Traditionell midsommar är inte helt fel

Flakmonkey
Traditionell midsommar är inte helt fel

Midsommar brukar innebära fest för min del men i år blev det ett betydligt lugnare firande med familj och släkt. Varför det blev så vet jag inte riktigt men jag orkade helt enkelt inte engagera mig så mycket och såhär i efterhand så klagar jag inte. Det blev nämligen en väldigt trevlig dag och kväll tillsammans med mina föräldrar, en syssling med familj och en kusin med familj samt hennes föräldrar det vill säga min morbror och moster.

Första halvan av dan spenderades nedanför Vallentuna kyrka där det dansandes runt stången i tjocka led (se bild nedan). Själv dansade jag inte utan njöt mest av solen och den goda stämningen och det var mer än gott nog. Sen blev det färd till min morbror och moster där jag i vanlig ordning fick agera lite lekfarbror samtidigt som jag fick höra om det som var nytt i min kusins liv och det är alltid kul. Trist att man träffas så sällan, blir ju mest vid högtider och andra fesligheter. Grillat blev det ju också förstås samt tårta, något annat går ju helt enkelt inte för sig.

Så nu sitter man här i tv-soffan nykter och det känns lite udda men samtidigt rätt skönt. Känns som att jag kommer kunna njuta av den extra ledigheten lite mer nu och verkligen vila ut och det verkar nödvändigt. Jag sov 11 timmar inatt och det hör verkligen inte till vanligheterna numera. Så även om det kanske låter som ett "trist" midsommarfirande så kan jag inte vara annat än nöjd. Nu ska man bara avsluta kvällen på rätt sätt, kanske med ett glas gott öl eller vin?

#blogg

1
Skriv svar