Operation Flashpoint: Dragon Rising

Medlem

Kan inte någon som köpt spelet skriva hur det är i multiplayer, eftersom det inte framgår av recensionen...

Medlem

Dubbel-post...

Medlem

Haha, största skämtet någonsin. Hur jävla lågt måste man lägga ribban för att detta ska vara perfektion? I stort sett alla punkter på plus-sidan i recensionen ska vara på minus-sidan. AI är ett skämt, grafik urusel, uppdragen intetsägande och allmänt långtråkiga, ingen introsekvens över huvudtaget. PC versionen har ju för guds skull inte ens dedikerade servrar!

Detta är bara en kort lista av vad som är fel med detta spel och FZ har mage att ge det full pott? Det är absolut inget tvärdåligt spel men 5 av 5? No effing way!

Medlem
Skrivet av Naida:

Hmmm, nån som kan uttrycka sig om Coop ? Lite sugen på ett sånt här spel med Coop :]

Spelade lite co-op med 3 andra i förrgår. Vi började på första banan i kampanjen, men för en laggade det ohyggligt mycket trots att han hade den bästa uppkopplingen av oss alla. Han warpade fram och tillbaka, och dumt nog var han machinegunnern i teamet. När han tyckte att han skjöt några skott så höll han för oss in avtryckaren i 10 sekunder, vilket slutade med att vi blev teamkillade rätt ofta för att han "bara tittade" på oss. Han fick 7 teamkills totalt.

Vi körde dock rätt långt på första uppdraget. Sen såg jag en tom helikopter på kartan och vi tog oss dit. Helikoptern var skum, för den startade för vissa men inte för andra, och började helt plötsligt ta skada. Efter några minuter lyfte vi i den och åkte iväg mot en ö som inte låg långt borta. Efter ett par sekunder fick vi en varning om att inte lämna området, men helikoptern var svårstyrd och vi hann inte ens stanna upp innan vi helt plötsligt fick ett Mission Failed.

Efter det körde vi om ett par gånger, men det urartade alltid i att vi skjöt ihjäl varandra eller försökte rocketjumpa.

Det var iallafall min upplevelse av co-op:et. Jag tänkte nu avinstallera det här och fortsätta vänta på Aliens: Colonial Marines.

EDIT: när jag läser igenom vad jag skrev så låter det som att vi bara larvade oss, men jag tror vi försökte spela allvarligt en stund. Det gick bara inte.

Medlem

Något jag fortfarande undrar över är hur mycket av miljön somg år att förstöra, om ens något? Kan man med en stridsvagn rulla genom en skog utan att behöva bry sig om träd.. köra över stenmurar och trästaket? Skjuta hål i väggar?

Sådana saker borde vara standard i ett modernt krigsspel då avsaknad av det förstör all inlevelse av rejäla vapen och fordon.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Vilket skämt, Betyget 5/5 = Fel Fel.

SKÄRPNING.

Medlem
Skrivet av Shimo:
Skrivet av adeg:

Hej kära läsare!...
...Det är spelet som bedöms och jag skulle uppskatta om alla levde lite mer efter Rosseau:

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it."

...
/Mvh Eric Danielsson, skribent FZ.se

Citatet brukar ackrediteras Voltaire, men skrevs troligtvis av Evelyn Beatrice Hall (pseudonymt under S.G. Tallentyre).

Rosseau har figurerat i sammanhang med Voltaire, men hur du citatet till hans förstår jag inte.

EDIT: "I detest what you write, but I would give my life to make it possible for you to continue to write." ska tydligen vara det Voltaire skrev, och versionen ovan är Hall's variant för att beskriva attityden i Voltairs fras.

Förlåt, såg det också Tack wikiquote.

Medlem

Betyget tänker jag inte kommentera då jag faktiskt inte testat spelet än men recensionen känns inte komplett samt missvisande. Dessutom tycker jag era beskrivningar av skalan stämmer ej med betygen vilket jag uttryckt tidigare i kommentarer av era äldre spelrecensioner.

Är inte poängen med hela recensionen att berätta hur saker och ting fungerar? Vad man ska förvänta sig i form av spelupplevelsen samt vad är bra och vad som är dåligt. Vilka buggar det finns samt hur kul är det att spela egentligen?

