Möt krigaren från Wildstar

Robot
Medlem
Möt krigaren från Wildstar

Så jävla sköna videos, hoppas man blir vald till att testa betan

Medlem

Var ganska skeptisk till Wildstar först. Men detta ser ju rätt fint ut. Kommer det va f2p när det släpps?

Medlem

Detta spelet verkar otroligt hypat!

Tror det tilltalar många för det ser ut som en blandning av Wow och Pokemon...

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Welo:

Var ganska skeptisk till Wildstar först. Men detta ser ju rätt fint ut. Kommer det va f2p när det släpps?

Enligt deras sida (som jag var inne på för drygt en månad sedan) så kommer det inte vara f2p utan subscription som wow

Medlem
Skrivet av Welo:

Var ganska skeptisk till Wildstar först. Men detta ser ju rätt fint ut. Kommer det va f2p när det släpps?

Du kommer att kunna välja. Betala typ 100kr/mån eller så kan man välja att betala med ingame valuta. Dom sa det att alla ska ha en chans att kunna spela även dom utan arbete.

Medlem
Skrivet av Tootzi:

Detta spelet verkar otroligt hypat!

Tror det tilltalar många för det ser ut som en blandning av Wow och Pokemon...

Mig tilltalar det för att det liknar en Pixar-film. Det verkar... härligt på något sätt.

Medlem
Skrivet av joimy85:
Skrivet av Welo:

Var ganska skeptisk till Wildstar först. Men detta ser ju rätt fint ut. Kommer det va f2p när det släpps?

Du kommer att kunna välja. Betala typ 100kr/mån eller så kan man välja att betala med ingame valuta. Dom sa det att alla ska ha en chans att kunna spela även dom utan arbete.

Okej att betala med ingame valuta låter ju ganska bra och det är nytänkande gillar detta

Medlem
Medlem
Skrivet av Welo:
Skrivet av joimy85:
Skrivet av Welo:

Var ganska skeptisk till Wildstar först. Men detta ser ju rätt fint ut. Kommer det va f2p när det släpps?

Du kommer att kunna välja. Betala typ 100kr/mån eller så kan man välja att betala med ingame valuta. Dom sa det att alla ska ha en chans att kunna spela även dom utan arbete.

Okej att betala med ingame valuta låter ju ganska bra och det är nytänkande gillar detta

Det är samma betalningsmodell som i Eve Online. Du kan alltså köpa "månader" och sälja de till andra spelare. In-game priset blir därmed vad spelarna tycker det ska vara.

Medlem

Klockan 21:00 nu på Lördag, visas Livestream på Twitch.tv från Wildstar, där Warriorn kommer visas upp mer utförligt.

http://twitch.tv/wildstar


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Dum som man är så trodde man att dom skulle visa "6" nya klasser... :C Men bra att dom har 6 klasser vid release

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Klockan 21:00 nu på Lördag, visas Livestream på Twitch.tv från Wildstar, där Warriorn kommer visas upp mer utförligt.

http://twitch.tv/wildstar

Coolt! Tack för tipset!

Medlem

Ser verkligen fram mot detta spel! Men blä åt att dom visst kommer ha begränsat med skills som man kan använda.. va var det där? 5 st?

Medlem

Jag tror att om striderna är snabbare och mer intensiva, så kan man ha allt mindre aktiva skills. Känns som att behöva 30+ olika och sitta avfyra dom i någon viss ordning passar bättre till längre strider, så jag hoppas verkligen dom kan hålla tempot uppe.

Jag menar, ska man jämföra så har ju många FPS väldigt begränsad arsenal, men fokuset hamnar på annat i stället.

Tror folk oroar sig för mycket innan dom har prövat det.

Skribent
Skrivet av Stuff:

Ser verkligen fram mot detta spel! Men blä åt att dom visst kommer ha begränsat med skills som man kan använda.. va var det där? 5 st?

