20 spel du måste spela på din Playstation 4

Blir mest upphetsad över W3 och UC3, köper PS4:an om ett par år.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

ELF
Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Draug:
Skrivet av boota:
Skrivet av Draug:

Meh... köper hellre en ny PC. Särskilt eftersom de flesta spelen kommer eller redan finns på PC.

Exklusivitet? Hört talas om emulator?

http://www.leelaughead.com/wp-content/uploads/2013/04/pc_mast...

visa mig en ps4-emulator som funkar bra på en normal windowsdator...

Ge det lite tid så ska du se att det kommer. Nu när man kan köra 30+ gig i ram utan problem på en pc så borde det inte ta allt för lång tid.

Finns det ens PS3-emulatorer?

Tror inte det och PS 1 och 2 emulatorn är bara att glömma då den mer eller mindre är värdelös. Men se skillnad på tekniken bakom PS 1.2 och 3 och PS 4. Det är förhoppningsvis lättare att emulera ett PS 4 än tidigare konsoler.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Elder Scrolls: Online - Nej tack. En spelserie som verkligen inte behövde en onlinedel med månadskostnad.

Planetside 2 - Fick nog av den horribla PC-versionen, blir nog inte ens en nedladdning av detta.

Driveclub - Arkadracing har inte varit underhållande sedan Need for Speed III.

Thief - Spelas på PC. Enbart.

Infamous: Second Son - Blir inte särskilt sugen på ytterligare en uppföljare i en serie som aldrig varit särskilt bra. Gå tillbaks till Sly, de var i alla fall mediokra.

MGS:V - Hoppar nog över denna last-gen-port. 5 timmar av intetsägande storysekvenser i en lastgammal spelmotor kan de gärna behålla.

Watch Dogs - Spelas på PC. Enbart. Om alls. Verkar vara lika automatiserat som Assassin's Creed.

Destiny - Nej, fick nog av Halo när det var aktuellt för drygt 10 år sedan.

The Crew - Ytterligare ett onlinefokuserat arkadracingspel? Inte särskilt intressant och lär vara tomt på spelare efter några månader.

Dragon Age - Tvåan dödade serien, ger inte trean en chans.

The Division - Onlinefokuserad huka-bakom-väggar-shooter känns ganska 2008.

The Order 1886 - Inget konkret gameplay är visat, ser det som ett tecken på ett ganska undermåligt spel. Bara premissen skriker tristess.

Dying Light - Zombies? Haha, nej tack.

Transistor - Såg ju väldigt spännande ut, eller inte.

Hotline Miami 2 - Ettan var ju fullkomligt värdelöst. Hoppar detta.

The Witness - Prettoskräp.

The Witcher 3 - Spelas på PC. Enbart.

Deep Down - Ser ut som Dark Souls. Behövs inte ett till Dark Souls.

Final Fantasy XV - Final Fantasy har inte varit intressant sedan VII.

Uncharted 4 - Kommer antagligen 2015, annars finns åtminstone ett spel att se fram emot 2014.

Min PS4 får nog damma igen ett tag till.

Borde du lägga ner spelande som en hobby överlag, du som inte verkar kapabel till att njuta av spelande?

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Draug:
Skrivet av boota:
Skrivet av Draug:

Meh... köper hellre en ny PC. Särskilt eftersom de flesta spelen kommer eller redan finns på PC.

Exklusivitet? Hört talas om emulator?

http://www.leelaughead.com/wp-content/uploads/2013/04/pc_mast...

visa mig en ps4-emulator som funkar bra på en normal windowsdator...

Ge det lite tid så ska du se att det kommer. Nu när man kan köra 30+ gig i ram utan problem på en pc så borde det inte ta allt för lång tid.

Finns det ens PS3-emulatorer?

På grund av hur konstiga de ser ut så tror jag det dröjer minst en generation tills vi har datorer kapabla till att överhuvudtaget emulera dessa konsoller. Är ju rätt nyligen som PS2-emulatorer blivit felfria, och med tanke på att nya generationen är PCs med egna operativsystem i princip så tror jag att PS4-emulator kommer komma innan en PS3-emulator.

PS2-emulatorer är något av det bästa som finns för övrigt. Persona-serien är en av mina favoriter, men nu när man blivit lite äldre så är de helt ospelbara med engelska dubben, så trots att jag köpt spelen och har både de och min silvriga PS2-a liggandes i någon låda någonstans, så är det undub-versionen genom emulatorn som gäller till både trean och fyran.

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Får man fråga varför du ens köpte en PS4 om den står och dammar som du säger? Alla spel som du tycker verkar vettiga ska du ju spela på PC ändå.

Bittra människa.

Killzone: Shadow Fall, NBA 2k14 och Octodad samt alla kommande Naughty Dog-spel såklart!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Hotline Miami 2 - Ettan var ju fullkomligt värdelöst. Hoppar detta.

