Donald Trump möter Mass Effect - Presidentkandidaten tar det som en hyllning

Inaktiv
Skrivet av Struggle:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Shimo:
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av crulltan:
Skrivet av mapamapa:

Vad är dåligt med Trump som president? Han verkar vara ganska poppis.
/ en som inte är insatt i amerikansk politik alls

1: Han är rasse

Vill du höra fler?

Antar att det är därför han har massvis av latinos och svarta som arbetar för honom....

Att vara emot Islam är inte rasism eftersom Islam är en religion.

Han är inte rasist för att han hetsar mot islam. Han är rasist för att han kallar mexikaner för brottslingar och våldtäktsmän.

Googlade, är det detta du menar?
http://i2.cdn.turner.com/cnnnext/dam/assets/151229160801-mexi...

Konstigt formulerat, men ser inte hur det skulle vara rasistiskt...

Sluta Trolla, eller kom ut och säg att du stödjer Trump istället för att hålla på och dividera. För nån av de punkterna vill du få fram.

Nä jag är seriöst intresserad om han verkligen säger rasistiska saker för det låter inte logiskt att han fortfarande skulle kunna vara populär isf.
Min poäng kanske är att folk ofta gör det väldigt lätt för sig när det kommer till politik.
"Trump är dålig för att min kompis sa att han var rasist, min kompis läste det i någon tidning". Typ den nivån.

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Cane:

ITT: Folk som blind tror vad AB skriver om Trump

Skrattretande

Vem behöver läsa AB. Det är bara läsa vad gubben själv säger.

Donald Trump Made Up Stuff 71 Times In An Hour
http://www.huffingtonpost.com/entry/donald-trump-fact-check_u...

http://www.politifact.com/personalities/donald-trump/

Gubbfan kan inte sluta ljuga.

Ta bara det när han säger att USAs verkliga arbetslöshet kan vara 43%. Helt sanslöst. Men som sagt, som han själv säger, han skulle kunna skjuta någon och hans fans skulle inte bry sig ett dugg. Så lågt har landet sjunkit.

Hur mycket har du själv hört från honom och inte från vinklade sidor så som de två du precis länkade? Du verkar absolut inte ha någon som helst koll alls utan har antagligen fått alla din fakta från reddit eller fb som minst sagt kan liknas vid en endaste stor progressiv echo chamber där bara de rätta åsikterna får plats.

Säger inte att det är fel att tycka illa om Trump och jag håller verkligen inte med honom i det mesta men att sitta och spy ut propaganda från andra sidan utan att ha någon som helst koll är bara pinsamt och bevisar bara återigen hur mycket makt media besitter

Medlem
Skrivet av crulltan:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av crulltan:
Skrivet av mapamapa:

Vad är dåligt med Trump som president? Han verkar vara ganska poppis.
/ en som inte är insatt i amerikansk politik alls

1: Han är rasse

Vill du höra fler?

På vilket sätt är han rasse?

http://blogg.vk.se/wp-content/uploads/oldblog/2873/images/ras...

Du vet att det inte är första april längre?

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Cane:

ITT: Folk som blind tror vad AB skriver om Trump

Skrattretande

Vem behöver läsa AB. Det är bara läsa vad gubben själv säger.

Donald Trump Made Up Stuff 71 Times In An Hour
http://www.huffingtonpost.com/entry/donald-trump-fact-check_u...

http://www.politifact.com/personalities/donald-trump/

Gubbfan kan inte sluta ljuga.

Ta bara det när han säger att USAs verkliga arbetslöshet kan vara 43%. Helt sanslöst. Men som sagt, som han själv säger, han skulle kunna skjuta någon och hans fans skulle inte bry sig ett dugg. Så lågt har landet sjunkit.

Hur mycket har du själv hört från honom och inte från vinklade sidor så som de två du precis länkade? Du verkar absolut inte ha någon som helst koll alls utan har antagligen fått alla din fakta från reddit eller fb som minst sagt kan liknas vid en endaste stor progressiv echo chamber där bara de rätta åsikterna får plats.

Säger inte att det är fel att tycka illa om Trump och jag håller verkligen inte med honom i det mesta men att sitta och spy ut propaganda från andra sidan utan att ha någon som helst koll är bara pinsamt och bevisar bara återigen hur mycket makt media besitter

Återigen, varför är det propaganda. Vi kan återupperepa mycket han har sagt verbatim, ska du fortarande klaga på källan? Är politifact t.ex. en progressiv länk? Är inte huffingtonpost med svenska mått mätt en högersida som är ute efter att tjäna pengar, de ägs ju av AOL ju. Om jag citerar Republikaner som säger att partiet är i en djup kris och att det och länkar till artiklar där de klart och tydligt tar avstånd från Trump, är det också vänster?
Om man länkar till national review då? http://www.nationalreview.com/article/430137/donald-trump-con...
"But he is not deserving of conservative support in the caucuses and primaries. Trump is a philosophically unmoored political opportunist who would trash the broad conservative ideological consensus within the GOP in favor of a free-floating populism with strong-man overtones."