Jag tror man kommer använda olika loadouts som man enkelt kan byta mellan. Behöver man tanka en mob kör du kanske loadout 1, behöver du mer crowd control byter du snabbt till 2. Och att mycket av utmaningen då blir att finslipa dina val för att du inte har plats med allt på samma. Jag gillade konceptet i The Secret World och Guild Wars 2, så kommer förmodligen gilla det nu också.

Skrivet av Joppenator:

Dum som man är så trodde man att dom skulle visa "6" nya klasser... :C Men bra att dom har 6 klasser vid release

Om jag har förstått det rätt så kommer de rulla ut filmer från alla klasserna nu. Kan inte lova att det kommer en ny rulle varje vecka, men jag hoppas!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Stuff:

Ser verkligen fram mot detta spel! Men blä åt att dom visst kommer ha begränsat med skills som man kan använda.. va var det där? 5 st?

Det kommer vara totalt 9 skills du kommer kunna använda! Men striderna ser ut att gå relativt snabbt + att du ska hinna undvika attacker, så jag tror nog att 9st är rätt lagom. Mer hinner man ju inte trycka på Ta ett exempel från nya Final Fantasy XIV, där har du riktigt mycket skills och det är nästan för mycket!

Medlem
Skrivet av Gullet:
Skrivet av Stuff:

Ser verkligen fram mot detta spel! Men blä åt att dom visst kommer ha begränsat med skills som man kan använda.. va var det där? 5 st?

Det kommer vara totalt 9 skills du kommer kunna använda! Men striderna ser ut att gå relativt snabbt + att du ska hinna undvika attacker, så jag tror nog att 9st är rätt lagom. Mer hinner man ju inte trycka på Ta ett exempel från nya Final Fantasy XIV, där har du riktigt mycket skills och det är nästan för mycket!

Just detta är något som förtagit mycket av upplevelsen för mig i äldre mmorpg:n, att det finns 30+ skills och ett interface sönderkluttrat med informationsrutor. Guild Wars 2 var därför riktigt skönt med sina 10 skill slots, varav 5 bestäms av vapnet. Jag skriver dock VAR för att det å andra sidan är på gränsen till för lite. Carbine Studios har förhoppningsvis hittat en balans i Wildstar.

Medlem
Skrivet av Xzander:
Skrivet av Gullet:
Skrivet av Stuff:

Ser verkligen fram mot detta spel! Men blä åt att dom visst kommer ha begränsat med skills som man kan använda.. va var det där? 5 st?

Det kommer vara totalt 9 skills du kommer kunna använda! Men striderna ser ut att gå relativt snabbt + att du ska hinna undvika attacker, så jag tror nog att 9st är rätt lagom. Mer hinner man ju inte trycka på Ta ett exempel från nya Final Fantasy XIV, där har du riktigt mycket skills och det är nästan för mycket!

Just detta är något som förtagit mycket av upplevelsen för mig i äldre mmorpg:n, att det finns 30+ skills och ett interface sönderkluttrat med informationsrutor. Guild Wars 2 var därför riktigt skönt med sina 10 skill slots, varav 5 bestäms av vapnet. Jag skriver dock VAR för att det å andra sidan är på gränsen till för lite. Carbine Studios har förhoppningsvis hittat en balans i Wildstar.

Mjo GW2 var rätt schysst på det sättet men det jag inte gillade var att man var begränsad till just "så" många vapen och utilities skills. Var det inte totalt 8 skills i GW2? Var ett tag sen man spelade det:)
Har sett en hel del gameplays på spelet och än så länge ser det inte ut som om 9 skills saktar ner eller begränsar spelet:)

Medlem
Skrivet av Gullet:
Skrivet av Xzander:
Skrivet av Gullet:
Skrivet av Stuff:

Ser verkligen fram mot detta spel! Men blä åt att dom visst kommer ha begränsat med skills som man kan använda.. va var det där? 5 st?

Det kommer vara totalt 9 skills du kommer kunna använda! Men striderna ser ut att gå relativt snabbt + att du ska hinna undvika attacker, så jag tror nog att 9st är rätt lagom. Mer hinner man ju inte trycka på Ta ett exempel från nya Final Fantasy XIV, där har du riktigt mycket skills och det är nästan för mycket!

