Köper du GTA V i natt?

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Jakobinklubben:
Skrivet av Angust:
Skrivet av Jakobinklubben:

Bojkott!

PC eller inget!

De släpper till konsoler för att det inte ska bli en chock rörande outvecklad grafik och spelutveckling i övrigt. Kommer det till PC kommer folk förvänta sig normal view distance, inga aimbots och högupplösta texturer. Konsolerna och konsolspelarna drar tanklöst ner vår hobby!

dude dom har inte släppt till pc samtidigt senaste 12 åren utan 7 mån efter, att det här fortf förvånar folk efter så här långt tid finner jag helt otroligt.

vi kan ta GTA IV som ett exempel i försäljning :

XBOX: 10.43m
PLAYSTATION 3: 9.85m
PC: 0.74m

det är inte ens i närheten utav det det sålt på konsol (såklart är inte digitala nedladdning inräknat pga steam tex inte släpper dessa uppgifter)

ett bra spel är ett bra spel oavsett vilken maskin du spelar på och oavsett dess grafik.

Det stämmer inte. Maskinen dikterar vad som är tekniskt möjligt att genomföra i spelet. Konsolerna låser in spelarna och spelutvecklarna genom sin hårdvara, det är en sk auktoritär teknologi. Se på handkontrollerna tex, de begränsar interaktionen mellan människa och maskin, tvingar neddumning av det som annars hade varit lysande spelidéer. Tyvärr är många konsolspel av karaktären videofilmer där man manuellt måste hålla nere playknappen för att det ska rulla på (vare sig det är pang pang med autosikte, eller en bil som gasar).

Att försäljningen är dålig till PC beror ju på att spelen är gjorda för konsoler och att spelvärdet minskar när de ligger efter jämfört med sina PC-konkurrenter. Samtidigt ser folk att spelen inte levererar efter PC-kvalitet när det varit ute på marknaden ett tag. Och sen är piratkopieringen en naturlig faktor eftersom folk inte är beredda att betala de priserna för konsolspel till PC.

det där var nog bland det mest pretentiösa och mest korkade jag läst senaste veckorna

PC ger användaren frihet att använda datorkraften som han vill. Surfa, ordbehandla, skapa egna program etc. Tangentbordet ger oändligt många fler frihetsgrader i interaktionen med hårdvaran än vad en handkontroll gör, och en mus är friare än ett inexakt styrkors. Dessa frihetsgrader får sitt uttryck i spelens design. Simpla spel, som inte kräver speciellt mycket av användarens tankeförmåga, kontra rika komplexa.

PC är inkluderande, "konsol" (läs corporate- och slipsnissarnas $$$-dröm. De spelar väl inte ens själva spelen.) är exkluderande.

Men för fan lyssna på dig själv.... du får det att låta som nån har begått ett folkmord nånstans. Gnäll hur mycket du vill konsoler kommer att prioriteras och majoriteten av folket som är gamers idag kommer vara nöjda med de. Minoriteten (du) kan sitta och böla på forum hur mycket du vill, eller bara inse att marknaden ser ut som den gör och njut av de som finns erbjudet, varav de första alternativet knappst vinner dig själv nått.

Jag lirar mycket hällre på PC än något annat, men ikväll kl 00.01 ska jag sparka igång min PS3a och NJUTA av ett nytt fett GTA, så kan du sitta kvar här och tycka synd om dig själv.

Medlem

Blir att vänta några månader jobbigt nog.. köpte bil som fick lite oönskade utgifter i reparation, livet är inte på min sida just nu

När man väntat så på GTA V..

Medlem

Saknar alternativet, Om det kommer till PC!

Medlem

När det kommer till PC så.

Medlem

Fattar inte hur all pc fans orkar hålla på och driva sin "PC ELLER INGET" kampanj och inte glädjas att 2013 största spelsläpp är imorgon/ikväll. Det är ändå så sjukt uppenbart att ni vill ha spelet men måste klaga på dom som inte håller på och larvar er för att ni inte ska känna att ni går miste om något, men vet ni vad? GTA V kommer bli sjukt fett så ni kan ju bara slänga er i väggen för ikväll smäller de!!

