Min Xbox 360 startar av sig själv.

Medlem
Min Xbox 360 startar av sig själv.

Köpte en Xbox 360 Elite för nån vecka sen, och den har nu på den senaste veckan startat av sig själv 3 gånger,
har nån mer upplevt en självstartande Xbox 360,
är det ett fel som man borde gå och lämna tillbaks den till stället man köpte den för ?

Medlem

Du borde kontakta ett medium... Har aldrig hört talas om det problemet.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Inte jag häller väldigt ovanligt:|


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Spooookyyyyy...........

Medlem

Det e inte så att du har nån kontroll ligger o skräpar där någon kan leka med den alternativt att den får knappen intryckt av misstag?

Eller om det är så att du har en granne som har på nått jäkla vänster lyckats synka in en kontroll på din maskin?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Hmm, det låter som det är någon glitch i startknappen, kolla så att den inte sitter alldeles för nära kåpan. Det kan vara så att när du tror du har stängt av den, så har du det egentligen inte, så glider den ut igen sen...

Medlem

Jo det verkar ruskigt skumt,
men kan en en stereoanläggning påverka ?
Min 360, pc och dvd spelare är kopplad till min stereo,
och 1 gång så startade xboxen när jag tryckte över till cd på stereon, 360n´s ljudsladd sitter i det uttaget.

dom andra gångerna startade 360n av sig själv några sekunder efter man stängt av den på powerknappen på 360n..

Får ta och Googla om det,

annars får man nog göra som WaltX säger, hör med ett medium för det kanske spökar ?

Medlem
Skrivet av depthless:

Hmm, det låter som det är någon glitch i startknappen, kolla så att den inte sitter alldeles för nära kåpan. Det kan vara så att när du tror du har stängt av den, så har du det egentligen inte, så glider den ut igen sen...

Det där verkar vara mest troligt, annars får man väl köpa Ghostbusters när det släpps och hoppas dom fixar det.

Uhm.. lol, nu hände det igen, fast nu misstänker jag att man vet vad som är boven i dramat,
nu när jag startade min stereo så startade xboxen också.
Har en Harman Kardon förstärkare, en riktigt fin sak, den påverkar inga andra maskiner som är kopplade till den, men den lyckas starta min xbox 360.
Har aldrig vart med om nåt liknande...

Medlem

Nope.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av MilleX:

Nope.

Va?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Ett tecken på att du spelar för lite

Nä men kanske är ett el fel. Kontakta xbox supporten.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Inaktiv

Det är 1sta Augusti idag ^^)

Medlem

Sånnt som kan hända.
Min tv kontroll startar stereon.

Kan nog även vara el fel, prova byt kontakt om du nu inte kommer fram till något anat vettigt.

Ett problem som jag också har med mitt Xbox One. Märkligt problem. Mitt xbox startar i intervaller d.v.s en månad startar den inte alls men nästa månad kanske 10 gånger. Svin jobbigt då man sover och den startar och surrar. Hittar inte lösning på nätet så har någon annan en grinig farsa på morgonen för att det startar så kan ni gärna berätta hur man gör så att det inte startar. Tack på förhand!

Backloggens befriare
Skrivet av En Xbox ägare:

Ett problem som jag också har med mitt Xbox One. Märkligt problem. Mitt xbox startar i intervaller d.v.s en månad startar den inte alls men nästa månad kanske 10 gånger. Svin jobbigt då man sover och den startar och surrar. Hittar inte lösning på nätet så har någon annan en grinig farsa på morgonen för att det startar så kan ni gärna berätta hur man gör så att det inte startar. Tack på förhand!

Har du den på stand-by eller quick-start? För om du har på quick-start kan den ju snurra igång lite för en uppdatering eller så. Inget jag själv störs av, men det händer ju.


signatur

Ad hoc addendum

Inaktiv

Har du husdjur? Det var iaf anledningen till att min PC var igång på morgonen ibland (även anledningen till att den stängdes av medan jag satt och spelade) Har numera monterat en stor jävla bit plast över POWER-knappen så kattjävlarna inte kan starta/stänga datorn

Hade först xboxet på energisparläge men jag ändrade till standbyläge och märkte ingen skillnad. Brukar få dra ur kabeln till den.

Jipp. En katt men jag la en jävla hög av böcker och annat skit för men den jäveln till xbox startar ändå.

Inaktiv
Skrivet av En Xbox ägare:

Jipp. En katt men jag la en jävla hög av böcker och annat skit för men den jäveln till xbox startar ändå.

Aha. Attans. Då vet jag inte... Spöken?

Avstängd

Touch sensor on/off knapp? Troligen smuts av något slag eller en överkänslig sensor, typ att du går för nära? Alt. att du en bror med en Xbox controller. Då är det nog han. Lol.

Tack, det kan nog vara det ska pröva!

Hm.Det funkade inte något av alternativen.😞

Avstängd
Skrivet av En Xbox ägare:

Hm.Det funkade inte något av alternativen.😞

Hmmm? Troligtvis trasig då? Om den inte är uppkopplad mot nätet eller/och alltid på standby? Något med det? Annars paj? Själv stänger jag alltid av apparater som inte brukas, helt, sladd ur typ.

Nope det går igång ändå.

Avstängd
Skrivet av En Xbox ägare:

Nope det går igång ändå.

Tre Alt. Ny, skarvslad med strömbrytare på eller ge bort den i födelsedagspresent.

1
Skriv svar