Då drar den öppna betan för Battlefield 1 igång

Redaktör

Uppdatering: BF Insiders får börja ett dygn tidigare, den 30 augusti.


signatur
Medlem
Skrivet av Milky_81:
Skrivet av Slasktratt:

Fz kan ni linka vart det står att betan börjar 21:a för insiders?

Tror dom har tolkat det hela lite fel. Som någon annan skrev tidigare taget från officiella hemsidan:

"It's almost time – the Battlefield 1 Open Beta begins on August 31 for Xbox One, PlayStation 4, and Origin for PC and Battlefield Insider members get in early. Sign up before August 21 and we'll send you an email with instructions on when and how you can play."

Ja Det var jag som skrev det hehe.

Medlem
Skrivet av Luffarkaka:
Skrivet av MrStrange:

"Betan är endast tillgänglig för dig med Xbox One, PlayStation 4, eller PC".

Dvs tillgänglig för i stort sett alla.

Det finns fortfarande folk som sitter och spelar på Xbox 360 eller Playstation 3

Ps4an samt Xbox One har funnits ute i snart 2-3 år bägge två.
Dags för de personerna att hänga med lite i utvecklingen.

Såhär långt efter deras release så kan inte dessa spelare kräva att företag ska släppa spel till de gamla maskinerna.


signatur
Medlem
Skrivet av MrStrange:
Skrivet av Luffarkaka:
Skrivet av MrStrange:

"Betan är endast tillgänglig för dig med Xbox One, PlayStation 4, eller PC".

Dvs tillgänglig för i stort sett alla.

Det finns fortfarande folk som sitter och spelar på Xbox 360 eller Playstation 3

Ps4an samt Xbox One har funnits ute i snart 2-3 år bägge två.
Dags för de personerna att hänga med lite i utvecklingen.

Såhär långt efter deras release så kan inte dessa spelare kräva att företag ska släppa spel till de gamla maskinerna.

Nej, speciellt inte när de gamla maskinerna inte klarade 64 spelare till varken bf3 eller 4. Det är nästan så att jag blir imponerad att de senaste klarar det i bf1, det rör sig ändå om ett par år gammal hårdvara redan.

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av MrStrange:

"Betan är endast tillgänglig för dig med Xbox One, PlayStation 4, eller PC".

Dvs tillgänglig för i stort sett alla.

Jobbigt för dem med WiiU. -_-

De som köper Nintendoprodukter än idag tycker jag borde ha lärt sig att det inte släpps mycket mer än Mario, Zelda samt gulliga partyspel till de maskinerna.

Off topic, vilket är synd imo för annars hade jag varit intresserad av Nintendo NX.


signatur
Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av MrStrange:

"Betan är endast tillgänglig för dig med Xbox One, PlayStation 4, eller PC".

Dvs tillgänglig för i stort sett alla.

Jobbigt för dem med WiiU. -_-

Det vill säga ingen...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Är det bara under onsdagen 31a? Eller veckan ut?

Medlem

"Då drar den öppna betan för Battlefield 1 igång", Click-bait överskrift. Vad är det här, aftonbladet eller FZ.se?
Som belöning slår jag på ad-block för fz.se igen.

Medlem
Skrivet av saldot:

"Då drar den öppna betan för Battlefield 1 igång", Click-bait överskrift. Vad är det här, aftonbladet eller FZ.se?
Som belöning slår jag på ad-block för fz.se igen.

Det är väl exakt vad artikeln handlar om? Hur är det click-bait?

Sluta fåna dig.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av saldot:

"Då drar den öppna betan för Battlefield 1 igång", Click-bait överskrift. Vad är det här, aftonbladet eller FZ.se?
Som belöning slår jag på ad-block för fz.se igen.

Det är väl exakt vad artikeln handlar om? Hur är det click-bait?

Sluta fåna dig.

Från Wikipedia: Clickbait headlines typically aim to exploit the "curiosity gap", providing just enough information to make the reader curious, but not enough to satisfy their curiosity without clicking through to the linked content.

Clicbait rubrik "Då börjar Battlefield 1 betan".
Inte clickbait rubrik: "Battlefield 1 betan börjar 31 augusti".