Just detta är något som förtagit mycket av upplevelsen för mig i äldre mmorpg:n, att det finns 30+ skills och ett interface sönderkluttrat med informationsrutor. Guild Wars 2 var därför riktigt skönt med sina 10 skill slots, varav 5 bestäms av vapnet. Jag skriver dock VAR för att det å andra sidan är på gränsen till för lite. Carbine Studios har förhoppningsvis hittat en balans i Wildstar.

Mjo GW2 var rätt schysst på det sättet men det jag inte gillade var att man var begränsad till just "så" många vapen och utilities skills. Var det inte totalt 8 skills i GW2? Var ett tag sen man spelade det:)
Har sett en hel del gameplays på spelet och än så länge ser det inte ut som om 9 skills saktar ner eller begränsar spelet:)

Håller med dig om att klassbegränsningarna är lite tråkiga, men det är å andra sidan vanligt bland RPGn. Enda MMO:t jag spelat där man faktiskt kan använda alla vapen oberoende av klass är Lineage II.

Vad gäller GW2 kom jag faktiskt på att det är minst elva skills, beroende på klass. 1, 2, 3, 4 och 5 för vapen, 6 för healing, 7, 8 och 9 s.k. utility skills och 0 för ultimate. Sedan används funktionstangenterna i olika omfattning beroende på klass.

Kollade dock lite närmare på videon och det verkar som att man i Wildstar har en mer "klassisk" skill-bar där man fritt kan sätta ut vilka skills som helst mellan 1-9. Mitt intryck av det är helt klart mer positivt än GW2s skillbar.

Medlem
Skrivet av Xzander:
Skrivet av Gullet:
Skrivet av Xzander:
Skrivet av Gullet:
Skrivet av Stuff:

Ser verkligen fram mot detta spel! Men blä åt att dom visst kommer ha begränsat med skills som man kan använda.. va var det där? 5 st?

Det kommer vara totalt 9 skills du kommer kunna använda! Men striderna ser ut att gå relativt snabbt + att du ska hinna undvika attacker, så jag tror nog att 9st är rätt lagom. Mer hinner man ju inte trycka på Ta ett exempel från nya Final Fantasy XIV, där har du riktigt mycket skills och det är nästan för mycket!

Just detta är något som förtagit mycket av upplevelsen för mig i äldre mmorpg:n, att det finns 30+ skills och ett interface sönderkluttrat med informationsrutor. Guild Wars 2 var därför riktigt skönt med sina 10 skill slots, varav 5 bestäms av vapnet. Jag skriver dock VAR för att det å andra sidan är på gränsen till för lite. Carbine Studios har förhoppningsvis hittat en balans i Wildstar.

Mjo GW2 var rätt schysst på det sättet men det jag inte gillade var att man var begränsad till just "så" många vapen och utilities skills. Var det inte totalt 8 skills i GW2? Var ett tag sen man spelade det:)
Har sett en hel del gameplays på spelet och än så länge ser det inte ut som om 9 skills saktar ner eller begränsar spelet:)

Håller med dig om att klassbegränsningarna är lite tråkiga, men det är å andra sidan vanligt bland RPGn. Enda MMO:t jag spelat där man faktiskt kan använda alla vapen oberoende av klass är Lineage II.

Vad gäller GW2 kom jag faktiskt på att det är minst elva skills, beroende på klass. 1, 2, 3, 4 och 5 för vapen, 6 för healing, 7, 8 och 9 s.k. utility skills och 0 för ultimate. Sedan används funktionstangenterna i olika omfattning beroende på klass.

Kollade dock lite närmare på videon och det verkar som att man i Wildstar har en mer "klassisk" skill-bar där man fritt kan sätta ut vilka skills som helst mellan 1-9. Mitt intryck av det är helt klart mer positivt än GW2s skillbar.

Kan inte mer än hålla med dig! Lineage 2 var mitt första MMO och det kändes lite lustigt när man väl gick över till något annat..:)

1
Skriv svar