Varför välja Wii när PlayStation 3 finns?

Medlem

Ang. Wii:s grafik så kan oftast tekniskt ful grafik uppvägas av bra artwork.
Finns ju t.ex. de som tycker att WoW är snyggt.

Inaktiv

Oj... va ju inte en liten bit med mkt skit som nadde å skatbo skrev.. Playstation skulle till att börja med aldrig ens ha existerat om det inte vore för Nintendo så bara där kan vi börja med att snacka om utvecklingen. Vidare har Nintendo aldrig varit kända som företaget som satsar på grafik utan på att vara innovativa med speciella handkontroller och diverse tillbehör som gör att spelen blir speciella. Frågan jag ställer mig om du ens har spelat Wii eller om du bara lackar på att de står för den mesta reklamen på fyran? Playstation langar kvalité inget snack om saken. Köper man en PS så får man en multimediamaskin med allt vad man vill ha. Men man får inget speciellt med det hela och då kan man ju lika bra lägga på 3 lax extra och köpa en småhyfsad dator som fortfarande äger Playstationet direkt. Men köper du en Wii så får du en maskin med hyfsat bra grafik (det som nån looser skrev att det var liknande nintendo 64 grafiken kan ju boka tid hos synsam direkt) samt ett jävligt innovativt spelsystem. Du kanske inte fattar vitsen nu i början med att spela spel som wii sports som grafiskt sett är fula och där man svingar kontrollen som ett racket vilket blir en ful kombination. vänta då några månader tills spelutbudet är större och spelen snyggare så lär vi alla som har wii kunna leva oss in i t.ex. wimbledon och annat. att klanka ner på något bara för att man själv inte fattar nåt är lika smart som att torka sig utan att skita..

Och det nån av nadde eller skatbo skrev om att nintendo förlitar sig för mkt på mario å zelda? fattar inte varför man inte ska förlita sig på de 2 varumärken som är mest synonyma med tv spel? att inte mjölka de produkterna vore ju rent idiotiskt när det är såpass starka namn! Sony och Microsoft gör ju exakt samma saker så varför är det så speciellt hemskt att man använder Mario och Link på det sättet?? Känns som att du som skriver det här är fjorton år och har sony tattuerat i pannan..

Inaktiv

Priset.

Alla är inte heltidsanställda.

Inaktiv

Ganska roligt att dom slutade skriva efter Karmalicious ägiga inlägg. Inget mer behöver sägas efter det inlägget och det fattade nog fanboysen också.

Medlem
Skrivet av Tony:

Ang. Wii:s grafik så kan oftast tekniskt ful grafik uppvägas av bra artwork.
Finns ju t.ex. de som tycker att WoW är snyggt.

Snackar vi artistisk snygg grafik så är bästa exemplet #Okami <3 imho och det spelet körs på en konsoll som är nästan sju år gammal

Fast sen är det så att för det mesta så kommer det inte ut sådana spel och förövrigt så vill man ibland gärna ha den fulsnygga detaljerade grafiken med effekter utan dess like.

Sen vet vi ju inte hur mycket man kan pressa ut ur Wii riktigt än, kanske får riktigt snygga spel på senare dagar


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Fyfan vad instängd du är. Nej Nintendo har ju aldrig kommit med något nytt, så var det ja.

Du är som en jehovas på morgonen.

Hey! en släkting till mig är Jehovas och han lirar på sin Wii dagligen, så helt fel är det inte på dom!

Medlem

Eftersom du och nadde är sony-fanboys, förklara varför ni gillar MGS(antar att ni gör) så mycket då. Är det bara jag som vill ha ett spel och inte en film med lite spel-inslag. Och att kalla det ett stealth-spel är ju rena skämtet när fienderna bara kan kolla 5 meter framåt.:|


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Eftersom du och nadde är sony-fanboys, förklara varför ni gillar MGS(antar att ni gör) så mycket då. Är det bara jag som vill ha ett spel och inte en film med lite spel-inslag. Och att kalla det ett stealth-spel är ju rena skämtet när fienderna bara kan kolla 5 meter framåt.:|

Haha, ja det har man ju också märkt av... När de står precis brevid en soldat och han inte märker av en, fast sen har ju det att göra med vilken svårighetsgrad man väljer.