Eric du ville ha saklig kritik så här kommer det.

1. Spelet heter inte Flashpoint 2. Hittar ni på egna namn redan i titeln?
2. Bilderna som sagt. Använd inte bilder från en video som förmodligen är efterbearbetad. En del har uttryckt sig att spelet ser inte ut så när man spelar. Tycker också att ingamebilder med högsta inställningar inte riktigt visar samma grafik. Kankse bara jag men det är väll bättre att ni faktiskt postar egna bilder och inte klistrar in "skärmdumpar" från utvecklarna som ni ofta gör?

3. "Detta är också spelets enda riktigt stora problem. Eller, det är egentligen ett ganska litet problem, eftersom det oftast är enklast och smartast att bara låta dina medspelare följa efter dig och bete sig lite som de vill. AI:n är nämligen vad som gör det här till en riktig fröjd att spela."

- Bestäm dig, är det ett stor problem eller litet problem. Kan inte vara båda. Hur kan AI:n göra det här spelet till en fröjd att spela när man blir skjuten genom buskarna från långt hål av ett enda skott och dör utan att det finns fiender inom synfältet? Men vem vet de kanske går runt med värmekameror monterade på hjälmen...eller när fienden står stilla mitt ute på fältet som en tavla eller att man kan komma nära fiender utan att de reagerar? Egna AI-soldater som kastar granater på dig mm..

4. "Om någon skulle be mig lista de bästa spelen genom tiderna skulle det hamna åtminstone bland de fem främsta (när det släpptes; dagens spel håller högre standard och jag ställer högre krav på spel i dag)."

- detta förstår jag inte alls. Hur kan du säga att du ställer hög krav på ett spel när du accepterar dåliga menyer dirketportade från konsol, att animationer inte kan avbrytas, att man stannar till och inte kan göra ett skit när man ska dela ut order, man kan inte koppla in joystick för att kunna flyga, väldigt få fiender på skärmen samtidigt då motorn inte klarar att visa större konfrontationer då max enheter är 64st, man kan skjuta ner en helikopter med några få skott från M16/M4? Bilarna kan flyga upp några meter in i luften när de kör på sten samt det är dålig körkänsla som många beskriver att man kör på is hela tiden och att inte kunna se sig omkring i bilen utan bara har fixerad vy är riktigt dåligt. Den stora kartan verkar också frånvarande när allting i singelplayer är indelad i "små" sektioner om jag förstått det rätt. Man kan alltså inte åka var man vill för att slutföra uppdragen utan man är tvungen att följa "korridoren" som sattes upp av utvecklarna.

Ingen spel är perfekt men om det finns större designmissar och många irritationsobjekt då ska det speglas i recensioner samt betyget vilket inte är fallet här. Men lär dig av dina egna misstag och skriv bättre och bättre recensioner i fortsättningen. Hoppas dock de blir mer jordnära och handlar mer om din egen upplevelse samt alla för och nackdelar mot andra spel tex samt mer personlig tom än en "beskrivning" av vad spelet går ut på.

Tompa din inställning i kommentarerna är som vanligt helt respektlös. Ni har rätt , recensentens åsikt gäller och vi läsare har fel. Vad fan...agera mer proffsigt. Ni skyddar varandra och skiter fullständigt i läsarna. Man kan inte publicera recensioner från folk som tycker annorlunda än de flesta som läser er sida. Då har ni missuppfattat vem ni riktar er till. Vi vill ha kvalitet och ärliga recensioner där spelarens upplevelser är i fokus samt att ni ska såga det som är dåligt och lyfta fram det som är bra. Vi vill inte läsa tex fanboys åsikter utan det ska vara objektiv syn på spelen.

En sak till jag inte förstår är hur kan folk säga att spelet inte är en konsolportning när det är så dåliga menyer? Ni måste antingen vara föda på slutet av 90-talet eller så har ni aldrig spelat bra "äkta" PC-spel.

Medlem

Var det inte i det här spelet de lovade realistisk förstörelse av byggnader?
Kommer ihåg att de visade några videos på det för ett par år sedan.

Medlem

Är det ingen annan som har problem med muslagg och jävligt oresponsiva kontroller?

