten av samhället nu år 2013.

Jag tycker även att Xbox One är mer tilltalande pga dess funktioner som kinect och tv integrering och.

Dela mina prestationer till Facebook skulle jag aldrig göra inte heller live streama mina spelsektioner. Men det är väll det alla PS4 avgudar verkar det som samt att kunna ta med sig och spela i baksätet på bilen , Toaletten , Tvättstugan Lagården, med det resonemang som pågår på nätet ...

Samt att springa och låna ut spel till polaren i t.ex. Luleå då jag själv bor i t.ex. Malmö blir ju eminent nu .. (JO MEN VIST ! PIRATKOPIERING AB ) .... försök inte ta mig för en idiot.

Hoppas innerligen att Microsoft har båda alternativen vid lanseringen så vi får det bästa av 2 världar Spel, TV.

För det första, som en hel del inte verkar fatta, men som faktiskt har förtydligats och som är helt logiskt:

Family Sharing funktionen var för en tidsbegränsad demo (15min-1h) av fullspel som någon i din krets av 10 personer ägde. Alltså, NEJ, du fick inte tillgång till din polares spelbibliotek och denne fick inte tillgång till ditt som ni kunde spela när den andra inte spelade.

Detta är faktiskt logiskt då spelförsäljningen skulle rasa för ALLA spel som var singleplayer. (ge mig en bra anledning att köpa ett spel som min polare har, om den ändå saknar funktion för oss att spela tillsammans.)

Lägg dessutom till 8 personers spelbibliotek ytterligare och man börjar förstå att "killerfunktionen" som family sharingen framstod som, (jag tyckte också att det lät helt fantastiskt) i själva verket var "hot air blowing up my..."
Ju mer man tänker på det, ju mer ologiskt blir det.

Faktum är att 10 personer skulle kunna gå ihop och köpa ett spel, vilket är 10% av en möjlig försäljning, helt lagligt.
Ge mig en utgivare som tycker det låter som en bra idé.

Jag är ganska säker på att MS undvek att berätta HELA sanningen om Family Sharing då ingen skulle kunna anklaga dem för att ljuga. Om det låter för bra för att vara sant så är det troligtvis inte sant.

Family Sharing var en enda stor bluff och nu kan de inte införa det då det skulle ge dem ännu mer "bad press" när det skulle visat sig att det endast handlade om timelimit demos.

Det handlar inte om att vara bakåtsträvare, det handlar om att tänka lite med det man har i huvudet.

Tyvärr vet jag inte vad MS sysslar med. Jag har haft en 360, sedan launch och även guld (vilket har kostat 599/år för....egentligen ingenting)
Vad det blir nästa gång vet jag inte, men troligtvis PS4, endast pga att MS har lagt en stor fet kabel på mig som kund och idiotförklarat mig.

Ni som tror på det här med spel i "molnet", kom in i matchen, det är ni som är de lurade.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Runken:

Det är så fräsigt att hata xbone nu att folk hittar på vad som helst... Till och med när microsoft går ut och dementerar detta rykte så tror man dem inte.
Skulle de verkligen göra en så stor grej av familjefunktionen utan att berätta att det bara handlade om demosar? Kom igen.
Nu får det väl ändå vara nog med hata xbone mentaliteten på nätet. Det börjar bli gammalt.

Som sagt i kommentaren över dig så är det inte svårt att dementera något som man inte kommer att ha med som tjänst längre ändå. Inte precis som om man behöver bevisa att en feature som inte längre kommer skulle fungera på ett visst sätt.

Vare sig det är sant eller falskt kommer vi troligen ändå aldrig få veta. Ta det som de är.
De hade 1 bra och 1 dålig grej.. de tog bort båda. Ingen skillnad i mina ögon om man ser det på det sättet.

Xbox one är fortfarande smått intressant för mig, men inte lika mycket som ps4. Dock är det ändå det mest troliga att jag kommer skaffa dem båda då jag har vänner som bara kommer att ha 1 eller den andra och jag vill kunna spela med alla.
Dels så har båda systemen exklusiva titlar (som just iaf inte hittar till pc) som jag vill ha.

Det är ju ännu svårare att bevisa att det inte skulle fungera som de sagt. Men ändå sitter vi här och pratar om just det. Ändå sitter hela internets pubertala experter och säger att det aldrig skulle fungera som de sagt.
Argue on the internet. Glhf...

Inaktiv
Skrivet av Game Ove(r):

I stället för att lyssna på en "anonym källa" kanske man har lite större förtroende för en som faktiskt borde veta: Aaron Greenberg (Chief of Staff for Interactive Entertainment Business at Microsoft). "There was no time limit, it was as we described. Team still investing in more digital features over time."

https://www.twitter.com/aarongreenberg/status/348125219019436...

Förhoppningsvis kommer de att uppdatera med de ursprungliga funktionerna efter en tid.

