Vilken film såg du senast?

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Direct Contact med Steven Segal.

Betyg: 1/10
Stängde av efter 3/4

Varför?

Allt från skådespeleri till logik och dialoger var otroligt dåligt.

I filmen lyckas inte en "sporthoj" dra ifrån en Humveee.
Steven Segal lyckas senare springa ifrån en Humvee.
Biljaktssekvenserna spolas fram för "ökad fartkänslan"... Fail.
Och en massa annat...

*snyft*

Låter som en topp-film. Hittar den dock inte på Seagals imdb utan hittar bara en film som heter Direct Contact med Dolph Lundgren. Heter den ngt annat på imdb? [http://www.imdb.com/title/tt1182609/]

Medlem

Oj, ja men självklart är det Dolph Lundgren som är med i filmen.

Medlem

Transformers 2 (bio)

Åt helvete med alla kassa recensioner och alla deprimerade skribenter bakom dem.

Filmen var helt fantastisk! Filmen fick mig att skratta, sitta på helspänn och göra mig tårögd. Det är allt som behövs för att filmen ska förtjäna en fullpott av mig.

Michael Bay <3

Betyg: 5/5


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Transformers 2 (bio)

Åt helvete med alla kassa recensioner och alla deprimerade skribenter bakom dem.

Filmen var helt fantastisk! Filmen fick mig att skratta, sitta på helspänn och göra mig tårögd. Det är allt som behövs för att filmen ska förtjäna en fullpott av mig.

Michael Bay <3

Betyg: 5/5

WaltX vet att du inte gillar sånt här men orkar inte skriva någon recension så jag säger bara HÅLLER MED otrolig film, som du sa det fick en att skratta, bli tårögd och sitta fastspänd i stolen.

5/5 Utan tvekan:)


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Oj, ja men självklart är det Dolph Lundgren som är med i filmen.

Ok, jag blev lite förvirrad där ett tag.

Medlem

the International.

Grym actionrulle som var långt ifrån hjärndöd. REKOMMENDERAS.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:

the International.

Grym actionrulle som var långt ifrån hjärndöd. REKOMMENDERAS.

Det tänker jag se imorgon kväll. Ska bli spännande


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Red Cliff
Originaltitel: Chi bi

Jag känner mig ganska kluven efter att ha sett den här filmen.
Den växlar så mycket i tempo så att man ömsom bara vill stänga av och göra något annat och ömsom så blir det riktigt, riktigt bra.
Actionscenerna är välgjorda och spännande att se på, vilket borde vara ungefär det enda man kräver när det gäller John Woo, men (!) hur han för fram handlingen känns bitvis väldigt segt för att senare göra någonting jättedrastiskt. Karaktärer som inte fyller något syfte eller mening kan fyller 5 minutare av filmen både här och där, men i övrigt en bra film, lite i samma anda som Warlords.

Betyg: (En svag) 7/10


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av WaltX:

Transformers 2 (bio)

Åt helvete med alla kassa recensioner och alla deprimerade skribenter bakom dem.

Filmen var helt fantastisk! Filmen fick mig att skratta, sitta på helspänn och göra mig tårögd. Det är allt som behövs för att filmen ska förtjäna en fullpott av mig.

Michael Bay <3

Betyg: 5/5

Jag sa ju att den var bra!


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:
Skrivet av WaltX:

Transformers 2 (bio)

Åt helvete med alla kassa recensioner och alla deprimerade skribenter bakom dem.

Filmen var helt fantastisk! Filmen fick mig att skratta, sitta på helspänn och göra mig tårögd. Det är allt som behövs för att filmen ska förtjäna en fullpott av mig.

Michael Bay <3

Betyg: 5/5

Jag sa ju att den var bra!

Det tvivlade jag aldrig på


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Rushmore och Död snö. Båda var jätteroliga.

Medlem

the day when the earth stod still. den nya.

6/10 kunnde ha varit mycket bättre.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Død snø

Filmen går i samma anda som Braindead av Peter Jackson. D.v.s oseriös, sjuk, konstig, rolig skräck.
Se den! Den är ju trots allt norsk, vi måste ju stödja våra nordiska grannar!

