Möt krigaren från Wildstar
Var ganska skeptisk till Wildstar först. Men detta ser ju rätt fint ut. Kommer det va f2p när det släpps?
Du kommer att kunna välja. Betala typ 100kr/mån eller så kan man välja att betala med ingame valuta. Dom sa det att alla ska ha en chans att kunna spela även dom utan arbete.
Var ganska skeptisk till Wildstar först. Men detta ser ju rätt fint ut. Kommer det va f2p när det släpps?
Du kommer att kunna välja. Betala typ 100kr/mån eller så kan man välja att betala med ingame valuta. Dom sa det att alla ska ha en chans att kunna spela även dom utan arbete.
Okej att betala med ingame valuta låter ju ganska bra och det är nytänkande gillar detta
Var ganska skeptisk till Wildstar först. Men detta ser ju rätt fint ut. Kommer det va f2p när det släpps?
Du kommer att kunna välja. Betala typ 100kr/mån eller så kan man välja att betala med ingame valuta. Dom sa det att alla ska ha en chans att kunna spela även dom utan arbete.
Okej att betala med ingame valuta låter ju ganska bra och det är nytänkande gillar detta
Det är samma betalningsmodell som i Eve Online. Du kan alltså köpa "månader" och sälja de till andra spelare. In-game priset blir därmed vad spelarna tycker det ska vara.
Klockan 21:00 nu på Lördag, visas Livestream på Twitch.tv från Wildstar, där Warriorn kommer visas upp mer utförligt.
Life's a giant party, and I'm not invited...
Klockan 21:00 nu på Lördag, visas Livestream på Twitch.tv från Wildstar, där Warriorn kommer visas upp mer utförligt.
Coolt! Tack för tipset!
Jag tror att om striderna är snabbare och mer intensiva, så kan man ha allt mindre aktiva skills. Känns som att behöva 30+ olika och sitta avfyra dom i någon viss ordning passar bättre till längre strider, så jag hoppas verkligen dom kan hålla tempot uppe.
Jag menar, ska man jämföra så har ju många FPS väldigt begränsad arsenal, men fokuset hamnar på annat i stället.
Tror folk oroar sig för mycket innan dom har prövat det.
Ser verkligen fram mot detta spel! Men blä åt att dom visst kommer ha begränsat med skills som man kan använda.. va var det där? 5 st?
Jag tror man kommer använda olika loadouts som man enkelt kan byta mellan. Behöver man tanka en mob kör du kanske loadout 1, behöver du mer crowd control byter du snabbt till 2. Och att mycket av utmaningen då blir att finslipa dina val för att du inte har plats med allt på samma. Jag gillade konceptet i The Secret World och Guild Wars 2, så kommer förmodligen gilla det nu också.
Dum som man är så trodde man att dom skulle visa "6" nya klasser... :C Men bra att dom har 6 klasser vid release
Om jag har förstått det rätt så kommer de rulla ut filmer från alla klasserna nu. Kan inte lova att det kommer en ny rulle varje vecka, men jag hoppas!
Ser verkligen fram mot detta spel! Men blä åt att dom visst kommer ha begränsat med skills som man kan använda.. va var det där? 5 st?
Det kommer vara totalt 9 skills du kommer kunna använda! Men striderna ser ut att gå relativt snabbt + att du ska hinna undvika attacker, så jag tror nog att 9st är rätt lagom. Mer hinner man ju inte trycka på Ta ett exempel från nya Final Fantasy XIV, där har du riktigt mycket skills och det är nästan för mycket!
Ser verkligen fram mot detta spel! Men blä åt att dom visst kommer ha begränsat med skills som man kan använda.. va var det där? 5 st?
Det kommer vara totalt 9 skills du kommer kunna använda! Men striderna ser ut att gå relativt snabbt + att du ska hinna undvika attacker, så jag tror nog att 9st är rätt lagom. Mer hinner man ju inte trycka på Ta ett exempel från nya Final Fantasy XIV, där har du riktigt mycket skills och det är nästan för mycket!
Just detta är något som förtagit mycket av upplevelsen för mig i äldre mmorpg:n, att det finns 30+ skills och ett interface sönderkluttrat med informationsrutor. Guild Wars 2 var därför riktigt skönt med sina 10 skill slots, varav 5 bestäms av vapnet. Jag skriver dock VAR för att det å andra sidan är på gränsen till för lite. Carbine Studios har förhoppningsvis hittat en balans i Wildstar.
Ser verkligen fram mot detta spel! Men blä åt att dom visst kommer ha begränsat med skills som man kan använda.. va var det där? 5 st?
Det kommer vara totalt 9 skills du kommer kunna använda! Men striderna ser ut att gå relativt snabbt + att du ska hinna undvika attacker, så jag tror nog att 9st är rätt lagom. Mer hinner man ju inte trycka på Ta ett exempel från nya Final Fantasy XIV, där har du riktigt mycket skills och det är nästan för mycket!