Frågan är om dom vågar det, folk visade sitt missnöje och det resulterade i lågt antal pre orders.
vad tror du kommer hända om ms ändrar sig igen,
det kommer krylla av begagnade xbox one på blocket, gamestop mm,
Majoriteten av xbox diggarna delar inte din åsikt vilket är på gott och ont,
är man i minirotet då får man finna sig i det eller hitta på nåt annat att göra.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv
Skrivet av Hapl0:

För det första, som en hel del inte verkar fatta, men som faktiskt har förtydligats och som är helt logiskt:

Family Sharing funktionen var för en tidsbegränsad demo (15min-1h) av fullspel som någon i din krets av 10 personer ägde. Alltså, NEJ, du fick inte tillgång till din polares spelbibliotek och denne fick inte tillgång till ditt som ni kunde spela när den andra inte spelade.

Detta är faktiskt logiskt då spelförsäljningen skulle rasa för ALLA spel som var singleplayer. (ge mig en bra anledning att köpa ett spel som min polare har, om den ändå saknar funktion för oss att spela tillsammans.)

Vad är skillnaden mot att MS lägger in detta digitalt mot at du ger skivan till dina kompisar så att de också kan spela samma singleplayer spel? Skillnaden är att MS flyttade på det till det digitala istället.

Skrivet av Hapl0:

Lägg dessutom till 8 personers spelbibliotek ytterligare och man börjar förstå att "killerfunktionen" som family sharingen framstod som, (jag tyckte också att det lät helt fantastiskt) i själva verket var "hot air blowing up my..."
Ju mer man tänker på det, ju mer ologiskt blir det.

Faktum är att 10 personer skulle kunna gå ihop och köpa ett spel, vilket är 10% av en möjlig försäljning, helt lagligt.
Ge mig en utgivare som tycker det låter som en bra idé.

Det fanns dock begränsningar som många verkar ha glömt att de tog upp. Man måste dels ha varit vän med den personen i minst 90 dagar. Bara en person kan spela den åt gången precis som när man lånar ut själva skivan men man kan dock fortfarande spela den själv, något man inte kunde om skivan var utlånad.

Sedan tjänar nog MS mer på detta system då flera kanske har fler än 10 vänner som de delar skivor med så egentligen begränsar detta utlånadet av skivor.

Skrivet av Hapl0:

Jag är ganska säker på att MS undvek att berätta HELA sanningen om Family Sharing då ingen skulle kunna anklaga dem för att ljuga. Om det låter för bra för att vara sant så är det troligtvis inte sant.

Family Sharing var en enda stor bluff och nu kan de inte införa det då det skulle ge dem ännu mer "bad press" när det skulle visat sig att det endast handlade om timelimit demos.

Det handlar inte om att vara bakåtsträvare, det handlar om att tänka lite med det man har i huvudet.

MS gick ut med information men ingen lyssnade på dem då det var annat som hamnade i fokus i all rapportering så de fick inte ens en ärlig chans. Varför skulle de införa på nytt ett system som redan finns i 360n där man kan ladda ner demos på i stort sätt alla spel som redan finns där? Som sagt, tänkt efter lite med det som finns på huvudet.

Skrivet av Hapl0:

Tyvärr vet jag inte vad MS sysslar med. Jag har haft en 360, sedan launch och även guld (vilket har kostat 599/år för....egentligen ingenting)
Vad det blir nästa gång vet jag inte, men troligtvis PS4, endast pga att MS har lagt en stor fet kabel på mig som kund och idiotförklarat mig.

Ni som tror på det här med spel i "molnet", kom in i matchen, det är ni som är de lurade.

Varför skulle det inte fungera och har du några bevis ens att MS ljuder om detta? Ryktet kommer från en användare på ett forum och vad har den användaren för trovärdighet? Det kan lika väl vara en PS4 fanboy som vill blåsa upp hatet mer eller en som "känt sig lurad" och hittat på det själv för att den personen blev sur på MS.

Jag fattar inte hur användare på ett forum för främst spel men även ny teknik kan vara så bakåtsträvande att inte se fördelarna med att istället ha sina spel tillgängliga oavsett vart man är och oavsett vilken Xbox One man loggar in på. Ska vi gå tillbaka och bara använda skrivmaskiner istället för datorer då det är ju bara en fluga? *suck*

EDIT: Samt varför uppdaterar inte FZ nyheten med att MS har gått ut och dementerat detta? Eller stämmer det som jag skrev tidigare i en annan tråd att vissa skribenter på FZ är lika ogillandes för Xbox one så att de ser hellre att "ryktena" ses som sanning för att svarta ner den mer?

Inaktiv
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Game Ove(r):

I stället för att lyssna på en "anonym källa" kanske man har lite större förtroende för en som faktiskt borde veta: Aaron Greenberg (Chief of Staff for Interactive Entertainment Business at Microsoft). "There was no time limit, it was as we described. Team still investing in more digital features over time."

https://www.twitter.com/aarongreenberg/status/348125219019436...

Förhoppningsvis kommer de att uppdatera med de ursprungliga funktionerna efter en tid.

Japp, för högt uppsatta personer inom ett gigantiskt företag brukar aldrig ljuga för att undkomma kritik...

Säg så här, varför skulle en anonym snubbe på ett obskyrt internetforum sitta och hitta på saker?
Vad har han att vinna på det?

