Titanfall 2 – redan halva priset

Robot
Medlem
Titanfall 2 – redan halva priset

Men det är ju den högst betygsatta shootern i år!

Medlem

Snacka om självmord


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tycker det är lite taskigt mot dem som gjort spelet att behandla det så här :/. Jag menar hur fan tänkte dem, hur kan dem inte fatta hur korkat det var att släppa spelet när dem släppte det. Har dem inte anställda som arbetar med just sånt. Vem det nu var som kom fram till släppdatumet borde få sparken och aldrig mer återvända in i denna industri...

Inaktiv

Förstår inte vad EA tänkte när de tyckte det var en bra idé att både konkurrera mot sig själva med Battlefield 1 och sen mot Activision med Advanced Warfare Infinite Warfare.

Medlem

Spelet är så jävla bra, älskar det! Hoppas det överlever längre.


signatur

Ducati Streetfighter 848

ELF
Medlem

Vart hittar ni det för 50%. På Origin ligger det på 33% vilket är 400kr.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Vart hittar ni det för 50%. På Origin ligger det på 33% vilket är 400kr.

Läs mailet du fått så ska du ange en kod samtidigt som du beställer så får du ytterligare 20%

Medlem
Skrivet av ELF:

Vart hittar ni det för 50%. På Origin ligger det på 33% vilket är 400kr.

använd TITAN20 i kassan

Medlem
Skrivet av anon_124359:

Förstår inte vad EA tänkte när de tyckte var en bra idé att både konkurrera mot sig själva med Battlefield 1 och sen mot Activision med Advanced Warfare.

Håller med. Nån vecka innan jul hade varit mer förståeligt. Sen menar du nog infinite warfare va?

Medlem

Riktigt frän launch trailer!

Medlem
Skrivet av anon_124359:

Förstår inte vad EA tänkte när de tyckte var en bra idé att både konkurrera mot sig själva med Battlefield 1 och sen mot Activision med Advanced Warfare.

De tänkte se till så att majoriteten av spelarbasen spelar EA's spel, vilket de har lyckats med. Det finns inget som heter 'konkurrera mot sig själva' utan EA tjänar pengar även om priset sänks på ett av spelen. En prissänkning innebär dessutom att ännu fler spelare dumpar Activision för EA.

Medlem

Verkar vara helt omöjligt att handla på Origin för tillfället i alla fall...

Medlem

319:- stämmer det?

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av addy:

Förstår inte vad EA tänkte när de tyckte var en bra idé att både konkurrera mot sig själva med Battlefield 1 och sen mot Activision med Advanced Warfare.

De tänkte se till så att majoriteten av spelarbasen spelar EA's spel, vilket de har lyckats med. Det finns inget som heter 'konkurrera mot sig själva' utan EA tjänar pengar även om priset sänks på ett av spelen. En prissänkning innebär dessutom att ännu fler spelare dumpar Activision för EA.

Fast jo, dom kannibaliserar på sig själva iom att de kör olika pris på produkterna. Dom hade ju kunnat får högre marginaler om de inte hade så taskig planering för releasen.

Medlem

Sjukt bra deal för ett spel där utvecklarna har lyssnat på spelarna. Grymt lir!


signatur

A punch like that is worth two in the bush

Medlem

Å ena sidan vägrar man ta finansiella risker med nua projekt, pc-exklusiva projekt eller titlar som funkat bättre på pc (t.ex. en riktig uppföljare till Dragon Age). Å andra sidan spenderar man miljoner på ett projekt vars releasedatum redan på förhand skulle innebära dunderflopp. Logiskt!

k3m
Medlem
Skrivet av PsyX:

319:- stämmer det?

är enligt mig fullpris för ett spel. konsolägarna som blir lurade av ockerpriser bara.

Medlem
Skrivet av Proppen:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av addy:

Förstår inte vad EA tänkte när de tyckte var en bra idé att både konkurrera mot sig själva med Battlefield 1 och sen mot Activision med Advanced Warfare.

De tänkte se till så att majoriteten av spelarbasen spelar EA's spel, vilket de har lyckats med. Det finns inget som heter 'konkurrera mot sig själva' utan EA tjänar pengar även om priset sänks på ett av spelen. En prissänkning innebär dessutom att ännu fler spelare dumpar Activision för EA.

Fast jo, dom kannibaliserar på sig själva iom att de kör olika pris på produkterna. Dom hade ju kunnat får högre marginaler om de inte hade så taskig planering för releasen.