Betyg: 7/10


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

X-Men Origins: Wolverine

Den här har fått oförtjänt mycket hype, visst det är en ny X-Men-film, visst det är Hugh Jackman som Wolverine, men den är så patetiskt tråkig att se på. De har gjort så många missar med Wolverines förflutna så att man nästan vill gråta, om man inte bryr sig om handlingen och bara vill se en bra actionfilm borde man heller inte se den, actionscenerna är inte bra... alls.

Betyg: (en svag) 6/10


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Knowing

Handlar om en snubbe som hittar ett gammalt papper fullt med nummer... som är datum när olyckor inträffat och några som inte inträffat.

Helt okej film, men blev lite lam mot slutet... och slutet var riktigt dåligt (tyckte jag)

7/10


signatur

Jag skiter i allt...och det ska även du skita i

Medlem

Children of Men (TV4)

Riktigt bra film! förlossnings scenen var ju nästan läskig:P de var också ganska mäktigt hur alla slutade skjuta när dom hörde babyns gråt. filmen har ju också vissa riktigt långa scener (ingen klippning), en scen är ju hela 7,5 minuter lång.

Så överlag så får den här filmen 5/5.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Flight 93.

Såg filmen på tv6 igår kväll.

Riktigt bra och spännande film.


signatur

Andreas13

Medlem

Betyg?


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av Thumba:

Children of Men (TV4)

Riktigt bra film! förlossnings scenen var ju nästan läskig:P de var också ganska mäktigt hur alla slutade skjuta när dom hörde babyns gråt. filmen har ju också vissa riktigt långa scener (ingen klippning), en scen är ju hela 7,5 minuter lång.

Så överlag så får den här filmen 5/5.

Förutom att det var det sämsta slutet någonsin:p Dem åker iväg med en båt men vad händer sen? Kommer det att födas några fler barn eller var det den sista?
Men resten var bra:) 4/5


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

XIII blev den senast sedda film. Klart godkänd och i samma anda som Bourne-filmerna och Shooter.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Night of the Living Dead(remake 1990)

Den svartvita filmen Night of the living dead originalet är absolut en av mina favorit filmer och då jag hört om denna remake nu i färgformat ett bra tag har jag aldrig tagit tag och kollat på den

nu gjorde jag det, och jag kan lätt säga att det är en värdig remake på originalet

4/5 får den i poäng
Lätt rekommenderat till alla zombie freakzz

Medlem

Orgasmo 7/10 riktigt kul fakitst


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Fille_H:
Skrivet av Thumba:

Children of Men (TV4)

Riktigt bra film! förlossnings scenen var ju nästan läskig:P de var också ganska mäktigt hur alla slutade skjuta när dom hörde babyns gråt. filmen har ju också vissa riktigt långa scener (ingen klippning), en scen är ju hela 7,5 minuter lång.

Så överlag så får den här filmen 5/5.

Förutom att det var det sämsta slutet någonsin:p Dem åker iväg med en båt men vad händer sen? Kommer det att födas några fler barn eller var det den sista?
Men resten var bra:) 4/5

jag tror att de var precis den här reaktionen dom ville ha fram med de där slutet.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av IceMan:

Orgasmo 7/10 riktigt kul fakitst

Orgazmo äääger!

:heart: Matt Stone och Trey Parker.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Twilight! GRYMT bra<3

edit: lätt 5/5!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Transformers 2
Riktigt bra actionscener, för övrigt var filmen 100% cheep laughs. Tycker man det är najs så blir filmen bra, men jag sitter och ormar mig åt dom dåliga skämten och dom dryga stereotyperna.
Fyfan för dom två redneck bottarna eller vafan dom skulle vara, varför försvann alla jävla transformers efter den första "riktiga" striden.
Varför har den stora roboten i sluten "balls". Jesus fuck dude, WHY?

3/5 det _enda_ som räddar filmen är dom få bad fucking ass actionscenerna


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Top Gun, ruskigt bra film!

EDIT: glömde betyg...10/10


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem
Skrivet av Ariath:

XIII blev den senast sedda film. Klart godkänd och i samma anda som Bourne-filmerna och Shooter.

Blev sugen på att läsa mer om den nu men hittar inget om den på IMDb. Skulle du kunna förse mig med en länk?


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

signatur

Videomupp

Medlem

Fireflies in the garden.

Bra film och bra skådespelare, men rätt seg. Så 3/5.

Skriv svar