Du blåste det grabben, jag höll mer eller mindre med dig fram tills denna punkt. Inte för att Hotline 2 ska spelas på PS4...

Medlem

Inte så jätte intressanta spel. Det är väl uncharted, deep down och kanske destiny som jag skaffar till min ps4. Witcher 3 och Dragon Age skaffar jag till pc. Om fallout 4 släpps nästa år så köper jag det till pc.

Tyckte det var bättre att låna ut min ps4 till brossan istället än att låta det damma i ett hörn.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Draug:
Skrivet av boota:
Skrivet av Draug:

Meh... köper hellre en ny PC. Särskilt eftersom de flesta spelen kommer eller redan finns på PC.

Exklusivitet? Hört talas om emulator?

http://www.leelaughead.com/wp-content/uploads/2013/04/pc_mast...

visa mig en ps4-emulator som funkar bra på en normal windowsdator...

Ge det lite tid så ska du se att det kommer. Nu när man kan köra 30+ gig i ram utan problem på en pc så borde det inte ta allt för lång tid.

Finns det ens PS3-emulatorer?

Tror inte det och PS 1 och 2 emulatorn är bara att glömma då den mer eller mindre är värdelös. Men se skillnad på tekniken bakom PS 1.2 och 3 och PS 4. Det är förhoppningsvis lättare att emulera ett PS 4 än tidigare konsoler.

Vad snackar du om, ps1 och ps2 emulatorn är ju hur bra som helst nuförtiden, du har nog inte testat på ett par år. Lirar alla mina ps2 spel med emulatorn för att få full hd! Ps3 emulator kommer nog dröja 4-5 år till då cell processorn är så komplex. Här finns PCSX2 http://pcsx2.net/download.html


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Inaktiv

MGS 5 och The Order 1886 är ju lite intressant. Men spel som släpps på PC spelar jag PC, mina konsoller är bara till för spel som inte alls kommer till PC.

Medlem

Bara FFXV och Deep down som intresserade mig utav dessa 20-spelen till PS4, de andra så som witcher 3 kör man hellre på PC

Medlem
Skrivet av kzar:

Men spel som släpps på PC spelar jag PC, mina konsoller är bara till för spel som inte alls kommer till PC.

Jupp, samma här. Köper i stort sett bara konsoller för JRPGs (Lost Odyssey är enda anledningen till att jag köpte en 360), och det finns inte ett enda JRPG på denna lista så den är inget för mig.

När det gäller JRPGs så är det fortfarande PS3 som gäller, med kommande spel som Drakengard 3 och Tales of Zestiria.

Medlem

Jäklar vad alla är bittra på FZ nu för tiden ;P Fick ni inga julklappar i år eller ?

Videon är väl mest till för att öppna upp ögonen för vilka spel som är värda att plocka upp nu 2014, ser inget fel i det btw vi vet att pc slår konsoler, så snälla sluta med erat gnäll om "jag bygger en ny dator istället !!!! =D

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Syahin:
Skrivet av kebbe:

Hotline Miami 2 - Ettan var ju fullkomligt värdelöst. Hoppar detta.

Du blåste det grabben, jag höll mer eller mindre med dig fram tills denna punkt. Inte för att Hotline 2 ska spelas på PS4...

Det var nästan den enda punkten jag höll med honom på.

Medlem

Elder Scrolls Online blir grymt :). Tänk att få slåss i förstapersonsvy med tusentals andra spelare, ett level system som anpassar sig efter vad du gör, ett item system som låter du bestämma vad du ska ha på dig själv, finns mycket bra här.

Jag älskar tempot och flytet i Diablo3, som causal tidsfördriv hoppas jag att Repaer Of Souls levererar. Ska bli kul att se vad för legendarys Blizzard har hittat på.

Star Citizen Beta, en stjärna som lyser på natthimmlen, hoppas få hoppa in i min cockpit någon gång under året och starta upp motorn på min Hornet.

Android spel, kanske fel forum men har nyligen upptäckt hur kul små pussel spel kan vara på bussen, och jobbet (..) :).
Hoppas denna utveckling forsätter starkt.

Rift är en annan stjärna på himmlen, att kunna befinna sig inne i en spelvärld och fördjupa sig i den totalt, kan inte vänta!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Elder Scrolls: Online - Nej tack. En spelserie som verkligen inte behövde en onlinedel med månadskostnad.

Planetside 2 - Fick nog av den horribla PC-versionen, blir nog inte ens en nedladdning av detta.

Driveclub - Arkadracing har inte varit underhållande sedan Need for Speed III.

Thief - Spelas på PC. Enbart.

Infamous: Second Son - Blir inte särskilt sugen på ytterligare en uppföljare i en serie som aldrig varit särskilt bra. Gå tillbaks till Sly, de var i alla fall mediokra.

