Boys playing girls?

Medlem
Skrivet av Aidslol:

Klart man kör "girls" speciellt i Wow har bara "Girls där ;D

I WoW ser man inte ens ut som en tjej om man väljer det... så varför ska man.

IRL FTW


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Lirar female oftast.
Stora fördelen är att man kan pug:a med idioter som frågar "are you a girl irl?" och man svarar att det är man. Då kan man få en personlig slav, gratis grejer och guld. AWESOME!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av EliasN:

Hur som helst så spelar jag nästan alltid som man, eftersom det är lättare att identifiera sig i sin karaktär då. Om jag har tänkt rollspela så är det man som gäller (t.ex. så är det otänkbart för mig att spela kvinna i Eon). Om det å andra sidan bara är en "tjollerkaraktär" så kan jag välja kvinna istället om jag tycker att det passar till den klassen.

Personligen väljer jag kön på karaktären delvis efter hur jag uppfattar klassen och rasen.

Ska jag spela en magiker i ett spel där denna klass har ett kaotiskt uttryck där eldbollar som flyger kors och tvärs, saker som exploderar osv och generell oreda så blir det förmodligen en kvinnlig. Där magikern är kontrollerad och taktisk(eller den versionen som min "build" strävar mot iaf) blir det kanske en man. Sedan är det självklart så att även detta baserar sig på en uppfattning om kvinnlig och manlig estitik som även den kan få misogyna uttryck. Det jag vill komma fram till är snarast att den här debatten och de som deltar i den har ett obehagligt och essentialistiskt synsätt på vad som konstituerar könet, oftast tillsammans med konstiga uppfattningar om vad som är "naturligt".

Sluta helt enkelt att dömma personer pga deras val av fiktionell karaktär, anledningarna till att spela samma kön eller annat kön är så många och skiftande att dem är svåra att greppa. Så sluta försök greppa dem, framförallt under rubriker som "fjolligt" och "bögigt" och var lite jävla accepterande och pluralistiska för en gångs skull.

Medlem

Jag är kille och spelar tjej, men bara för att min klass bara kan spelas som female. (Spelar Witch Elf i WAR)

Medlem
Skrivet av showerguy:

Är man kille så väljer man kille.
Är man tjej så väljer man tjej.

Det är väl därför det finns?

Jag ser datorspel och RPGs som ett tillfälle att vara ngn (eller ngt) som man inte är, göra saker som man inte gör annars och uppleva saker man inte kan uppleva i sitt riktiga liv.

Om man nu trivs med att vara en helt vanlig kille på 18 år som samlar hockeybilder och lyssnar till dance/pop så behöver man inte spela datorspel, då kan man leva sitt liv som det är utan hjälpmedel.

Om man däremot vill testa på ngt annorlunda och göra sådant som är långt ifrån det som man gör annars, så är MMORPGs helt perfekt.

Det finns inga drakar där jag bor och jag är för klen för att med en hand svinga ett 15 kg's överdimensionerat svärd i 100 kg tung rustning och samtidigt hålla 3 orcer borta med skölden, men med datorspel är det möjligt - tack för det LotRO :heart:

Sedan om det är en manlig eller kvinnlig char, så spelar det ingen roll. Jag brukar ta det som ser bäst ut, själv gillar jag alver mkt pga klädstilen och arkitekturen med mera. Sedan att det blir en kvinna är väl för att har man sin char mitt i skärmen precis hela tiden man spelar, så är det trevligare att ha ngt fint att kolla på


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Gillar när folk säger ngt i stil med "Vafan, om du e kille varför spelar du som tjej, försöker du lura mig?!" "OMG ÄR DU KILLE IRL!? VAFAN"
3 sekunder efter att nått sånt där kommit upp i chattrutan så är det "Rang rang PK PK" som gäller.. <3 lineage 2

Personligen så spelar jag female/male beroende på vilket alternativ som ser coolast ut.. eller om båda är fula så blir det den fulaste så man kan få sig ett gott skratt när man spanar in sin karaktär...

12
Skriv svar