Batman: Arkham Knight-patch på gång – här är förbättringarna

Medlem
Skrivet av 92_slayer:

jag klarade ut mitt på pc sen lämmnade jag tbx det på steam.

Klarade du ut spelet på mindre än 2 timmar? Steams refund säger att du inte fått spela spelet mer än 2 timmar. Kanske ändrat policyn för detta spel.

Medlem
Skrivet av Frisell:
Skrivet av Ichabod:

Fixed a bug which disabled rain effects and ambient occlusion. We are actively looking into fixing other bugs to improve this further

Har fortfarande ingen Ambient Occlusion eller Rain effect efter patchen.

Edit: tog bort alla ini filer och körde Verify Integrity, nu har jag effekterna.

Flyter spelet bättre då?

Sen undrar jag om nån testat i win 10 med dx12..

Jämfört med första gången jag testade direkt när släpptes så flyter det på bättre.
Jag har dock ändrat MaxFPS till 60 i "\SteamLibrary\steamapps\common\Batman Arkham Knight\BMGame\Config\BmSystemSettings.ini"

Medlem
Citat:

Jämfört med första gången jag testade direkt när släpptes så flyter det på bättre.
Jag har dock ändrat MaxFPS till 60 i "\SteamLibrary\steamapps\common\Batman Arkham Knight\BMGame\Config\BmSystemSettings.ini"

Tack för det. Du har inget möjlighet o testa i win10? söker info om det flyter bättre i dx12 eller om det helt enkelt inte har stöd för dx12 än. Frågade på Swec oxå men fick inget svar..

Medlem
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av Frisell:
Skrivet av Ichabod:

Fixed a bug which disabled rain effects and ambient occlusion. We are actively looking into fixing other bugs to improve this further

Har fortfarande ingen Ambient Occlusion eller Rain effect efter patchen.

Edit: tog bort alla ini filer och körde Verify Integrity, nu har jag effekterna.

Flyter spelet bättre då?

Sen undrar jag om nån testat i win 10 med dx12..

Jämfört med första gången jag testade direkt när släpptes så flyter det på bättre.
Jag har dock ändrat MaxFPS till 60 i "\SteamLibrary\steamapps\common\Batman Arkham Knight\BMGame\Config\BmSystemSettings.ini"

Sry för dubbelpost, men efter en hård arbetsdag orkade jag inte redigera mitt första utan ville mest citera här så icha ser min fråga.. =P

Medlem
Skrivet av Frisell:
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av Frisell:
Skrivet av Ichabod:

Fixed a bug which disabled rain effects and ambient occlusion. We are actively looking into fixing other bugs to improve this further

Har fortfarande ingen Ambient Occlusion eller Rain effect efter patchen.

Edit: tog bort alla ini filer och körde Verify Integrity, nu har jag effekterna.

Flyter spelet bättre då?

Sen undrar jag om nån testat i win 10 med dx12..

Jämfört med första gången jag testade direkt när släpptes så flyter det på bättre.
Jag har dock ändrat MaxFPS till 60 i "\SteamLibrary\steamapps\common\Batman Arkham Knight\BMGame\Config\BmSystemSettings.ini"

Sry för dubbelpost, men efter en hård arbetsdag orkade jag inte redigera mitt första utan ville mest citera här så icha ser min fråga.. =P

Tyvärr, har inte Win 10 på min speldator, men jag skulle nog vänta tills Win 10 är släppt på riktigt då Arkham Knight ska vara ett av de första spelen med stöd för DX12, men med tanke på hur portningen till PC hanterats hittills så tvivlar jag på att det stödet finns idag.

12
Skriv svar