Kontroversiella Hatred kommer inte säljas via GOG

Inaktiv
Skrivet av palmtree:
Skrivet av Stelefan:

Tragiskt. Gissar på att de är rädda för allt hat från icke-gamers, dvs SJW's.

Synd att en sån liten skara extremister har ett sånt stort inflytande.

Jag har spelat spel sen 1989, det är min största hobby och något av det bästa i mitt liv. Jag är för social rättvisa. Varför är inte du det? Vad har du emot rättvisa, eller tanken på att spelvärlden ska kunna ha plats för alla?

Jag menar inte att alla spel ska vara till för alla, det jag gillar är antagligen inte det du gillar och tvärtom, men det ska kunna finnas en bredd där alla ska kunna hitta något som de uppskattar. Och i dagsläget är det inte så. Den stora majoriteten av spel är till för unga vita män som spelar karaktärer som är unga vita män. Alla som älskar spel men som inte är unga vita män har rätt att fråga "men vi då? varför gör ni inget för oss?"

Det är inte extremism. Det är att uppmärksamma att någonting är fel.

Vilket dravel. Det finns så många olika sorters spel här i världen som tilltalar allt och alla om du öppnar ögonen och inte ser världen genom en skev feministisk synvikel.

Det låter som hjärntvätt när sjw`s talar.

Medlem

Enda gången som Buckley har varit kul.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

gog är jävla töntar.. så trött på censur i dagens samhälle.. blir nog ett bra spel har längtat efter en värdig postal klon.

Medlem

Underhållande att många här säger saker i stil med "Alla har inte samma smak" men sedan går emot sin egen mening med att säga att det är ett avskyvärt spel och att det är bra att GOG tar ställning och tar bort det, bara för att det passar just deras egen åsikt.

Inaktiv
Skrivet av palmtree:
Skrivet av Stelefan:

Tragiskt. Gissar på att de är rädda för allt hat från icke-gamers, dvs SJW's.

Synd att en sån liten skara extremister har ett sånt stort inflytande.

Jag har spelat spel sen 1989, det är min största hobby och något av det bästa i mitt liv. Jag är för social rättvisa. Varför är inte du det? Vad har du emot rättvisa, eller tanken på att spelvärlden ska kunna ha plats för alla?

Jag menar inte att alla spel ska vara till för alla, det jag gillar är antagligen inte det du gillar och tvärtom, men det ska kunna finnas en bredd där alla ska kunna hitta något som de uppskattar. Och i dagsläget är det inte så. Den stora majoriteten av spel är till för unga vita män som spelar karaktärer som är unga vita män. Alla som älskar spel men som inte är unga vita män har rätt att fråga "men vi då? varför gör ni inget för oss?"

Det är inte extremism. Det är att uppmärksamma att någonting är fel.

I västvärlden är de flesta människor vita.
Det har alltid varit unga killar som spelat mest av enligt mig ganska naturliga anledningar.
Det är alltså inte konstigt att spelbranschen består av vita män.
Den största gruppen gamers är fortfarande unga vita män, alltså är det heller inte konstigt att de flesta spelen riktar sig till unga vita män.

Jag tycker såhär, istället för att klaga på att en majoritet av alla spel riktar in sig på unga män så skapa ditt eget spel som riktar in sig på vilken målgrupp du vill.
Gör ett spel vars målgrupp är 60 åriga mongoliska dvärgar om du vill, det kommer förmodligen inte sälja så bra bara.
När folk säger åt andra människor vad de ska göra och hur de ska utveckla sina spel blir jag bara lack. Hatar när folk säger åt andra vad de ska göra istället för att göra det själv.

Angående Hatred så är det ett spel som enligt mig breddar spelmediet.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

gog är jävla töntar.. så trött på censur i dagens samhälle.. blir nog ett bra spel har längtat efter en värdig postal klon.

Det är skillnad på att censurera och att välja bort nåt som är helt dumt i huvudet (vilket hatred var).

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Senjinone:
Skrivet av Stelefan:

Tragiskt. Gissar på att de är rädda för allt hat från icke-gamers, dvs SJW's.

Synd att en sån liten skara extremister har ett sånt stort inflytande.

Synd att det finns en liten skara perversa typer som gillar idén att sådana här spel ska finnas.

dvs tragiska personer.

