Dead Rising orkar inte med 30fps på Xbox One

Medlem
Medlem

"Dead Rising orkar inte med 30fps på Xbox One"

borde det inte bara "Xbox One orkar inte med 30fps till Dead Rising"?

Medlem

Vilket skämt

Medlem
Skrivet av motionfield:

Även den bästa pcn kan sänkas med tillräckligt mycket grejer på skärmen. Varför inte anpassa sig lite efter den hårdvara man bygger på och se till att man kan ha både 60 fps och 1080p. Innan dess är det bara att inse att spelet inte är klart.

För utvecklarna vill nog ta åt sig så mycket av marknaden som möjligt vid release så några optimeringar blir det inte.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Alltså "next-gen" (som folk kallar det) är ju så antiklimaktiskt det bara kan bli. Inga överraskningar har varken Sony eller Miffosoft gett mig. Prestandan i dom maskinerna är bara ett jävla skämt som heter duga. Steget mellan denna generation till nästa kommer inte att ha samma påverkan som den hade från den förra.

Klockan har stannat ännu en gång för PC-plattformen. Låt konsolerna dö ut, och låt Steam Machines ta över så att vi kommer tillbaka på rätt spår.

//En bitter gubbjävel

Medlem
Skrivet av MugiMugi:
Skrivet av bäverville:

bara jag som inte såg någon smärre förändring?

Nej då du inte kommer 'se' förändringen på grund av att filmklippet ligger på youtube, det kommer redan lagga tillräckligt.

Varför? för ja Youtube encodar om allt till 25 FPS oavsett vad, på grund av detta så behöver den tima om och skippa frames vilket gör en 30 FPS rulle hacking på grund av att 5 frames måste försvinna här och var.

Vad du vill titta på i den videon är just FPS metern under spelets gång.

ah mätaren går ned men jag kan inte säga om det är bra/dåligt före de har lanserat det

off topic så tycker jag att man skulle skrota hela konsolkriget och göra så att sony och microsoft hade gjort en enda konsol alternativt bara börja göra PC-spel istället

Medlem
Skrivet av suuulan:

Alltså "next-gen" (som folk kallar det) är ju så antiklimaktiskt det bara kan bli. Inga överraskningar har varken Sony eller Miffosoft gett mig. Prestandan i dom maskinerna är bara ett jävla skämt som heter duga. Steget mellan denna generation till nästa kommer inte att ha samma påverkan som den hade från den förra.

Klockan har stannat ännu en gång för PC-plattformen. Låt konsolerna dö ut, och låt Steam Machines ta över så att vi kommer tillbaka på rätt spår.

//En bitter gubbjävel

Steambox är bara en konsol med i3 och gtx 660 som standard hårdvara vilket ligger i klass med PS4. Om du tycker konsolerna strular upp det för PC så vänta tills spel börjar optimeras för steamboxkonsolen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det är väl så det går när man släpper spel till en digitalbox.

Medlem

Fiasko efter fiasko, Microsoft. Är det någon "mullvad" hos dem som med flit försöker döda företaget? Det var längesedan man hörde någon positiv nyhet om dem.

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av TROLL3T:
Skrivet av Hannorden:

Och detta ska vara Next Gen(?)

Word! Skamligt i min mening. Detta gör mig ännu säkrare att inskaffa en PS4:a "om den håller prestanda måttet", annars blir de o köra vidare på PC o WiiU

Prestanda måttet? 30 FPS är löjligt lågt. 60 FPS minst ska det vara annars så laggar ju skiten

själv så märker jag ingen större skillnad mellan 60 och 30 fps :/

k3m
Medlem

hahaha! fy fan alltså. att man är pc spelare har aldrig känts bättre

Medlem

Hade dom haft hälften så många zombies kanske det hade funkat bättre :P, jävlar vad många det är.

Medlem

Spelet ser ju kul ut men i helvete heller att man skaffar en Xbone för det om det inte ens körs bra. 1080p 60fps väntade man ju sig iaf...

Medlem

Xbox 180


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av TROLL3T:
Skrivet av Hannorden:

Och detta ska vara Next Gen(?)

Word! Skamligt i min mening. Detta gör mig ännu säkrare att inskaffa en PS4:a "om den håller prestanda måttet", annars blir de o köra vidare på PC o WiiU

Prestanda måttet? 30 FPS är löjligt lågt. 60 FPS minst ska det vara annars så laggar ju skiten

Skrivet av Kuci:
Skrivet av TROLL3T:
Skrivet av Hannorden:

Och detta ska vara Next Gen(?)

