Diskussion: Bästa hjälten i Overwatch?

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av FuzioN:

att ytterst få röstar reinhart bevisar ju bara så lite folk vet

dom har 99.99% pickrate i competetive precis som mercy.

Är nog enklast att spela Reinhart/mercy för det är solid combo men best behöver det ju inte vara, har hört att koreanerna inte kör Reinhart utan Winston

x2 winston fungerar på vissa kartor flesta icke.2x winston barriers är sämre dock mitigation för laget än reinharts sköld och lång cd. dock är dom bättre vid jump push agressiv sådan. snigelpush fungerar bättre och oftast mycket bättre.

Men visst fungerar x2 winson med dock kör man aldrig med en pga det bara helt enkelt inte räcker

Värt att notera är att dubbelhero picks inte kommer tillåtas i competetive heller.

Vart kan man läsa om att man inte kan vara mer en av samma hero i competetive/ladder ?

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av FuzioN:

att ytterst få röstar reinhart bevisar ju bara så lite folk vet

dom har 99.99% pickrate i competetive precis som mercy.

Är nog enklast att spela Reinhart/mercy för det är solid combo men best behöver det ju inte vara, har hört att koreanerna inte kör Reinhart utan Winston

x2 winston fungerar på vissa kartor flesta icke.2x winston barriers är sämre dock mitigation för laget än reinharts sköld och lång cd. dock är dom bättre vid jump push agressiv sådan. snigelpush fungerar bättre och oftast mycket bättre.

Men visst fungerar x2 winson med dock kör man aldrig med en pga det bara helt enkelt inte räcker

Värt att notera är att dubbelhero picks inte kommer tillåtas i competetive heller.

Vart kan man läsa om att man inte kan vara mer en av samma hero i competetive/ladder ?

För det finns vissa hero exploits man kan göra som gör att det blir omöjligt att förlora, blizzard sa det i betan att competetive rating mode ej kommer tillåta duplicate heropool i samma lag.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av FuzioN:

att ytterst få röstar reinhart bevisar ju bara så lite folk vet

dom har 99.99% pickrate i competetive precis som mercy.

Är nog enklast att spela Reinhart/mercy för det är solid combo men best behöver det ju inte vara, har hört att koreanerna inte kör Reinhart utan Winston

x2 winston fungerar på vissa kartor flesta icke.2x winston barriers är sämre dock mitigation för laget än reinharts sköld och lång cd. dock är dom bättre vid jump push agressiv sådan. snigelpush fungerar bättre och oftast mycket bättre.

Men visst fungerar x2 winson med dock kör man aldrig med en pga det bara helt enkelt inte räcker

Värt att notera är att dubbelhero picks inte kommer tillåtas i competetive heller.

Vart kan man läsa om att man inte kan vara mer en av samma hero i competetive/ladder ?

För det finns vissa hero exploits man kan göra som gör att det blir omöjligt att förlora, blizzard sa det i betan att competetive rating mode ej kommer tillåta duplicate heropool i samma lag.

Har inte hört något från blizzards sida av det utan tvärt om det och jag försökte googla, kan du länka vad man kan läsa/se det

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av FuzioN:

att ytterst få röstar reinhart bevisar ju bara så lite folk vet

dom har 99.99% pickrate i competetive precis som mercy.

Är nog enklast att spela Reinhart/mercy för det är solid combo men best behöver det ju inte vara, har hört att koreanerna inte kör Reinhart utan Winston

x2 winston fungerar på vissa kartor flesta icke.2x winston barriers är sämre dock mitigation för laget än reinharts sköld och lång cd. dock är dom bättre vid jump push agressiv sådan. snigelpush fungerar bättre och oftast mycket bättre.

Men visst fungerar x2 winson med dock kör man aldrig med en pga det bara helt enkelt inte räcker

Värt att notera är att dubbelhero picks inte kommer tillåtas i competetive heller.

Vart kan man läsa om att man inte kan vara mer en av samma hero i competetive/ladder ?

För det finns vissa hero exploits man kan göra som gör att det blir omöjligt att förlora, blizzard sa det i betan att competetive rating mode ej kommer tillåta duplicate heropool i samma lag.

Du bara påstår en massa men kommer aldrig med några källor.