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av Jakobinklubben:

Vi PC-spelare är oroade över utvecklingen inom spelindustrin och att konsolspelandet förstör vad som hade kunnat vara bra spel. Ingen saknar ansvar. De som köper konsoler behöver informeras om ondskan som ryms i de ofta "trendigt" paketerade lådorna. De är ungefär som supersize cigarettpaket, bara det att de är riktade mot barn och moppepojkar genom sin design, och det utan att det är olagligt. Värst är väl Nintendo som tydligt riktar sig åt 5-6 åringar, men "coola" saker som "Xbox", "Playstation", och vad de nu heter, är minst lika dåliga då deras marknad och subversiva potential är större.

Kan du inte bara sluta vara en mad "hardcore pc spelare" och låta folk spela konsol om de vill?

Problemet ligger inte i att folk spelar konsol, utan att dom försöka övertala sig att its teh shit! när det shit mot för vad som det ska vara =D

Varför tror du att vi försöker övertala oss själva att "it's teh shit"? Jag är klar över att om man spenderar pengar på en bra pc så kan man få mycket mer kraft, bättre grafik mm.. Jag spelar konsol för att det helt enkelt tilltalar mig mer, jag tycker man får bättre känsla.

Medlem

Vart är mitt PC släpp

Blir väl säkert till att vänta tills nästa vår eller något =\

Inaktiv
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av Jakobinklubben:

Vi PC-spelare är oroade över utvecklingen inom spelindustrin och att konsolspelandet förstör vad som hade kunnat vara bra spel. Ingen saknar ansvar. De som köper konsoler behöver informeras om ondskan som ryms i de ofta "trendigt" paketerade lådorna. De är ungefär som supersize cigarettpaket, bara det att de är riktade mot barn och moppepojkar genom sin design, och det utan att det är olagligt. Värst är väl Nintendo som tydligt riktar sig åt 5-6 åringar, men "coola" saker som "Xbox", "Playstation", och vad de nu heter, är minst lika dåliga då deras marknad och subversiva potential är större.

Kan du inte bara sluta vara en mad "hardcore pc spelare" och låta folk spela konsol om de vill?

Låta folk spela konsol om de vill? Ja, om det inte går ut över mig och andra PC-spelare. Konsolspelande är som en slags passiv rökning för alla andra goda samhällsmedborgare, och det är inte bra för utövarna heller, men de gör det ändå.

Någonstans måste vi sätta ner foten och ta kampen för våra intressen.

Skrivet av wallde:

Jag lirar mycket hällre på PC än något annat, men ikväll kl 00.01 ska jag sparka igång min PS3a och NJUTA av ett nytt fett GTA, så kan du sitta kvar här och tycka synd om dig själv.

Du lirar mycket hellre på PC, men idag 00.01 är du en sell-out. Gör som jag istället, gå och sov, och lämna tillbaka konsolen när du vaknar imorgon. Vänta på ett riktigt GTA-släpp istället för en grafikbeta.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av Jakobinklubben:

Vi PC-spelare är oroade över utvecklingen inom spelindustrin och att konsolspelandet förstör vad som hade kunnat vara bra spel. Ingen saknar ansvar. De som köper konsoler behöver informeras om ondskan som ryms i de ofta "trendigt" paketerade lådorna. De är ungefär som supersize cigarettpaket, bara det att de är riktade mot barn och moppepojkar genom sin design, och det utan att det är olagligt. Värst är väl Nintendo som tydligt riktar sig åt 5-6 åringar, men "coola" saker som "Xbox", "Playstation", och vad de nu heter, är minst lika dåliga då deras marknad och subversiva potential är större.

Kan du inte bara sluta vara en mad "hardcore pc spelare" och låta folk spela konsol om de vill?

Låta folk spela konsol om de vill? Ja, om det inte går ut över mig och andra PC-spelare. Konsolspelande är som en slags passiv rökning för alla andra goda samhällsmedborgare, och det är inte bra för utövarna heller, men de gör det ändå.

Någonstans måste vi sätta ner foten och ta kampen för våra intressen.

