Allt var ett skämt – Pewdiepie raderar inte sin kanal!

Robot
Allt var ett skämt – Pewdiepie raderar inte sin kanal!
Medlem
Allt var ett skämt – Pewdiepie raderar inte sin kanal!

Jag trodde idén var att samla publicitet inför en ny kanal och/eller nätverk som han jobbat på.

Hmm visar sig att idén var ju typ densamma utan baktanken. Aja, hatten av. Grats.

Avstängd
Medlem

Har aldrig följt hans kanal, men har kikat på några icke spelrelaterade videor han har gjort genom åren. Han verkar helt klart ha blivit mindre jobbig, vilket är trevligt att se.

Medlem

Tacka gudarna för det! Eller vad säger man?

Nej jag bryr mig faktiskt inte ett smack om kanalen är kvar eller inte. Kul för folk som följer honom I guess!

Medlem

Undrar hur många som lämnar kanalen nu?
Jag menar nu när det roliga är över liksom.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Oj, vad mycket jag bryr mig Eller lite, tillräckligt för att skriva denna kommentar.

Medlem

(om jag ska förklara min reaktion med ord; synd. Inte för att jag tycker illa om Pewdiepie men för att jag såg fram emot nystarten.)

Medlem

Så busigt.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Hoppas FZ.se förstår att han skämtade om detta för att håna clickbaitande sidor, som försöker försvara sina artiklar när folk påpekar det.

Han spelade er och resten av median som en fiol.

Måste vara ett av de största PR hippot i år, helt underbart.

Medlem

allt var ett skämt ja, det trodde jag alla visste från sekunden han lag upp klippet att han skulle radera kanalen hans.

Medlem

fan va skön han e

Medlem

Hela poängen med det här var att dra uppmärksamhet till problem med hur Google/YouTube mixtrar med sina system för att maximera sina intäkter på bekostnad av de som producerar innehållet som lockat tittare.
Han lyckades ju ganska storslaget med detta eftersom det togs upp i varenda artikel som skrev om hans 'planer'.

Har märkt att han på senare tid har lagt mer och mer tid på att ta upp och avslöja missbruk av systemet, han är så pass stor att han kan göra det utan risk att bli 'tystad' på något sätt och han har ett så stort inflytande att han kan påverka i ganska hög grad.

Medlem

Haha och alla typ gick på detta

Medlem

Tråkigaste skämtet iår.

Medlem

"It was just a prank, bro!"


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skribent
Skrivet av Battlefält:

Hoppas FZ.se förstår att han skämtade om detta för att håna clickbaitande sidor, som försöker försvara sina artiklar när folk påpekar det.

Han spelade er och resten av median som en fiol.

Måste vara ett av de största PR hippot i år, helt underbart.

Hans motiv kan säkert diskuteras, men visst ger han en känga till media i klippet. Samtidigt är det svårt för oss att veta när folk ljuger, så vi får väl helt enkelt bara ta den smällen.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Årets lamaste skämt.. ska sluta läsa fz, imorgon klockan 18.00..("men bara från gamla pc'n, för jag sitter på en "nyare"

Medlem
Skrivet av Battlefält:

Hoppas FZ.se förstår att han skämtade om detta för att håna clickbaitande sidor, som försöker försvara sina artiklar när folk påpekar det.

Han spelade er och resten av median som en fiol.

Måste vara ett av de största PR hippot i år, helt underbart.

Det är lätt att lura många/skoja när man har en stor publik. Inget speciellt med det (förutom att man har en stor publik då).


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

provade lyssna på 2 av han videos innan jag visste det var ett skämt och man förstår ju att han verkligen fekjar känslor sånt irriterar iaf mig..

Men props till dom som gillar han:) jag tycker inte om hans sätt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Så från och med nu ska media alltså lita på att allt han säger är lögn?

Medlem
Skrivet av Notumforce:

provade lyssna på 2 av han videos innan jag visste det var ett skämt och man förstår ju att han verkligen fekjar känslor sånt irriterar iaf mig..

Men props till dom som gillar han:) jag tycker inte om hans sätt.

Han är inget för mig heller. Men, tydligen finns det 50 miljoner som gillar honom. Skönt att inte vara en i mängden så att säga haha


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Lol, vilken underbar trollning av hela branschen

Medlem

Inte värst många visningar per klipp räknat på subs han har.

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av Notumforce:

provade lyssna på 2 av han videos innan jag visste det var ett skämt och man förstår ju att han verkligen fekjar känslor sånt irriterar iaf mig..

Men props till dom som gillar han:) jag tycker inte om hans sätt.

Han är inget för mig heller. Men, tydligen finns det 50 miljoner som gillar honom. Skönt att inte vara en i mängden så att säga haha

Mer 2-6 miljoner om man går på visningar på hans videor så det är ganska stor skillnad om man ser till aktiva prenumeranter.
Kanske 3 miljoner människor som aktivt följer hans kanal utav de 50 miljoner konton som är prenumeranter?

Medlem

Jag ser det väl inte så mycket som en känga mot media utan mer ett PR-jippo, cynisk som jag är. Han har ju nu nåt ut till medier som annars kanske inte är lika intresserade av hans dagliga påhitt, såsom DN, SVD, etc.

Medlem

Varför skriver ni om pewediedie eller vad han nu heter?

Medlem
Medlem
Skrivet av nidnus:

Varför skriver ni om pewediedie eller vad han nu heter?

Mormor? Är det du?

Medlem
Skrivet av nidnus:

Varför skriver ni om pewediedie eller vad han nu heter?

För att 90% av de som befolkar internet är under 18.

123
Skriv svar