Medlem

Såvitt jag förstår av allt gnällande är det a2fanbois som gnäller högst.
"Dålig AI, buggigt, inget OFP, nagg nagg"
Rätt lustigt när man reflekterar lite över hur förbannat kasst A2 är fortfarande efter så lång tid sedan releasen.

Nä, barnrumpor som inte kan vara objektiva bör hålla sig borta från forum.

Kanske gå tillbaka och fortsätta spela A2 istället för att klaga? Nä just det, det går ju inte pga alla buggar.

Jag återgår till mitt nya favoritspel; OFPDR.


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Uselt spel. Segt att ladda och usel grafik. ARMA 2 är ju hundra gånger bättre. Hur kan ett spel med dålig grafik få full poäng?

Inaktiv

ArtMan: Jäkligt bra inlägg! Synd att det kommer utmynna i tl:dr för större delen av populationen här.

Medlem

Ja, ArtMan, det kanske är en konsollgeneration som vuxit upp och blivit PC-skribenter? :-S

Vem vet, om något år kanske PC-shooters får avdrag i betyg om det inte har aim bot, coversystem och kan styras med joystick.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

gnu
Medlem

Visste direkt när jag såg 5/5 att det skulle bli en riktig dramatråd

Jag tycker iaf att spelet är kul och värt minst 4/5.

Medlem

Är recensionen ett skämt eller?

* Spelet har begränsad FOV avsedd för konsol - går inte att ändra.
* Spelet har begränsade grafikinställningar avsedda för konsol - går inte att pressa till en nivå som bra datorer klarar.
* Spelet tillåter fyra (!) spelare online tillsammans - avsett för konsol med andra ord.
* Spelets AI klarar inte av att beräkna när man är dold av gräs.
* Döda fienders kroppar försvinner - avsett för konsol och jävligt dåligt jämfört med liknande spel
* För små banor, för korta banor och för få banor jämfört med liknande spel
* Du måste ha spelat igenom hela kampanjen och klarat denna för att kunna köra enstaka uppdrag som single missions i multiplayer
* Alla menyer är anpassade för konsol och helvetiskt jobbiga för en PC-användare
* Ordergivningen i spelet är begränsad och dåligt konsolanpassad

Jag kan fortsätta hur länge som helst. Man börjar nästan undra vilka kriterier som legat till grund för denna recensionen - spelet i sig eller pengar från Codemasters?

Inaktiv

läser man recensionen i pc-gamer som är nästan lika lyrisk som den här så lovordar dom mapeditorn...själv kan jag inte ens hitta den i min pc version , någon som vet ??

Medlem
Skrivet av ArtMan:

Betyget tänker jag inte kommentera då jag faktiskt inte testat spelet än men recensionen känns inte komplett samt missvisande. Dessutom tycker jag era beskrivningar av skalan stämmer ej med betygen vilket jag uttryckt tidigare i kommentarer av era äldre spelrecensioner.

Är inte poängen med hela recensionen att berätta hur saker och ting fungerar? Vad man ska förvänta sig i form av spelupplevelsen samt vad är bra och vad som är dåligt. Vilka buggar det finns samt hur kul är det att spela egentligen?

Eric du ville ha saklig kritik så här kommer det.

1. Spelet heter inte Flashpoint 2. Hittar ni på egna namn redan i titeln?
2. Bilderna som sagt. Använd inte bilder från en video som förmodligen är efterbearbetad. En del har uttryckt sig att spelet ser inte ut så när man spelar. Tycker också att ingamebilder med högsta inställningar inte riktigt visar samma grafik. Kankse bara jag men det är väll bättre att ni faktiskt postar egna bilder och inte klistrar in "skärmdumpar" från utvecklarna som ni ofta gör?

3. "Detta är också spelets enda riktigt stora problem. Eller, det är egentligen ett ganska litet problem, eftersom det oftast är enklast och smartast att bara låta dina medspelare följa efter dig och bete sig lite som de vill. AI:n är nämligen vad som gör det här till en riktig fröjd att spela."

- Bestäm dig, är det ett stor problem eller litet problem. Kan inte vara båda. Hur kan AI:n göra det här spelet till en fröjd att spela när man blir skjuten genom buskarna från långt hål av ett enda skott och dör utan att det finns fiender inom synfältet? Men vem vet de kanske går runt med värmekameror monterade på hjälmen...eller när fienden står stilla mitt ute på fältet som en tavla eller att man kan komma nära fiender utan att de reagerar? Egna AI-soldater som kastar granater på dig mm..

