iPad-kortis: Age of Zombies

Flakmonkey
iPad-kortis: Age of Zombies

Hipp hipp igår tog jag mig igenom ett nytt iPad-lir. Nytt är kanske att ta i iofs eftersom Age of Zombies funnits ute på marknaderna till en rad plattformar sedan ett par år tillbaka men det var åtminstone nytt när jag köpte det enbart efter recensioner på sajter som jag litar på. Härligt nog så känner jag såhär i efterhand att jag kan fortsätta ha förtroende för dem för det här var en riktigt rolig actionpangare.

Age of Zombies kan knappast anklagas för att vara djupt, Det är trots allt ett actionspel i samma stil som arkadklassikerna Smash TV och Robotron. Huvudrollsinnehavaren är den hårdkokte actionhjälteparodin heter Barry Steakfries som måste resa genom tiden för att stoppa den onde Professor Brains planer på att zombifiera allt och alla. Som du säkert själv listat ut innebär detta att du måste slakta en herrans massa zombies med olikaeld och närstridsvapen.

Normalt sett brukar jag ledsna på den här typen av gameplay rätt fort eftersom det snabbt blir väldigt enehanda men här är det tillräckligt kort och du kan spela det i korta stintar som gör att det inte hinner bli gammalt. Detta innebär också att spelet är rätt kort (bara 15 banor om jag inte räknat helt fel) och det är inte heller särskilt svårt men sett till vad det kostar så är det ändå väl värt pengarna i min mening.

Allt är tämligen välproducerat men en väldig enkel design som passar spelets upplägg och humor som handen i handsken. Även kontrollen fungerar bra där du simulerar två analoga spakar där du nu känner att du vill ha dem på skärmen. Självklart är det inte lika bra som en joypad men det fungerar tillräckligt bra för att man inte ska stära sig på det och bättre än så blir det nog inte för ett spel av den här typen på en iPad.

Så vad finns det mer att säga än att Age of Zombies är ännu ett iPad-lir som det kan vara värt att investera i. Det är ingen klassiker men perfekt för de korta resornamed lokaltrafiken där du inte vill behövs tänka så mycket

#blogg

1
Skriv svar