Enbart pga åsikter som din kommer jag köpa spelet, i hopp om att det säljer bra och de gör fler.

Jag gillar idén att jag har den makten över dig.

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Tragiskt. Gissar på att de är rädda för allt hat från icke-gamers, dvs SJW's.

Synd att en sån liten skara extremister har ett sånt stort inflytande.

Roligt att du uppenbart inte ens vet vad "sjw" betyder och använder det helt fel

Medlem

Haha vilken jävla kvällsunderhållning, älskar moraltanter som känner sig så jävla superior och måste klanka ner på personer som spelar en viss typ av spel. Värre än feminister, men betydligt mer underhållande!

Medlem

Då är frågan, varför säljer GoG Postal 1 och 2 men de vägrar sälja Hatred? Postal spelen är bra mycket sjukare än Hatred.
I postal 2 så kan du t.ex. pissa på människorna innan och efter du dödat dem. Även i Postal spelen så dödar du enbart oskyldiga människor.

Medlem
Skrivet av Hymer:

GOG gör väl som dom själva vill men tur att Valve släpper det. Ni som gnäller på osmakligt: har ni läst böcker? Har ni sett på film? Där snackar vi att det finns endel sjuka grejer som detta inte verkar ens vara i närheten av.

Det är väl som att jämnföra äpplen och päron?

Läser du en bok blir du utsatt för en medium som du ej har kontroll över, samma sak med film. Det enda du kan välja är att fortsätta ta del av det som erbjuds eller inte.

Spelar du ett spel så tar du för det mesta aktiva val, du bestämmer till exempel själv i GTA spelen om du vill gå bärsärk. (edit: ja och samma val som ovan)

Hade detta spel varit en railshooter där det precis allt var förutbestämmt så hade du nog kunnat dra det kortet.

Jag är lite kluven kring detta spel om jag ska vara ärlig, känns som det är skapat endast för denna debatt och att alla dessa otroligt hemska SJW (fick googla detta för någon månad sedan...) kommer ge de så mycket fri publicitet i sina strider mot de upplysta frihetskämparna att det endast är en pengako.

Tycker dock det är rätt smaklöst.

Medlem
Skrivet av Senjinone:
Skrivet av Bojkott:

Spelet i sig intresserar mig inte. Inte än i alla fall, men det kan ändras efter release. Tycker dock att det är tragiskt att företag har skrämts upp så pass mycket av PK-maffians korståg där allt som står emot deras åsikter ska lynchas för barnens skull.

Jag lovar er att inom loppet av en månad så har nån psykopat, som med största sannolikhet inte fått vård fast den bett om det, gått ut och dödat folk på gatan, och i utredningen så kommer de att finna Hatred installerat på datorn. Och detta kommer PK-maffian så klart att använda som argument i debatter.

Vilka är dessa PK-maffian som du pratar om?

För mig låter du som en sådan där konspirationsteoretiker som tror på chemtrails och rymdödlor...
"De vill stoppa allt" buhuuuuu...

PK-maffian är ett annat ord för PK- och moralkärringar, och har alltså ingenting med organiserad brottslighet att göra. Censur hör inte hemma i en demokrati. Det är upp till var och en om man vill spela ett spel som Hatred.

Medlem

Det måste ligga något annat bakom detta, gog saluför postalspelen trots gnäll från kränkta individer så det lär inte vara av "moraliska" skäl dom stoppar hatred.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Hymer:

GOG gör väl som dom själva vill men tur att Valve släpper det. Ni som gnäller på osmakligt: har ni läst böcker? Har ni sett på film? Där snackar vi att det finns endel sjuka grejer som detta inte verkar ens vara i närheten av.

Jag såg filmen "The Human Centipede 3, (Final Sequence)" igår. Var nog det sjukaste jag sett. Den tog verkligen ut svängarna och provocerar. Men jag gillade den!
Ungefär som filmerna av Uwe Boll, tex "Rampage" 1 och 2, och "Assault on Wall Street". De här filmerna är väldigt brutala och starka, men de visar på en kritik på samhället som spårat ur.
Dessa filmer har faktiskt ett viktigt och intressant budskap bakom den obehagliga ytan.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Senjinone:
Skrivet av Bojkott:

Spelet i sig intresserar mig inte. Inte än i alla fall, men det kan ändras efter release. Tycker dock att det är tragiskt att företag har skrämts upp så pass mycket av PK-maffians korståg där allt som står emot deras åsikter ska lynchas för barnens skull.

