Huvudroller

Ambassadör
League of Legends
Huvudroller

Som jag trodde förra veckan kommer jag inte kunna lägga ner tillräckligt mycket tid på bloggen nu som jag gjorde under tiden jag var på jobbet. Jag kommer inte kunna skriva aktivt men kan lova minst ett inlägg i veckan, men förhoppningsvis mer.

Det jag ville skriva om idag är rollfigurer i datorspel. Efter min recension och genomspelning av Batman Arkham Asylum undrade jag vad som gjorde spelet så bra. Det jag kom fram till är att Batman är en av de ultimata rollfiguren i ett spel eller film.
Batman har begränsningar eftersom han i grunden en vanlig människa, men hans roliga uppfinningar ger utvecklarna och manusförfattarna möjligheter som en vanlig person inte kan göra. De behöver inte utveckla ett jobbigt system med tanke på att Batman inte kan flyga, böja tid eller stoppa kulor. Utvecklarna kan ge spelaren de uppfinningar som de klarar av att kontrollera utan bryta ner på spänningen och stämningen.

Vad finns det mer för rollfigurer som passar bra i ett spel?
Jag anser att James Bond borde vara perfekt för ett spel. Han är redan med i ett av de mest uppskattade FPS spelen genom tiderna (Goldeneye). James Bond har som Batman begränsningar men med hjälp av uppfinningar kan han ges möjligheter som ingen annan rollfigur kan få. Efter att ha kollat på första trailern till nästa Bond spel har jag inga höga förväntningar på den titeln men jag hoppas verkligen att man lägger ner pengar och energi på berättelsen så att den som BAA, både indragande och actionfylld.

Call of Duty Modern Warfare 2 var inte ett uppskattat spel. Singleplayer kampanjen var för actionfylld för att det skulle passa i ett krigsspel. Men skulle man skala ner de olika delarna i spelet och göra det längre skulle den hjärndöda action som det spelet har passa perfekt i ett Bond-spel. För det är just vad Bond är, hjärndöd action.

Väldigt snabbt ihop skrivet så det blev inte så väl utfört men hoppas att det blev lite intressant läsning trots allt. Så efter dåliga uppdateringar är ni värda ett visdomsord:

Slå aldrig en person med glasögon, slå honom med ett basebollträ.
/Dali

#blogg

1
Skriv svar