Batman: Arkham VR

KoP
Medlem
Citat:

Mer upplevelse, mindre gameplay. I det här fallet, inte mig emot.

Tips: Sätt på en film och luta dig tillbaka.

Medlem
Skrivet av KoP:
Citat:

Mer upplevelse, mindre gameplay. I det här fallet, inte mig emot.

Tips: Sätt på en film och luta dig tillbaka.

Det hade varit roligt om det funkat med vr i filmer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hade detta varit ett spel för en femhundring hade vi förmodligen rynkat på pannan men så är inte fallet.

Sedan så borde väl inte priset påverka betyget?

Man kan såklart nämna att ett spel är dyrt men recensenten borde bedöma om en produkt är bra eller inte så får de som läser bedöma om det är värt pengarna eller inte.

Medlem

Mjaeh, håller nog med om att priset spelar roll. För 500-600 kr hade det inte varit prisvärt. För 150 kr verkar det vara en häftig upplevelse värd pengarna. Numer finns det ju spel för över tusenlappen och spel för 60 kr. Väldigt stor skillnad.

Ett bra exempel är ju den uttjatade titeln NMS, som blev totalsågad av många på PC, som jag njutit mycke för att jag tyckte den var prisvärd på PS4:an, där jag fick det för ett pris rejält under "vanliga" nysläpp. Hade jag betalt "fullpris" som folk på Steam gjorde så hade jag också sågat titeln.

Medlem
Skrivet av devilrat:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av vurt:

Om spelet verkligen kostar c:a 600:- (prisjakt) så förtjänar det väl ändå inte en 3:a..

I så fall kan man tycka att man tar upp detta i recensionen och förklarar varför 600:- för en timme (som ej är värt att spela igen) är rimligt och värt en 3:a.

Det kostar ca 150 kr i PS Store, inte 600.

Ok, Cdon isåfall som gått ut med helt galna prisuppgifter. 599:- står det faktiskt på deras hemsida.
Men problemet kvarstår, hur kan ett spel bli godkänt och erhålla en 3:a i betyg som har en story som inte varar i mer än 40 minuter? Ett spel som varar i totalt en timme borde inte vara OK idag 2016. Jag tror många skulle vilja ha en förklaring på det.

Ja hur kan Ps3/Ps4- spelet "Journey" få 10/10 på gamespot och höga betyg på andra ställen? ja menar spelet har typ obefintlig story och är bara typ 20min långt.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ja hur kan Ps3/Ps4- spelet "Journey" få 10/10 på gamespot och höga betyg på andra ställen? ja menar spelet har typ obefintlig story och är bara typ 20min långt.

Har inga problem med det.. Sen är Journey c:a 2 timmar långt (tog mig nog lite längre tid to.m, gillar att utforska allting).. Det kostade väl runt hundringen, det kan jag ta.. Det verkar mer prisvärt än detta spel, samt var Journey en väldigt unik spelupplevelse faktiskt. Så för vad det är (inkl. priset) så är det 10/10.

Det enda negativa jag kan tänka mig är att man blir extremt besviken om man börjar spela och sen tror att spelet ska vara en 10h+ upplevelse.. Det blir ju som att se en 20 min kortfilm och förvänta sig en 2.5h film. Det kommer ej bli en bra upplevelse, man kommer bli besviken, oavsett hur bra kortfilmen är.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Folk köper filmer för samma pris som detta, om man nu ska räkna krona = upplevelsetid. Jag förstår inte kritiken för att ett spel inte skulle kunna ha samma längt som ett icke interaktivt underhållningsmedium.

Så spelens längd kommer inte längre att ha en betydelse på FZ?

Ni är verkligen som en VR-sekt, allt är ursäktat och normala kriterier slängs ut genom fönstret. Jag växte upp i en bygd som är känd för sina pingstvänner och andra religiösa tokfransar, och jag får otäcka flashbacks till de diskussioner man hade med dem. Haha ni är ju helt ute och cyklar.

Haha, vafan. Hur mycket läser du in egentligen? Just det här spelet, med sin längd, är en bra upplevelse. Den kostar som en film men vilken blu-ray ger sig upplevelsen att faktiskt vara Batman? Hade detta varit ett spel för en femhundring hade vi förmodligen rynkat på pannan men så är inte fallet.

Sen får man ju tänka att bara The Dark night rising kostade knappt 1.6 miljarder att göra och det här spelet kan ju bara ha kostat max ett par miljoner att göra. Jag tycker dock att 150 spänn är helt ok och att längden ska inte påverka betyget. En bra upplevelse är en bra upplevelse oavsett längd.

Medlem

haha en timme.. jösses.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar