Konami-anställd dementerar bantningsryktena

Robot
Konami-anställd dementerar bantningsryktena

Det blir mer konsolspel, Metal Gear, Silent Hill och Castlevania – om vi ska tro en supportmedarbetare.

#konami, #metal-gear-solid-v-4, #silent-hill-downpour, #castlevania-lords-of-shadow-2, #pes-2016


Medlem
Konami-anställd dementerar bantningsryktena

Härligt, då vet jag vad jag bör undvika! Hoppas att Hideo Kojima inte lägger ner helt men påbörjar något eget på egen hand. Kickstarta något kanske?

Medlem

Det är bara bullshit om det var sant varför sparka de då så många?

Medlem

Njae, tar faktiskt det uttalandet med en (stor) nypa salt. Konami och egentligen hela den Japanska spelindustrin är på dekis sedan länge och försöker desperat satsa på precis allt annat än de egentligen borde göra, nämligen bättre spel för en global marknad. Man har inte riktigt hängt med de senaste 10-15 åren och blivit ifrånsprungna av Europeiska och Amerikanska spelmakare.

Att ett helt koppel f.d storheter försöker slå sig in på den kaotiska mobilspels-marknaden, där en typ en promille av spelen tjänar enorma pengar, medan resten sväljs i ett hav av mediokra spel. Desperata satsningar på att hitta nästa Angry Birds är inte så enkelt som det låter, även om produktionskostnaderna är triviala i jämförelse med ett storspel, så måste man verkligen lyckas skapa ett spel som casualspelarna fastnar för, vilket jag tror är svårare än att hålla älskade serier som Castelvania och MGS vid liv. Det är ett tydligt tecken på att allt inte riktigt står rätt till och detta känns som damage control mer än något annat.

Vad man borde göra är att fråga sig varför Blizzard, Rockstar, EZ, Ubisoft mm, säljer 10+ miljoner exemplar av sina AAA+ spel, medan de japanska företagen inte gör det. Fan, det räcker med att se på vad Dark Souls skaparna gör rätt och vad Konami, Squeenix och Nintendo gör för fel.

Medlem

Tror inte på något som Konami trycker ur sig, de har verkligen fördärvat deras rykte det senaste året.

1
Skriv svar