Jag är ett stort fan av MGS-serien. Jag kan hålla med om att det är massor ut av film och storyberättande, kanske överdrivet mycket i MGS2 (Läs: "Jag hade sex med min styvmamma") men det är också det som jag gillar med spelen, man är med i en riktigt bra actionfilm. Det är till en viss del just den tunga storyn som gör att MGS-spelen skiljer sig från alla andra spel, och gör dem så bra på ett annorlunda sätt.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Storyn i 2:an tyckte jag inte var så bra, några slags gigantiska gångare eller vad det var känns ju helt konstigt, plus att 75% är film så var 60% sånadär cepiga com-channelgrejer som man inte kunde hoppa över utan bara spola fram.:|


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv
Skrivet av Skatbo:

*massa text*
.. LÄNGE LEVE SONY !

Du har missat poängen. Vill man spela med bra grafik, bra internetuppkoppling och skön känsla väljer man PC. Den insikten har Nintendo kommit till, de gör en riktig konsol, så som en konsol ska vara. Sony och Microsoft däremot gör misslyckade skryt-datorer som blir omsprungna av PCn rent tekniskt inann de ens släppts.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

[http://www.youtube.com/watch?v=2RjBsQNa2hc&mode=related&searc...]
Videon säger ju allt

Hmmmmm... Ok kanske inte allt men mycket iaf.

PS3 är ett avancerat kraftpaket med stora snygga spel, fast de flesta bäst i singleplayer läge.

Wii är konsolen med den lite gulligare grafiken, om jag får säga de så, och spelen där man ska sitta 2+ personer och lira mot/med varandra

Så vill man sitta ensam och plöja igenom de enorma spelen bör man nog välja PS3 och för de som vill köra en bowling match på förfesten är det Wii som gäller.

För min egen del så får ja hoppas på en prissänkt PS3 och ett bra jobb innan FFXIII kommer, om det misslyckas blir det nog den billigare Wii

Medlem

Faaaaaaaaaaaaaaaaanboyyyyyy, AHHHHHH

Inaktiv

Nog för att det är många inlägg här jag egentligen borde läsa före jag skriver för att förhindra att jag ser ut som en idiot, men är lite lat så tänker bara skriva ett inlägg riktat till trådskaparen.

Vad är det som är så dåligt och barnsligt med wii? Bjuder på något nytt o intressant när det kommer till en kontroll, sen så har grafik aldrig varit viktigt utan spelkänsla är det viktiga. Angående barnslig grafik, jag känner inte att jag behöver blod o våld överallt för att känna mig vuxen, jag är självsäker nog att kunna spela ett spel som ser ut som en tecknad film utan att känna mig fånig eller barnslig.

Inaktiv
Skrivet av baggen:

Varning: Mata inte trollen!

Borde ha klargjorts efter det första inlägget. Människor som skatbo och nadde har inget att göra i denna del av forumet.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

ÖÖh.. har inte läst hela tråden, men måste säga att det är pinsamt, eftersom jag själv tror och hoppas på PS3:an, att ha en sådan som trådskaparen på min sida.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

enda anledningen - spelkänsla...

Medlem

En av de roligaste trådarna på länge, jag lolade iaf. Kan bara skratta åt folk som är blinda för vad spel egentligen är.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

lo, finns flera kul 1 mans spel till wii, har hur kul som helst med zelda till wii, red steel och call of duty 3,

har inte hunnit skaffa fler, å wii är den roligaste konsol man haft på många år,

så skönt med nån som vågar göra nått nytt som wii med sina kontroller, istället för maskiner som lever på sin grafik.

och när det gäller retro spel så har xbox arcade inte en chans mot wii´s utbud.

har ingen aning om hur det är med retro spel på ps3, om dom ens har retro spel att köpa å tanka till ps3?

dessutom finns det mer kul grejer på wii än på typ xbox 360. med olika channels så man kan se vilket väder det är överallt i världen och annat grejs,
eller göra ett pussel av ens egna foton man lagt in i sin wii.

kommer det föresten aldrig nån webläsare till 360, och msn som det ryktats om i lång tid nu.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

lo, finns flera kul 1 mans spel till wii, har hur kul som helst med zelda till wii, red steel och call of duty 3,

har inte hunnit skaffa fler, å wii är den roligaste konsol man haft på många år,

så skönt med nån som vågar göra nått nytt som wii med sina kontroller, istället för maskiner som lever på sin grafik.

och när det gäller retro spel så har xbox arcade inte en chans mot wii´s utbud.

har ingen aning om hur det är med retro spel på ps3, om dom ens har retro spel att köpa å tanka till ps3?

dessutom finns det mer kul grejer på wii än på typ xbox 360. med olika channels så man kan se vilket väder det är överallt i världen och annat grejs,
eller göra ett pussel av ens egna foton man lagt in i sin wii.

kommer det föresten aldrig nån webläsare till 360, och msn som det ryktats om i lång tid nu.

