Far Cry 4 utannonserat

esn
Medlem

fan vad najs. själv har man varvat far cy 3 4 gånger. så hoppas att far cry 4 blir riktigt grymt!


signatur

| ASUS Z170-E | Corsair RMX 750x 750W | Intel Core i7-6700K @ 4,5Ghz OC | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666MHz CL16 | Razer Naga Chroma | Razer BlackWidow Chroma | Corsair Void | BenQ 24" LCD | BenQ 22'' LED | Phanteks Enthoo EVOLV ATX - Tempered Glass | 2TB HDD | 250 GB SSD |

Medlem

Om han på tronen är skurken så hatar jag honom redan, fast inte på ett bra sätt som jag hatade Vaas.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Polpe:
Skrivet av Virreee:

Hoppas grafiken inte ändras lika mycket som det gjorde mellan 3ans E3 gameplay och slutgiltiga versionen.

Dock så verkar dom ju göra samma sak med Watch_Dogs och skulle ju inte förvåna mej om The Division och Far Cry 4 fick samma öde..

The division utvecklas inte av ubisoft

Developer:
Ubisoft Massive
Ubisoft Reflections
Ubisoft Red Storm

Tolka det som man vill. Så länge studion bär Ubisoft namnet är spelet inte säkert.

Det är Massive Entertainment som utvecklar det. Ubisoft är utgivare.

Medlem

Killen på bilden ser lite ut som Patrick Stewart med hår!

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Polpe:
Skrivet av Virreee:

Hoppas grafiken inte ändras lika mycket som det gjorde mellan 3ans E3 gameplay och slutgiltiga versionen.

Dock så verkar dom ju göra samma sak med Watch_Dogs och skulle ju inte förvåna mej om The Division och Far Cry 4 fick samma öde..

The division utvecklas inte av ubisoft

Developer:
Ubisoft Massive
Ubisoft Reflections
Ubisoft Red Storm

Tolka det som man vill. Så länge studion bär Ubisoft namnet är spelet inte säkert.

Det är Massive Entertainment som utvecklar det. Ubisoft är utgivare.

Ge dej.

Vilka utvecklade Far Cry 3? jo Utvecklare Ubisoft Montreal och Ubisoft Massive[1] så det är ju inte särskilt långsökt att det blir samma visa igen.

Medlem
Skrivet av Polpe:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Polpe:
Skrivet av Virreee:

Hoppas grafiken inte ändras lika mycket som det gjorde mellan 3ans E3 gameplay och slutgiltiga versionen.

Dock så verkar dom ju göra samma sak med Watch_Dogs och skulle ju inte förvåna mej om The Division och Far Cry 4 fick samma öde..

The division utvecklas inte av ubisoft

Developer:
Ubisoft Massive
Ubisoft Reflections
Ubisoft Red Storm

Tolka det som man vill. Så länge studion bär Ubisoft namnet är spelet inte säkert.

Det är Massive Entertainment som utvecklar det. Ubisoft är utgivare.

Ge dej.

Vilka utvecklade Far Cry 3? jo Utvecklare Ubisoft Montreal och Ubisoft Massive[1] så det är ju inte särskilt långsökt att det blir samma visa igen.

Skärp dig. Det är två helt olika studios som utvecklar spelen.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag har väntat på det här. FC3 hade bra story, men tyvärr dåligt UI. Hoppas de fixar det denna gång.

Kolla på bilden förresten, det är ju Jean-Luc Picard från Star Trek: TNG (Patrick Stewart) med hår på huvudet

Haha ja det ser ut som Patrick Stewart

Gaaahh tänk om han gör röstskådespel för skurken!!

Medlem
Skrivet av Polpe:

Efter E3 fiaskot med Far Cry 3 så kan Ubisoft trycka upp Far Cry 4 där solen inte skiner.

E3 fiasko eller inte, Far Cry 3 var ett jävligt roligt spel tyckte jag

Känns som killen på bilden påminner om han som gör masker o är assasin i Smokin Aces.

Medlem
Skrivet av Polpe:

Efter E3 fiaskot med Far Cry 3 så kan Ubisoft trycka upp Far Cry 4 där solen inte skiner.

http://www.joystiq.com/2014/05/15/far-cry-3-sales-top-nine-mi...

Hur är detta ett fiasko? Bara för att du inte gillade det så betyder det inte att andra inte gör det.
Skulle råda dig att ta reda på vad ett ord betyder innan du börjar använda det. I all vänlighet=)

Medlem
Skrivet av Polpe:

https://www.youtube.com/embed/mqnAbRpyqfI

För folk som inte sett den...

ska jag behöva citera mej själv så att folk ser det eller...?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av Polpe:
Skrivet av Virreee:

Hoppas grafiken inte ändras lika mycket som det gjorde mellan 3ans E3 gameplay och slutgiltiga versionen.

