Julgodis och SL...

Flakmonkey
Julgodis och SL...

Så var man då återigen på tunnelbanan på väg hem från Täby. Har blivit mycket resor därifrån på sista tiden och det tycks ha med årstiden att göra. Inte särskilt konstigt egentligen då julen nog innebär med tid med familjen för de allra flesta och det gäller verkligen för oss. Idag var det tex julgodisdagen vilket är en tradition som vi nog haft i 10-15 år nu då vi syskon träffas hemma hos våra föräldrar och gör julgodis. Till en början var det ju verkligen bara vi med partners men de senaste åren har det fått ett trevligt tillskott i form av barn. Barn har ju en tendens att göra hela julen roligare och det gäler i synnerhet när det ska bakas julgodis.

Så ja på det stora hela har det varit en riktigt trevlig dag. Visserligen var det vissa motgångar idag på jobbet, men det kompenserades till stor med ett julbord med mina "gamla" kollegor på Helpdesken och deras blotta närvaro vilket alltid tycks få en på bättre humör. Sedan gjorde julgodisbakandet sitt för att höja det till en dag som når klart över standard. Själv gjorde jag min vanliga del vilket innebär kola. Faktiskt nöjd med hur den blev i år, perfekt konsistens och smaken var bra den också.

[ia=24050; large]

Heh, nu sitter tjejen bredvid mig på tuben och läser "100-åringen som klättrade ut genom fönstret och försvann". Den tycks vara rejält poppis.

Annat som bakades var knäck, fudge, mozartkulor, rischoklad och sen gjorde barnen en massa marsipanfigurer. Det gjorde förresten även min lillebror. Han är ju den av oss som fått någon form av artistisk gåva så han ska alltid hålla och och trixa till roliga figurer av marsipan. Eller så gör han det bara för att få slippa stå och röra i de olika kastrullerna vid spisen - när han gör de där figurerna kan han ju bara sitta på sin plats.

Och gubben snett över sitter och fingrar på sin nyinköpta iPad. Undrar hur länge den flugan ska vara. Måste vara fantastiskt att kunna släppa vad som helst och få en massa människor som köper det bara för att det är de som gör det. Säger inte att iPad är en dålig produkt, för det är det ju verkligen inte, men det jag säger är att det inte skulle spelat så stor roll känns det som ^^

Men men kvällen är alltså snart till ända och glädjande nog så verkar det som att jag för första gången på några dagar får en normal resa hem på kvällen med Stockholms Lokaltrafik. Det är inte alltför vanligt i dessa tider, speciellt inte om man bor längs med linje 17 och ska sig en bit bort mot Skarpnäck. Tror nästan att jag får fira det hela med lite julmust. Jao så får det bli.

[ia=24051; large]

Men herreminjävlagud! Nu verkar det ju vara försenat ändå. Här hoppar man av vid Slussen för att byta till gröna linjen och så kommer det ett tåg från fel håll, dvs in mot stan, Tycks visserligen som att det ska stå här i tio minuter och sen vända mot Hagsätra men wtf! Ska det vara så jävla svårt att få det här att fungera, eller de kan väl iaf se till att ha vettig information? Eller jo nu så ropar de ut att man visst ska ta vilket tåg som helst på Gröna Linjen till Gullmarsplan och där ska man sen byta till tåget mot Skarpnäck. För en gångs skull får Farsta-folket det lite värre då de måste byta i gullmars till Skarpnäck-tåget för att åka en station till Skärmarbrink och sen byta där till Fasta-linjen. Äntligen lite rättvisa här i världen.

Sådär, nu fick ni lite live-rapporter från SL-trafiken i stockholm den här tisdagskvällen. Hoppas det var lite underhållande för nu är det läge att sluta blogga och istället gå igenom lite jobbmail. Lika bra att utnyttja tiden till att göra något vettigt

#blogg

1
Skriv svar