Eller om man tar Cruz som exempel, när en Republikan skämtar om att om man dödas i kongressen så är det ingen som skulle hamna bakom lås och bom för man skulle inte få ett erkännanande från någon för ingen tycks gilla Cruz överhuvudtaget.

Ja, media har tyvärr ofta en negativ makt, de har gett Trump minst 2 miljarder US dollar i gratis PR.
http://www.mediaite.com/online/cbs-ceo-on-trump-campaign-it-m...
Trump är framför allt ett sätt för media att tjäna pengar på precis på samma sätt som t.ex. Irak-kriget eller en massiv jordbävning, rent av en naturkatastrof.

Men om media hade faktisk politisk makt, och om den låg till den liberala (eller som det ses i USA som "vänster") så borde de väl ha förstört Trump för länge sedan eller hur? Varför sker det då inte?

Det är inte vinklat att säga att Trump var stor in birther-scenen, eller att han ljuger massivt om t.ex. klimatproblemet, att han har postat på sin twitter åsikter mot vaccinationer, att han hävdar att bibeln är hans favoritbok men om man frågar honom vilket är hans favoritdel så kan han inte svara, att han har sagt många ggr att han skulle dejta sin EGEN DOTTER om hon inte var hans dotter, att Kina hittade på global warming för att skada USA ekonomiskt, att kvinnor som har abort borde få (negativa) konsekvenser, att han snackar o sin penis etc etc.
.
Detta är inte vinkling. Inte heller är det vinkling att han har uppmanat till våld bland sina stödjare. Allt har gubben själv gjort, behöver varken hitta på eller vinkla. Gubben bör inte vara någonstans nära ett presidentval.

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Shimo:
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av crulltan:
Skrivet av mapamapa:

Vad är dåligt med Trump som president? Han verkar vara ganska poppis.
/ en som inte är insatt i amerikansk politik alls

1: Han är rasse

Vill du höra fler?

Antar att det är därför han har massvis av latinos och svarta som arbetar för honom....

Att vara emot Islam är inte rasism eftersom Islam är en religion.

Han är inte rasist för att han hetsar mot islam. Han är rasist för att han kallar mexikaner för brottslingar och våldtäktsmän.

Googlade, är det detta du menar?
http://i2.cdn.turner.com/cnnnext/dam/assets/151229160801-mexi...

Konstigt formulerat, men ser inte hur det skulle vara rasistiskt...

Sluta Trolla, eller kom ut och säg att du stödjer Trump istället för att hålla på och dividera. För nån av de punkterna vill du få fram.

Nä jag är seriöst intresserad om han verkligen säger rasistiska saker för det låter inte logiskt att han fortfarande skulle kunna vara populär isf.
Min poäng kanske är att folk ofta gör det väldigt lätt för sig när det kommer till politik.
"Trump är dålig för att min kompis sa att han var rasist, min kompis läste det i någon tidning". Typ den nivån.

Några Få Citat Som Herr Trump Yttrat

Använda ord som "Japs" är i USA i likhet med att använda ordet "Spicks" på Spansk/Italiensk-Amerikanska medborgare.

Att säga extremt sterotypiska saker som att inte vilja ha "Svarta" som räknar hans pengar utan bara Judar, är överlag ganska stora övertramp.

För att inte tala om alla nedvärderande saker han sagt om kvinnor etc.

Sen kan du ju tänka efter lite med att det är inte så tokigt att i ett land som USA kan en sådan individ bli relativt populär. De har inte bara en högerextrem rörelse i USA tex KKK. De har en historia som är överflödande av klassordning och främlingsfientlighet. Det är ett land som tydligt präglats av sina Patriotiska och Nationalistiska ideal. En stark religös övertygelse har knappast hjälpt samhället att överge detta, då de har en hel drös av diverse sekter och religösa utbrytar grupper som predikar om hat mot gemene man. Bland annat en kyrka som helt utan egentlig anledning hatar Svenskar/Sverige för allt vad vi är och står för, utan att egentligen veta något om oss. Men de har det senaste gått mot en mycket bättre och öppnare samhälle.

Sedan ska man inte glömma att hela det här valjippot och debatterna som pågår för tillfället är egentligen ganska betydelselösa, siffrorna säger inte direkt mycket i dagens läge. Det är inte förens det "riktiga valet" kommer som man kan börja urtyda vad folket verkligen tycker. Så för tillfället är det mest som ett "jippo" och folk ser det mera som Underhållning och nån sjaskig reality såpopera därborta. Folk gillar dramat och någon som säger extrema saker och kläcker grodor, därför har Trump mera media täckning än någon annan kandidat. Det som inte täcks är att resterande Republikanska kandidater säger i princip samma sak som Trump och stödjer i princip det som Trump vill, bara att dom säger sakerna på ett mera inbakat sätt.