Skrivet av wallde:

Jag lirar mycket hällre på PC än något annat, men ikväll kl 00.01 ska jag sparka igång min PS3a och NJUTA av ett nytt fett GTA, så kan du sitta kvar här och tycka synd om dig själv.

Du lirar mycket hellre på PC, men idag 00.01 är du en sell-out. Gör som jag istället, gå och sov, och lämna tillbaka konsolen när du vaknar imorgon. Vänta på ett riktigt GTA-släpp istället för en grafikbeta.

Å herre gud, det är inte äns värt att diskutera detta med dig och allt ditt bullshit snack.

Medlem

Till alla som ser fram emot GTA5, grattis hoppas ni får en rolig gta upplevelse:)

Till alla som gnäller på folk som hellre spelar gta på PC.
GTA är en anrik och omtyckt spelserie även för PC spelare så den styvmoderliga behandlingen vi får från Rockstar är inte kul, så visa lite hänsyn tack.

Sen är det väl bättre att ställa sig upp och säga ifrån än att tyst gå och göra det som marknadsstrategerna på M$ vill att vi ska göra.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av Jakobinklubben:

Vi PC-spelare är oroade över utvecklingen inom spelindustrin och att konsolspelandet förstör vad som hade kunnat vara bra spel. Ingen saknar ansvar. De som köper konsoler behöver informeras om ondskan som ryms i de ofta "trendigt" paketerade lådorna. De är ungefär som supersize cigarettpaket, bara det att de är riktade mot barn och moppepojkar genom sin design, och det utan att det är olagligt. Värst är väl Nintendo som tydligt riktar sig åt 5-6 åringar, men "coola" saker som "Xbox", "Playstation", och vad de nu heter, är minst lika dåliga då deras marknad och subversiva potential är större.

Kan du inte bara sluta vara en mad "hardcore pc spelare" och låta folk spela konsol om de vill?

Låta folk spela konsol om de vill? Ja, om det inte går ut över mig och andra PC-spelare. Konsolspelande är som en slags passiv rökning för alla andra goda samhällsmedborgare, och det är inte bra för utövarna heller, men de gör det ändå.

Någonstans måste vi sätta ner foten och ta kampen för våra intressen.

Skrivet av wallde:

Jag lirar mycket hällre på PC än något annat, men ikväll kl 00.01 ska jag sparka igång min PS3a och NJUTA av ett nytt fett GTA, så kan du sitta kvar här och tycka synd om dig själv.

Du lirar mycket hellre på PC, men idag 00.01 är du en sell-out. Gör som jag istället, gå och sov, och lämna tillbaka konsolen när du vaknar imorgon. Vänta på ett riktigt GTA-släpp istället för en grafikbeta.

Kl 00.01 så är jag en lycklig man eftersom jag får spela ett mycket efterlängtat spel som jag spelar för storyns, känslans och min personliga glädjes skull. Du går och lägger dig bitter, besviken och gnällig... enbart för att du inte får ställa in AAn i spelet. Värt de?

Inte för mig. Som jag sa, hade möjligheten på PC funnits så hade jag utan tvekan köpt de. Men jag är inte så trångsynt så att jag blint sätter mig ner i ett hörn, gråter arslet av mig, gnäller på alla andra som inte vill som jag och lägger en massa energi på att vara sur över nått som jag ändå inte kan göra nått åt.

Gå och lägg dig och va sur du, själv ska jag njuta! Kalla de va du vill, jag må vara en sell-out i dina ögon... men som många andra har påpekat innan här ovanför... vem fan bryr sig...

Inaktiv

Spel och sånt i Norrtälje har också nattöppet

Jag är primärt pc-spelare men jag kan inte hålla mig ifrån detta. Åker in inatt och dammar av PS3:an

Medlem

Efter att ha sett diverse klipp på nätet och läst recensionen så blir det inget köp för min del. Sjukt dåligt att de inte släpper en PC version vid release!

Bortsett från det så tyckte jag inte GTA 4 var speciellt bra, och PC "porten" var horribel. Hoppas dock att ni som köper spelet får en bra spelupplevelse.

