Heroes och lycka

Medlem
Heroes och lycka

Glädjande nog kan jag berätta att både Heroes of Might and Magic V och Sam & Max : Season Onefungerar på min dator. Heroes är lite långsamt i reaktionen på mina kommandon men det kan jag leva med.

När jag satt och tittade på bilderna som visades under installationen kände jag lustigt nog en väldig lust att spela Heroes III. Efter att ha spela femman en stund känner jag fortfarande en längtan tillbaka till treans enkelhet. Jag gillade grafiken i trean, den var så ren och lättfattlig på något vis och mycket snyggare än fyrans grafik som jag tyckte var rent anskrämlig. Kanske är det en vanesak. Femman är onekligen vackrare att se på trots låga grafikinställningar, men den där renheten och enkelheten saknas. Det känns som att det är svårare att se vad det är man stöter på ute i terrängen. Visst kan man zooma in men då försvinner överblicken, och jag är inte mycket för att hålla på att mixtra med kameran hela tiden, det blir så stökigt. Men jag antar att det också är en vanesak. Jag tro att jag nog kommer att få riktigt kul med Heroes V men känner att jag kanske borde spela klart Invisible War först, och till jul väntar ju Thief : Deadly Shadows. Heroes är ju ett spel som till skillnad från Thief går alldeles utmärkt att spela på sommaren.

#blogg


signatur

Våga vägra smileys!

1
Skriv svar