4. "Om någon skulle be mig lista de bästa spelen genom tiderna skulle det hamna åtminstone bland de fem främsta (när det släpptes; dagens spel håller högre standard och jag ställer högre krav på spel i dag)."

- detta förstår jag inte alls. Hur kan du säga att du ställer hög krav på ett spel när du accepterar dåliga menyer dirketportade från konsol, att animationer inte kan avbrytas, att man stannar till och inte kan göra ett skit när man ska dela ut order, man kan inte koppla in joystick för att kunna flyga, väldigt få fiender på skärmen samtidigt då motorn inte klarar att visa större konfrontationer då max enheter är 64st, man kan skjuta ner en helikopter med några få skott från M16/M4? Bilarna kan flyga upp några meter in i luften när de kör på sten samt det är dålig körkänsla som många beskriver att man kör på is hela tiden och att inte kunna se sig omkring i bilen utan bara har fixerad vy är riktigt dåligt. Den stora kartan verkar också frånvarande när allting i singelplayer är indelad i "små" sektioner om jag förstått det rätt. Man kan alltså inte åka var man vill för att slutföra uppdragen utan man är tvungen att följa "korridoren" som sattes upp av utvecklarna.

Ingen spel är perfekt men om det finns större designmissar och många irritationsobjekt då ska det speglas i recensioner samt betyget vilket inte är fallet här. Men lär dig av dina egna misstag och skriv bättre och bättre recensioner i fortsättningen. Hoppas dock de blir mer jordnära och handlar mer om din egen upplevelse samt alla för och nackdelar mot andra spel tex samt mer personlig tom än en "beskrivning" av vad spelet går ut på.

Tompa din inställning i kommentarerna är som vanligt helt respektlös. Ni har rätt , recensentens åsikt gäller och vi läsare har fel. Vad fan...agera mer proffsigt. Ni skyddar varandra och skiter fullständigt i läsarna. Man kan inte publicera recensioner från folk som tycker annorlunda än de flesta som läser er sida. Då har ni missuppfattat vem ni riktar er till. Vi vill ha kvalitet och ärliga recensioner där spelarens upplevelser är i fokus samt att ni ska såga det som är dåligt och lyfta fram det som är bra. Vi vill inte läsa tex fanboys åsikter utan det ska vara objektiv syn på spelen.

En sak till jag inte förstår är hur kan folk säga att spelet inte är en konsolportning när det är så dåliga menyer? Ni måste antingen vara föda på slutet av 90-talet eller så har ni aldrig spelat bra "äkta" PC-spel.

Tack. Som sagt uppskattar jag alltid konstruktiv kritik.

En liten kommentar bara:

Det handlar nog fortfarande om att det finns olika sätt att se på recensioner och hur en "god" recension skrivs. Du säger att du vill läsa "spelarens upplevelse" och att det ska vara en "objektiv syn" på spelen. Det vore ju fint om detta gick att kombinera, men är tyvärr omöjligt eftersom de näst intill är varandras motsatser.

Dessutom: Vad skulle det finnas för mångfald om allt som publiceras stämmer överrens med vad läsaren tycker? God journalistisk handlar inte om att vara bekväm.

Medlem
Skrivet av osseboy:

läser man recensionen i pc-gamer som är nästan lika lyrisk som den här så lovordar dom mapeditorn...själv kan jag inte ens hitta den i min pc version , någon som vet ??

Hittar genvägen i start/alla program/codemaster/spelmappen.

Har dock inte testat editorn än.

Medlem
Skrivet av adeg:
Skrivet av ArtMan:

Betyget tänker jag inte kommentera då jag faktiskt inte testat spelet än men recensionen känns inte komplett samt missvisande. Dessutom tycker jag era beskrivningar av skalan stämmer ej med betygen vilket jag uttryckt tidigare i kommentarer av era äldre spelrecensioner.

Är inte poängen med hela recensionen att berätta hur saker och ting fungerar? Vad man ska förvänta sig i form av spelupplevelsen samt vad är bra och vad som är dåligt. Vilka buggar det finns samt hur kul är det att spela egentligen?