Dock så verkar dom ju göra samma sak med Watch_Dogs och skulle ju inte förvåna mej om The Division och Far Cry 4 fick samma öde..

The division utvecklas inte av ubisoft

Developer:
Ubisoft Massive
Ubisoft Reflections
Ubisoft Red Storm

Tolka det som man vill. Så länge studion bär Ubisoft namnet är spelet inte säkert.

Det är Massive Entertainment som utvecklar det. Ubisoft är utgivare.

Och massive heter numera UBISOFT MASSIVE. "The company is fully owned by Ubisoft since 2008".

Aka, shit can happen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr

Äh, Far Cry 3 var jäkligt kul. Om sen en trailer var snäppet snyggare än slutprodukten bryr jag mig personligen mindre om. Skillnad med t.ex. Alien: Colonial Marines, där skillnaden verkligen var natt och dag.

Medlem
Medlem
Skrivet av Polpe:
Skrivet av Polpe:

https://www.youtube.com/embed/mqnAbRpyqfI

För folk som inte sett den...

ska jag behöva citera mej själv så att folk ser det eller...?

Vad vill du ha sagt med detta? Avråda mig att bli intresserad för ett spel som inte visats upp ännu? Solka ned mitt intryck från min genomspelning av Far Cry 3 (vilket jag tyckte var ett riktigt bra spel)?

Jag tror att Ubisoft kan göra något riktigt bra med Far Cry 4, om de tar de bästa aspekterna från senaste spelet och sedan bygger på dessa/förbättrar treans brister. Lägg på det lite upphottad grafik och jag tror att vi kan få ett riktigt underhållande spel! Ser verkligen fram emot att få se mer av spelet på E3!

Medlem

Solklart köp om man får gå efter Farcry 3 som var helt underbart:D

Medlem

Skulle inte köpa Farcry4 under dödshot.
Far cry 3 var en av dom tröttaste spelproduktioner jag sett. Praktexempel på hur spelindustrin har reducerats till billig massproduktion av extremlåg kvalitet, snabbt in snabbt ut.

Vad exakt är det folk gillade med Far cry 3? Ser att många är upprörd över grafiken, men ingen nämner något om hur dåligt precis allt i spelet var.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Hörde att samma trista last gen öde kommer drabba även Assassins Creed Unity. Själv hade jag hoppats på att få se något nytt ifrån den serien nu efter otaliga spel med samma grafik å motor, men det är la bara å glömma förmodligen...

Det ska vara en ny grafisk motor i ACU.

Bra. Men det skulle kännas mycket mer lovande om det var next gen enbart dock. Då hade man verkligen kunnat se fram emot ett riktigt snyggt spel.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Skulle inte köpa Farcry4 under dödshot.
Far cry 3 var en av dom tröttaste spelproduktioner jag sett. Praktexempel på hur spelindustrin har reducerats till billig massproduktion av extremlåg kvalitet, snabbt in snabbt ut.

Vad exakt är det folk gillade med Far cry 3? Ser att många är upprörd över grafiken, men ingen nämner något om hur dåligt precis allt i spelet var.

Jag gillade det mesta; det var skön spelkänsla överlag med bra fysik, vapen som var lagom svåranvända, öppet för flera spelstilar och gott om utforskande. Det enda problemet jag hade var att det var för enkelt; man kunde tagga fiender för att se dem genom väggar eller på sin mini-map, det var för enkelt att få bra utrustning särskilt genom att djuren var markerade på kartan och spelet var ingen direkt utmaning ens när man höjde svårighetsgraden. Men det var ändå roligt att spela.

Jag spelade igenom hela spelet ordentligt en gång och sen testade jag att modda det och fick ut en hel till genomspelning direkt efter utan att tröttna eftersom det var en helt ny upplevelse.

Så vad exakt är det som är så dåligt i spelet? Jag kan ju rada upp nackdelar som ändå inte fick mig att hata spelet som många andra här verkar göra så jag tycks ha missat något väsentligt.

Inaktiv

Synd att så många förbeställer spel innan släpp i dag.... men då får man ju testa demot med....... ha ha ja stor mening du har ju spelet redan, Vilken utveckling det har blivit

Medlem
Skrivet av wrangman:

Förstår inte varför de gör såhär! På Ubiblog står det att vi kan förhandsboka spelet redan utan att ha sett en enda bildruta av det.

Det är ingen som tvingar dej att förhandsboka. Om du vill köpa det i butiken efter att a sett lite fina recensioner kan du göra det. Sluta klaga på att du har fler val att göra.