Har letar väldigt länge efter det du påstår och hittar ingen blue-post om det öht, bara en massa gnäll från icke pro-spelare om att det inte borde vara tillåtet.

Vad jag hittade var dock ett inlägg där Jeff Kaplan (en av utvecklarna) uttalar sig om regler i competative där han bland annat talar om att man inte kommer att banna vissa hjältar t ex.
http://www.icy-veins.com/forums/topic/16247-overwatch-blue-po...

Samt denna där de säger att de funderar på hur de ska göra med stacking, ska det tillåtas eller inte? Men att det just då (5 april) fanns för lite statistik att tillgå.
http://glemda.com/overwatch/the-overview-interview-qa-and-som...

Medlem

Röstar på Soldier: 76 mest för att jag tycker han är den hjälte som jag tycker funkar till allt. Osäker på vad man ska lira, bara att välja Soldier: 76!

Fast personlig favorit är ju Hanzo.

Mest hatade och som jag gärna hade sett en nerf på är Genji, men är väl för att han är så satans anti Hanzo.

Medlem
Skrivet av Richie77:

This ^

Så trött på allt gnäll angående mccree, han är inte mycket bättre än någon annan karaktär om man lär sig hur man skall countra honom. Phara äger ju upp mccree i vilken duell som helst. Till och med Lucio kan countra mccree, gjort det flera ggr. *Hero switching is your friend*

Dock kan jag hålla med om att dom bör fixa så att han gör mindre skada med sin hammer, speciellt mot tanks. Vilket verkar vara det som kommer hända. Men stunnen bör dom inte röra, den är sjukt nödvändig för balansen.

Det finns en anledning att mcree spelas i nästan alla officials, trots att widowmaker och pharah också är populära. Problemet är att balans helt beror på vilken nivå man pratar om. En mcree som har ordentligt aim torskar inte mot en lucio och sätter ett par snabba i pannan på pharah.

Samma sak gäller widowmaker, det är en fullständigt värdelös hero för dåliga spelare men en av de absolut bättre i händerna på en riktigt duktig spelare.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Richie77:

This ^

Så trött på allt gnäll angående mccree, han är inte mycket bättre än någon annan karaktär om man lär sig hur man skall countra honom. Phara äger ju upp mccree i vilken duell som helst. Till och med Lucio kan countra mccree, gjort det flera ggr. *Hero switching is your friend*

Dock kan jag hålla med om att dom bör fixa så att han gör mindre skada med sin hammer, speciellt mot tanks. Vilket verkar vara det som kommer hända. Men stunnen bör dom inte röra, den är sjukt nödvändig för balansen.

Det finns en anledning att mcree spelas i nästan alla officials, trots att widowmaker och pharah också är populära. Problemet är att balans helt beror på vilken nivå man pratar om. En mcree som har ordentligt aim torskar inte mot en lucio och sätter ett par snabba i pannan på pharah.

Samma sak gäller widowmaker, det är en fullständigt värdelös hero för dåliga spelare men en av de absolut bättre i händerna på en riktigt duktig spelare.

Ja precis! Är du duktig på spelet så ska det synas och märkas tycker jag. Och precis det du säger är ju ett problem åt båda hållen. Vad skall prioriteras? Den lilla procenten som är såpass duktiga eller den stora skaran spelare som inte har den aimen du pratar om. Jag är rädd att om det blir för stor nerf kommer Mccree istället aldrig väljas. Och vad skall man då använda för att countra de kvicka hjältarna som genji, tracer etc.?

Medlem
Skrivet av Richie77:
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Richie77:

This ^

Så trött på allt gnäll angående mccree, han är inte mycket bättre än någon annan karaktär om man lär sig hur man skall countra honom. Phara äger ju upp mccree i vilken duell som helst. Till och med Lucio kan countra mccree, gjort det flera ggr. *Hero switching is your friend*

Dock kan jag hålla med om att dom bör fixa så att han gör mindre skada med sin hammer, speciellt mot tanks. Vilket verkar vara det som kommer hända. Men stunnen bör dom inte röra, den är sjukt nödvändig för balansen.