Jag lovar er att inom loppet av en månad så har nån psykopat, som med största sannolikhet inte fått vård fast den bett om det, gått ut och dödat folk på gatan, och i utredningen så kommer de att finna Hatred installerat på datorn. Och detta kommer PK-maffian så klart att använda som argument i debatter.

Vilka är dessa PK-maffian som du pratar om?

För mig låter du som en sådan där konspirationsteoretiker som tror på chemtrails och rymdödlor...
"De vill stoppa allt" buhuuuuu...

PK-maffian är ett annat ord för PK- och moralkärringar, och har alltså ingenting med organiserad brottslighet att göra. Censur hör inte hemma i en demokrati. Det är upp till var och en om man vill spela ett spel som Hatred.

Censur hör hemma i demokratier, kanske inte i anarkier dock.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Senjinone:
Skrivet av Bojkott:

Spelet i sig intresserar mig inte. Inte än i alla fall, men det kan ändras efter release. Tycker dock att det är tragiskt att företag har skrämts upp så pass mycket av PK-maffians korståg där allt som står emot deras åsikter ska lynchas för barnens skull.

Jag lovar er att inom loppet av en månad så har nån psykopat, som med största sannolikhet inte fått vård fast den bett om det, gått ut och dödat folk på gatan, och i utredningen så kommer de att finna Hatred installerat på datorn. Och detta kommer PK-maffian så klart att använda som argument i debatter.

Vilka är dessa PK-maffian som du pratar om?

För mig låter du som en sådan där konspirationsteoretiker som tror på chemtrails och rymdödlor...
"De vill stoppa allt" buhuuuuu...

PK-maffian är ett annat ord för PK- och moralkärringar, och har alltså ingenting med organiserad brottslighet att göra. Censur hör inte hemma i en demokrati. Det är upp till var och en om man vill spela ett spel som Hatred.

Det är också upp till var och en butik att sälja eller att inte sälja ett spel som Hatred.

Medlem

Härligt! Snart får man spela ett spel som inte är rädd för våld!

Tramsigt av folk att hata på det här spelet, då kan man lika gärna hata GTA eller Soldier of Fortune


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Tror hatred kan bli en bra mörkare postal klon.
Tror nog det blir lite svart humor i det hela, kanske inte synts riktigt i trailerna då dom är gjorda på så sätt för att shockera


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Senjinone:
Skrivet av Stelefan:

Tragiskt. Gissar på att de är rädda för allt hat från icke-gamers, dvs SJW's.

Synd att en sån liten skara extremister har ett sånt stort inflytande.

Synd att det finns en liten skara perversa typer som gillar idén att sådana här spel ska finnas.

dvs tragiska personer.

Synd att en sådan liten skara människor inte ens kan använda ordet pervers på rätt sätt, och vad är det för fel att såna här spel finns? Så det är mer rätt att gta finns eller andra spel?

Den enda tragiska här är väl ändå du som kallar andra för tragisk och gnäller för vad det finns för innehåll i ett spel, om du inte gillar det så well gå och spela sims eller dylikt då.

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av Hymer:

GOG gör väl som dom själva vill men tur att Valve släpper det. Ni som gnäller på osmakligt: har ni läst böcker? Har ni sett på film? Där snackar vi att det finns endel sjuka grejer som detta inte verkar ens vara i närheten av.

Jag såg filmen "The Human Centipede 3, (Final Sequence)" igår. Var nog det sjukaste jag sett. Den tog verkligen ut svängarna och provocerar. Men jag gillade den!
Ungefär som filmerna av Uwe Boll, tex "Rampage" 1 och 2, och "Assault on Wall Street". De här filmerna är väldigt brutala och starka, men de visar på en kritik på samhället som spårat ur.
Dessa filmer har faktiskt ett viktigt och intressant budskap bakom den obehagliga ytan.

human centipede tror jag inte klår a serbian film, den filmen var så sjukt osmaklig att jag inte ens såg klart hela, kom till någon scen där en mamma födde och sedan skulle en fet karl våldta den nyfödda ungen. Där stängde jag av och undrar ens vad skaparna tänkte med, inte då fan var det hjärnan.
Sedan finns det dessa film rescensenter som säger den filmen var konst och inget annat, maken till psykiskt störda

Medlem

Någon annan förutom mig som ska lira spelet naken och insmetad i getblod samt skratta som en hysterisk psykopatisk pucko?