Medlem
Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Hörde att samma trista last gen öde kommer drabba även Assassins Creed Unity. Själv hade jag hoppats på att få se något nytt ifrån den serien nu efter otaliga spel med samma grafik å motor, men det är la bara å glömma förmodligen...

Det ska vara en ny grafisk motor i ACU.

Du faller väl inte för den Walter? Historien har ju sagt sitt om man säger så..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Och till gamla konsoller. Där var det konstaterat att grafiken automatiskt kommer vara extremt mkt sämre, som alltid med portar


signatur

//monster

Skrivet av dotque:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Hörde att samma trista last gen öde kommer drabba även Assassins Creed Unity. Själv hade jag hoppats på att få se något nytt ifrån den serien nu efter otaliga spel med samma grafik å motor, men det är la bara å glömma förmodligen...

Det ska vara en ny grafisk motor i ACU.

Du faller väl inte för den Walter? Historien har ju sagt sitt om man säger så..

Haha, ibland, men det ser lite, lite annorlunda ut, så jag hoppas på det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Hade hellre valt tusen spänn mer på kontot faktiskt.

Medlem

Gött som fan! Digga trean rejält, trälig mp men co-op var skoj. Sp delen var bland de roligaste upplevelser jag haft inom fps, lite väl enkelt var det förvisso. Nyfiken på vad för djur som kommer vara med.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av chrisragnar:

Skulle inte köpa Farcry4 under dödshot.
Far cry 3 var en av dom tröttaste spelproduktioner jag sett. Praktexempel på hur spelindustrin har reducerats till billig massproduktion av extremlåg kvalitet, snabbt in snabbt ut.

Vad exakt är det folk gillade med Far cry 3? Ser att många är upprörd över grafiken, men ingen nämner något om hur dåligt precis allt i spelet var.

Jag gillade det mesta; det var skön spelkänsla överlag med bra fysik, vapen som var lagom svåranvända, öppet för flera spelstilar och gott om utforskande. Det enda problemet jag hade var att det var för enkelt; man kunde tagga fiender för att se dem genom väggar eller på sin mini-map, det var för enkelt att få bra utrustning särskilt genom att djuren var markerade på kartan och spelet var ingen direkt utmaning ens när man höjde svårighetsgraden. Men det var ändå roligt att spela.

Jag spelade igenom hela spelet ordentligt en gång och sen testade jag att modda det och fick ut en hel till genomspelning direkt efter utan att tröttna eftersom det var en helt ny upplevelse.

Så vad exakt är det som är så dåligt i spelet? Jag kan ju rada upp nackdelar som ändå inte fick mig att hata spelet som många andra här verkar göra så jag tycks ha missat något väsentligt.

Det var tur att folk fick ut något av spelet iaf.
För mig började det bra och det kändes som att dom hade lyckas göra en bra open world shooter med story.
Sen när man ramlade ned för berget och kom ut i open world, då man fick skräpgrafiken slängd i ansiktet helt plötsligt började det gå utför långsamt.

Det som frustrerade mig mest var att storyn blev bara sämre och sämre ju längre man kom, samma med dialoger och allt. Sen var det som att ju längre man kom, desto mer bara slarv var det, kassa animationer, dåliga utföranden av både stora och små saker som att de sitter och pratar med låg röst till varandra i en öppen helikopter, utan headphones, massa bara ogenomtänkta saker. Och tutorial missions i början etc, (kill 2 boars, collect flowers, craft this) skräp..

Sen var hela gameplay-upplägget väldigt repedativt och tråkigt. Hitta tornet, åk linbana, ta över camp'et, döda ett djur, döda en "officer" sen vidare till nästa och repeat.
Kändes bara så billigt och tråkigt. Plus att det kändes som en riktig kosolport, helt fruktansvärt inventory och crafting system..

Men det är min åsikt och varför jag troligtvis inte kommer köpa FC4. Jag tycker FC2 var roligare, iaf vad jag kommer ihåg.

KoP
Medlem
Skrivet av Polpe:
Skrivet av Polpe:

https://www.youtube.com/embed/mqnAbRpyqfI

För folk som inte sett den...

ska jag behöva citera mej själv så att folk ser det eller...?

Bara för att den slutgiltiga produkten inte var lika snygg som det som demades betyder det ju inte fiasko. Faktum kvarstår: Spelet var jäkligt roligt ändå. Att det grafiska var nedvridet 1 elr 2 snäpp betyder nada.

Förövrigt var FC3 den enda delen i FC serien som jag personligen orkade spela igenom från början till slut. Och bygger dom ett lika roligt spel i å med 4:an är jah där från dag 1.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Det är Massive Entertainment som utvecklar det. Ubisoft är utgivare.

Massive ÄR en del av Ubisoft. På samma sätt som Naughty Dog är Sony, Rare är Microsoft, Dice är EA osv.

123
Skriv svar