Just detta är något som förtagit mycket av upplevelsen för mig i äldre mmorpg:n, att det finns 30+ skills och ett interface sönderkluttrat med informationsrutor. Guild Wars 2 var därför riktigt skönt med sina 10 skill slots, varav 5 bestäms av vapnet. Jag skriver dock VAR för att det å andra sidan är på gränsen till för lite. Carbine Studios har förhoppningsvis hittat en balans i Wildstar.
Mjo GW2 var rätt schysst på det sättet men det jag inte gillade var att man var begränsad till just "så" många vapen och utilities skills. Var det inte totalt 8 skills i GW2? Var ett tag sen man spelade det:)
Har sett en hel del gameplays på spelet och än så länge ser det inte ut som om 9 skills saktar ner eller begränsar spelet:)
Ser verkligen fram mot detta spel! Men blä åt att dom visst kommer ha begränsat med skills som man kan använda.. va var det där? 5 st?
Det kommer vara totalt 9 skills du kommer kunna använda! Men striderna ser ut att gå relativt snabbt + att du ska hinna undvika attacker, så jag tror nog att 9st är rätt lagom. Mer hinner man ju inte trycka på Ta ett exempel från nya Final Fantasy XIV, där har du riktigt mycket skills och det är nästan för mycket!
Just detta är något som förtagit mycket av upplevelsen för mig i äldre mmorpg:n, att det finns 30+ skills och ett interface sönderkluttrat med informationsrutor. Guild Wars 2 var därför riktigt skönt med sina 10 skill slots, varav 5 bestäms av vapnet. Jag skriver dock VAR för att det å andra sidan är på gränsen till för lite. Carbine Studios har förhoppningsvis hittat en balans i Wildstar.
Mjo GW2 var rätt schysst på det sättet men det jag inte gillade var att man var begränsad till just "så" många vapen och utilities skills. Var det inte totalt 8 skills i GW2? Var ett tag sen man spelade det:)
Har sett en hel del gameplays på spelet och än så länge ser det inte ut som om 9 skills saktar ner eller begränsar spelet:)
Håller med dig om att klassbegränsningarna är lite tråkiga, men det är å andra sidan vanligt bland RPGn. Enda MMO:t jag spelat där man faktiskt kan använda alla vapen oberoende av klass är Lineage II.
Vad gäller GW2 kom jag faktiskt på att det är minst elva skills, beroende på klass. 1, 2, 3, 4 och 5 för vapen, 6 för healing, 7, 8 och 9 s.k. utility skills och 0 för ultimate. Sedan används funktionstangenterna i olika omfattning beroende på klass.
Kollade dock lite närmare på videon och det verkar som att man i Wildstar har en mer "klassisk" skill-bar där man fritt kan sätta ut vilka skills som helst mellan 1-9. Mitt intryck av det är helt klart mer positivt än GW2s skillbar.
Ser verkligen fram mot detta spel! Men blä åt att dom visst kommer ha begränsat med skills som man kan använda.. va var det där? 5 st?
Det kommer vara totalt 9 skills du kommer kunna använda! Men striderna ser ut att gå relativt snabbt + att du ska hinna undvika attacker, så jag tror nog att 9st är rätt lagom. Mer hinner man ju inte trycka på Ta ett exempel från nya Final Fantasy XIV, där har du riktigt mycket skills och det är nästan för mycket!
Just detta är något som förtagit mycket av upplevelsen för mig i äldre mmorpg:n, att det finns 30+ skills och ett interface sönderkluttrat med informationsrutor. Guild Wars 2 var därför riktigt skönt med sina 10 skill slots, varav 5 bestäms av vapnet. Jag skriver dock VAR för att det å andra sidan är på gränsen till för lite. Carbine Studios har förhoppningsvis hittat en balans i Wildstar.
Mjo GW2 var rätt schysst på det sättet men det jag inte gillade var att man var begränsad till just "så" många vapen och utilities skills. Var det inte totalt 8 skills i GW2? Var ett tag sen man spelade det:)
Har sett en hel del gameplays på spelet och än så länge ser det inte ut som om 9 skills saktar ner eller begränsar spelet:)
Håller med dig om att klassbegränsningarna är lite tråkiga, men det är å andra sidan vanligt bland RPGn. Enda MMO:t jag spelat där man faktiskt kan använda alla vapen oberoende av klass är Lineage II.
Vad gäller GW2 kom jag faktiskt på att det är minst elva skills, beroende på klass. 1, 2, 3, 4 och 5 för vapen, 6 för healing, 7, 8 och 9 s.k. utility skills och 0 för ultimate. Sedan används funktionstangenterna i olika omfattning beroende på klass.
Kollade dock lite närmare på videon och det verkar som att man i Wildstar har en mer "klassisk" skill-bar där man fritt kan sätta ut vilka skills som helst mellan 1-9. Mitt intryck av det är helt klart mer positivt än GW2s skillbar.
Kan inte mer än hålla med dig! Lineage 2 var mitt första MMO och det kändes lite lustigt när man väl gick över till något annat..:)