5000 svenska hushåll har fortfarande uppringt internet

Robot
5000 svenska hushåll har fortfarande uppringt internet
Medlem
5000 svenska hushåll har fortfarande uppringt internet

Haha.

Medlem

Jag önskar att alla tanter i min BRF skulle ändra sin åsikt över att fiber minsann inte behövs...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag önskar att alla tanter i min BRF skulle ändra sin åsikt över att fiber minsann inte behövs...

Bara ansöka

Medlem

Och så finns det de som hade 10/10-lina redan för 15 år sedan, ha.

Medlem

åh jag är speciell

Medlem
Skribent

Jag minns när man skulle surfa sent på natten och försökte kväva ljudet med en kudde. Eller när pappas fasta fotsteg närmade sig rummet, för att man råkat surfa när han väntade ett viktigt samtal. Eller när räkningen kom, oh lord.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag minns när man skulle surfa sent på natten och försökte kväva ljudet med en kudde. Eller när pappas fasta fotsteg närmade sig rummet, för att man råkat surfa när han väntade ett viktigt samtal. Eller när räkningen kom, oh lord.

http://i.imgur.com/eu6A3el.jpg

Tror det var 1997, som jag hade gömt ett modem hemma för att kunna lira Q2 på Fragzones servrar, så fort man var ensam hemma så blev det Q2 time. Det var kul tills räkningen kom. Tror den låg på 5k eller mer.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag önskar att alla tanter i min BRF skulle ändra sin åsikt över att fiber minsann inte behövs...

Ska inte klaga, betalar 2400kr i hyra för min bostadsrätt, och då ingår 100/100mbit, 24 kanaler digital-tv kanaler och ip-telefoni

Medlem
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av Jozo:

Jag önskar att alla tanter i min BRF skulle ändra sin åsikt över att fiber minsann inte behövs...

Ska inte klaga, betalar 2400kr i hyra för min bostadsrätt, och då ingår 100/100mbit, 24 kanaler digital-tv kanaler och ip-telefoni

Bor du i en garderob då eller?

"Som du ser i stapeln ovan har nedladdningshastigheter mellan 100 och 250 Mbit/s ökat rätt rejält." Är inte möjligt att se detta genom att endast titta på diagrammet eftersom Post- och telestyrelsen introducerade kategorin 100 – 250 Mbit/s först år 2016. Det enda diagrammet visar är att allt fler har 100 – 1000 Mbit/s, i rapporten framgår det däremot att det har skett en ökning med 25 %.

Medlem

Min morfar kör fortfarande 56K V90 modem med någon säkerhetsdosa så att den bara kan ringa upp säkra uppkopplingsnummer


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Redaktör
Skrivet av Dreijer:

Och så finns det de som hade 10/10-lina redan för 15 år sedan, ha.

Jag hade det i studentlyan från 1 januari 2000. Mindre kul var att byta ner till adsl, och vägen dit gick via ett par veckors telefonmodem. Terrorn...


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Dreijer:

Och så finns det de som hade 10/10-lina redan för 15 år sedan, ha.

Jag hade det i studentlyan från 1 januari 2000. Mindre kul var att byta ner till adsl, och vägen dit gick via ett par veckors telefonmodem. Terrorn...

Avundades en kompis som fick 10/10 2002, tror det var i samband med att jag då fick 8/1. Hade dock bredband från comhem 1999, bland de dåvarande 50 första hushållen som fick prova på det då.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Och så finns det de som hade 10/10-lina redan för 15 år sedan, ha.

Jag hade 100/100 för 16 år sen

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Dreijer:

Och så finns det de som hade 10/10-lina redan för 15 år sedan, ha.

Jag hade det i studentlyan från 1 januari 2000. Mindre kul var att byta ner till adsl, och vägen dit gick via ett par veckors telefonmodem. Terrorn...

Avundades en kompis som fick 10/10 2002, tror det var i samband med att jag då fick 8/1. Hade dock bredband från comhem 1999, bland de dåvarande 50 första hushållen som fick prova på det då.