Det finns en anledning att mcree spelas i nästan alla officials, trots att widowmaker och pharah också är populära. Problemet är att balans helt beror på vilken nivå man pratar om. En mcree som har ordentligt aim torskar inte mot en lucio och sätter ett par snabba i pannan på pharah.

Samma sak gäller widowmaker, det är en fullständigt värdelös hero för dåliga spelare men en av de absolut bättre i händerna på en riktigt duktig spelare.

Ja precis! Är du duktig på spelet så ska det synas och märkas tycker jag. Och precis det du säger är ju ett problem åt båda hållen. Vad skall prioriteras? Den lilla procenten som är såpass duktiga eller den stora skaran spelare som inte har den aimen du pratar om. Jag är rädd att om det blir för stor nerf kommer Mccree istället aldrig väljas. Och vad skall man då använda för att countra de kvicka hjältarna som genji, tracer etc.?

Det är flash -> fan -> roll -> fan som är för kraftfull. Även om man nerfar fan the hammer kommer mccree kunna vara lika bra mot genji och tracer, eftersom man inte ens behöver köra hela den combon för att ha ihjäl dem.

Medlem
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av Richie77:
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Richie77:

Dock kan jag hålla med om att dom bör fixa så att han gör mindre skada med sin hammer, speciellt mot tanks. Vilket verkar vara det som kommer hända. Men stunnen bör dom inte röra, den är sjukt nödvändig för balansen.

Det finns en anledning att mcree spelas i nästan alla officials, trots att widowmaker och pharah också är populära. Problemet är att balans helt beror på vilken nivå man pratar om. En mcree som har ordentligt aim torskar inte mot en lucio och sätter ett par snabba i pannan på pharah.

Samma sak gäller widowmaker, det är en fullständigt värdelös hero för dåliga spelare men en av de absolut bättre i händerna på en riktigt duktig spelare.

Ja precis! Är du duktig på spelet så ska det synas och märkas tycker jag. Och precis det du säger är ju ett problem åt båda hållen. Vad skall prioriteras? Den lilla procenten som är såpass duktiga eller den stora skaran spelare som inte har den aimen du pratar om. Jag är rädd att om det blir för stor nerf kommer Mccree istället aldrig väljas. Och vad skall man då använda för att countra de kvicka hjältarna som genji, tracer etc.?

Det är flash -> fan -> roll -> fan som är för kraftfull. Även om man nerfar fan the hammer kommer mccree kunna vara lika bra mot genji och tracer, eftersom man inte ens behöver köra hela den combon för att ha ihjäl dem.

Precis! Det är dock stunnen som det klagas mest över.

Medlem
Skrivet av Richie77:
Skrivet av Antifeminist:
Skrivet av Richie77:
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Richie77:

Dock kan jag hålla med om att dom bör fixa så att han gör mindre skada med sin hammer, speciellt mot tanks. Vilket verkar vara det som kommer hända. Men stunnen bör dom inte röra, den är sjukt nödvändig för balansen.

Det finns en anledning att mcree spelas i nästan alla officials, trots att widowmaker och pharah också är populära. Problemet är att balans helt beror på vilken nivå man pratar om. En mcree som har ordentligt aim torskar inte mot en lucio och sätter ett par snabba i pannan på pharah.

Samma sak gäller widowmaker, det är en fullständigt värdelös hero för dåliga spelare men en av de absolut bättre i händerna på en riktigt duktig spelare.

Ja precis! Är du duktig på spelet så ska det synas och märkas tycker jag. Och precis det du säger är ju ett problem åt båda hållen. Vad skall prioriteras? Den lilla procenten som är såpass duktiga eller den stora skaran spelare som inte har den aimen du pratar om. Jag är rädd att om det blir för stor nerf kommer Mccree istället aldrig väljas. Och vad skall man då använda för att countra de kvicka hjältarna som genji, tracer etc.?

Det är flash -> fan -> roll -> fan som är för kraftfull. Även om man nerfar fan the hammer kommer mccree kunna vara lika bra mot genji och tracer, eftersom man inte ens behöver köra hela den combon för att ha ihjäl dem.

Precis! Det är dock stunnen som det klagas mest över.

Det är ju för att folk inte förstår spelet bättre än att de blir stunnade och dödade och drar slutsatsen att det är stunnen det är fel på.

Skriv svar