Microsoft har å andra sidan allt att förlora om dom inte dementerar.

Betygen på dina uppsatser måste ha varit skit i skolan med tanke på att din källkritik är käpprätt åt helvete.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Det fanns dock begränsningar som många verkar ha glömt att de tog upp. Man måste dels ha varit vän med den personen i minst 90 dagar. Bara en person kan spela den åt gången precis som när man lånar ut själva skivan men man kan dock fortfarande spela den själv, något man inte kunde om skivan var utlånad.

Jag tror du blandar ihop detta med att man var tvungen att ha varit vän med någon i 30 dagar för att kunna ge bort ett spel till någon (om utgivaren gått med på detta och endast en gång).

Hur får ni som tror att man skulle kunna spela kompletta spel ihop detta med det faktum att spelutvecklare och -utgivare pressade Sony att begränsa antalet PS3or man kunde ha sitt konto aktivt på från fem till två? ...och då var (är) det sättet att dela spel på krångligare än MS variant.

Ingen verkar heller kunna (vilja?) svara på den stora frågan - vilka inom spelbranschen hade tjänat pengar på detta system och hur?

phi
Medlem
Skrivet av Game Ove(r):

I stället för att lyssna på en "anonym källa" kanske man har lite större förtroende för en som faktiskt borde veta: Aaron Greenberg (Chief of Staff for Interactive Entertainment Business at Microsoft). "There was no time limit, it was as we described. Team still investing in more digital features over time."

https://www.twitter.com/aarongreenberg/status/348125219019436...

Förhoppningsvis kommer de att uppdatera med de ursprungliga funktionerna efter en tid.

Your logical fallacy is...

En anonym källa har ingenting att vinna på att ljuga ihop ett rykte medan Microsoft har allting att förlora på om ryktet stämmer. Nu säger jag inte att ryktet stämmer eller ej men jag skulle definitivt inte lita på vad en högt uppsatt chef på Microsoft säger i det här fallet.

Medlem
Skrivet av Runken:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Runken:

Det är så fräsigt att hata xbone nu att folk hittar på vad som helst... Till och med när microsoft går ut och dementerar detta rykte så tror man dem inte.
Skulle de verkligen göra en så stor grej av familjefunktionen utan att berätta att det bara handlade om demosar? Kom igen.
Nu får det väl ändå vara nog med hata xbone mentaliteten på nätet. Det börjar bli gammalt.

Som sagt i kommentaren över dig så är det inte svårt att dementera något som man inte kommer att ha med som tjänst längre ändå. Inte precis som om man behöver bevisa att en feature som inte längre kommer skulle fungera på ett visst sätt.

Vare sig det är sant eller falskt kommer vi troligen ändå aldrig få veta. Ta det som de är.
De hade 1 bra och 1 dålig grej.. de tog bort båda. Ingen skillnad i mina ögon om man ser det på det sättet.

Xbox one är fortfarande smått intressant för mig, men inte lika mycket som ps4. Dock är det ändå det mest troliga att jag kommer skaffa dem båda då jag har vänner som bara kommer att ha 1 eller den andra och jag vill kunna spela med alla.
Dels så har båda systemen exklusiva titlar (som just iaf inte hittar till pc) som jag vill ha.

Det är ju ännu svårare att bevisa att det inte skulle fungera som de sagt. Men ändå sitter vi här och pratar om just det. Ändå sitter hela internets pubertala experter och säger att det aldrig skulle fungera som de sagt.
Argue on the internet. Glhf...

Ja, men det är lite detta som är hela problemet för Microsoft nu, i princip vem som helst skulle som "anonym källa" kunna komma med väl skrivna uttalanden om hur det egentligen skulle fungera bland de features som MS tagit bort.

De enda som är tvungna att dementera och försvara sina kommentarer är Microsoft för de har mest att förlora på ytterligare dålig pr.
Jag tror iaf att det definitivt kunde fungera, men jag tror också att det fortfarande skulle fungera trots ändringen om de bara ville.

Medlem

Orka tjata om MS vs Sony som att er framtid hängde på vad andra väljer, båda konsollerna blir säkert bra och bättre en de som finns tillgängliga nu! Själv ska jag inte förboka nån av dem, skulle jag eventuellt köpa en ny konsoll senare så blir det troligare PS4 då jag känner mig tveksam till att ge ännu mer pengar till företaget som nästan har monopol på pc-operativsystem.


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Inaktiv

Källa: "Jag läste det på internet".

Jag kan ju fabricera något kul här så kan ni citera det vidare att "ni hört det på internet". En anonym användare på ett forum går väl lika bra på FZ som Kotaku?

Jag bashar gärna MS om det är befogat men någon form av verklighetsförankring kan man väl få kräva i alla fall?!

Inaktiv

Man kan ana vem som kommer sälja mest,
var inne på Gamestop i femmanhuset i gbg och hörde mig för och hittils så var det 68 ps 4 bokningar och 7 xbox one i den butiken.

Undra hur det ser ut för övrigt för Playstation brukar väl sälja riktigt bra i Sverige.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

123
Skriv svar