Så kikar man bara lite och har lite kännedom om USA och deras historia, är det ganska enkelt att förstå. Trump är, som denna artikel vi diskuterar belyst, väldigt tacksam att driva med, han är en guldgruva för satir och parodi. Därav kan folk medvetet hålla med honom nu i förvalen etc, för dom vill ha någon att skratta åt, någon som "rör om i grytan" i en annars ganska tråkig valrörelse, dom vill alltid ha med ett litet wildcard för underhållnings skull. Kan lika gärna vara lika mycket röstningstaktik för att exponera vad republikanerna är för några, men när verklighetens val kommer och det blir allvar, börjar folk rösta på det dom verkligen tycker. Så ja, ta siffrorna med en stor nypa salt.

Sen om du är så seriöst intresserad som du säger, att hitta saker Trump sagt som är rasistiska eller direkt olämpliga, är lättare att Googla fram än ett pannkaksrecept. Så jag tycker att om du är så seriöst intresserad är det inte så svårt att hitta all information du kräver för att stilla ditt behov. Det finns mycket mer med ett par enkla knapptryckningar än vad det någonsin kommer göra här på FZ´z kommentarsfält. Folk gör det lätt för sig för att Trump gör det lätt att göra det lätt för sig. Så min uppmaning är, gör det lätt för dig, sök och du skall finna.


signatur

Nämen!

Inaktiv
Skrivet av Struggle:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Shimo:
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av crulltan:
Skrivet av mapamapa:

Vad är dåligt med Trump som president? Han verkar vara ganska poppis.
/ en som inte är insatt i amerikansk politik alls

1: Han är rasse

Vill du höra fler?

Antar att det är därför han har massvis av latinos och svarta som arbetar för honom....

Att vara emot Islam är inte rasism eftersom Islam är en religion.

Han är inte rasist för att han hetsar mot islam. Han är rasist för att han kallar mexikaner för brottslingar och våldtäktsmän.

Googlade, är det detta du menar?
http://i2.cdn.turner.com/cnnnext/dam/assets/151229160801-mexi...

Konstigt formulerat, men ser inte hur det skulle vara rasistiskt...

Sluta Trolla, eller kom ut och säg att du stödjer Trump istället för att hålla på och dividera. För nån av de punkterna vill du få fram.

Nä jag är seriöst intresserad om han verkligen säger rasistiska saker för det låter inte logiskt att han fortfarande skulle kunna vara populär isf.
Min poäng kanske är att folk ofta gör det väldigt lätt för sig när det kommer till politik.
"Trump är dålig för att min kompis sa att han var rasist, min kompis läste det i någon tidning". Typ den nivån.

Några Få Citat Som Herr Trump Yttrat

Använda ord som "Japs" är i USA i likhet med att använda ordet "Spicks" på Italiensk-Amerikanska medborgare.

Att säga extremt sterotypiska saker som att inte vilja ha "Svarta" som räknar hans pengar utan bara Judar, är överlag ganska stora övertramp.

Sååå inga rasistiska saker alltså. Sa japs för nästan 30 år sedan.. Verkar bara vara grov i munnen.

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Det är inte vinklat att säga att Trump var stor in birther-scenen, eller att han ljuger massivt om t.ex. klimatproblemet, att han har postat på sin twitter åsikter mot vaccinationer, att han hävdar att bibeln är hans favoritbok men om man frågar honom vilket är hans favoritdel så kan han inte svara, att han har sagt många ggr att han skulle dejta sin EGEN DOTTER om hon inte var hans dotter, att Kina hittade på global warming för att skada USA ekonomiskt, att kvinnor som har abort borde få (negativa) konsekvenser, att han snackar o sin penis etc etc.

Angånde bibeln så stämmer det. Han är inte speciellt religös. Det är en ploj för att få fler röster från "redneck" staterna.
Om vi går efter vad han har sagt så menar han att det kan sa om Kina och global varming så var det ett skämt.
Gällande straff för abort så blev han frågad vad han skulle göra ifall abort var olagligt.
Penis pratet stämmer, vet inte om det låter bättre eller sämre om man lägger till att han blev "smutskastad" gällande storleken på sin penis. Detta fick som följd att han pratade om det senare i sina rallies.

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Shimo:
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av crulltan:
Skrivet av mapamapa:

Vad är dåligt med Trump som president? Han verkar vara ganska poppis.
/ en som inte är insatt i amerikansk politik alls

1: Han är rasse

Vill du höra fler?

Antar att det är därför han har massvis av latinos och svarta som arbetar för honom....

Att vara emot Islam är inte rasism eftersom Islam är en religion.

Han är inte rasist för att han hetsar mot islam. Han är rasist för att han kallar mexikaner för brottslingar och våldtäktsmän.

Googlade, är det detta du menar?
http://i2.cdn.turner.com/cnnnext/dam/assets/151229160801-mexi...

Konstigt formulerat, men ser inte hur det skulle vara rasistiskt...

Sluta Trolla, eller kom ut och säg att du stödjer Trump istället för att hålla på och dividera. För nån av de punkterna vill du få fram.

Nä jag är seriöst intresserad om han verkligen säger rasistiska saker för det låter inte logiskt att han fortfarande skulle kunna vara populär isf.
Min poäng kanske är att folk ofta gör det väldigt lätt för sig när det kommer till politik.
"Trump är dålig för att min kompis sa att han var rasist, min kompis läste det i någon tidning". Typ den nivån.