Jag var med i ett pilotprojekt för fiber år 2000, vet inte hur många som var med, men det var ett jäääävla skutt att gå från 56k6 till 100Mbit, och dessutom bara behöva pröjsa 250:-/mån.

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Dreijer:

Och så finns det de som hade 10/10-lina redan för 15 år sedan, ha.

Jag hade det i studentlyan från 1 januari 2000. Mindre kul var att byta ner till adsl, och vägen dit gick via ett par veckors telefonmodem. Terrorn...

Avundades en kompis som fick 10/10 2002, tror det var i samband med att jag då fick 8/1. Hade dock bredband från comhem 1999, bland de dåvarande 50 första hushållen som fick prova på det då.

Jag var med i ett pilotprojekt för fiber år 2000, vet inte hur många som var med, men det var ett jäääävla skutt att gå från 56k6 till 100Mbit, och dessutom bara behöva pröjsa 250:-/mån.

Wow. Du var 1% of the 1%.

Medlem

...vem står för de modempoolerna? O_o


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Amilo:
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av Jozo:

Jag önskar att alla tanter i min BRF skulle ändra sin åsikt över att fiber minsann inte behövs...

Ska inte klaga, betalar 2400kr i hyra för min bostadsrätt, och då ingår 100/100mbit, 24 kanaler digital-tv kanaler och ip-telefoni

Bor du i en garderob då eller?

Haha ja typ. Liten etta. Märks hur liten den är nu när jag köpt Vive och försöker få ihop 2x2m tom plats :/

FM-guru
F.d. Sisyr

Gick nyligen över från 8 till 100/100. Hyfsad skillnad...

Medlem

Trodde modemtiden var förbi, tydligen inte.

Trodde vi var sena med bredband hemma hos föräldrarna. Bodde långt ute i obygden så varken fiber eller adsl funkade. Fick vänta till mobilt bredband och 3g nätet blev tillräckligt utbyggt. Och även då funkade det uselt fram till för ett par år sen.

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Dreijer:

Och så finns det de som hade 10/10-lina redan för 15 år sedan, ha.

Jag hade det i studentlyan från 1 januari 2000. Mindre kul var att byta ner till adsl, och vägen dit gick via ett par veckors telefonmodem. Terrorn...

Avundades en kompis som fick 10/10 2002, tror det var i samband med att jag då fick 8/1. Hade dock bredband från comhem 1999, bland de dåvarande 50 första hushållen som fick prova på det då.

Jag var med i ett pilotprojekt för fiber år 2000, vet inte hur många som var med, men det var ett jäääävla skutt att gå från 56k6 till 100Mbit, och dessutom bara behöva pröjsa 250:-/mån.

Wow. Du var 1% of the 1%.

Typ. Men det mest tragiska är att jag har samma hastighet idag, sexton år senare...känns som att det borde hänt mer sen dess.

Medlem
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av Jozo:

Jag önskar att alla tanter i min BRF skulle ändra sin åsikt över att fiber minsann inte behövs...

Ska inte klaga, betalar 2400kr i hyra för min bostadsrätt, och då ingår 100/100mbit, 24 kanaler digital-tv kanaler och ip-telefoni

Du menar medlemsavgiften? (kunde inte låta bli, men man hyr inte sin bostadsrätt ).

Medlem

Tror jag fick tag i adsl runt 2001. Sympati för de som fortfarande sitter med bbzztttiiiohoohiiii.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Gick nyligen över från 8 till 100/100. Hyfsad skillnad...

Gick nyligen från 100/100 till 200/200, märker inte mycket


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Modem 1995 - 2000
ADSL 512K år 2000
Fiber från BBB 10/10 2003
Fiber via stadsnätet och bahnhof 100/100 2008

det var länge sen man "ringe upp internet" så att säga


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Är detta statistik enbart över privata hushåll? Kan tänka mig att en hel del av de där 5000 annars är gamla terminaler som bara står och ringer upp andra terminaler då och då.

Medlem

När man lider av något försämrat färgseende

12
Skriv svar