Fast först måste jag ta reda på var man kan skaffa getblod utan bekymmer........

Medlem
Skrivet av Skyrage:

Någon annan förutom mig som ska lira spelet naken och insmetad i getblod samt skratta som en hysterisk psykopatisk pucko?

Fast först måste jag ta reda på var man kan skaffa getblod utan bekymmer........

jag funderade på något liknande, men tänkte inta lite ängaltrumpet före också för en lite extra psykotisk känsla i några timmar, kanske boosta upp det lite med lite profet salvia med samt LSD.

Medlem
Skrivet av zliddret:

human centipede tror jag inte klår a serbian film, den filmen var så sjukt osmaklig att jag inte ens såg klart hela, kom till någon scen där en mamma födde och sedan skulle en fet karl våldta den nyfödda ungen. Där stängde jag av och undrar ens vad skaparna tänkte med, inte då fan var det hjärnan.
Sedan finns det dessa film rescensenter som säger den filmen var konst och inget annat, maken till psykiskt störda

Filmen blev bättre när pappan våldtog sin egen son.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Senjinone:
Skrivet av Bojkott:

Spelet i sig intresserar mig inte. Inte än i alla fall, men det kan ändras efter release. Tycker dock att det är tragiskt att företag har skrämts upp så pass mycket av PK-maffians korståg där allt som står emot deras åsikter ska lynchas för barnens skull.

Jag lovar er att inom loppet av en månad så har nån psykopat, som med största sannolikhet inte fått vård fast den bett om det, gått ut och dödat folk på gatan, och i utredningen så kommer de att finna Hatred installerat på datorn. Och detta kommer PK-maffian så klart att använda som argument i debatter.

Vilka är dessa PK-maffian som du pratar om?

För mig låter du som en sådan där konspirationsteoretiker som tror på chemtrails och rymdödlor...
"De vill stoppa allt" buhuuuuu...

PK-maffian är ett annat ord för PK- och moralkärringar, och har alltså ingenting med organiserad brottslighet att göra. Censur hör inte hemma i en demokrati. Det är upp till var och en om man vill spela ett spel som Hatred.

Det är också upp till var och en butik att sälja eller att inte sälja ett spel som Hatred.

Det är inte det att GOG har valt att inte sälja spelet som stör mig, det är själva orsaken till beslutet som stör mig. GOG tyckte själva att spelet var bra, men valde ändå att inte sälja det pga den massiva shitstorm som kommer överösa dem om de skulle göra det.

Medlem
Skrivet av Denglade:
Skrivet av zliddret:

human centipede tror jag inte klår a serbian film, den filmen var så sjukt osmaklig att jag inte ens såg klart hela, kom till någon scen där en mamma födde och sedan skulle en fet karl våldta den nyfödda ungen. Där stängde jag av och undrar ens vad skaparna tänkte med, inte då fan var det hjärnan.
Sedan finns det dessa film rescensenter som säger den filmen var konst och inget annat, maken till psykiskt störda

Filmen blev bättre när pappan våldtog sin egen son.

fyfan.. finns inga ord vad jag tycker om filmen. Ångrar att jag ens såg det lilla jag såg. Men är man dum och inte kollar upp om filmen före så får man kanske skylla sig själv.

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Tycker att spelet ser oerhört smaklöst ut. Följdaktligen innebär det för min del att GOG faktiskt har smak för vad de säljer och jag tycker det är bra att de väljer att inte sälja produkten.

Spelar du GTA5?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Spelet i sig intresserar mig inte. Inte än i alla fall, men det kan ändras efter release. Tycker dock att det är tragiskt att företag har skrämts upp så pass mycket av PK-maffians korståg där allt som står emot deras åsikter ska lynchas för barnens skull.

Jag lovar er att inom loppet av en månad så har nån psykopat, som med största sannolikhet inte fått vård fast den bett om det, gått ut och dödat folk på gatan, och i utredningen så kommer de att finna Hatred installerat på datorn. Och detta kommer PK-maffian så klart att använda som argument i debatter.