Eric du ville ha saklig kritik så här kommer det.

1. Spelet heter inte Flashpoint 2. Hittar ni på egna namn redan i titeln?
2. Bilderna som sagt. Använd inte bilder från en video som förmodligen är efterbearbetad. En del har uttryckt sig att spelet ser inte ut så när man spelar. Tycker också att ingamebilder med högsta inställningar inte riktigt visar samma grafik. Kankse bara jag men det är väll bättre att ni faktiskt postar egna bilder och inte klistrar in "skärmdumpar" från utvecklarna som ni ofta gör?

3. "Detta är också spelets enda riktigt stora problem. Eller, det är egentligen ett ganska litet problem, eftersom det oftast är enklast och smartast att bara låta dina medspelare följa efter dig och bete sig lite som de vill. AI:n är nämligen vad som gör det här till en riktig fröjd att spela."

- Bestäm dig, är det ett stor problem eller litet problem. Kan inte vara båda. Hur kan AI:n göra det här spelet till en fröjd att spela när man blir skjuten genom buskarna från långt hål av ett enda skott och dör utan att det finns fiender inom synfältet? Men vem vet de kanske går runt med värmekameror monterade på hjälmen...eller när fienden står stilla mitt ute på fältet som en tavla eller att man kan komma nära fiender utan att de reagerar? Egna AI-soldater som kastar granater på dig mm..

4. "Om någon skulle be mig lista de bästa spelen genom tiderna skulle det hamna åtminstone bland de fem främsta (när det släpptes; dagens spel håller högre standard och jag ställer högre krav på spel i dag)."

- detta förstår jag inte alls. Hur kan du säga att du ställer hög krav på ett spel när du accepterar dåliga menyer dirketportade från konsol, att animationer inte kan avbrytas, att man stannar till och inte kan göra ett skit när man ska dela ut order, man kan inte koppla in joystick för att kunna flyga, väldigt få fiender på skärmen samtidigt då motorn inte klarar att visa större konfrontationer då max enheter är 64st, man kan skjuta ner en helikopter med några få skott från M16/M4? Bilarna kan flyga upp några meter in i luften när de kör på sten samt det är dålig körkänsla som många beskriver att man kör på is hela tiden och att inte kunna se sig omkring i bilen utan bara har fixerad vy är riktigt dåligt. Den stora kartan verkar också frånvarande när allting i singelplayer är indelad i "små" sektioner om jag förstått det rätt. Man kan alltså inte åka var man vill för att slutföra uppdragen utan man är tvungen att följa "korridoren" som sattes upp av utvecklarna.

Ingen spel är perfekt men om det finns större designmissar och många irritationsobjekt då ska det speglas i recensioner samt betyget vilket inte är fallet här. Men lär dig av dina egna misstag och skriv bättre och bättre recensioner i fortsättningen. Hoppas dock de blir mer jordnära och handlar mer om din egen upplevelse samt alla för och nackdelar mot andra spel tex samt mer personlig tom än en "beskrivning" av vad spelet går ut på.

Tompa din inställning i kommentarerna är som vanligt helt respektlös. Ni har rätt , recensentens åsikt gäller och vi läsare har fel. Vad fan...agera mer proffsigt. Ni skyddar varandra och skiter fullständigt i läsarna. Man kan inte publicera recensioner från folk som tycker annorlunda än de flesta som läser er sida. Då har ni missuppfattat vem ni riktar er till. Vi vill ha kvalitet och ärliga recensioner där spelarens upplevelser är i fokus samt att ni ska såga det som är dåligt och lyfta fram det som är bra. Vi vill inte läsa tex fanboys åsikter utan det ska vara objektiv syn på spelen.

En sak till jag inte förstår är hur kan folk säga att spelet inte är en konsolportning när det är så dåliga menyer? Ni måste antingen vara föda på slutet av 90-talet eller så har ni aldrig spelat bra "äkta" PC-spel.

Tack. Som sagt uppskattar jag alltid konstruktiv kritik.

En liten kommentar bara:

Det handlar nog fortfarande om att det finns olika sätt att se på recensioner och hur en "god" recension skrivs. Du säger att du vill läsa "spelarens upplevelse" och att det ska vara en "objektiv syn" på spelen. Det vore ju fint om detta gick att kombinera, men är tyvärr omöjligt eftersom de näst intill är varandras motsatser.

