Här är Sonys vision – en dag med Playstation

Medlem
Skrivet av Apministern:

Jag undrar hur många av de meddelande man fick se skrivas var typ "Omg noobplayer!" "Get a fck*ing life" osv.

League of legends finns inte till ps4 än.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skribent
Skrivet av isma:

ska bli riktigt intressant att se hur share-funktionen påverkar sättet vi tar del av underhållning.

Vi delar ju redan med oss av allt på internet med Facebook, FZ, Instagram, Twitter och allt vad det heter. Tror Share-knappen är det smartaste Sony kommit på.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Sådan här reklam talar verkligen inte till mig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Vincent_graymore:

Fuck that button -_-

Alltså... Det är den du trycker på om du vill streama spelet över Twitch eller Ustream vilket jag vet en hel del är glada över då de slipper köpa capture cards och liknande. Och funktionen att kunna spara en videosnutt eller screenshot av något kul som hände för nån minut sen.

Jag tror folk blir anti direkt dom hör "share-knapp". Mardrömmar från facebook väller upp i minnet. Men klagar man på de två ovannämnda funktionerna tror jag fan man klagar bara för att klaga.

Medlem

Jodå, det här kommer nog gå hem.

Hängde inte riktigt med när kompisen kom in i spelet helt plötsligt, men det kunde faktiskt vara något som jag kunde utnyttja.

Men oftast i single player spel så vill man ju inte ha med nån, så varför share. Och 95% av mina kompisar på facebook är non-gamers. Så varför skulle dom vilja se mina klipp på hur jag dödar en boss?

Share knappen är en ny innovativ sak, om den levererar allt den visar. Men jag tror ändå inte den kommer användas så mycket som sony försöker visa i videon.

Men gogo PS

Medlem

Tror jag kräks lite så här på morgonkvisten. Tur att filmsnutten var riktad till den japanska marknanden.

Medlem

Vad är grejen med ''share''-knappen?! Ingen kommer vilja titta på mina pissiga klipp och bilder och jag kommer inte att titta på någon annans heller.

Medlem

Hade man haft så jävla flashigt liv som någon av dom i videon så hade det ju varit great, Men i själva fallet så kanske man hade haft 10 polare på vänlistan som man inte känner och som aldrig är online samtidigt man sitter med sitt nätlinne och skitiga mjukisbyxor och rufsiga hår och taskig andedräkt helt ensam och lirar.

Inaktiv
Skrivet av tavener:

Vad är grejen med ''share''-knappen?! Ingen kommer vilja titta på mina pissiga klipp och bilder och jag kommer inte att titta på någon annans heller.

Det kommer vara en välanvänd funktion. Kolla bara på hur populärt det är i de Halo-serien där man kan spara en replay av sina matcher för att sen kolla igenom dem och ta screenshots.

Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Vincent_graymore:

Fuck that button -_-

Alltså... Det är den du trycker på om du vill streama spelet över Twitch eller Ustream vilket jag vet en hel del är glada över då de slipper köpa capture cards och liknande. Och funktionen att kunna spara en videosnutt eller screenshot av något kul som hände för nån minut sen.

Jag tror folk blir anti direkt dom hör "share-knapp". Mardrömmar från facebook väller upp i minnet. Men klagar man på de två ovannämnda funktionerna tror jag fan man klagar bara för att klaga.

Jag klagar för att jag inte vill stödja företagets nuvarande inrikning. Jag kommer inte använda detta, om andra gör. good for them. Jag vill att sony ska lägga pengarna antingen på billigare konsol eller bättre konsol. Klart man kan argumentera för att det är lite sent men om jag aldrig uttrycker mig kommer de aldrig få veta.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Suck.. Det folk klagat på angående Microsoft är inte att konsolen har en del mediafunktionalitet, utan det är ju att de först började med att nästan enbart prata om tv-integreringen följt av ett stort inslag av NFL-integreringen. Följt av den största jävla farsen inom spelindustrin någonsin. Med så pinsamt många ändringar.
Det blev ju inte bättre av att deras mouthpiece Major Nelson (som jag gillade en gång i tiden, men inte tål numera) hela tiden annonserade ut saker som om de vore slagna i sten, för att någon dag senare få det tillbakadraget av MS.

Kolla in karlns unboxing av Xbox One, snacka om forcerad människa.

Och jag vill dessutom verkligen ha en Xbox One, men det ville jag från första början. Alla jävla kovändningar har varit avtändande.. När de sen inte ens släpper den här blev man ju lagomt jävla less..

Dessutom nämnde någon här ovan att hans kompisar minsann inte sharar mycket Team Fortress 2 till Youtube.. Nä, men andra gör det.
Dessutom kommer du nu kunna dela klipp från ALLA spel med ett par knapptryckningar. Game recording har funnits länge med separata inspelare, men de nya konsolerna kommer att revolutionera detta. Just för enkelheten, för det kommer verkligen bli #vansinnigt# mycket enklare att både t.ex streama fighting-turneringar//fps-turneringar etc, och att editera och dela klipp. Herregud, vissa är så trångsynta alltså..

12
Skriv svar