Du är så gullig, blir lite varm inombords. Men du borde ta av foliehatten, den extra värmen verkar göra konstiga saker med din hjärna. Typ som att insinuera att det finns ett fenomen som kan kallas för "PK-maffian", och att denne skulle A) vara något negativt, och B) ha makt över andra.

Oh, du borde även kolla upp vad ordet censur innebär. Det betyder någonting HELT annorlunda från vad du pratar om när du använder det felaktigt. Det kan aldrig vara censur, någonsin ever oavsett hur du vrider och vänder på det i försök av att hitta nya definitioner av ordet, för ett vinstdrivet företag att välja bort ett spel från deras tjänst.

Det hade däremot varit skrämmande om det fanns någonting som gjorde GOG skyldiga att sälja spel som de inte vill sälja. Då är det någonting fel på riktigt.

Och om du på fullaste allvar tror att de valt att inte sälja det här spelet för att de är rädda för någon "PK-maffia" så kan jag inte annat än att tycka synd om dig. Av två anledningar.

Först av allt så är det uppenbart att GOG helt enkelt inte vill sälja spelet på sin sida. De vill inte bli förknippade med ett spel som är så smaklöst som detta. Det är skadligt för deras varumärke att bli förknippad med tveksam dynga.

Och för det andra så är det extremt ironiskt att du insinuerar att GOG skulle ha gjort detta beslutet i rädsla för "PK-maffian" och att GOG skulle få skit för att de sålde det, när människorna som du själv som kastar skit på GOG och skriker censur är både betydligt fler i antal och betydligt mer högljudda.

Detta är förvisso en sorts ironi som är väldigt vanligt bland ni foliehattar som ser PK-spöket överallt.

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Härligt! Snart får man spela ett spel som inte är rädd för våld!

Tramsigt av folk att hata på det här spelet, då kan man lika gärna hata GTA eller Soldier of Fortune

Det beror på hur man ser på det. GTA gör man det för att man vill ha pengar och ta sig ur kniviga situationer. Soldier of fortune, du är en soldat. Hatred, du är en massmördare utan något direkt motiv.

Medlem
Skrivet av Senjinone:
Skrivet av Dawidovich:
Skrivet av Senjinone:

Synd att det finns en liten skara perversa typer som gillar idén att sådana här spel ska finnas.

dvs tragiska personer.

AKA personer som inte delar din subjektiva åsikt kring spel, alternativt personer som tycker att spelets rätt att distruberas och existera bevisar en viktig poäng.

Nu gick det ju dig helt förbi att jag använda samma teknik som personen jag citerade för att visa en poäng. Fast det krävs ju lite tanke för att fatta det så klart... Ledsen att jag trodde att alla var kapabla till det.

Klart att de har rätt att skapa spelet.
Precis som GOG har rätt att säga att de inte vill sälja det.
Kul att se att en del företag har moral. Personligen tänker jag bojkotta Steam helt om de går vidare och säljer skiten.

Fan gå och lägg dig!

Medlem
Skrivet av Dawidovich:
Skrivet av Senjinone:

Synd att det finns en liten skara perversa typer som gillar idén att sådana här spel ska finnas.

dvs tragiska personer.

AKA personer som inte delar din subjektiva åsikt kring spel, alternativt personer som tycker att spelets rätt att distruberas och existera bevisar en viktig poäng.

Du har fel. Spelet har rätt att existera, men det är inte en rättighet för spelet att bli distributerat. Det hade varit extremt läskigt ifall det fanns en enda person på hela planeten som hade en skyldighet att sälja spelet. Tur så lever vi en värld där rättvisa och fritt val är en grej, så spelet kan aldrig ha *rätten* att bli distributerat. Det kan däremot få privilegiumet att bli det, exempelvis som hur Steam valt att göra detta.

Varken Steam eller GOG har någonting som kommer i närheten av en "skyldighet" att sälja det här spelet. Eftersom ingen är skyldig att acceptera spelet i sin butik så har spelet, per definition, inte rätten att bli distributerat. Den enda som kan skapa den rätten är utvecklarna själva om de själva står för distributionen.

Snälla kolla upp vad du pratar om innan du skriver.

Skriv svar