Medlem
Skrivet av bionicman:

Till alla som ser fram emot GTA5, grattis hoppas ni får en rolig gta upplevelse:)

Till alla som gnäller på folk som hellre spelar gta på PC.
GTA är en anrik och omtyckt spelserie även för PC spelare så den styvmoderliga behandlingen vi får från Rockstar är inte kul, så visa lite hänsyn tack.

Sen är det väl bättre att ställa sig upp och säga ifrån än att tyst gå och göra det som marknadsstrategerna på M$ vill att vi ska göra.

Förstår att ni gärna vill ha en pc version och hoppas ni får det snart så även ni kan njuta av detta fantastiska spel men jag blir less på de som hela tiden håller på att klaga på oss konsol spelare..

Medlem

Jag väntar till pc versionen släpps, mina konsoler har gjort sitt och jag pensionerade dom förra året.


signatur

Game long and prosper

KoP
Medlem

Synd om pc master race ju.

Testpilot
Skrivet av Angust:

dude dom har inte släppt till pc samtidigt senaste 12 åren utan 7 mån efter, att det här fortf förvånar folk efter så här långt tid finner jag helt otroligt.

vi kan ta GTA IV som ett exempel i försäljning :

XBOX: 10.43m
PLAYSTATION 3: 9.85m
PC: 0.74m

det är inte ens i närheten utav det det sålt på konsol (såklart är inte digitala nedladdning inräknat pga steam tex inte släpper dessa uppgifter)

ett bra spel är ett bra spel oavsett vilken maskin du spelar på och oavsett dess grafik.

Jepp nånstans mellan 6-9 månader mellan släpp och PC port stämmer bra.

Ska man slänga upp siffror så ska man ha alla siffror och inte bara konstatera "oops digital försäljning är inte med"

Rockstar är pengakåta och har varit det länge nu , de mjölkar allt de kan på konsollerna först eftersom de vet att många skaffar det på den billiga plattformen först där de kan sälja spelet dyrt.

Sen att ta GTA IV som är den tamefasen sämsta PC porten av alla GTA spelen och mäta försäljning är en skymf , kass portning & ms live sabbade mycket.

Jag och många andra vägrade köpa spelet då det kom och alla sågade portningen .
Det blev köp först på en steam rea mer än ett år senare för min del.

Inaktiv

"Vem bryr sig?" Likgiltighet är ett av de värsta karaktärsdragen och är orsak till mycket skit både här och i världen. En och en annan konsolspelare här visade också tecken på dåligt tålamod, också det dåligt. Ytterligare någon kunde inte hålla sig och sålde sig och köpte en PS3 (redan omodern när den släpptes) bara för GTA. Det ringer i mina klockor.

Som man säger:
"Allt som behövs för att ondskan ska triumfera är de godas tystnad".

Eller:
"Först tog de kommunisterna, men jag protesterade inte för jag var inte kommunist. Sedan hämtade de de fackanslutna, och jag protesterade inte, för jag var inte fackansluten. Sedan hämtade de judarna, och jag protesterade inte, för jag var inte jude. Sedan hämtade de mig, och då fanns ingen kvar som protesterade."

Nu hämtar de PC-spelarna, och ni sell-outs protesterar inte. Det här med att inte göra PC-spel ordentligt och först, påverkar också kvaliteten på era konsol"spel". Det slår tillbaka mot er, inte bara mot plånboken utan också mot upplevelsen.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Blir nog kanske ett köp då det kommer på PC om ~5-9 månader

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Angust:

dude dom har inte släppt till pc samtidigt senaste 12 åren utan 7 mån efter, att det här fortf förvånar folk efter så här långt tid finner jag helt otroligt.

vi kan ta GTA IV som ett exempel i försäljning :

XBOX: 10.43m
PLAYSTATION 3: 9.85m
PC: 0.74m

det är inte ens i närheten utav det det sålt på konsol (såklart är inte digitala nedladdning inräknat pga steam tex inte släpper dessa uppgifter)

ett bra spel är ett bra spel oavsett vilken maskin du spelar på och oavsett dess grafik.

Jepp nånstans mellan 6-9 månader mellan släpp och PC port stämmer bra.

