Halo 3 Betan, en vecka kvar!

Medlem
Skrivet av eDy:
Skrivet av Boomer:

Helt okay, inte riktigt som jag förväntat mig men ändå kul. Matchmaking systemet är dock det sämsta jag sett. Men nu har jag några små funderingar.

Skulle inte den där skölden vara som en boll så den kan rulla ner för backar och sådant? Just nu står den på ett stativ ju.

När man kollar på film, hur ändrar man perspektiv och spelare? Eller kommer detta sen i fullversionen?

Jag skulle vilja säga att matchmaking systemet är det bästa jag stött på hittills. Min erfarenhet gällande onlinespelande på 360n är ganska stor. Har aldrig kommit in på en server med lagg och det tar inte lång tid för den att hitta en match. Ranking systemet är också suveränt. Bra att man inte bara kan gå upp rank utan spelar man dåligt åker man även ner....

Tänk då även på att detta är en beta och allt kommer bli mycket bättre i fullverisionen som släpps i slutet av September.

Gå ner i rank också? Häftigt!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Njaa du går väll inte ner i rank alltså private, corpral leutenant osv. men du kan sjunka i skill level (alltså siffran du matchmakar mot).

Inaktiv
Skrivet av Dogge:

Njaa du går väll inte ner i rank alltså private, corpral leutenant osv. men du kan sjunka i skill level (alltså siffran du matchmakar mot).

jo precis du har rätt


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Rank baseras på både RP (Erfarenhet, altså tid man spelat) och skill level. Går man ner i skill level kan man gå ner i rank.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv
Skrivet av yonaz:

Rank baseras på både RP (Erfarenhet, altså tid man spelat) och skill level. Går man ner i skill level kan man gå ner i rank.

Nej du går inte ner i rank om du går ner i skillevel, enda sättet att gå ner i rank är att lämna matcher tidigt då du förlorar 2 RP (Rating points).
Annars får du +1 RP för en vunnen match och 0 för en förlorad match.

Varje rank är sen ett antal RP t.ex. Lieutenant av första graden är 100RP.

12
Skriv svar