Xbox One slutsåld hos Best Buy

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Schnabel:

Hur stor var den kvoten kan man fråga?

Inte så stor, det varierar mellan kedjorna men xboxone har haft klart lägre kvoter än ps4, inte så konstigt då ms tidigare ryktats ha problem med kvalitén på vissa delar. Dock kan det gälla så fånsom 5-40 konsoler/butik som kan bokas, inga mängder dieekt.

Skrivet av pippen1001:

Har siffror från en gamestop butik i sverige,
90+ ps4 bokade
4st xbox one

Någon av er som har källa på det?

Inaktiv
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Schnabel:

Hur stor var den kvoten kan man fråga?

Inte så stor, det varierar mellan kedjorna men xboxone har haft klart lägre kvoter än ps4, inte så konstigt då ms tidigare ryktats ha problem med kvalitén på vissa delar. Dock kan det gälla så fånsom 5-40 konsoler/butik som kan bokas, inga mängder dieekt.

Skrivet av pippen1001:

Har siffror från en gamestop butik i sverige,
90+ ps4 bokade
4st xbox one

Någon av er som har källa på det?

På FZ behövs inga källor, så länge som påståendena understödjer ens förutfattade meningar så är det sanning. På FZ är partiskhet en dygd och faktabaserad information något fult.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Exxo:

Ifall man bokar en konsol... får man den mycket billigare då? Eller någon bra "bundle"?

Eller vad tjänar man på att boka?

Njä det är väll bara att du blir garanterad en direkt medans vi andra kan få vänta om de tar slut

Hm... då är det ju ingen mening med att boka.

Medlem

Inte illa, fyra xbone förbokade worldwide.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

PS-fanatiker brukar prata om hur bara snorungar spelar Xbox, men ändå verkar det barnsliga konsolhatet på nätet riktas mot just Xbox i 9 fall av 10. Skumt.

Medlem

Blir intressant att se hur försäljningen är om ca ett år efter båda konsol släppen. Vad som skrivs nu är BS enligt mig och tämligen ointressant.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Folk kommer alltid vara PS eller MS fan så är det. Finns även de som kör båda. Men det ger inget att man kräker ur sig här för både Sony och MS kommer gå med vinst på sina konsoler. Personligen tycker jag att båda konsolerna verkar bra men kommer inte köpa en direkt med alla fel och brister som båda konsolerna kommer ha när de släpps.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Schnabel:

Hur stor var den kvoten kan man fråga?

Inte så stor, det varierar mellan kedjorna men xboxone har haft klart lägre kvoter än ps4, inte så konstigt då ms tidigare ryktats ha problem med kvalitén på vissa delar. Dock kan det gälla så fånsom 5-40 konsoler/butik som kan bokas, inga mängder dieekt.

Skrivet av pippen1001:

Har siffror från en gamestop butik i sverige,
90+ ps4 bokade
4st xbox one

Någon av er som har källa på det?

På FZ behövs inga källor, så länge som påståendena understödjer ens förutfattade meningar så är det sanning. På FZ är partiskhet en dygd och faktabaserad information något fult.

Först skrattade jag.
Sen slog det mig att du har rätt...

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av pippen1001:

Har siffror från en gamestop butik i sverige,
90+ ps4 bokade
4st xbox one

Ligger den butiken i ditt imaginära rövhål?

Nej den ligger i västsverige

Medlem
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Schnabel:

Hur stor var den kvoten kan man fråga?

Inte så stor, det varierar mellan kedjorna men xboxone har haft klart lägre kvoter än ps4, inte så konstigt då ms tidigare ryktats ha problem med kvalitén på vissa delar. Dock kan det gälla så fånsom 5-40 konsoler/butik som kan bokas, inga mängder dieekt.

Skrivet av pippen1001:

Har siffror från en gamestop butik i sverige,
90+ ps4 bokade
4st xbox one

Någon av er som har källa på det?

Jag personligen känner en person som jobbar i en gamestop butik och vi har pratat om det här ämnet rätt så mycket

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av KaptenKanel:
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Schnabel:

Hur stor var den kvoten kan man fråga?

Inte så stor, det varierar mellan kedjorna men xboxone har haft klart lägre kvoter än ps4, inte så konstigt då ms tidigare ryktats ha problem med kvalitén på vissa delar. Dock kan det gälla så fånsom 5-40 konsoler/butik som kan bokas, inga mängder dieekt.

Skrivet av pippen1001:

Har siffror från en gamestop butik i sverige,
90+ ps4 bokade
4st xbox one

Någon av er som har källa på det?

På Aftonbladet behövs inga källor, så länge som påståendena understödjer ens förutfattade meningar så är det sanning. På Aftonbladet är partiskhet en dygd och faktabaserad information något fult.

Jag lagade ditt citat åt dig.


signatur

I drank what?

Medlem

När man i nuläget har tre stora aktörer på marknaden så är det väl inte konstigt att man fattar tycke för något när man älskar sitt intresse / hobby.

Inte mer konstigt att ni köper en Bmw, Volvo, Dodge eller aston martin

Eller så lyssnar ni på trance, och avskyr techno eller tvärt om

Kallas för konsumtion, trend och kapitalism

Jag har varit förtjust i Xbox väldigt länge, dock inte nu efter deras enorma klavertramp, det är vad jag tycker, vill ni köpa den enda xboxen som finns så gör det, själv väljer jag när det blir dags PS4 efter 12 år, dock min Xbox 360 kommer jag behålla, DEN är den enda sanna Xboxen som följer arvet ifrån xbox 1, alltså den första, den riktiga xboxen, inte media espn boxen som kommer nu.

Och att XOne skulle vara slutsåld tar jag med en nypa salt, inte ovanligt att producenter räknar antalet tillverkade maskiner som sålda fast dem står på hyllan!

Medlem

Säga vad man vill om den första Xboxen,, men att den fick sådan framgång tror jag i mångt och mycket att den var så lätt att Chippa/knäcka så det gjorde det möjligt att tex lägga in XBMC som släppte lös en hel drös med bra media funktioner.
Att släppa en renodlad spelkonsoll år 2013 är nog detsamma som att be om sin egen död. Förstår inte personer som klagar på konsollernas media funktioner. För egen del så anammar jag "Jag vill ha allt och lite till"


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

Säga vad man vill om den första Xboxen,, men att den fick sådan framgång tror jag i mångt och mycket att den var så lätt att Chippa/knäcka så det gjorde det möjligt att tex lägga in XBMC som släppte lös en hel drös med bra media funktioner.
Att släppa en renodlad spelkonsoll år 2013 är nog detsamma som att be om sin egen död. Förstår inte personer som klagar på konsollernas media funktioner. För egen del så anammar jag "Jag vill ha allt och lite till"

jomenvist... flexboxen har en massa tjänster..som du inte kommer kunna att använda i lilla sverige för sverige är inte usa..nej jag är inte sony fanboy , jag är tvätt äkta konsol hatare. sony tjänster vet jag inte så mycket om så dom kan jag inte klanka ner på

12
Skriv svar