Några Få Citat Som Herr Trump Yttrat

Använda ord som "Japs" är i USA i likhet med att använda ordet "Spicks" på Italiensk-Amerikanska medborgare.

Att säga extremt sterotypiska saker som att inte vilja ha "Svarta" som räknar hans pengar utan bara Judar, är överlag ganska stora övertramp.

Sååå inga rasistiska saker alltså. Sa japs för nästan 30 år sedan.. Verkar bara vara grov i munnen.

Det är väldigt kul att du klipper bort stora delar av citatet, för att det passar ditt ändamål. Som svar på det kommer antagligen, "det blir för långt". Men för all del.

Jag syftar inte enbart på rasistiska uttalanden jag syftar på direkt kränkande uttalanden emot befolkning och folkgrupper. Han är enligt mig, en riktig Trähatt.

Men,så att säga att Svarta är dåliga på att räkna pengar, eller att lathet är ett karaktärsdrag hos Svarta är inte att fylla i checkboxen för vad rasism per definition är?

Låt mig förtydliga ett par typer av rasism.

Stereotyp rasism

Stereotyp rasism är en empiriskt ogrundad uppfattning om hur en viss etnisk eller religiös grupp är eller hur den beter sig. Några exempel kan vara "japaner är duktiga på teknik", "alla svarta är bra på basket" eller "muslimer är terrorister".

Har faller pengaräkningen bland Judar emot Svarta in till exempel.

Biologisk rasism

Den biologiska rasismen utgör ett system av föreställningar och förfaranden som baseras på en tro att biologin är ödet och att världen är uppdelad i raser. Det är en ideologi där människan är uppdelad i separata och exklusiva biologiska enheter som kallas raser. Rasgränserna markeras och avgränsas genom kroppsliga eller fysiska yttre och inre aspekter och fenotypiska markörer, såsom hudfärg, kroppsbyggnad, skallstorlek, näsa, ansiktsform, och så vidare. Dessa sägs representera väsentliga skillnader mellan världens olika folkgrupper. De beskrivna egenskaperna antas inom den biologiska rasismen stå för gruppens, samhällets eller individens väsen—dess essens, det inre väsendet—men även förutbestämda olika förmågor, färdigheter, begåvningar. De fysiska eller kroppsliga aspekter är det som används för att skapa en hierarkisk ordning mellan människor, det vill säga att socialt rangordna olika folkgrupper på en skala från högt till lågt stående folkgrupper.

Den biologiska rasismens begynnelse var i slutet av 1400-talet, i samband de stora upptäcktsresorna och triangelhandelns slavhandel, kolonialism och imperialism.

Även här faller samma exempel in, så som att korta Judiska farbröder med Kippa är duktiga på att räkna pengar, medans Svarta, inte duger lika gott till det.

Man kan även ta in exemplet med att Mexikanare är våldtäktsmän och de för med sig farliga sjukdomar.

Spelar det egentligen någon roll om han sa det för 30 år sedan? Han har ju uppenbarligen inte förändrat sin syn. Har du lyssnat på några av debatterna alls? Om inte, de finns över hela nätet. Vill du ha det kort och gott för dig passar Youtube, med många klipp som samlat diverse uttalanden.

Men det är klart han kan ju bara vara som du säger, grov i munnen. Men om man är så grov i munnen passar man verkligen inte in att kandidera för att leda en såpass stor nation ( eller någon nation för den delen ) som USA. Kan man inte hålla tungan rätt i käften när man är en såpass stor spelare på världskartan, kan en slint med tungan starta ett kärnvapenkrig.

Är man såpass grov i munnen spelar det egentligen ingen roll om man varesig är rasist, korkad, kränkande eller inte. Man är verkligen inte rätt person att kandidera i det fallet. Den grovheten i munnen är ju ingenting som han uppenbarligen blivit något bättre på att hantera sedan 30 år tillbaka då som du säger. Man kan helt enkelt inte vara så grov på världspolitiska spelplanen.

Men nu är det ju så också att du bestämt dig för att han inte är någon rasist, och gör ingen egen faktagrävning eller liknande efterforskning heller, då du är ju så oinsatt i ämnet? Så vad som än sägs, eller kommer komma fram kommer du bemöta med samma svar, han är helt enkelt grov i munnen. Vad jag inte förstår är varför du ens frågar om du redan förutbestämt vad du tänker svara?

På ett sätt vore det intressant att veta vad du definerar som rasistiskt, men vid närmare eftertanke är det egentligen även det ganska ointressant. Definitionerna finns ju uppskrivna med fakta som grund, att läsa. Så såvida du inte har något som talar emot definitionerna av rasism, med fakta som grund är det mest personliga åsikter och tankar, vilket i detta fallet tyvärr blir ointressant.


signatur

Nämen!

Inaktiv
Skrivet av Struggle:

Det är väldigt kul att du klipper bort stora delar av citatet, för att det passar ditt ändamål. Som svar på det kommer antagligen, "det blir för långt". Men för all del.