Ska man slänga upp siffror så ska man ha alla siffror och inte bara konstatera "oops digital försäljning är inte med"

Rockstar är pengakåta och har varit det länge nu , de mjölkar allt de kan på konsollerna först eftersom de vet att många skaffar det på den billiga plattformen först där de kan sälja spelet dyrt.

Sen att ta GTA IV som är den tamefasen sämsta PC porten av alla GTA spelen och mäta försäljning är en skymf , kass portning & ms live sabbade mycket.

Jag och många andra vägrade köpa spelet då det kom och alla sågade portningen .
Det blev köp först på en steam rea mer än ett år senare för min del.

Okey då kan vi ta ett par gta spel från perioder då digital nedladdning var långt ifrån lika vanligt som idag.

GTA San Andreas( release 2005)
PS2 : 20.81m
XBOX : 1.95m
PC: 0.86m

GTA Vice city (release 2002)
PS2 : 16.15m
PC 0.02m

GTA 3 (realse 2001)
PS2 : 13.10m
PC : 0.01m

och du undrar varför Rockstar släpper på konsol först? du inser väl att Rockstar är först och främst ett företag med anställda och räkningar att ta hand om som vilket annat företag? spel industrin är inte en välgörenhet.


signatur

God is dead

Medlem

Jag spelade alla GTA fram till San Andreas som jag blev less på efter bara några timmar och aldrig rört mer. Fyran har jag inte spelat. Nu börjar jag dock känna lite sug efter detta.

Off-topic: delar av denna tråd är det mest underhållande jag läst på länge - tack för skratten.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av WarpGuN:

Precis börjat kötta Borderlands2 på krysslådan så jag avvaktar lite med GTA

http://static.fjcdn.com/pictures/Nobody_626af1_1765509.jpg

Hahaha klockren

Testpilot
Skrivet av Angust:

Okey då kan vi ta ett par gta spel från perioder då digital nedladdning var långt ifrån lika vanligt som idag.

GTA San Andreas( release 2005)
PS2 : 20.81m
XBOX : 1.95m
PC: 0.86m

GTA Vice city (release 2002)
PS2 : 16.15m
PC 0.02m

GTA 3 (realse 2001)
PS2 : 13.10m
PC : 0.01m

och du undrar varför Rockstar släpper på konsol först? du inser väl att Rockstar är först och främst ett företag med anställda och räkningar att ta hand om som vilket annat företag? spel industrin är inte en välgörenhet.

Jag undrar inte , jag konstaterade att Gta IV siffrorna var inkompletta.

Att släppa olika datum för olika plattformar ger bara dålig försäljning för de plattformar som får spelen senare.
Rockstar har med åren sjunkit i min uppfattning , kan förlåta dem delvis om PC porten blir bra

Skönt att nextgen knackar på dörren , då kan man verkligen inte skylla på "optimering" för att inte släppa spelen samtidigt.

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av Angust:

Okey då kan vi ta ett par gta spel från perioder då digital nedladdning var långt ifrån lika vanligt som idag.

GTA San Andreas( release 2005)
PS2 : 20.81m
XBOX : 1.95m
PC: 0.86m

GTA Vice city (release 2002)
PS2 : 16.15m
PC 0.02m

GTA 3 (realse 2001)
PS2 : 13.10m
PC : 0.01m

och du undrar varför Rockstar släpper på konsol först? du inser väl att Rockstar är först och främst ett företag med anställda och räkningar att ta hand om som vilket annat företag? spel industrin är inte en välgörenhet.

Jag undrar inte , jag konstaterade att Gta IV siffrorna var inkompletta.

Att släppa olika datum för olika plattformar ger bara dålig försäljning för de plattformar som får spelen senare.
Rockstar har med åren sjunkit i min uppfattning , kan förlåta dem delvis om PC porten blir bra

Skönt att nextgen knackar på dörren , då kan man verkligen inte skylla på "optimering" för att inte släppa spelen samtidigt.

om nu det du säger ger dåliga försäljningar hur förklarar du då GTA:Dobule pack till xbox orginal som släpptes December 2003 (vilket är 2 år efter releasen av 3'an gentemot pc utgåvan som var 7 mån) sålde runt 2.49m vilket fortf är mer än pc utgåvorna.

det handlar inte om optimering det handlar om att driva ett företag och gå maximalt i vinst för att kunna fortsätta driva företag och betala sin anställda samt göra sina aktie ägare glada. och gällande en kommande port utav 5'an så tror jag att den lär vara bättre optimerad för pc än 4'an var vid releasen iaf.


signatur

God is dead

Medlem

så inget PC, jag som såg fram emot det som fan...

