Vuxenvarning

Inaktiv
Vuxenvarning

Är det något som intresserar mig oerhört när det kommer till spelande, är just hur själva spelandet yttrar sig från person till person.
När min 45-årige far spelade Metroid Prime 2 såg han ut som om en hjärtinfarkt var nära, men när vi spelar Snake Rattle 'n' Roll mot varandra är det jag som får stresspanik av hajljuden.
I regel så vinner han alltid. Men jag har ändå noterat att något måste väga in som gör att jag förlorar i alla spel utkomna före 98! Det behöver inte ens vara så att han spelat det oftare än mig ens, okej Snake Rattle 'n' Roll kom ut 1990 och allt vi ägde var beställt från USA på den tiden så det är mycket möjligt att han hunnit öva många fler år än mig.

Det är lite som att när vår generation började födas så handlade allt om att ens framtida spelvanor avgörs i vilken månfas man föddes, eller nåt.

Min lillebror. Förlorade alltid mot mig. Alltid.
Det är naturligt, det är rätt och egentigen helt hysteriskt.
Jag minns att om jag var på dåligt humör var den bästa medicinen att spela Mario Kart mot honom och brutalt vinna varje race. Även om jag okejat en pakt om att vi inte skulle skjuta på varandra (det gjorde jag ändå såklart).
Sen började det komma en ny sorts spel. NHL 98 gjorde intrång i vårt fridfulla hem. Vår kära mamma minns inget av den här perioden eftersom Legend of Zelda: Ocarina of Time just släppts och hamnad i hennes händer i vardagsrummet. Hon har antagligen ett minnesglapp på ett antal veckor där.
Men jag och min bror började slåss om datorn eftersom jag var fullt uppslukad av Diablo så hade jag inte tid att dela med mig. Men ok om jag får prova spelet. Vilket jag aldrig borde ha gjort.
Det spelet var början på en hel rad av förnedringsmoment. Det slutade ju naturligtvis inte där utan fortsatte med alla nästkommande NHL, NBA, UEFA Soccer 2000 till vårt gemensamma Gameboy Color, osv osv osv.
Likaså som jag kände att min pappa är en gammal mossig sten som inte vann över mig i något FPS, MMORPG eller modernt spel överhuvudtaget, så fick jag nu känna att jag är för gammalmodig för att intressera mig för sport nu. Dessutom har jag aldrig trott på det där att det spelar roll om man har Forsberg i sitt lag. Jag hade det jättemånga gånger men vann aldrig ändå.

Min yngsta lillebor har släppt sitt bilraceintresse och spelar nu mest Buzz och GH fick jag höra.

Excellent.....

#blogg

1
Skriv svar