TJENARE M8S

Medlem
TJENARE M8S

Tjenare och välkomna in i värmen. Det är jag som är sockerchock, chocken, socker, vad ni än vill. Tanya går bra det också. Välkomna till min blogg, välkomna välkomna, ta en sockerbit i entrén allihopa och tillåt mig presentera mig ordentligt.

Jag heter alltså Tanya och använder mig av nicket sockerchock ingame. Jag är en glad och positiv tjej som aldrig ses utan en prilla under läppen. Den stora anledningen till att jag startar den här bloggen är att jag har alldeles för mycket fritid just nu. 18 år, mitt i livet, fortfarande kvar i gymnasiedimman där jag för övrigt läser det systemvetenskapliga programmet på IT-gymnasiet i Uppsala. Spenderar ohälsosamt mycket tid framför datorn. Jag har aldrig riktigt sett bloggande som "min grej" och jag må säga att jag har lyckats motstå frestelsen att starta en galet länge nu med tanke på hur stort fenomenet varit - och är, för den delen. Well well mates, nu kör vi!

Jag hade tänkt fokusera min blogg på spel av olika slag då det är detta som ligger mig närmast hjärtat. Jag spelar främst på PC men även på PS3. Vidare håller jag på med kortspelet Magic: The Gathering och brädspelet Warhammer.

Det är främst actionspel som får det att vattnas i munnen på mig. Mina absoluta favoritspel på PC är Counter-Strike 1.6, Bastion samt Tomb Raider- och Saints Row-serierna. Tänkte så småningom dra ihop några recensioner på dessa och framför allt på nya spel jag samlar på mig under vägen, då jag verkligen älskar att recensera. Hoppas kunna nå ut till andra spelgalna tjejer (och killar) där ute - måste finnas fler som uppskattar ett kvinnligt perspektiv i recensionerna i denna grabbdominerade spelvärld? Om inte annat så har min mamma lovat att läsa bloggen.

Det kommer definitivt inte bara att bli recensioner här, dock hade jag tänkt hålla bloggen 100% spelrelaterad. Jag skonar er från semesterbilder och det-här-har-jag-ätit-idag-inlägg, helt enkelt. No thanks needed.

#blogg

1
Skriv svar