Jag har svårt att se något annat än att detta släpp är mycket noggrant planerat utifrån en strategi om att ta fler marknadsandelar av Activision.
Att kannibalisera på sig själv till viss del samt att på kort sikt tappa en del av intäkterna till förmån till för en större marknadsandel av samma spelarbas ser jag som en vettig marknadsstrategi.
Att man dessutom har med en bra single player kampanj den här gången stärker ytterligare upp mot CoD (som ju den här gången har en ovanligt bra kampanj). Kampanjen i egna BF1 är väl annars det spelets svagaste kort.
Men långsiktigt så vill man naturligtvis att så många som möjligt av multiplayer FPS spelarbasen spelar BF eller TF, än att de vänder sig till CoD.
Kortsiktiga förluster vägs med råge upp av långsiktiga vinster, så tror jag man resonerat.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av PsyX:

319:- stämmer det?

är enligt mig fullpris för ett spel. konsolägarna som blir lurade av ockerpriser bara.

o


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem

[quote=Muthoz]

Skrivet av k3m:
Skrivet av PsyX:

319:- stämmer det?

är enligt mig fullpris för ett spel. konsolägarna som blir lurade av ockerpriser bara.

Någon som endast laddat ned spel och köpt på reor här altså


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem

Det blev ett kö. Multiplayer känns exakt som Titanfall 1 men jag spelade bara 3 timmar Titanfall 1.

Får se om single player är så bra som ni säger.

Medlem
Skrivet av stege99:
Skrivet av Proppen:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av addy:

Förstår inte vad EA tänkte när de tyckte var en bra idé att både konkurrera mot sig själva med Battlefield 1 och sen mot Activision med Advanced Warfare.

De tänkte se till så att majoriteten av spelarbasen spelar EA's spel, vilket de har lyckats med. Det finns inget som heter 'konkurrera mot sig själva' utan EA tjänar pengar även om priset sänks på ett av spelen. En prissänkning innebär dessutom att ännu fler spelare dumpar Activision för EA.

Fast jo, dom kannibaliserar på sig själva iom att de kör olika pris på produkterna. Dom hade ju kunnat får högre marginaler om de inte hade så taskig planering för releasen.

Jag har svårt att se något annat än att detta släpp är mycket noggrant planerat utifrån en strategi om att ta fler marknadsandelar av Activision.
Att kannibalisera på sig själv till viss del samt att på kort sikt tappa en del av intäkterna till förmån till för en större marknadsandel av samma spelarbas ser jag som en vettig marknadsstrategi.
Att man dessutom har med en bra single player kampanj den här gången stärker ytterligare upp mot CoD (som ju den här gången har en ovanligt bra kampanj). Kampanjen i egna BF1 är väl annars det spelets svagaste kort.
Men långsiktigt så vill man naturligtvis att så många som möjligt av multiplayer FPS spelarbasen spelar BF eller TF, än att de vänder sig till CoD.
Kortsiktiga förluster vägs med råge upp av långsiktiga vinster, så tror jag man resonerat.

Precis och att man halverar priset på Titanfall 2 innebär inte alls att man inte gör vinst på försäljningen. Utvecklingskostnaden för TF2 var inte nödvändigtvis särskilt hög eftersom man fortsatte utvecklingen på en redan licensierad source-motor och kan använda en hel del resurser från det första spelet.

Medlem
Skrivet av AxelFoley:
Skrivet av ELF:

Vart hittar ni det för 50%. På Origin ligger det på 33% vilket är 400kr.

använd TITAN20 i kassan

Provade precis med koden, fick inte ytterligare 20% i rabatt...

Medlem
Skrivet av PsyX:

Det blev ett kö. Multiplayer känns exakt som Titanfall 1 men jag spelade bara 3 timmar Titanfall 1.

Får se om single player är så bra som ni säger.

Om man spelat 1an en del så märker man direkt att det är högre tempo i 2an. Sen det som kanske gjort största skillnaden av allt är grapple hook i 2an.

Medlem

För 319:- blev det ett köp.

Medlem

Där fick jag som förbokade för 499kr.

Jag är i alla fall jättenöjd med spelet. Kampanjen är skitbra!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Puppes:
Skrivet av AxelFoley:
Skrivet av ELF:

Vart hittar ni det för 50%. På Origin ligger det på 33% vilket är 400kr.

använd TITAN20 i kassan

Provade precis med koden, fick inte ytterligare 20% i rabatt...

Kanske bara gäller om man har Origin Acces, ska jag swisha 80kr till dig...

ELF
Medlem

319kr är förövrigt nära på fullpris skulle jag säga. Men det lär inte falla så mycket mer på ett bra tag. EA brukar vara sega med att sänka priserna. Fast man ska aldrig säga aldrig.

Skrivet av AxelFoley:
Skrivet av Puppes:
Skrivet av AxelFoley:
Skrivet av ELF:

Vart hittar ni det för 50%. På Origin ligger det på 33% vilket är 400kr.

använd TITAN20 i kassan

Provade precis med koden, fick inte ytterligare 20% i rabatt...

Kanske bara gäller om man har Origin Acces, ska jag swisha 80kr till dig...

Funkad för mig och jag har inget speciellt så som Origin Acces.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Men på konsol verkar det fortfarande kosta 599spänn

12
Skriv svar