Gears of War-producent gör nästa Mass Effect

Medlem
Skrivet av SilentKitty:
Skrivet av Deli:

Mass Effect triologin var det som fick mig intresserad av sci-fi, hatade det innan. Har varken före eller efter spelat ett spel med så bra och välberättad story och sådant djup på karaktärerna, inte bara på shepard (femshep såklart) utan i princip varenda karaktär som har mer än 5 rader dialog i spelet (och så är kritiker liksom spelare imponerade av elisabeth från bio-infite, i lol'd).

Nu tänker man alltså överräcka facklan från denna genialiska serie och ge den till någon som gjort hjärndöd action och jobbat åt två av dom sämsta företagen inom spelbranschen, way to go!

Man ska inte döma på förhand, men om han använder något av sitt inflytande så kommer nog nästa mass effect få lida brutalt!

Vet inte hur många gånger som jag spelat igenom ME-serien, FemShep varje gång. <3 henne!

Samma sak för mig, tror att det var en av dom upplevelserna som fick mig att fastna för dataspel. Får fortfarande gåshud när jag spelar igenom Suicide Mission i ME2, står nere på däck med Joker och åker igenom Omega 4 relayet. Kommer gråta blod om det skulle bli en serie med mindre fokus på rpg, men man ska inte vara besviken i förväg. Story känns som deras signum så det borde vara fokus på det. Vi märker när spelet kommer ut, håller tummarna.

haha ja jag prövade manshep i typ en halvtimme och han kändes precis som vilken annan manlig spelhuvudroll som helst. Femshep är oslagbar!!

Min laptop var trasig under en tid, i samma veva som ME1 kom ut, jag visste inte ens vad det var utan fick låna en Xbox 360 av en kompis, körde igenom det och sen var jag tvungen gå att köpa en egen 360 med ME så jag kunde spela det om och om igen!

Medlem

En producent från Gears of War känns lite malplacerad tyvärr. Knappast en favorit, och kan heller inte riktigt se vad han skulle kunna ge Mass Effect-världen. Men, men, bara de bibehåller musiken från ursprungliga trilogin så är jag säkerligen såld.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

12
Skriv svar