Jag klippte inte bort för att det ska "passa mitt ändamål" utan för att det inte hade någonting att göra med det vi diskuterade, vilket var om Donald Trump har sagt rasistiska uttalanden eller inte. Det är lättare att se vad jag svarar på om jag inte citerar hela texten i en klump.

Skrivet av Struggle:

Men,så att säga att Svarta är dåliga på att räkna pengar, eller att lathet är ett karaktärsdrag hos Svarta är inte att fylla i checkboxen för vad rasism per definition är?

Nu stod det där i en bok som någon skrivit om Donald Trump. Vem vet om han verkligen har sagt det.

Skrivet av Struggle:

Spelar det egentligen någon roll om han sa det för 30 år sedan? Han har ju uppenbarligen inte förändrat sin syn. Har du lyssnat på några av debatterna alls? Om inte, de finns över hela nätet. Vill du ha det kort och gott för dig passar Youtube, med många klipp som samlat diverse uttalanden.

Att han sa japs för 30 år sedan borde enligt mig vara en non-issue. Det tyder väl mer på att det var så man pratade i hans kretsar än att han skulle hysa några rasistiska tendenser. Jag har sagt Zigenare ibland istället för Romer för att jag tycker det är fint, även fast man "ska" säga Romer. Big deal.

Skrivet av Struggle:

Men nu är det ju så också att du bestämt dig för att han inte är någon rasist, och gör ingen egen faktagrävning eller liknande efterforskning heller, då du är ju så oinsatt i ämnet? Så vad som än sägs, eller kommer komma fram kommer du bemöta med samma svar, han är helt enkelt grov i munnen. Vad jag inte förstår är varför du ens frågar om du redan förutbestämt vad du tänker svara?

Jag har inte "bestämt mig" för att han inte är någon rasist, är mer du som har bestämt dig för att han är det utan att kunna visa några som helst bevis för det(enligt mig då). Jag har googlat runt lite och kollat på några youtubeklipp men inte hittat något rasistiskt och det verkar ju inte ni göra heller.
Jag har inte redan förutbestämt vad jag ska svara. Jag frågar ju för att jag vill veta om han sagt något rasistiskt eftersom folk kallar honom för rasist.

Medlem
Skrivet av Cane:

ITT: Folk som blind tror vad AB skriver om Trump

Skrattretande

^^

Medlem
Skrivet av zauii89:

Att den idioten får så mycket uppmärksamhet säger ju ett och annat om mänskligheten, eller Amerika

Problemet med trump är att vissa åsikter kan jag hålla med om som han brukar ta upp, men 90% av sakerna han säger är rena skitsnacket och överdriften då han får lite väl mycket hybris och öser på så folk faktiskt blir förbannad på honom.

Men sedan borde du tänka så här att Obama som dom har nu är inte bättre själv, han skrev på att borra efter olja på antakrtis var en jätte bra sak att göra.
Sen när folk började protestera och flera olika länder ifrågasätta så blev han förbannad på dom som gick emot honom så han mot sin egen vilja avslog borrningen för tillfället.
Han är inte bättre än någon annan president som styrt i landet, han står för mycket av oroligheterna i världen som sker nu och som någon annan sa med han har gjort sig ovän med många länder.

Det här går emot vad jag brukar säga, men han är nästan värre än vad bush var när han styrde och bush var mig en krigsgalen herre som jag inte förstod mig på

Medlem

Sen tycker jag folk kan sluta kasta ordet rasist till höger och vänster, det ordet är så flitigt använt att det har tappat sin betydelse, jag är kritisk till invandringspolitiken vi har bland annat för den sköts så extremt dåligt
Hur ofta har inte jag fått höra att jag är rasist utan anledning? Jag har börjat ta det som en komplimang för jag känner inte att det är något jag kan bli offended av att bli kallad.

Nu för tiden är man rasist bara för man går på toa och skiter

Medlem

Trump: Rudimentary creatures of blood and flesh, you touch my mind, fumbling in ignorance, incapable of understanding.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av zauii89:

Att den idioten får så mycket uppmärksamhet säger ju ett och annat om mänskligheten, eller Amerika

Hade Obama tagit sitt ansvar så hade amerikanarna inte varit så desperata efter en president som kan leda landet i rätt riktning. Obama har ställt till det rejält. Han har gjort sig osams med många världsledare, bland annat Putin och Netanyahu. Han har beväpnat IS men vägrar städa upp efter sig, utan låter EU få ta smällen. Han har också skapat osämja på hemmaplan. Det råder kaos i kongressen. Relationerna mellan vita och svarta har försämrats rejält under hans tid i Vita huset. Och även om han inte bär hela skulden för det så var det han som hade ansvaret när hela världsekonomin kraschade. Jag avskyr Trump, men hur han har kunnat ta sig så här långt har jag full förståelse för. Amerikanarna är desperata och tänker därför inte rationellt. De vill ha förändring och Trump har under hela sin kampanj talat om sina drastiska förändringar.

Så du tror på allvar att en (1!) man kan förändra dom sakerna som du tar upp? (den skadade, blödande, sjuka men ack så levande) Systemet kräver tyvärr lite mer än en person som vill...