Det var längesen det kom ett bra spel till PC, riktigt längesen...
är så trött på konsolerna ;_;

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

"Vem bryr sig?" Likgiltighet är ett av de värsta karaktärsdragen och är orsak till mycket skit både här och i världen. En och en annan konsolspelare här visade också tecken på dåligt tålamod, också det dåligt. Ytterligare någon kunde inte hålla sig och sålde sig och köpte en PS3 (redan omodern när den släpptes) bara för GTA. Det ringer i mina klockor.

Som man säger:
"Allt som behövs för att ondskan ska triumfera är de godas tystnad".

Eller:
"Först tog de kommunisterna, men jag protesterade inte för jag var inte kommunist. Sedan hämtade de de fackanslutna, och jag protesterade inte, för jag var inte fackansluten. Sedan hämtade de judarna, och jag protesterade inte, för jag var inte jude. Sedan hämtade de mig, och då fanns ingen kvar som protesterade."

Nu hämtar de PC-spelarna, och ni sell-outs protesterar inte. Det här med att inte göra PC-spel ordentligt och först, påverkar också kvaliteten på era konsol"spel". Det slår tillbaka mot er, inte bara mot plånboken utan också mot upplevelsen.

Och du slår hårt igenom att protestera på FZ....? Där ingen bryr sig....? Vill du verkligen göra än förändring, dra ihop en namnlista och skicka in eller nått. Att sitta här och fiska efter förståelse är som att sparka en boll rätt i väggen framför dig bara för att ta emot den med näsan, poänglöst...

Och dra till med kända citat... jag tror du är på helt fel plats och diskuterar.. "som man säger".. kan lova dig att ingen här på FZ säger de du just skrev...

Testpilot
Skrivet av Angust:

om nu det du säger ger dåliga försäljningar hur förklarar du då GTA:Dobule pack till xbox orginal som släpptes December 2003 (vilket är 2 år efter releasen av 3'an gentemot pc utgåvan som var 7 mån) sålde runt 2.49m vilket fortf är mer än pc utgåvorna.

det handlar inte om optimering det handlar om att driva ett företag och gå maximalt i vinst för att kunna fortsätta driva företag och betala sin anställda samt göra sina aktie ägare glada. och gällande en kommande port utav 5'an så tror jag att den lär vara bättre optimerad för pc än 4'an var vid releasen iaf.

Säg nu ordet jag sagt hela tiden "Girighet"

Går inte att kolla upp siffror på det , för PC är det i princip omöjligt , det närmaste man kommer är Steam Hardware survey men som inte visar antalet miljoner potentiella köpare vilket är enklare på konsoller där man ser X antal sålda.
2003 var ju piratandet betydligt större än vad det är nu vilket man också måste ta med i beräkningarna.

Fördelen är ju att på PC så säljer man ett spel i princip för alltid , bara titta på GOG som fortfarande säljer gamla spel som är årtionden gamla , men visstja OOPS digitala försäljningar finns ju typ aldrig med i siffrorna som alla rapar upp , GAH!

Hoppas på en bättre optimering , gör de lika dålig från sig som IV så spelar jag hellre andra openworld spel , som tur är finns det många att välja på som inte har samma PC fientliga inställning.

Medlem

Väntar på PC. Den låga frameraten i the last of us gjorde det tydligt att jag inte trivs med upplevelsen på konsol längre. Dead space 3 coop på datorn var däremot grymt nyligen i full hd och 120hz och fov 108. Så ska det vara jämt!

Medlem

Jag var där igår på webhallen i en stor blå poncho. Kände igen Calle.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Jag var där igår på webhallen i en stor blå poncho. Kände igen Calle.

Och du sa inget?! Du gick miste om en kram mister!


signatur

Videomupp

Skriv svar