Dessutom: Vad skulle det finnas för mångfald om allt som publiceras stämmer överrens med vad läsaren tycker? God journalistisk handlar inte om att vara bekväm.

God journalistik handlar om att sakligt framställa fakta. I en spelrecension så skulle det kunna handla om att väga de betyg man sätter på ett spel mot betyg man satt på andra spel samt till vilken konsol spelet tillhör samt dess genre.

Recenserar man ett plattformsspel får man jämför med liknande plattformsspel.

OFPDR är ett spel som gör anspråk på att vara en soldatsimulator till PC och skall således bedömas som ett sådant. Och då kan man som recensör inte bortse från, eller strunta i att nämna att: spelet är konsoligt i alla avseenden och inte är byggt för att spelas på PC; har undermålig AI; har ett multiplayersystem som kanske gör tv-spelare lyriska men som får PC-spelare att hånle; har en låg grafiknivå med en lågt satt ribba för det man kan ställa in själv som PC-spelare; och som inte alls levererar det som utlovast (en stor värld med fritt spelande).

Och sätter man betyg 5/5 är alltså då detta en blivande klassiker till spel som kvalar in i en kategori tillsammans med spel som Full Throttle, Monkey Island, Grim Fandango, Half Life, System Shock, Thief och andra klassiker... tillåt mig att skratta.

Medlem
Skrivet av arkhanari:

Är recensionen ett skämt eller?

* Spelet har begränsad FOV avsedd för konsol - går inte att ändra.
* Spelet har begränsade grafikinställningar avsedda för konsol - går inte att pressa till en nivå som bra datorer klarar.
* Spelet tillåter fyra (!) spelare online tillsammans - avsett för konsol med andra ord.
* Spelets AI klarar inte av att beräkna när man är dold av gräs.
* Döda fienders kroppar försvinner - avsett för konsol och jävligt dåligt jämfört med liknande spel
* För små banor, för korta banor och för få banor jämfört med liknande spel
* Du måste ha spelat igenom hela kampanjen och klarat denna för att kunna köra enstaka uppdrag som single missions i multiplayer
* Alla menyer är anpassade för konsol och helvetiskt jobbiga för en PC-användare
* Ordergivningen i spelet är begränsad och dåligt konsolanpassad

Jag kan fortsätta hur länge som helst. Man börjar nästan undra vilka kriterier som legat till grund för denna recensionen - spelet i sig eller pengar från Codemasters?

Håller helt med, jag fattar inte hur man kan missa dessa otroligt viktiga punkter och ge skiten 5/5.

Jag finner det OTROLIGT underligt hur en recensent kan ha så otroligt annorlunda syn på spelet än oss läsare. Att ge ett sådant här mediokert spel full pott när det finns så otroligt många brister är en minst sagt en nagel i ögat. Speciellt när "originalet" bara fick 4/5.

T.om Battlefield 2: Project Reality är bättre än det här. Man har helt enkelt missat för mycket.
Förhoppningsvis går det att rätta till det mesta med patchar, men det känns väldigt avlägset.

Slutsats: Pissig konsolportning av ett spel som borde varit mycket mer än vad det till slut blev.

Medlem

Vafan! ska ni inte spela spelet innan ni sätter betyg?
Har ni missat att spelet skriker konsolkonvertering med sina otroligt stora menyer och att musen kan låsa sig ibland på knapparna så man måste använda piltangenterna för att gå vidare, att multiplayerdelen är ett skämt, att introfilmen är en av de sämsta gjorda med texter som dyker upp från alla håll och kanter (som före detta film-student så vet jag vad min lärare skulle skrika om en sådan introfilm), att man startar första uppdraget helt upp och ned på en jäkla ö utan att få någon förklaring hur man tog sig dit, vem man är och vad man är tränad till (snacka om Jason Bourne syndrom), och varför är snabb menyn för att ge order så konstig? varför kan man inte backa i menyn, och varför stängs den inte ner automatiskt när man väl klickat i den order man vill ge, och framför allt, varför kan man inte röra sig och söka skydd samtidigt som man ska ge order, nu står man och ser ut som en jäkla fågelholk mitt i eldstriden medans man ska ge en avancerad order.