Medlem

Presidenten USA förtjänar ^^
Go Trump


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Struggle:

Tycker det är även besynnerligt att en Bioware anställd kan lägga ut en tweet som mer eller mindre låter som om dom har skapat musiken till klippet. Cred bör ju ges till de verkliga skaparna, även om de använt sig av samma stycke musik är de inte ensamma om musiken.

Sorry, men dina kunskaper i engelska är inget vidare om du tycker som du skrev. Det enda tweeten sa var att musiken var med i spelet personen jobbat med...inte den minsta antydan om vem som skapat musiken.

Medlem
Skrivet av MarMan Hollow:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av zauii89:

Att den idioten får så mycket uppmärksamhet säger ju ett och annat om mänskligheten, eller Amerika

Hade Obama tagit sitt ansvar så hade amerikanarna inte varit så desperata efter en president som kan leda landet i rätt riktning. Obama har ställt till det rejält. Han har gjort sig osams med många världsledare, bland annat Putin och Netanyahu. Han har beväpnat IS men vägrar städa upp efter sig, utan låter EU få ta smällen. Han har också skapat osämja på hemmaplan. Det råder kaos i kongressen. Relationerna mellan vita och svarta har försämrats rejält under hans tid i Vita huset. Och även om han inte bär hela skulden för det så var det han som hade ansvaret när hela världsekonomin kraschade. Jag avskyr Trump, men hur han har kunnat ta sig så här långt har jag full förståelse för. Amerikanarna är desperata och tänker därför inte rationellt. De vill ha förändring och Trump har under hela sin kampanj talat om sina drastiska förändringar.

Så du tror på allvar att en (1!) man kan förändra dom sakerna som du tar upp? (den skadade, blödande, sjuka men ack så levande) Systemet kräver tyvärr lite mer än en person som vill...

Nej han har inte åstadkommit allt på egen hand eftersom att det måste framröstas, men han har fått igenom mycket av sin vilja. Han har lagt större delen av sin tid och själ på att få igenom sin politik, på att övertyga senaten, kongressen och sitt eget parti om vad som är bäst för USA. Han som ledare det största ansvaret, ett ansvar han inte har tagit.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av MarMan Hollow:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av zauii89:

Att den idioten får så mycket uppmärksamhet säger ju ett och annat om mänskligheten, eller Amerika

Hade Obama tagit sitt ansvar så hade amerikanarna inte varit så desperata efter en president som kan leda landet i rätt riktning. Obama har ställt till det rejält. Han har gjort sig osams med många världsledare, bland annat Putin och Netanyahu. Han har beväpnat IS men vägrar städa upp efter sig, utan låter EU få ta smällen. Han har också skapat osämja på hemmaplan. Det råder kaos i kongressen. Relationerna mellan vita och svarta har försämrats rejält under hans tid i Vita huset. Och även om han inte bär hela skulden för det så var det han som hade ansvaret när hela världsekonomin kraschade. Jag avskyr Trump, men hur han har kunnat ta sig så här långt har jag full förståelse för. Amerikanarna är desperata och tänker därför inte rationellt. De vill ha förändring och Trump har under hela sin kampanj talat om sina drastiska förändringar.

Så du tror på allvar att en (1!) man kan förändra dom sakerna som du tar upp? (den skadade, blödande, sjuka men ack så levande) Systemet kräver tyvärr lite mer än en person som vill...

Nej han har inte åstadkommit allt på egen hand eftersom att det måste framröstas, men han har fått igenom mycket av sin vilja. Han har lagt större delen av sin tid och själ på att få igenom sin politik, på att övertyga senaten, kongressen och sitt eget parti om vad som är bäst för USA. Han som ledare det största ansvaret, ett ansvar han inte har tagit.

Vet inte ens varför du fortfarande yttrar dig efter att du har hävdat totalt felaktigt att Obama bar ansvaret för ekonomin.

Medlem

Det är det bästa som hänt den politiska världen på länge ifall Trump vinner och blir president, han står upp mot den totalitära vänsterideologin Politisk Korrekthet som givetvis gör sina dödsryckningar även i kommentarsfältet.
Glädjande nog är att de flesta normala vaknat upp och börjar ifråga sätta denna pseudovetenskap. En råtta blir inte en häst för att den sover i ett stall, och jorden blir inte platt för att man hävdar att cirkeln är en socialkonstruktion. Nu går vi mot sundare tider, där den evidensbaserade forskningen blir ett grundfundament i argumentation.

Lets Make America Great Again

Medlem
Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av MarMan Hollow:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av zauii89:

Att den idioten får så mycket uppmärksamhet säger ju ett och annat om mänskligheten, eller Amerika

Hade Obama tagit sitt ansvar så hade amerikanarna inte varit så desperata efter en president som kan leda landet i rätt riktning. Obama har ställt till det rejält. Han har gjort sig osams med många världsledare, bland annat Putin och Netanyahu. Han har beväpnat IS men vägrar städa upp efter sig, utan låter EU få ta smällen. Han har också skapat osämja på hemmaplan. Det råder kaos i kongressen. Relationerna mellan vita och svarta har försämrats rejält under hans tid i Vita huset. Och även om han inte bär hela skulden för det så var det han som hade ansvaret när hela världsekonomin kraschade. Jag avskyr Trump, men hur han har kunnat ta sig så här långt har jag full förståelse för. Amerikanarna är desperata och tänker därför inte rationellt. De vill ha förändring och Trump har under hela sin kampanj talat om sina drastiska förändringar.

