Battlefield: Hardline – spana in första trailern

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Nej fy fan.... Ge mig SWAT 5 istället

SWAT 5 vore inte helt fel, så länge det utvecklas primärt för PC och hardcore spelare dvs, allt annat vore ju bara meningslöst.

SWAT 4 trots sina problem är ju fortfarande den bästa taktiska shootern som gjorts.

Är ju speciellt underhållande när man lirar tillsammans och är nog bland det roligaste co-op spel jag lirat. Ibland för kanske inte alltid "rätt" anledning också...

"-oops, ehm vart tog den där granaten vägen?..." x).

Medlem

Ser man på hur skjutglada polisen blivit på sistone så kanske det kan bli realitet inom en snar framtid. Men jag föredrar mindre antal skottskador och inte minst inte så mycket granatsplitter när det kommer till att rädda en gisslan eller göra ett knarkbeslag.

Jag kommer mest att tänka på Viruta Cop 2 när jag ser det här.

Medlem

Call of Duty med polis-tema?!

Skämt åsido, ser fruktansvärt ointressant ut... blev så himla överraskad och lycklig när det först ryktades om ett SWAT. Visst, jag förväntade inte mig ett SWAT som den gamla serien men åtminstone den taktiska aspekten bör vara där. Nepp. Det är bara Battlefield i ny kostym...

Medlem

Alltså, kalla gärna spelet för "Hardline", inte mig emot det minsta. Men att lägga till Battlefield i titeln, är enbart ett försök att locka till sig alla Battlefield fans. Precis som att CoD serien tekniskt sett kunde hetat Modern Warfare, Modern Warfare 2 m.fl, istället för att ha CoD: Modern Warfare osv.

Battlefield för mig, är stora öppna ytor, med variationer på flyg, helikoptrar, tanks, jeeps, infanteri m.fl. Alltmer sedan BF3, så har serien rört sig mer och mer mot CQC (Close Quarters Combat), i samma stil som CoD spelen. Man skulle kunna kalla Hardline för CoD: Hardline, och folk hade inte märkt någon större skillnad imho.

Folk tyckte WW2 spelen blev uttjatat (med BF1942, Medal of Honor Allied Assault, "riktiga" CoD/CoD2 osv). Nu har det vart Modern Warfare spel sedan BF2 tillkom 2005. Dags att pröva nåt nytt kanske?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

GTA 5 möter Suits... Djup suck.

Medlem

Jag tyckte det här såg rätt intressant ut! Fast många spel nu mera har ju syndromet "Lite för cool trailer, inte lika coolt spel". Och jag tillhör gruppen spelare som i stort sett aldrig spelar FPS, så lär väl inte spela det här heller när det väl kommer ut. Men jag tänker förhålla mig positivt till detta, så får vi se hur det går.

Inaktiv

Dice vill väl pumpa in lite pengar innan BF5 utannonseras.

Medlem
Inaktiv
Medlem

Var det första jag tänkte på med när jag såg bilden!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

"Visceral Games brings its critically-acclaimed storytelling swagger..."

Medlem

- Ser ut som alla banor på BF4 nuförtiden utspelas i ett kvarter.
Där det tidigare i BF4 i början var stora landskap på flera kilometer.
Det var väl därför spelserien heter Battlefield = slagfält!?
Varför har DICE krymt kartorna den senaste tiden. Konstigt tycker jag.


signatur

autograph

Medlem

Trailen säger mig ingenting.

"Battlefield: Hardline"? För faaaaa......

YO! This Name is selling!!!

We got:

Battlefield: Need for speed.

Battlefield: Sims.

Battlefield: Crysis.

Battlefield: Command and Conquer.

Battlefield: Dead Space.

Nailed it!

Medlem
Inaktiv

Fick en känsla av Need For Speed blandat med Grand Theft Auto stuk

Medlem

Hört att spelet ska handla om bankrån och sånt, så det lär ju bli ett Payday-spel fast med en bättre storyline.

Medlem

- Vad är motsatsen till Battlefield?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Schnurrbart:

Hört att spelet ska handla om bankrån och sånt, så det lär ju bli ett Payday-spel fast med en bättre storyline.

Jo för Battlefield serien är ju så jävla kända för sina grymma storylines.

Att de trailers man sett av Hardline hittills innehåller fler explosioner än jag sett totalt under mina 100 timmar i Payday 2, och att Visceral sägs ha dragit inspiration från krim-serier (CSI, NCIS, etc.) talar väl för att det kommer bli en ganska blasé och pampig historia som bara fyller i rutor för att saker skall få sprängas.

Medlem

- Varför har fyren i kartan "Valparaiso" BF-BC2 nu bara blivit en femtedel hög än vad den var från början?
Varför har DICE kapat den? Finns det info om detta?
Det kan ju inte bara jag som upptäckt detta!?
Och som sagt att alla banor i BF4 blivit förminskade som fasiken! De var större från början. Nu är det ju bara ett kvarter.
Banorna i BF-BC2 och BF3 är ju nu större än banorna i BF4!
Varför?


signatur

autograph

Medlem

Nej.. asså.. nej
EA håller på att förstöra världens bästa spelserie.

Det måste vara riktigt dålig stämning på DICE studion, kan inte tänka mig att någon gillar det som händer med Battlefield.

12
Skriv svar