Half-life 2 vs religion

Medlem
Half-life 2 vs religion

Jag blev för ett par dagar sedan hänvisad till newsblaze angående den pakistanska resolutionen ?Defamation of Religions?, där man helt enkelt vill stifta lagar mot kritisering utav religioner. Jag hade hört talas om resolutionen tidigare since religion tenderar att generera ett visst buzz på nätet, och speciellt när det handlar om sådana här totalt antidemokratiska utspel. Jag tog för givet att FN, som ska värna om en demokratisk värld, skulle fnysa åt resolutionen och be pakistan (och Organization for the Islamic Conference som de representerade) att dra åt helvete illa kvickt. Kanske till och med höja ett varningens finger, säga något om att yttrandefrihet är en grundval i all form av demokratisk verksamhet. Tji fick jag? Resolutionen gick igenom med 23-11. [..]

Något som stör mig i övrigt är att HL2:EP1 har spelförstörande element som får mig att vilja slita loss skallen ifrån axlarna. Man ska åka hiss, skitlänge, samtidigt som man ska försvara sig mot flygande bråte som krossar hissen om de träffar. Ok, all is well, det kan fungera... OM de bara hade tänkt på att utrymmet på sidorna av hissen är fucking minimalt, och om man mot all förmodan lyckas få undan den där 20tons parkbänken utan att den studsar emot hissen, ja då trillar man ner för att man varit så busy med att titta upp och försökt lokalisera vad bråtet kommer ifrån. Det tog mig säkert en 20 minuter att ta mig förbi den här biten, och jag hatar spelet och deras gamedesigners för det.
Annars så funkar det hyfsat, även att det var väldigt enformigt till att börja med, jag har precis kommit över vapen igen, så nu kanske det kan börja spelas ordentligt.

#blogg


signatur

[size="8"]Curse unto thee, thou flesh of these hands
For hast thou not hid me from salvation?[/size]

1
Skriv svar