Word! Skamligt i min mening. Detta gör mig ännu säkrare att inskaffa en PS4:a "om den håller prestanda måttet", annars blir de o köra vidare på PC o WiiU

Prestanda måttet? 30 FPS är löjligt lågt. 60 FPS minst ska det vara annars så laggar ju skiten

Skrivet av Kuci:
Skrivet av TROLL3T:
Skrivet av Hannorden:

Och detta ska vara Next Gen(?)

Word! Skamligt i min mening. Detta gör mig ännu säkrare att inskaffa en PS4:a "om den håller prestanda måttet", annars blir de o köra vidare på PC o WiiU

Prestanda måttet? 30 FPS är löjligt lågt. 60 FPS minst ska det vara annars så laggar ju skiten

Ja själv föredrar 60+ fps ja, det ja menade.

Medlem

Vilket ju inte behöver säga något om konsolen, utan snarare om utvecklarna som inte klarar att optimera sitt spel efter hårdvarukapacitet. Uppenbarligen är de inte kapabla till att skapa ett spel med så många fiender på skärmen samtidigt och med så öppna områden som de själva utlovat.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av motionfield:

Även den bästa pcn kan sänkas med tillräckligt mycket grejer på skärmen. Varför inte anpassa sig lite efter den hårdvara man bygger på och se till att man kan ha både 60 fps och 1080p. Innan dess är det bara att inse att spelet inte är klart.

Ja för en dålig spelupplevelse och dåligt rykte brukar ju leda till skinande affärer i längden.
För utvecklarna vill nog ta åt sig så mycket av marknaden som möjligt vid release så några optimeringar blir det inte.

Medlem

Kluven. Hade inte gillat om dom begränsat zombies x% för att hålla prestandan stabil men samtidigt är jue inte 30fps nån höjdare från början.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av suuulan:

Alltså "next-gen" (som folk kallar det) är ju så antiklimaktiskt det bara kan bli. Inga överraskningar har varken Sony eller Miffosoft gett mig. Prestandan i dom maskinerna är bara ett jävla skämt som heter duga. Steget mellan denna generation till nästa kommer inte att ha samma påverkan som den hade från den förra.

Klockan har stannat ännu en gång för PC-plattformen. Låt konsolerna dö ut, och låt Steam Machines ta över så att vi kommer tillbaka på rätt spår.

//En bitter gubbjävel

Steambox är bara en konsol med i3 och gtx 660 som standard hårdvara vilket ligger i klass med PS4. Om du tycker konsolerna strular upp det för PC så vänta tills spel börjar optimeras för steamboxkonsolen.

Man kommer ju självklart att få ha möjligheten till att välja hur mycket prestanda man vill ha i sin steambox.

Medlem

Konsoler "suck" och ps4 är inte så mycket bättre i termer om hårdvara, nyheter som dessa är väll snart vardagsmat en stund efter att de lanserats.

Medlem

Kommer spelet bara till "nextgen"? Eller kommer det till 360 och ps3 också? För isåfall är det en konsol port xbox one kör och de ffungerar uselt på pc också.

Medlem
Skrivet av Thunde:

Kommer spelet bara till "nextgen"? Eller kommer det till 360 och ps3 också? För isåfall är det en konsol port xbox one kör och de ffungerar uselt på pc också.

Kommer bara till Xbox One.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

HTPC-hårdvara klarar inte av ("avancerade") spel. Inte speciellt förvånande... Bara tråkigt.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

HAHA... Ja fyfan va kass

Medlem

Det finns ytterst få gener som fungerar bra(okej) i 30 fps, kan inte förstå att utvecklare nöjer sig med så låg frame rate. Kommer inte spelet ens upp i det så borde spelet inte ens säljas.

Medlem

Det sitter nog mest i att utvecklarna stressat för att komma ut till konsolreleasen. Ofärdig hårdvara och utvecklingsmjukvara hjälper nog inte heller till.

Medlem

Next gen, hahaha eller hur, vad blir nästa, 4K i 10fps, woooow.

Nej behåll era PS3or, Xobox 360 och PC

Xboner blir mer och övertygande att MS kommer skjuta sig själva i footen

Inaktiv

SNACKA OM ATT TAPPA I TROVÄRDIGHET:down:

Medlem

Detta oroar mig oerhört mycket...

Varken PS4 eller Xbone är så kraftiga som 360 och ps3 var när de kom ut, om man tänker vs en PC.

Oroar mig att denna konsolgeneration kommer bli väldigt dålig. har vi otur kommer Microsoft att åka ut totalt och så får Sony monopol på 'highend' konsolmarknaden

Medlem

Suck...jadu...det handlar inte om One's prestanda...utan om utvecklarnas kompetens.

Jämför första spelen till 360 med Gears of war 3....

Idioter.

Skriv svar