MGS:V - Hoppar nog över denna last-gen-port. 5 timmar av intetsägande storysekvenser i en lastgammal spelmotor kan de gärna behålla.

Watch Dogs - Spelas på PC. Enbart. Om alls. Verkar vara lika automatiserat som Assassin's Creed.

Destiny - Nej, fick nog av Halo när det var aktuellt för drygt 10 år sedan.

The Crew - Ytterligare ett onlinefokuserat arkadracingspel? Inte särskilt intressant och lär vara tomt på spelare efter några månader.

Dragon Age - Tvåan dödade serien, ger inte trean en chans.

The Division - Onlinefokuserad huka-bakom-väggar-shooter känns ganska 2008.

The Order 1886 - Inget konkret gameplay är visat, ser det som ett tecken på ett ganska undermåligt spel. Bara premissen skriker tristess.

Dying Light - Zombies? Haha, nej tack.

Transistor - Såg ju väldigt spännande ut, eller inte.

Hotline Miami 2 - Ettan var ju fullkomligt värdelöst. Hoppar detta.

The Witness - Prettoskräp.

The Witcher 3 - Spelas på PC. Enbart.

Deep Down - Ser ut som Dark Souls. Behövs inte ett till Dark Souls.

Final Fantasy XV - Final Fantasy har inte varit intressant sedan VII.

Uncharted 4 - Kommer antagligen 2015, annars finns åtminstone ett spel att se fram emot 2014.

Min PS4 får nog damma igen ett tag till.

Vafan köpte du en PS4 för?

Medlem

Undrar när det första bra spelet till ps4 släpps? Tycker nästan synd om ps4 ägare som inte har något bra spel att spela.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Aah eller bara spela på valfri platform som spelen finns tillgängliga på.

Witcher 3 borde ju spelas på PC om något.

pc? hur kul är det?

nähe barn....den dagen ni kryper ur er lilla garderob och upptäcker konsol+storbilds tv+ och bärs kommer ni aldrig att gå tillbaka.

singelplayer är bäst på konsol!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Draug:
Skrivet av boota:
Skrivet av Draug:

Meh... köper hellre en ny PC. Särskilt eftersom de flesta spelen kommer eller redan finns på PC.

Exklusivitet? Hört talas om emulator?

http://www.leelaughead.com/wp-content/uploads/2013/04/pc_mast...

visa mig en ps4-emulator som funkar bra på en normal windowsdator...

Ge det lite tid så ska du se att det kommer. Nu när man kan köra 30+ gig i ram utan problem på en pc så borde det inte ta allt för lång tid.

Finns det ens PS3-emulatorer?

Flera stycken.

http://playstation3emulator.net/

Medlem

Ska nog ge mig in i det mesta. Blir perfekt timing också eftersom jag kommer hem till Sverige först under september månad.

Fast, jag kommer aldrig, ALDRIG, förstå mig på varför man vill köra bilspel. Det är så fruktansvärt tråkigt i mina ögon. Kan någon försöka övertyga mig?


signatur

Tokyo, Japan reporting in!

Medlem

Ser fram emot ett roligt spel år på ps4an
Datorn använder jag för jobb och räkningar samt arma 3 resten av spelandet gör jag på ps3 och ps4.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Rakoon:

Aah eller bara spela på valfri platform som spelen finns tillgängliga på.

Witcher 3 borde ju spelas på PC om något.

pc? hur kul är det?

nähe barn....den dagen ni kryper ur er lilla garderob och upptäcker konsol+storbilds tv+ och bärs kommer ni aldrig att gå tillbaka.

singelplayer är bäst på konsol!

Jag har inga problem med att koppla in min PC till min TV, bättre grafik. Dessutom när ett företag som CDR satsar på PC, så ja, det är nog mycket roligare än konsol.

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Rakoon:

Aah eller bara spela på valfri platform som spelen finns tillgängliga på.

Witcher 3 borde ju spelas på PC om något.

pc? hur kul är det?

nähe barn....den dagen ni kryper ur er lilla garderob och upptäcker konsol+storbilds tv+ och bärs kommer ni aldrig att gå tillbaka.

singelplayer är bäst på konsol!

Jag har inga problem med att koppla in min PC till min TV, bättre grafik. Dessutom när ett företag som CDR satsar på PC, så ja, det är nog mycket roligare än konsol.

nu är det en minoritet som har sina maskiner kopplade till tvn....grafiken har ingen större betydelse.. man få en bättre spelupplevelse på konsol


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Draug:

Bullshit att den där fungerar. Fick även varning av Web of Trust om att sidan var opålitlig och innehöll malware.

Medlem

Open World blablablva Open World bla Open World bla Open World ehm Open World Nej överskattat

Medlem

NEJ! PC ska det vara

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Draug:

Bullshit att den där fungerar. Fick även varning av Web of Trust om att sidan var opålitlig och innehöll malware.

