RTF - Ranger Task Force

Medlem
RTF - Ranger Task Force

Ranger Task Force - www.rtfbase.com - är den klan jag är med och spelar i.
Just nu är vi insnöad på DoD - Day of Defeat.

Det är ett kul spel, men saknar "det där speciella". Så tills vidare nöjer vi oss med detta.
Kanske dags att det släpps ett nytt Black Hawk Down (Delta Force).
Har ett längre tag nu funderat på om man skulle försöka modda ett redan existerande spel att efterlikna Delta Force spelen så mycket som möjligt, men skolan tar upp för mycket tid för en sån sak.

Nåja. Om någon är sugen att spela DoD mot en internationell klan så är det bara att hoppa in på våran server. Dess IP finns på hemsidan.

<Edit:>

Men alltså... hur sabla svårt är det att göra ett spel med fungerande stegar??
Visst, man kan klättra upp, man kan klättra ner. Så långt funkar det smärtfritt i DoD, och många andra spel. MEN FÖR TUSAN, NÄR MAN NÅTT TOPPEN SKA MAN INTE FLYGA SOM EN FÅGEL OCH FALLA TIO METER BORT OCH DÖ!
Jag tror inte det vore så svårt för dem på spelföretagen att kunna få till en animation där det verkligen ser ut som man klättrar på stegen (och inte "springer" upp i luften som det oftast ser ut).
Att få gubben att sätta en fot i taget på varje pinne, lika så händerna. Det vore ju rent underbart att få se en sån härlig funktion i DoD.

Försöker minnas något spel där jag sett dylikt, och kan svagt minnas ett par spel, men osäker på om det fanns multiplayerläge i dem.
MEN TUSAN *kom just på*, Splinter Cell har väl sådana animeringar? (OTROLIGT asnyggt spel för övrigt)

Aja, nog med gnäll nu. Blev tvungen att skriva ur mig lite vrede efter att ha dött några gånger för mycket pga att man får till det dära "superhoppet" vilket oftast leder till en säker död.

#blogg

1
Skriv svar