Så du tror på allvar att en (1!) man kan förändra dom sakerna som du tar upp? (den skadade, blödande, sjuka men ack så levande) Systemet kräver tyvärr lite mer än en person som vill...

Nej han har inte åstadkommit allt på egen hand eftersom att det måste framröstas, men han har fått igenom mycket av sin vilja. Han har lagt större delen av sin tid och själ på att få igenom sin politik, på att övertyga senaten, kongressen och sitt eget parti om vad som är bäst för USA. Han som ledare det största ansvaret, ett ansvar han inte har tagit.

Vet inte ens varför du fortfarande yttrar dig efter att du har hävdat totalt felaktigt att Obama bar ansvaret för ekonomin.

Ändå så skrev du så här tidigare.

"Han har städat upp ekonomin rejält, fixat så att miljoner fler har sjukvård, sänkt budgetunderskott det snabbaste senaste andra världskriget"

Hur kan han fixa ekonomin om han inte har något ansvar? För övrigt så har du fel. USA's ekonomi är skit. Faktum är att de inte ens har en egen ekonomi längre, utan lever på lånade tillgångar. Företagen går med vinst igen och man kan i och med det se en tillväxt, men statsskulden har fördubblats under Obamas mandatperiod och ligger nu över deras egna BNP, vilket gör USA till ett av de mest skuldsatta länder i världen. Obamas lösning på ekonomikrisen var alltså att låna sig ur den, och det kommer ta lång tid att sänka statsskulden till en rimlig nivå (under 60%), en skuld som fortsätter att växa. Obamas lösning må ha varit nödvändig, men att öka statsskulden är knappast en hållbar lösning. Lösningen förutsätter att USA har en stadig tillväxt under många år framåt, något som man inte kan garantera när många företag flyttar sin verksamhet till Asien.

Sen så sa jag heller aldrig att Obama bär hela skulden för ekonomikrisen, detta poängterade jag till och med väldigt tydligt, MEN, det var han som satt vid rodret när smällen kom och därför så blev han syndabocken.

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Shimo:
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av crulltan:
Skrivet av mapamapa:

Vad är dåligt med Trump som president? Han verkar vara ganska poppis.
/ en som inte är insatt i amerikansk politik alls

1: Han är rasse

Vill du höra fler?

Antar att det är därför han har massvis av latinos och svarta som arbetar för honom....

Att vara emot Islam är inte rasism eftersom Islam är en religion.

Han är inte rasist för att han hetsar mot islam. Han är rasist för att han kallar mexikaner för brottslingar och våldtäktsmän.

Googlade, är det detta du menar?
http://i2.cdn.turner.com/cnnnext/dam/assets/151229160801-mexi...

Konstigt formulerat, men ser inte hur det skulle vara rasistiskt...

Det finns minst 2 sätt att vara rasistisk.

Explicit: Att uttrycka sig rakt ut rasistiskt.

Implicit: Att uttrycka sig på ett sätt som inte är rakt ut rasistiskt men som antyder att orsaken till en viss företeelse är grundad i att en viss typ av människor är på ett visst sätt bara för att de är från en annan del av världen.

Trump är av den andra typen.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Struggle:

...Rant...biologisk rasism...gnäll..mensvärk.....blabla....

Hittade denna artikel i en rasistisk hat-tidning som hänvisar till neofacistisk forskning vid Karolinska Institutet.

Tydligen påstår vissa forskare att gener kan påverka människors beteende, hör och häpna. När drar vi igång fackeltåget mot Illustrerad Vetenskaps redaktion? Kan inte finska mördare bli kränkta av detta påstående?

http://s28.postimg.org/8ika3pxbh/Article.jpg

Medlem
Skrivet av Korken:
Skrivet av Struggle:

...Rant...biologisk rasism...gnäll..mensvärk.....blabla....

Hittade denna artikel i en rasistisk hat-tidning som hänvisar till neofacistisk forskning vid Karolinska Institutet.

Tydligen påstår vissa forskare att gener kan påverka människors beteende, hör och häpna. När drar vi igång fackeltåget mot Illustrerad Vetenskaps redaktion? Kan inte finska mördare bli kränkta av detta påstående?

http://s28.postimg.org/8ika3pxbh/Article.jpg

Missta inte genetikforskning med rasism.
Dömda finska brottslingar är inte en ras eller folkgrupp.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Skrämmande snubbe det där, med sina ideer och agerande skulle han mycket väl kunna starta 3:e världskriget om han blir vald.

Och det uttalandet baserar du på vad för fakta?

Medlem
Skrivet av Shimo:

Det finns minst 2 sätt att vara rasistisk.

Explicit: Att uttrycka sig rakt ut rasistiskt.