Funkar för mig, finns massor på pirate bay annars.

http://thepiratebay.se/search/ps3%20emulator/0/99/0

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Rakoon:

Aah eller bara spela på valfri platform som spelen finns tillgängliga på.

Witcher 3 borde ju spelas på PC om något.

pc? hur kul är det?

nähe barn....den dagen ni kryper ur er lilla garderob och upptäcker konsol+storbilds tv+ och bärs kommer ni aldrig att gå tillbaka.

singelplayer är bäst på konsol!

Jag har inga problem med att koppla in min PC till min TV, bättre grafik. Dessutom när ett företag som CDR satsar på PC, så ja, det är nog mycket roligare än konsol.

nu är det en minoritet som har sina maskiner kopplade till tvn....grafiken har ingen större betydelse.. man få en bättre spelupplevelse på konsol

"Det spelar ingen roll att man kan koppla Datorn till TV'n då de flesta inte gör det"

Är det här de bästa argumenten konsolbäbisar har att komma med?

Medlem
Skrivet av Syahin:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Rakoon:

Aah eller bara spela på valfri platform som spelen finns tillgängliga på.

Witcher 3 borde ju spelas på PC om något.

pc? hur kul är det?

nähe barn....den dagen ni kryper ur er lilla garderob och upptäcker konsol+storbilds tv+ och bärs kommer ni aldrig att gå tillbaka.

singelplayer är bäst på konsol!

Jag har inga problem med att koppla in min PC till min TV, bättre grafik. Dessutom när ett företag som CDR satsar på PC, så ja, det är nog mycket roligare än konsol.

nu är det en minoritet som har sina maskiner kopplade till tvn....grafiken har ingen större betydelse.. man få en bättre spelupplevelse på konsol

"Det spelar ingen roll att man kan koppla Datorn till TV'n då de flesta inte gör det"

Är det här de bästa argumenten konsolbäbisar har att komma med?

Nej?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Rakoon:

Aah eller bara spela på valfri platform som spelen finns tillgängliga på.

Witcher 3 borde ju spelas på PC om något.

pc? hur kul är det?

nähe barn....den dagen ni kryper ur er lilla garderob och upptäcker konsol+storbilds tv+ och bärs kommer ni aldrig att gå tillbaka.

singelplayer är bäst på konsol!

Vi kan enas om att inte enas Bärs smakar fan, och vissa spel är bättre på PC, andra bättre på konsoll. Men smaken är som baken: hårig och illaluktande

En hel del av "måste spelas på PS4" håller jag inte med om, speciellt inte spel i 1st person vy.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Elder Scrolls: Online - Nej tack. En spelserie som verkligen inte behövde en onlinedel med månadskostnad.

Planetside 2 - Fick nog av den horribla PC-versionen, blir nog inte ens en nedladdning av detta.

Driveclub - Arkadracing har inte varit underhållande sedan Need for Speed III.

Thief - Spelas på PC. Enbart.

Infamous: Second Son - Blir inte särskilt sugen på ytterligare en uppföljare i en serie som aldrig varit särskilt bra. Gå tillbaks till Sly, de var i alla fall mediokra.

MGS:V - Hoppar nog över denna last-gen-port. 5 timmar av intetsägande storysekvenser i en lastgammal spelmotor kan de gärna behålla.

Watch Dogs - Spelas på PC. Enbart. Om alls. Verkar vara lika automatiserat som Assassin's Creed.

Destiny - Nej, fick nog av Halo när det var aktuellt för drygt 10 år sedan.

The Crew - Ytterligare ett onlinefokuserat arkadracingspel? Inte särskilt intressant och lär vara tomt på spelare efter några månader.

Dragon Age - Tvåan dödade serien, ger inte trean en chans.

The Division - Onlinefokuserad huka-bakom-väggar-shooter känns ganska 2008.

The Order 1886 - Inget konkret gameplay är visat, ser det som ett tecken på ett ganska undermåligt spel. Bara premissen skriker tristess.

Dying Light - Zombies? Haha, nej tack.

Transistor - Såg ju väldigt spännande ut, eller inte.

Hotline Miami 2 - Ettan var ju fullkomligt värdelöst. Hoppar detta.

The Witness - Prettoskräp.

The Witcher 3 - Spelas på PC. Enbart.

Deep Down - Ser ut som Dark Souls. Behövs inte ett till Dark Souls.

Final Fantasy XV - Final Fantasy har inte varit intressant sedan VII.

Uncharted 4 - Kommer antagligen 2015, annars finns åtminstone ett spel att se fram emot 2014.

Min PS4 får nog damma igen ett tag till.

Som jag och min gode vän brukar bokstavera när någon är otroligt..

B.I.T.T.E.R!

123
Skriv svar