Visst det finns säkert nå kul spel till Wii (dock inte enligt mig som gör den värd att skaffa ännu) men att säga att dom andra maskiner lever på enbart grafik är ju direkt felaktigt, bara för att Wii inte kan levera grafik så behöver man inte basha dom andra konsolerna att där är det BARA grafik det försöker vara bra på då det inte stämmer alls.
XB360 har störst spelutbud och det bästa i dagens läge bland nextgen konsolerna imo.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

ps3 har ju bara motorstorm som är fräckt just nu. och kanske nåt till, resten är gammalt xbox 360 skåpmat med uppfrächad grafik typ oblivion medmera , och det är värt att lägga 6500 på ?
oj oj..

hursomhelst, att hacka på andra är bara töntigt, har inget emot nån konsol,
kanske då 360 som bara varit ett enda stort problem för mig..

hur är det med retro spel på ps3, och måste man handla med kreditkort eller finns det poängkort att köpa i butik liknande det till 360 och wii ?

och det finns inget kul spel på wii än ? zelda till wii är ruskigt kul. och wii sports som du får på köpet är superkul,
spöa kompisar i boxning, tennis bowling medmera är hur kul som helst,
prova själv å kör en runda på wii sports med polare och kom sen å säg att du hittar spel som är roligare ?

Medlem

jo jag erkänner att mina erfarenheter av tex wii sports är bara i en affär oc hdet är ju inte rättvist.
sen zelda är ju säkert ett riktigt kanonspel.
men alla andra spel är som bortblåsta, när man läser om spel som är sunkiga PS2-portar (helt otroligt) så blir man väldigt avtänd, sen vill jag inte BARA ha en massa party-spel som wii sports och wii play och wario ware och rayman utan jag vill ha seriösare spel också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

"Varför välja Wii när PlayStation 3 finns?"
Det är som att säga varför välja porrfilm när flickor finns.

Båda är bra på olika sätt

Inaktiv

fast flickorna vill inte lika ofta och lätt som porrfilm vill

Inaktiv

call of duty 3 är väl seriöst om nåt, fast det tog ett tag innan man vänjde sig vid kontrollerna,

fast det tog ju ett tag att lära sig köra fps med vanlig gamepad på konsol också när man bara lirat pc

Medlem

Ärligt känns det som om den här borde varit låst för ett tag sedan, då bara rubriken skriker fanboy-flaming. x)

Så till punkt o pricka, alla plattformar äger! tack för mig


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv
Skrivet av Knirk:

säger bara en sak, handkontrollerna,

sony har ju inte kommit med nåt nytt nång gång,
bara matar ut nya konsoler med fräck grafik,

men grafiken är inte allt på en konsol,
spelkänsla och nytt sätt att manövrera gubbarna är också en viktig del i utvecklingen,

säg en anledning att lägga ut cirka 6000 kr på ps3 ?
det räcker inte med att bli bländad av grafik,

sony har inte bidragit ett piss i konsol utvecklingen.

Amen!;)

Inaktiv

Nadde och Skatbo= Insnöade, unga, Fanboys:P
Stick hem till ert ps3 forum! När ni blir äldre kommer ni förstå:P

Medlem

jisses vad många det är i denna tråden som skriver en hel vägg med text,
aldrig hört talas om mellanrum ibland så man inte tappar bort sig ?

Inaktiv

[quote=Skatbo]Nu när båda konsolerna finns är det dags att sätta potatis på alltihop. Här följer mina åsikter och tankar över det hela.

plus att den levererar mycket sämre grafik än den gamla xboxen.

Wiit har ungefär samma prestanda som det gamla XBOX men det har ett kraftfullare grafik-kort.

Inaktiv

Man har ju både Wii och ps3 och man kan inte klaga på nån egentligen.

Skriv svar