Implicit: Att uttrycka sig på ett sätt som inte är rakt ut rasistiskt men som antyder att orsaken till en viss företeelse är grundad i att en viss typ av människor är på ett visst sätt bara för att de är från en annan del av världen.

Trump är av den andra typen.

Jaha? Det är fakta att människor är påverkade av kulturen som dom lever i. Att konstatera det är inte rasistiskt på något sätt överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av Korken:
Skrivet av Struggle:

...Rant...biologisk rasism...gnäll..mensvärk.....blabla....

Hittade denna artikel i en rasistisk hat-tidning som hänvisar till neofacistisk forskning vid Karolinska Institutet.

Tydligen påstår vissa forskare att gener kan påverka människors beteende, hör och häpna. När drar vi igång fackeltåget mot Illustrerad Vetenskaps redaktion? Kan inte finska mördare bli kränkta av detta påstående?

http://s28.postimg.org/8ika3pxbh/Article.jpg

Om du ska citera mig, så ändra inte mina ord tack.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Wolfkin:

Skrämmande snubbe det där, med sina ideer och agerande skulle han mycket väl kunna starta 3:e världskriget om han blir vald.

Och det uttalandet baserar du på vad för fakta?

Det är fritt fram för dig att leta upp fakta och undersöka vad han är för en person och bilda dig en uppfattning själv, precis som jag gjort.

Den slutsats jag kom till är att han har en hel del väldigt farliga uppfattningar och genom vad han säger och hur han agerar skulle jag inte bli förvånad om han orsakar starten på ett världskrig.

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Struggle:

Det är väldigt kul att du klipper bort stora delar av citatet, för att det passar ditt ändamål. Som svar på det kommer antagligen, "det blir för långt". Men för all del.

Jag klippte inte bort för att det ska "passa mitt ändamål" utan för att det inte hade någonting att göra med det vi diskuterade, vilket var om Donald Trump har sagt rasistiska uttalanden eller inte. Det är lättare att se vad jag svarar på om jag inte citerar hela texten i en klump.

Skrivet av Struggle:

Men,så att säga att Svarta är dåliga på att räkna pengar, eller att lathet är ett karaktärsdrag hos Svarta är inte att fylla i checkboxen för vad rasism per definition är?

Nu stod det där i en bok som någon skrivit om Donald Trump. Vem vet om han verkligen har sagt det.

Skrivet av Struggle:

Spelar det egentligen någon roll om han sa det för 30 år sedan? Han har ju uppenbarligen inte förändrat sin syn. Har du lyssnat på några av debatterna alls? Om inte, de finns över hela nätet. Vill du ha det kort och gott för dig passar Youtube, med många klipp som samlat diverse uttalanden.

Att han sa japs för 30 år sedan borde enligt mig vara en non-issue. Det tyder väl mer på att det var så man pratade i hans kretsar än att han skulle hysa några rasistiska tendenser. Jag har sagt Zigenare ibland istället för Romer för att jag tycker det är fint, även fast man "ska" säga Romer. Big deal.

Skrivet av Struggle:

Men nu är det ju så också att du bestämt dig för att han inte är någon rasist, och gör ingen egen faktagrävning eller liknande efterforskning heller, då du är ju så oinsatt i ämnet? Så vad som än sägs, eller kommer komma fram kommer du bemöta med samma svar, han är helt enkelt grov i munnen. Vad jag inte förstår är varför du ens frågar om du redan förutbestämt vad du tänker svara?

Jag har inte "bestämt mig" för att han inte är någon rasist, är mer du som har bestämt dig för att han är det utan att kunna visa några som helst bevis för det(enligt mig då). Jag har googlat runt lite och kollat på några youtubeklipp men inte hittat något rasistiskt och det verkar ju inte ni göra heller.
Jag har inte redan förutbestämt vad jag ska svara. Jag frågar ju för att jag vill veta om han sagt något rasistiskt eftersom folk kallar honom för rasist.

Ok.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Struggle:

Tycker det är även besynnerligt att en Bioware anställd kan lägga ut en tweet som mer eller mindre låter som om dom har skapat musiken till klippet. Cred bör ju ges till de verkliga skaparna, även om de använt sig av samma stycke musik är de inte ensamma om musiken.

Sorry, men dina kunskaper i engelska är inget vidare om du tycker som du skrev. Det enda tweeten sa var att musiken var med i spelet personen jobbat med...inte den minsta antydan om vem som skapat musiken.

"TFW Donald Trump retweets campaign propaganda that uses music and voiceover from a game you worked on "

Så lyder tweeten. "använder musik och berättarröst ifrån ett spel som du arbetat på". Voiceovern är ju inget snack om att BioWare spelat in för sitt egna spel, att sätta musiken inom samma ram, får det bara att förefalla som att dom även skapat musiken. BioWare har ingen ensamrätt till Two Steps From Hells musik, därför blir det för mig besynnerligt hur man kan klaga på att någon annan använder samma stycke i sin video. Voiceovern förstår jag helt och hållet som sagt.

Kanske dåligt formulerat av honom, en tweet lämnar inte för mycket utrymme.


signatur

Nämen!

123
Skriv svar