Musik-Kalender [3rd] - #22

Medlem
Musik-Kalender [3rd] - #22

Dagens Lucka:

- SPELSOUNDTRACK -

Warriors Orochi 3

Hur många spel finns det i Omega-Force "Warriors" serien? 20? 30? Iallafall, det är på tok för många. Jag spelade Hyrule Warriors och fann lite värde i Warriors spelen för det var det perfekta avslappningsspelet eftersom det kräver väldigt lite logiskt tänkande. Efter Hyrule Warriors så hoppade jag direkt på ett annat spel i franchisen, Warriors Orochi 3 Ultimate på PS4, oj herregud vad annars det var jämfört mot Zelda-varianten. Över 100 karaktärer!? Vilka är ens dessa människor!?

Det visade sig att Warriors Orochi var en mash-up mellan Dynasty Warriors, Samurai Warriors och även lite andra karaktärer under Tecmo Koeis namn. Trots en väldigt överväldigande början så fann jag ändå mycket att gilla med Orochi 3, det var betydligt svårare än Hyrule Warriors, jag misslyckades ju faktiskt ibland med vissa uppdrag...

Jag gick tillbaka och lyssnade lite på tidigare spelens soundtrack (Förstå förvirringen när Orochi 3 är Orochi 2 i japan... What!?), dom hade ett betydligt mer standard "episk" orkester soundtrack, inte dåligt eller så, men jämfört med 3:an som kör med massor av elgitarr blandat med techno och flöjtar (??) så förstår ni varför trean vinner överlägset över dom andra!

Jag vet inte om jag kan rekommendera Warriors Orochi 3 till alla, eller ens någon. Men ge absolut musiken en chans, det är riktigt good stuff!

Favorit:

Känns lite fusk att ta fram den här igen, men det är en så bra remix på min favoritlåt från Ninja Gaiden på NES, bana 4-2 i mitt hjärta! Ryu är även en riktigt kul karaktär att spela i spelet.

Fler Favoriter:

A dike. Oh no!

#blogg

1
Skriv svar