Helgdiskussion – Vilket gammalt spel tar du helst till nutid?
Om du fick modernisera vilket spel du vill från spelhistorien, vilket skulle du välja?
Clive Barkers: Undying. Det är fortfarande ett grymt bra spel, men det börjar se riktigt dåligt ut. Finns få spel som har den känslan. Och röstskådisarna...helt underbara.
Jag håller med och det är nog mycket tack vare att Clive Barker själv agerade författare, regissör och till och med röstskådespelare när det utvecklades.
Tänker skriva ett spel här som har passerat under de flestas radar.
Jeff Wayne's The War of the Worlds
http://www.ign.com/games/jeff-waynes-the-war-of-the-worlds/pc...
Är 1999, när det kom, så hade jag definitivt hållit med om de 8.7 som communityt gav dem. 5.8 tycker jag är väldigt oförtjänt lågt.
Visst, AI:n var inte den skarpaste, och det fanns ett knippe buggar, en av dem en riktig gamebreaker, men det var trots detta riktigt kul. (Tyckte jag iallafall.)
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Moonstone
Lucas Arts peka o klicka spel (The Dig, Loom etc)
Hah! Moonstone hade varit fett! Så mycket potential för ett ballt riddarspel.
Defender of the Crown hade jag också velat se! Det fanns så många roliga idéer förr som skulle göra sig bra idag, även om de inte gör en remake eller direkt uppföljare.
Lands of Lore serien
Quest for Glory serien
Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart
Panzer Dragoon 1/2/Saga!
Inte alla som har ett Sega Saturn liggande nuförtiden. Jag har köpt en! Panzer Dragoon Saga går ju för flera rusen på tradera -men jag har ettan men i ärlighetens namn - ÄVEN -om känslan är GRYM är det sällan jag kopplar in den i dumburken. Så motiveringen är enkel - Fantastiskt konstnärligt spel som är helt otillgängligt utom för elit-nördar
Ganska många...
Albion (bluebytes underskattade gamla pärla)
Call of Cthulhu: Shadow of the Comet (suveränt atmosfärisk Lovecraft-spel)
Gabriel Knight 3: Blood of the Sacred, blood of the Damned (inget åldras så snabbt som den tidiga 3d-grafiken)
Pirates! (nyversionen som kom kändes lite för tecknad/monkey island-skämtsam)
Red Baron 3D (skulle komma, men jag tror kickstartern misslyckades)
System Shock (absolut ettan, kanske 2:an)
Star Trek 25:th Anniversary & Judgment Rites (vore en fin tribut till Nimoy)
Indy and the Fate of Atlantis
...och flera andra klassiska "point & click".