puh.. tror jag fick med det mesta av det som irriterat mig...
Jo, förresten, jävligt irriterande att man inte kan automatiskt ta sig över småstenar och annat bråte, helt plöttsligt tvärstannar man och när man tittar ner så är det en skitliten stenbumling eller något som är i vägen, och man kan inte hoppa över skiten heller. Ganska frustrerande också när man blivit nerskjuten och ligger och skriker efter läkare, medans läkaren buggat ur totalt och står och kastar granater mot en vägg bara för att det finns en fiende i säkert skydd bakom väggen.. FAIL!! FAIL!! FAIL!!!!

Avstängd

Är detta någon slags skämtvecka eller? Först ger ni Uncharted 2 4/5 sedan ger ni detta horribla skitspel full pott?..det är något som inte stämmer.

Medlem

2/5 ger jag det. Project Reality är mycket bättre. Sååå besviken!


signatur

| AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair 2x16GB DDR5 6GHz CL30 | Asus ROG Strix X670E-F | Gigabyte RTX 3080 OC 10GB | Samsung 990 Pro | Acer Predator Z35+ 35" | Logitech G413 | Logitech G310 | Sennheiser Game One |

Medlem

Tilläggas bör att det är ett charmigt spel. Men spelet har mer gemensamt med Battlefield på 360 än något FPS-spel avsett för PC. Det är ett spel som förtjänar 3/5 i betyg eller 4/5 om man bara är van att spela tv-spel.

Men som sagt. Att ge det full pott är att likställa det med en liten skara på 10-20 datorspel de senaste 20 åren som varit mästerverk - och det är bannemig detta spel inte.

Undantaget kategori vill jag bara lista ett par spel:
* Grim Fandango
* The Dig
* Thief/Thief 2
* System shock 2
* Half Life/Half Life 2
* Team Fortress
* Ico
* Fallout

Tänk på spelen ovan - ni tycker säkert att något spel ovan inte är ett mästerverk, men det är ett mästerverk man skall tänka på när man ger ett spel högsta möjliga betyg.

Att jämställa OFPDR med spel liknande dem ovan är, milt sagt, mycket tveksamt.

Medlem

Det här är skit roligt att läsa om, det var samma sak i need for speed shift där typ 2/3 sa att det var skit.
det ser ut som att en hel del inte verkar ge spelet en chans och... vad har det gått 1 dag. låt spelet uppdateras och då tror jag spelen blir lite bättre men knappast "perfektion"


signatur

Öl löser inga problem, men det gör heller inte mjölk :)

Medlem

Märks att recensenten gillar arkadspel. Jag måste erkänna att jag stundtals gillade OFP2. Men efter ett tag så blev det enformigt. Spring dit, spräng det. Kampanjen var väldigt kort, inte att gämföra med ArmA2. Nånting som också är dåligt år 2009 är kartan. Den har knappt någon riktigt bebygellse eller knappt några riktiga skogar. Ett plus var effekterna, snygga och välgjorda i OFP2.

Men var är helheten på slagfältet, det som gjort OFP? Alla fordon, allt flyg och framför allt alla sorters ifanteri. I OFP 2 för jag möjligheten att kontrollera 3 soldater plus mig själv. En halv skyttegrupp! Nej jag känner att jag hellre återvänder till slagfälten i Chernarus ArmA2.

Jag tror sedan alla patcher och det stora modcomunityt så kommer ArmA2 att leva betydligt längre än OFP2, se bara på Bohemias tidigare titlar. Är man verkligen militärt intresserad så är ArmA 2 det givna valet.

//Emil

Medlem

Herregud. Sen när blev en recension en faktatext som vinklar hela mänsklighetens åsikt om ett spel? Vad sa du? Sa du... Aldrig? Just precis. Aldrig. ALDRIG! AAAAAAAAAALLLLDDRIIIIIGGG!!!!!!!!!!!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Spelet är riktigt bra. Älskar det, tyvärr så finns det inga dedikerade servrar uppe än. Men det kommer nog inom en vecka.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

(Enligt FZ så betyder betyg 5 "Perfektion", en 2'a betyder "Okej". Ifall någon missat det...)

Och med det menar du?


signatur

B lup

Skriv svar