Medlem
Skrivet av saldot:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av saldot:

"Då drar den öppna betan för Battlefield 1 igång", Click-bait överskrift. Vad är det här, aftonbladet eller FZ.se?
Som belöning slår jag på ad-block för fz.se igen.

Det är väl exakt vad artikeln handlar om? Hur är det click-bait?

Sluta fåna dig.

Från Wikipedia: Clickbait headlines typically aim to exploit the "curiosity gap", providing just enough information to make the reader curious, but not enough to satisfy their curiosity without clicking through to the linked content.

Clicbait rubrik "Då börjar Battlefield 1 betan".
Inte clickbait rubrik: "Battlefield 1 betan börjar 31 augusti".

Nej, det tycker jag inte.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Redaktör
Skrivet av saldot:

"Då drar den öppna betan för Battlefield 1 igång", Click-bait överskrift. Vad är det här, aftonbladet eller FZ.se?
Som belöning slår jag på ad-block för fz.se igen.

Eftersom det inte handlar om att luras på något sätt eller att locka läsare med löften i rubriken som med knapp marginal har täckning i nyhetstexten är clickbait inte helt rättvisande. Rubriksättning för webben, eller webbrubrik är mer passande. Vi gör det för att det får folk att läsa hela nyheterna istället för att bara hänga på förstasidan. Sidvisningar är en viktig del i att få annonsörer, som i sin tur är det som betalar det vi gör. Men vi har inga ambitioner om att bli Omni eller liknande, och vi gör inte heller såna rubriker. Rubriksättning är en balansgång, jag tycker vi oftast har en nivå som får er läsare att faktiskt klicka in er på nyheterna utan att ni känner att vi lurat in er. Nyheten ska innehålla det rubriken lovar - det är viktigt.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av saldot:

"Då drar den öppna betan för Battlefield 1 igång", Click-bait överskrift. Vad är det här, aftonbladet eller FZ.se?
Som belöning slår jag på ad-block för fz.se igen.

Eftersom det inte handlar om att luras på något sätt eller att locka läsare med löften i rubriken som med knapp marginal har täckning i nyhetstexten är clickbait inte helt rättvisande. Rubriksättning för webben, eller webbrubrik är mer passande. Vi gör det för att det får folk att läsa hela nyheterna istället för att bara hänga på förstasidan. Sidvisningar är en viktig del i att få annonsörer, som i sin tur är det som betalar det vi gör. Men vi har inga ambitioner om att bli Omni eller liknande, och vi gör inte heller såna rubriker. Rubriksättning är en balansgång, jag tycker vi oftast har en nivå som får er läsare att faktiskt klicka in er på nyheterna utan att ni känner att vi lurat in er. Nyheten ska innehålla det rubriken lovar - det är viktigt.

Jag håller med, oftast (i princip alltid) håller ni en bra balans. Rubriken nedanför är "Johnny Cash sjunger in ny trailer för Battlefield 1". vilket på intet sätt är clickbait eller liknande.
Här tyckte jag att ni gick, om än marginellt, över gränsen och tyckte det är lika bra att markera. FZ har varit min primära site för spelnyheter sen slutet på nittiotalet så det skulle vara tråkigt om skulle förvandlas till spelvärldens Aftonbladet.
Men nog om det. Adblocken är avstängdigen och nu ser vi fram emot Battlefield 1 betan!

Redaktör
Skrivet av saldot:

Jag håller med, oftast (i princip alltid) håller ni en bra balans. Rubriken nedanför är "Johnny Cash sjunger in ny trailer för Battlefield 1". vilket på intet sätt är clickbait eller liknande.
Här tyckte jag att ni gick, om än marginellt, över gränsen och tyckte det är lika bra att markera. FZ har varit min primära site för spelnyheter sen slutet på nittiotalet så det skulle vara tråkigt om skulle förvandlas till spelvärldens Aftonbladet.
Men nog om det. Adblocken är avstängdigen och nu ser vi fram emot Battlefield 1 betan!

<3


signatur
12
Skriv svar